Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

ConClark által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (36)Időben csökkenő Időben csökkenő
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2010.03.24. 13:39
huhhh, ezt elmondani könnyebb, mint leírni :)
szal, a nullás kötésszög sztem azért nem szerencsés, mert ilyenkor nincs hova menni a térdnek eséskor, sőt még menet közben is nehezebb korrigálni, amikor "megteker" a deszka mert nem igazán tudja a térd, h merre induljon. míg kacsában, vagy egy irányban "védik" egymást a lábak, mert oldalirányba elvezetik az erő vonalát és nem a térdkalács és a térd ízület nyeli el a becsapódás energiáját.
de egyszerűen ki tudja próbálni a különbséget bárki: ha merőleges kötéssel érkezel térdre, vagy bármilyen kicsi, de nullától eltérő állással. mondjuk a konyha kövére... :)
érezni fogod, hogy pölö 30/15ben megpördít az esés és még az alkarod, vagy a csuklóvédőd is fog bőven kapni az energiából, amit ellenkező esetben nagyjából csak a térd nyelne el.

igen a kacsa stabilabb, mint a 30/15, de mi azért nem használjuk az elején, mert igaz, h kanyarban stabilabb, viszont nehezebb átdönteni a lapot. de főleg azért nem, mert még így is átfordul mindenki az elején levelezésbe és mi ezt nem tanítjuk, mert úgyis zsákutca, meg ránk ne köpködjenek, h letúrjuk a pályát... szal, 30/15ben kényelmetlenebb hátrafelé menni, mint kacsában :)

meg még egy érv: úgy vettem észre, h az elején mindig gond van a megfelelő térdhajlítással. ezért, ha 30/15ben van a kötés, akkor vmivel természetesebben hajlik a térd és közelít egymás felé, ami megkönnyíti az előre terhelést is és máris hasonlít egy boardosra a tartás :)))

ez nem szentírás, főképp saját megfigyelések, ezért nem tudom alátámasztani megfelelő szakirodalommal. szal, folyamatos csiszolás alatt áll ez is :) ezért kedves sporik, megköszönöm, ha vki máshogy érzi/látja/tudja és megosztjuk a tapasztalatainkat ;)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2010.03.23. 01:02
pfúúú gyerekek, most vagy nekem van késő,
vagy vki nagyon félre értett vmit!

carving, 0-ás kötésszög, puha lap? jájjj...
ezek hogy kerültek egy kérdésbe???

a goofy is szóba került vhol (amúgy sztem a switchre gondoltál) ez van extrém carvingban is (alpin) de lövésem sincs ilyenkor hogy áll a kötés, de tuti nem nullában :s

sima carving az természetesen ok, de ahhoz meg nem kell semmi extra, mivel minden lap ívelt, így azon el fog karcolni.
azért a jó cipő, egy közepes all-terrain lap nem árt hozzá, de azt úgyis érezni fogod, amikor már jön a sebesség és nem lesz pontos, kenődik a lap a kanyarban.
a kötésszög alapból: 30/15, ha már megy az összetett ív, akkor jöhet a kacsa és a switch, ezt ált 30-10/-30-5fokos kötéssel szokták, ahogy neked kényelmes, de ha carving felé kacsingatsz maradj egy irányban és ott próbáld növelni a szöget. de ha nagyon sebesség megszállott vagy lehet, hogy ki kéne próbálnod egy karistra az alpint.
írtad, hogy szűzhavazni szeretnél. akkor is keményebb hosszabb lapra lesz szükséged, mert ezzel valszeg el fogsz süllyedni, bár ez súly függő. esetleg addig kipróbálhatod, hogy a hátsó, vagy minkét kötést hátrébb rakod, ha nagyon süllyedsz, egy próbát megér, de csodák nincsenek...

45ös lábnál már esélyes a wideos lap de ezt már akkor is láthattad amikor vetted a lapot, hogy lelóg a lábad, vagy sem. ha télleg lelóg és így adták el neked, a helyedben én nem vásárolnék többet ott... és legközelebb kérdezz előbb ;)

ezt a nullát mondta vki, vagy ez honnan jött? :o
szal, a kötésetek ne legyen nullába!!!
idén különösen sok 0ás kötést láttam a pályákon...
nemtom ezt ki találta ki, de jó lenne ha ezt elfelejtenétek sürgősen! ha másért nem, a térdetek épsége miatt! ;)

szal, inkább kérdezzetek!
jah, és üdv a boardosok között!!! ;)))
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.12.08. 12:43
szal, az van, hogy hányinger ez az egész!

de!
ők annyit tesznek meg, amennyit megtehetnek...

...és akkor most ki a hülye?
a gyerek, aki mindent megtehet (és ezért meg is tesz)
vagy a szülei, akik hagyják, h bármit megtegyen?...
h i r d e t é s
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
Topik: Síbaleset
2009.12.04. 11:38
(nem saját, vki már linkelte - már nemtom hol)
de nagyon megtetszett:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:


könnyed, bemelegítő gyakorlatok :)
az tuti, hogy ezután, erőnléttel nem lesz gond a pályán! ;D
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.30. 12:38
ööö, nem ismerem, de nem ilyen BOA cucc volt már vagy 10éve a sportcipőknél is?
talán a pumánál? (akkor még (1992) asszem disc system néven futott)
nem terjedt el...
biztos nem véletlen... :o
(az a szerszám dolog meg amúgyis elég LOL... :D )


de, hogy ne csak kötekedjek: TLS!
...a 3 fűző, verhetetlen! ;)

(mivel külön lehet meghúzni a cipő hajlásáig és az azutáni részt, beton mind1, h magas/alacsony vkinek a lábfeje)

...csak, hogy megnehezítsem a döntést >;)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
Topik: Síbaleset
2009.11.22. 14:47
én még mindig azt mondom, h a baleseteket meg kéne előzni, nem pedig utána azon tökölni, h kinek milyen biztosítása van...
mert valljuk be, a balesetek 10ből 8szor a hülyék miatt történnek, nem a véletlenek miatt.

a FIS 10et, vagy a már vhol felmerült síjogsit sokkal hatásosabbnak tartanám, mint még egy sarcot a semmiért.
mert aki köt felelősség biztosítást, az minek kössön még1x, aki meg nem, az megy máshova az árak miatt.
szal, amíg ez nem mindenhol van és nem is következetes, addig almás a buli.

kivéve abban az esetben, ha úgy oldanák meg, ahogy gaboca mondta.
de azt tartom akkor is, h ettől nem lesz kevesebb baleset.
pedig szvsz ez lenne a lényeg!
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
Topik: Síbaleset
2009.11.21. 12:05
nem igazán érzem az elrettentő erejét az intézkedésnek.
magyarul, sztem semmi értelme

illetve... egyetlen esetben talán:
ha a bevételből kamerarendszert építenek ki.
aztán aki veszélyeztet másokat, ill. a már említett centizéseket előszeretettel alkalmazza - főleg kezdőkön - annak a következő csekkoláskor a síliftnél automatikusan darálja be a rendszer a kártyáját, mint a huzat. aztán lehet csipogni...
ha kérdés van, a felvételt vissza lehet nézni, dönteni, visszaadni a kártyát, +büntetést kiszabni, stb
úgy vélem, sok probléma igen hamar megoldódna...
Előzmény: (huligan 74106)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.17. 15:48
hat, mit mondjak?...
irigylem a problemaitokat!

es oszinten, csodalkoztam volna, ha - jo magyar szokas szerint - nem sikerul belekotni vmibe...

reszemrol, en orommel fogok atmenni az eplenyi szekelykapun! es - lehet, h en vok a bunko de - egy masodpercre sem fog eszembe jutni sem trianon, sem mas.
de ugyanolyan orommel mennek at akar szololugas alatt, vagy mezeskalacs kapu alatt - tojok en a giccsre - ha az egy 4uleseshez vezet magyarorszagon! mert ez itt a lenyeg!
meg akkor is, ha van akinek errol minden mas jut eszebe... menjetek el orvoshoz!
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.10. 14:49
"Mit kell tudnom, ha meg akarok tanulni síelni?"

Először is ezt:

1. A többi síző és snowboardos figyelembevétele
Minden sízőnek és snowboardosnak úgy kell viselkednie a pályán, hogy senkit ne veszélyeztessen és ne okozzon kárt másnak.

A sízők és snowboardosok nemcsak hibás viselkedésükért, de hiányos felszerelésük következményeiért is felelősséggel tartoznak. Ez az újonnan kifejlesztett sportfelszerelések használóira is vonatkozik.

2. A sebesség és a haladási irány uralása
Sebességét és haladási módját képességeinek, a terep-, hó- és időjárási viszonyoknak, valamint a pálya telítettségének megfelelően kell megválasztania.

Összeütközések gyakran a túl nagy sebesség, nem irányított lesiklás vagy a figyelem hiányának következtében történnek. A sízőknek és snowboardosoknak látótávolságukon belül képesnek kell lenniük megállni vagy kitérni. A be nem látható vagy nagy forgalmú helyeken lassan kell haladni, különösen a széleken, a pályák végén, valamint a liftek és kötélpályák környékén.

3. A haladási irány megválasztása
A hátulról érkező sízőnek és snowboardosnak úgy kell megválasztania haladási irányát, hogy az előtte haladó sízőt és snowboardost ne veszélyeztesse.

A sízés és snowboardozás szabad mozgással járó sportágak, ahol mindenki addig mehet, amíg a szabályokat betartja, figyel mások szabad terére, és saját képességét, továbbá a mindenkori helyzetet figyelembe veszi. Az elől haladó sízőnek vagy snowboardosnak van elsőbbsége. Aki valaki háta mögé kerül, megfelelő távolságot kell hogy tartson, hogy az elől haladónak minden mozgásához elegendő helyet hagyjon.

4. Előzés
Előzni lehet fentről vagy lentről, jobbról vagy balról, de mindig csak olyan távolság megtartásával, mely a megelőzött sízőnek vagy snowboardosnak minden mozgásához elegendő helyet hagy.

Az előzést végrehajtó síző vagy snowboardos kötelezettsége az előzés egész időtartamára vonatkozik, hogy a megelőzött síző vagy snowboardos nehogy nehéz helyzetbe kerüljön. Ez vonatkozik az álló síző vagy snowboardos melletti elhaladásra is.

5. Beérkezés a pályára, elindulás és lejtőn felfelé haladás
Minden sízőnek és snowboardosnak, aki lesiklópályára érkezik, megállás után újra elindul, vagy lejtőn felfelé akar haladni, felfelé és lefelé is meg kell győződnie arról, hogy ezt magára és másokra nézve is veszélytelenül teheti meg.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a pályára való beérkezés és a megállás utáni újbóli elindulás balesethez vezethet. Ezért feltétlenül szükséges, hogy minden síző és snowboardos, aki megáll, harmonikusan, és mind a maga, mind a többiek számára veszélytelenül csatlakozzon az általános közlekedési folyamhoz a lejtőn. Aztán - még ha lassan is, de - már halad, akkor a gyorsabb és hátulról vagy fentről érkező sízőkkel vagy snowboardosokkal szemben megint neki van elsőbbsége a 3. szabály szerint. A carvinglécek és a snowboardok fejlődésével lehetővé vált használóik számára, hogy a lejtőn felfelé is tudjanak lendületet venni és kanyarodni. Így az általánosan a lejtőn lefelé irányuló forgalommal szemben haladnak, és ennek megfelelően kötelesek felfelé nézve is időben meggyőződni arról, hogy ezt maguk és mások veszélyeztetése nélkül tehetik.

6. Megállás
Minden sízőnek és snowboardosnak el kell kerülnie, hogy szűk vagy át nem látható helyeken a lesiklást szükségtelenül feltartsa. Ha ilyen helyen esik el a síző vagy a snowboardos, akkor a lehető leggyorsabban szabaddá kell tennie a helyet.

7. Felfelé vagy lefelé haladás gyalog
A lejtőn felfelé vagy lefelé gyalog haladó sízőnek vagy snowboardosnak a pálya szélén kell haladnia.

8. A jelzések figyelembevétele
Minden sízőnek és snowboardosnak figyelembe kell vennie a jelzéseket és jelöléseket.

9. Segítségnyújtás
Baleset esetén minden sízőnek és snowboardosnak kötelessége segítséget nyújtani.

10. Igazolási kötelezettség
Minden sízőnek és snowboardosnak, tekintet nélkül arra, hogy tanú vagy résztvevő, felelős vagy nem, baleset esetén meg kell adnia személyi adatait.

------------ o ------------

csodálkozom, hogy ennyi hsz és még nem került szóba! :o
a reklám az persze megy... :\
én meg nap, mint nap látom a pályákon, hogyan kaszálják el egymást - nem ritkán direkt!!! a félresikerült centizések miatt! - értelmetlenül és esztelenül a "T. sporttársak"...
szal, mindenki véssen be egy nagy-nagy fekete pontot!
persze csak miután átolvasta és értelmezte a fentiekben leírtakat ;)

sok havat és balesetmentes sportolást mindenkinek! ;)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.08. 14:06
azért az emberi tényezőt ne hagyjuk ki! :)

szal, a lap keménysége erősen függ a tudásszinttől is!
egy feszes, kemény - ráadásul wide-os - lapot nehezebb átdönteni, kezelni és hajlamosabb begyorsulni is. persze nagyobb sebességnél is kezelhető marad pont emiatt. de ha ennek a sebességnek a kezeléséhez még nincs meg a gyakorlat, akkor úgyis csak szenvedés lesz belőle.
persze van, aki pont ezt szereti, a kihívásokat. de sztem egy folyamatos fejlődést, fokozatossággal lehet könnyen fenntartani.

olyan, mint egy sportkocsi, feszes, kemény, de ha nincs még akkora gyakorlat, akkor elindulni is nehéz vele, mert idegesebb a motor is és ugye a kuplungot is "nehéz" csúsztatni :) igaz, h nagyobb sebességgel be lehet venni egy kanyart, de ha elszáll kevesebb idő van összeszorítani a záróizmokat is...
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.04. 12:44
jaja, ezért írtam, hogy nem biztos, hogy utána könnyebb lesz a döntés :)
de sztem itt már nem igazán tudsz rosszul választani

szal, marad az ár, a festés és az, hogy melyik lappal volt szerelem első látásra :)

nm ;)
találkozunk a hegyekben! ;D
Előzmény: (Rajah975 72777)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.04. 09:51
Üdv a táborban :)

ahogy látom a kérdésedből mindenképpen deszka+kötés érdekel...
csak egy kérdés!
bakid már van!?
csak, mert az az első!!! és nem a lap! ...tudom azt látja mindenki és az izgisebb is, meg minden, de nem így működik!
ha bakancsod már van, akkor nem szóltam, de ha nincs, akkor vegyél egy faja csukát, aztán próbálj ki többféle lapot hozzá ;)


először bérelj! (szakboltban)
- azért, hogy később tudd, mit vársz el a cucctól. merre akarsz majd továbbmenni, freestyle, freeride, csapatni, vagy ugrálni, boxolni, pörögni, trükközni? ez majd útközben kiderül :)
- meg azért, ha most kezded, akkor kicsit puhább, rövidebb, lazább felszerelés lesz a jobb, mert ezzel gyorsabban tudsz az elején fejlődni. azért mert nem gyorsul be annyira, jobban elnézi a hibákat, mint egy feszes, precízebb szerkó. ha később (ez lehet 1-2 csúszás, de akár 1-2 szezon is, tőled függ) amikor már úgy érzed, hogy "kenődik" és nem elég pontos, nah, akkor lassan érdemes végleges felszerelésben gondolkozni ;)

ha most nagyon vásárolni akarsz, akkor is elsőre bakancsot vegyél!
sarkad ne mozogjon, kényelmes legyen, stb. nyugodtan tölts benne el vagy fél órát, mászkálj, stb (ahol ezt nem nézik jó szemmel hagyd ott őket a francba! inkább ott hagyd a pénzed, ahol függők dolgoznak és szívesen foglalkoznak veled!)
erre az egyre ne sajnáld a lóvét!
a kötésen tudsz spórolni a legtöbbet, a lap meg még úgyis kérdéses.

olvasd végig a topicot, sztem már mindent leírtunk,
nézz körül pár üzletben (ne multiban) kérdezz, láss!
védőfelszerelésről se feledkezz meg! ;)
üzleteket találsz itt a lapon.
ha konkrét kérdés van ne habozz! ;)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
Topik: Chamrousse
2009.11.03. 14:52
pár éve március 3. hetében voltunk itt.
szép hely, fenyőfák mindenfelé, meg ilyesmi, nekem nagyon bejött :)
végig nagyon jó havunk volt.
sokféle pálya van, kezdőknek tökéletes! durvábbakból talán nincs túl sok, de azért mindenki talált magának megfelelőt.
sorban állás nulla.
mindenhova megy ülős felvonó.
volt éjszakai csúszás is.

a szállás kicsi, de jó volt (2db 6 fősben voltunk, második emeleten) nem volt lelakva, töknormális volt. nekünk az egyik fal padlótól a plafonig üveg volt hihetetlen kilátással a hegyekre, jóóóó nagy erkéllyel :) nem volt gyenge így reggelizni :)
asszem a tv külön fizetős volt, de eszünkbe sem jutott bekapcsolni. mosogatógép van, tablettát érdemes vinni. fűtéssel, melegvízzel nem volt gond.
van tároló, de mi felvittük a boardokat az erkélyre, mert nem volt meggyőző nekem a biztonsági szintje.

az elején volt a szokásos macera a szállással, erre érdemes készülni (2-3óra a hóban, este) de a végén nem izéltek sokat a takarítási mizériával, a letétet is visszakaptuk.

van egy kis üzlet (~200m) ott vásároltunk ezt-azt, friss bagettet, meg némi sört (jah, majd' el felejtettem! marhajó lekvárjaik voltak!!! ;) nem voltak vészes árak, de itt sorban állás mindig volt reggel.
vettünk egy sígatyát is, mert leamortizálódott, az pl olcsóbb volt, mint itthon.

olyan 300 métert kellett gyalogolni (felfele) a pályáig, köbö a fele lépcső.
hétközben, board cipőben nem volt vészes, csak hazafelé a csomagokat felcibálni.

2 nap volt köd, az egyik olyan, hogy a lapomat nem láttam és azt sem, hogy merre csúszunk :) a többi napon jó volt az idő, vagy sütött a nap, vagy esett a hó (ilyenkor kellett a síszemüveg) utolsó napra vagy 60cm leesett :) nem ratrakolták le, de így volt jó :D

a környékről nem sokat tudok mondani, bulik, meg ilyenek, mert csúszni mentünk, szal ez passz...

ha érdekel még vmi és ha tudok, válaszolok.
sok havat! ;)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.03. 13:39
hmmm, nem semmi fotók!
van erről vkinek infója, h ez mennyire fotosop?

és még az is érdekelne, hogy indul ide út olyanoknak is (tudom, szánalmas) akik "csak" csúszni mennének?
DJ-k, cölöbök, meg felhajtás és főleg az ilyesmik miatt erre az útra induló célközönség nélkül is?
...ha értitek, mire gondolok!? :)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.02. 17:48
hmmm, nem gyenge ez a flow! :)
szal, az enyém valahogy n e m e g é s z e n ilyen... :o

és ahogy látom, ennek már végre előre lehet dönteni rendesen a háttámláját is :)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.02. 17:40
ugye, hogy tudod a megoldást :)
ha tutira akarsz menni, bérelj, próbáld ki az esélyeseket hasonló körülmények között.
nem biztos, hogy könnyebb lesz a döntés, de legalább megnyugtathatod magad, hogy te mindent elkövettél :)

jah, a wide-os lap! 45ös láb miatt is jó ötlet és még a freeridenál is jól jöhet.

nem próbáltam én sem konkrétan ezeket, de pl nekem aránylag rövid a lapom (tehát bohóckodós) de ha kicsit hátra terhelek, azért elég szépen lehet vele osonni :) tehát, tud működni a 2in1 :)

megnyugtatás: ezek már jó lapok, nagyot tévedni nem tudsz ;)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.11.02. 10:59
nekem nem kérdés: NITRO :)
technikailag nem lehet belekötni, feszes, rugalmas, szép, igényes, nem tucat, stb, stb
nekem pár éve egy Nitro Revoltom van,
asszonypajtinak egy Nitro Janna Meyen ProSeries 2009 (természetesen a 153as :) )
nekünk nagyon bejöttek ezek a lapok azokhoz képest, amiket előtte használtunk.


Seekanddestroy,
ezekbe a paraméterekbe szinte bármi belefér.
használt és új is. (a cipőn ne spórolj! és azt vedd meg elsőre ;) )
rászánsz egy napot és bejárod a várost, itt a lapon is fent vannak az üzletek, vagy google, de ne vásárolj elsőre!
...és főleg ne multiba ;)
egy bizonyos technikai szint felett már úgyis az fog dönteni, hogy melyik tetszik, ezt meg csak te tudod :) de csak akkor, ha már megnéztél párat.
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.10.29. 20:21
én úgy tudom (de ez nem tuti, max majd kijavítanak) hogy famagos lap van és ezeken lehet még a szén, vagy üvegszál erősítés ilyen-olyan huncut elrendezésben

a leírtak alapján neked sztem a habos felejtő.

még egy ami sztem fontos lehet szűzhavazásnál!
ne csak a deszka keménységét és a rugalmasságát nézd meg, hanem a csúszófelület keménységét is! mert ez nem ugyanaz.
és pályán kívül akadhatnak kövek...
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.10.22. 01:23
csak, hogy télleg tiszta legyen a kép!
(nekem flow kötésem van flow cipővel, az asszonynak is flow kötése van, de nitro cipővel. szal, van tapasztalat mindkét oldalról)
valóban más a flow cipő sarka (sőt az orra is)
tehát ezt jól mondták az "okosok"! :)
ettől függetlenül bele lehet szuszakolni még a buflák nitrot is. de nekünk pl emiatt egyel nagyobb kötést kellett neki venni, hogy a cipő eleje bemenjen rendesen. így is a sarok képes felakadni csatoláskor, ha egy picit is félremegy a cipő! de nem jellemző

használtnál: olyat úgyse veszel meg, ami nagyon le van gyakva. a lényeget meg látod: szakadás, repedés, bovden törés, szálasodás, csatok állapota, stb

amire még sztem érdemes odafigyelni (lehet, hogy ez egyértelmű, de én majdnem benéztem :o)
szal, hogy amikor belepróbálod az üzletben a cipőt és meghúzod, hogy ne mozogjon és atomstabil legyen, akkor még maradjon legalább 3-4 foga a pántnak (minden oldalon) hogy annyit még rá tudj majd húzni a pályán, mert az első csúszás után 1-2 katt még biztosan fog kelleni, amikor a cipő a helyére megy rendesen!
ezután többet nem kell állítani :)
sok sikert! ;)
Előzmény: (Rajah975 71873)
ConClark
36 élménybeszámolót írt
36
16 éve tag
2009.10.21. 01:27
Messzemenően a legjobb topic a lapon!!! ;) Élmény volt olvasni minden hozzászólást!
következőutolsó
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE