Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

bikkamokka által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (22)Időben csökkenő Időben csökkenő
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2014.03.12. 20:48
Stani véleményét megerősítem. Annyit tennék hozzá, hogy a déli oldalakon délig talán lehet csúszni fagyott havon, aztán erősen vizes, latyakos. Ezért az északiakat próbálgatjuk. Ezeken fél kettőre alakul ki hasonló állapot, inkább csak az alsó felén.
Annyira meleg van, hogy a sör is megmelegszik, ha nem igyekszik az ember. :)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2014.02.26. 22:00
Les 2 Alpes
2014.02.08-15. (Első francia síutam, talán van olyan hasznos, mint hosszú)

Február 8-án éjszaka indultunk Franciaországba, hatan két kocsival. Délután értünk Brianconba, ahol a szupermarketben feltöltöttük a készletekinket, főleg friss élelmiszerekkel és némi vörösborral és sajttal. Ekkor már rendesen havazott, az út is havas volt. Hamarosan kiderült, hogy lezárták a Lautaret-hágót. Ez a 42 km helyett 210 km utat jelentett változatos utakon és időjárási körülmények között. Így a tervezett este hat órás érkezésből lett este 10. Sebaj, a szállást el tudtuk foglalni, a vacsorát nem főztük meg, és a hó továbbra is esett. A 6 fős appartmanunk az 1800-as részen volt, közel a Village 1800 felvonóhoz, és a síbusz megállójához. A bejelentkezést reggel elintézve a síbérleteket is megkaptuk. Irány a hegy. Elsőre a Jandri I-gyel mentünk fel. Itt a havazásban a Toura kék pályáin síeltünk.

Toura:
Itt vannak a Freestyle parkok. Egy kezdő, ami egy kisebb félcsővel kezdődik, majd kisebb ugratókkal és boxokkal szórakoztathatjuk magunkat és a körülöttünk levőket. A haladó parkban már komolyabb ugratók, fal vannak és egy elég nagy Big Air. Ezen még a havazás után magasítottak is egy kicsit, szép nagy ugrásokat láttunk rajta a felvonóból. Találtunk itt még egy boardercross pálya kezdeményt is, de ez nem volt annyira telerakva akadállyal (kevés ugrató, döntött kanyarok hiányoztak). Ezeket a Toura és a Lac Noir ülős felvónók szolgálják ki. A Toura újabb, kényelmesebb, de nem megy annyira magasra, mint a Lac Noir. A két felvonó sebessége nem különbözik számottevően. A parkokhoz a Toura is elég, a boardercross és a Lac Noir pályához azonban a Lac Noirt érdemes választani. Van még egy tányéros felvonó. Első használatkor elfogott a nosztalgia érzése: Elindulunk, hatalmas rántás, majd lekönnyül, még egy rántás és aztán megyünk nagyjából egyenletesen. Félúton egy enyhe kanyar, mint gyerekkoromban Csehszlovákiában. Ezen felvonó mellett van pár box és ugató. Ha nem az ugartók felé (balra) megyünk kiszállás után, hanem jobbra, akkor könnyen a Jandri lift közép állomásához csúszhatunk. Vagy a Toura felvonó aljából egy kötélbe kapaszkodva kűzdhetjük le a szintkülönbséget a kabinos felvonóhoz. Ez eléggé kényelmetlen, mivel nagyjából térd magasságában menne a kötél, ha nem kapaszkodna bele senki. Sokat használva kiváló alkar és ujj erősítő.
Van még egy büfé és hütte is a felvonók aljában, kinti és benti leülési lehetőséggel. A külső sötétzöld székekben sajátot is fogyaszthatunk, jó idő esetén csak örökölni lehet a helyet. Belül nem jártunk.
A Jandri középállomása mellett van egy Pic-Nic feliratú fűtött helyiség, ahhol faasztaloknál fogyasztjuk az otthonról hozottat. A falon információk a hegyi időjárásról, lavinákról, hegyen járásról francia és angol nyelven is.
Egy nagy hütte van a Telepherique teteje mellett is, ahol délután DJ kever és hatalmas bulik lehetnek. Nem maradtunk, hogy megnézzük.

Második nap is havazott, ekkor a Crétes sectorban is síeltünk

Crétes:
Két felvonó tartozik ide, az alsó a Village 1800 közvetlen a településről indul, egy négyszemélyes ülős, amivel lefele is (lábunkon léccel) utazhatunk. Alatta a Valentin (fekete) pálya, ami tud melós lenni combizomilag. Érdekesség, hogy csak a lejtő harmada a pálya, mellette a fennmaradó 2/3-on mindenki saját felelőségére csúszhat. (Mintha a pályán nem saját felelőségére síelnénk...) Ez a nap végére tud buckásodni, jegesedni, hazafele több a sílécen az utas, mint a pilóta (azaz a történésekbe kevés beavatkozása van.), de ennek ellenére jó. Sokkal jobb, mint Demoiselles (zöld) szerpentin, ami hómentesség esetén út lehet a hegyre. A szerpentinen még többen vannak, minta feketén. A felső a Crétes felvonó, ami szintén négyszemélyes ülős. Sorban állni itt kellett néha, akkor ha a Jandri közepe fölött minden zárva volt, vagy épp több csoportot oktattak errefele. Alatta egy kék pályával, és egy zölddel. A kék középső harmadában van egy kellemes lejtő, amin szép íveket lehet karcolni, nagy sugarú sível is, mivel a pálya nagyon széles. A zöld pálya kissé szerpentin szagú, de borddal kezdőknek jó (a kezdő /kb 8-10. napos/ boardosunk itt gyakorolt többnyire.) Ez csatlakozik a szőnyeges felvonó pályájához, ami a kezdők területe.
Ide ér fel az Oeluf Blancs nevű kabinos retro felvonó. Beszállója a Jandri Express I mellett van közvetlen, a kiszállója pedig a Telepherique indulójával van egy házban. Ez a retro kabinos elvileg négy személyes, mi ketten voltunk, nem kicsi emberek, de még kettő ekkora nem fért volna mellénk. Beszállni és kiszállni is vicces, mivel rendes ajta nincs, a héj nyílik két felé. A Telepherique egy ingajáratban közlekedő nagy kabinos, amit csak egyszer láttunk menni, de beszállni akkor sem lehetett. Egyébként a Jandri Express középállomásánál van a teteje.
Hütte/büfé itt is van, és a színes fekvőszékekről sem zavarnak el, ha csak napozol, vagy a hozottat fogyasztod.

La Fée:
Délután átcsúsztam a La Fée sectorba. A köd miatt sokat nem láttam, de az itteni piros pályákat ki szerettem volna próbálni. Csúsztam mindegyiken egyet, de hogy a pályán vagy némileg mellette, abban már akkor sem voltam biztos. A visszajutás innen a többi pályához elég nehézkes. A Fée 1 kéknek csak gyalogtúrára is felkészülve szabad nekivágni.

Diable:
A nap végén a Diable felé vettük az irányt és az egyik feketén csúsztunk haza. Az egész napos havazásnak köszönhetően nem volt különbség a pálya és nem pálya között, puha porhóban csúsztunk le a völgybe.

Valamelyik nap a pirosat is megnéztük, azonban lefele haladva a hó minősége egyre rosszabb lett, és az alsó részen volt pár kifeszített felirat, ami a kövekre figyelmeztettett. Kövek? Közel 1800 m magasan február közepén, havazás után? Volt pár. Erre a pályára nem is jöttünk többet. Megnéztük a feketét, ismét. Ezt a pályát nem kezelik, pedig, ha kezelnék nagyon jó pálya lenne belőle. Így a buckasít lehetett gyakorolni.
A Diable felvonó hatszemélyes (vagy nyolc) ülős, automatikusan záró-nyíló kiesésgátlóval.
A Superdiablen csak felfele mentünk egyszer, de az átcsúszó a Jandri közepéhez rosszabb volt erre, mint a Bellecombes liften keresztül, ezért később azt használtuk.

Glacier
Harmadik napra elállt a havazás, kisütött a nap. Felmentünk a csúcsra, gleccsere, csináltunk pár fényképet, csúsztunk párat a Jandri 5 kéken. Ezen lendületesen is lehet íveket karcolni, széles pálya. Mellette a havat depózhatják kupacba, gondolom a melegebb időre. Itt két csákányos húz egymás mellett, egyforma sebességgel, vagy választhatjuk a Funiculaire vasutat is, ami a gleccser alatt megy ingajáratban. Van itt még pár kék, meg egy piros, amin talán mentünk egyett, de nem igazán éretttem, hogy miért piros, amikor alig meredek. A csúcsról a völgy felé közel 1800 m szintkülönbséget síelhetünk, párszor érdemes kipróbálni. Inkább napközben, mert délután sokan vannak, és akkor óvatosabban kell engedni a cájgot.
Itt is van vendéglátóipar, belül elég nagy önkiszolgáló, külön bár, és mintha pincéres rész is lett volna.
Van itt még egy jégbarlang, (belépő 5 EUR/fő) amiben nagyméretű jégszobrokat láthatunk: elefánt és kiselefánt, polip, halak, ősember, majom, szív, stb. Most voltam először ilyen helyen, de nem fogott meg nagyon, kihagyható.
Továbbá itt lehet átmenni La Grave-ba ha nyitva az átjáró. (Szerettünk volna, de nem jött össze, majd legközelebb.)

Negyedik nap a csúcson kb 70 km/h-s szél fújt így lejebb menekültünk, ahol élveztük a napsütést. Új helyet már nem fedeztünk fel.

Ötödik nap reggelre cudar idő lett, változó intenzitással esett a hó és süvített a szél. A felvonók közül csak három ment, ebből kettő a Vallée Blanche oldalon. Reggel nem sok kedvünk volt nekivágni, így csak délután bátorodtunk meg. Mire kiértünk a Vallée Balnche liftet leállították. Maradt a Cote és a Mont de Lans. A Cote kék pályán a vizes hó és a jég váltakozott, gondoltuk, megnézzük a pirosat. Itt is ez volt a helyzet. Egyett csúsztunk ezen is, aztán hazabuszoztunk.

Utolsó nap a csúcson sűrű köd, alatta ritkább. Érdekes volt a firnes hó a gleccseren. A Créte-n csúsztunk párat, aztán a völgy felé vettük az irányt. Elég vizes hó esett.

Freeride lehetőségek:
Eleve a pályák között (pl a szerpentin részei között) is rengeteg hely van freeridera. Ezek nem meredek szakaszok, a síelők élnek is a lehetőséggel. Egy éjszakai havazást követő napsütéses napon keresni kell az érintetlen helyeket, a szem előtt levőket szemérmetlenül összesíelik. De jól teszik, a freeridehoz korán kell felkelni. Vannak még rejtettebb helyek, párat megnéztünk a Travelexesekkel. Itt szépen fogyatkozott a csapat, csak a kemény mag tartott ki. Bár komoly meredekre nem vittek minket, jó helyeket jártunk be, párszor az egyik sectorból csúsztunk a másikba. Nyilván vannak még komolyabb lehetőségek, találkoztunk két síelővel, akik beülővel, kötelekkel nyomták.

A szállásunk szűkös volt 6 főre, főleg pár szekrény hiányzott, ahova pakolni lehetett volna. Sítároló volt valahol, de még az irodában is azt javasolták, hogy ne használjuk, mert lopnak. De azt gondolom, hogy ár/értéket tekintve a szállás megfelelő volt. Az autók fedett helyen állhattak az épületek alatt futó alagútban.
Fent (1800 m-en) egy Sherpában lehetett venni sok mindent, lent (1650 m-en) pedig a Sparban vagy a Carefour-ban még több mindent.

A pályák nagy részében volt egy szerencsétlen átcsúszó rész, ami előtt mindig meg kellett engedni, nem volt egy egyenletesebb lejtésű piros, vagy egy fekete, amire azt mondhattam volna, hogy ez itt az én kedvencem, 3 napig itt leszek, ha kerestek. A freeride lehetőségek – a friss havazásnak köszönhetően – azonban ellensúlyozták ezeket. Jópáran éltek is ezzel a lehetőséggel, idáig itt láttam arányaiban a legtöbb freeride sít a pályán (és mellette).

A beszámolóból pár pálya és felvonó kimaradt, aki kíváncsi nézze meg őket, aztán írja meg, ha van kedve.
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2013.12.01. 21:19
Nekem egy Fischer Progressor 9+ van, talán a '11-es évjárat, 180 cm. Rövid íveket is lehet vele húzni, de a hosszúban is tart rendesen. Én feketén rövideket szoktam húzni, a piroson, ha van elég hely, inkább hosszút. Elégedett vagyok vele, szerintem egy jó sí. Azóta meg akkora nagy változás ezeken nem történt, utána pár éven keresztül csak a mintát cserélték, és a kötést erősebbre.
Előzmény: (tamás-76 163330)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
Topik: Donovaly
2013.10.11. 14:56
Péntek késő este. Kb 22:10 körül.
Előzmény: (pattyski 161300)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
Topik: Donovaly
2013.10.08. 13:09
Donovaly ősszel
Kb két hete voltunk egy kis sétán Danovalyban egy hétvégényi időre. Donovaly szinte üres volt télhez képest, pedig akkor sem a legnagyobb tömeget sikerült kifogni. A szállásunk a nagy parkolóhoz közel egy appartmannban volt. Első este szomorúan tapasztaltuk, hogy a Koliba is és a síbolt melletti hely (talán Snow Sport) is bezárt, így az otthonról hozottakkal vígasztalódtunk.
Másnap szép napos őszi időnk volt, bár hajnalban már fagyott, az autók deresek voltak. A piroson indultunk a Tátrai gerinctúrán Kecske, Kecskehát felé. Este a síbolt melletti étterembe ültünk be vacsorázni. Túratársaim elmondása szerint az ételek változatossága nagyot csökkent, de azért tudtunk így is választani. Kicsit nemzetközibb irányba ment, de maradt tradicionális helyi étel is. Kellemetlen meglepetés volt, hogy számlára nézve az összeg nagyobb volt, mint az étlap alapján számított. Az árak nettóban szerepeltek az étlapon, a 20% ÁFA hiányzott.Ez az étlap alján apróbetűvel csak szlovák nyelven volt kiírva.
Másnap rövidebb túra, utána a Koliba Goralban egy sztapacska, aki nem vezetett, annak sörrel. Itt már nem volt ÁFA probléma, bruttóban voltak az árak. Úgy látszik erre érdemes figyelni.
Nekem ez volt az első nem havas síterep látogatásom. Hosszú hétvégére jó kikapcsolódás. Ha nem a kilométer és a szint a cél, akkor a szép látvány, friss levegő és a rengeteg fotótéma segítségével szalad el az idő.
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2013.01.06. 23:21
Nem könnyű, az én lábam is kb ekkora. (MP 31)
Érdemes lenne tudni az MP méretet is. Komolyabb flexű cipőt nem is gyárt minden gyártó csak 30-ig, 30,5-ig.
A K2 honlapja méretre is kereshető, ahol meg nem, ott inkább érdeklődnék emailben vagy telefonon, lehet gyorsabb, mint kattintgatni.
Külföldről is lehet, onnan még egy komolyabbat is vehetsz, viszont a kockázat a méret, és az oda-vissza posta, ha nem jó.
(Egyébként nem ördögtől való neten bakancsot venni, nekem az öcsémnek elsőre sikerült, mert tudtam a sajátomhoz viszonyítani. Csak fél számmal kellett kisebb.)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2012.11.25. 22:51
Köszi.
Akkor előbb a féknek nézek pontosabban utána, aztán jöhet a léc is.
(Jó lenne ezt a kötést megtartani.)
Előzmény: (AAron 144321)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2012.11.25. 21:53
A topic témájába vágó kérdésem:

Ezen vagy esetleg a rákövetkező képeken látható fekete kötést tenném fel jó széles (min 110mm középen) szűzhó lécre. Javasoltok ilyet?
(Széles féket már láttam valahol a neten, azt is kicserélném, a szín elüt, nem zavar. Elég régi síken vannak, azok már nem sokat nem érnek.)
A léc még nincs meg, valami jóárasat keresek, mert sajnos ritkán lenne használva.

https://sielok.hu/fotoalbum/916079/kep/1/
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2011.01.28. 22:54
Arra jó lesz, hogy szűkítse a kipróbálandó lécek számát a vásárlás előtt, mivel a "tesztek" jórésze erősen szubjektív lesz. Aki elmegy egy-egy tesztnapra annak az információja értékesebb lesz. Főleg akkor, ha hasonló felépítésű léceket tud összehasonlítani.
(Azon meglepődnék, ha valaki leírná, hogy a vett egy A/B/F/H/N/R/S/V stb... márkájú lécet, valami komolyabatt, de nem igazán elégedett vele, mert...)
Előzmény: (vanczi 106599)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2011.01.24. 14:37
Köszönöm a válaszokat. Kicsit most is okosodtam.
A black csak elírás volt, de abból szarvas. :) Tudom én, hogy nem "feketeország".
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2011.01.24. 00:11
Mi a különbség a blackcountry és a freeride között?
(Eddig nem tudtam, hogy van különbség.)
Előzmény: (badin 105375)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2011.01.05. 19:30
Head Peak 73

Nekem van egy ilyenem, lehet vele lendületesen síelni, egy könnyű (súlyra) léc. A keményebb és jeges pályát nem szereti, ott nem tud megkapaszkodni a kantni olyan könnyen. Kéken, piroson jó csúszkálni vele. Feketén igazán rövid íveket nem sikerült még "kitaposnom" belőle, bár annyira nem is próbáltam ezzel. Sajnos a többit nem ismerem. (figyelj, hogy a kötés is benne legyen az árban, többnyire benne szokott lenni).
Előzmény: (4.0 102198)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2011.01.02. 18:21
Egy megnézést megérhet a Salomon Impact is, ennek a második csatját át lehet szerelni hátrább, közelebb a bokához. Valamit biztos segít, nekem is magas a lábfejem, és hátra szereltem, így kényelmesebb. De korábbi cipőmmel (Nordica) nem volt a tiedhez hasonló problémám.
Idénre már csak az Impact 8 maradt, tavaly és tavalyelőtt volt még 10-es is.
http://www.salomon.com/de/segment/pist-boots.html (német oldal, a magyar alatt még a tavalyiak vannak.)
Előzmény: (borbirol 101336)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2010.02.17. 21:27
Köszi a választ.

Tudnál javasolni/nevet adni abból a kis számúból? Budapesti megfelel.
Privátban is jöhet, ha itt nem megengedett/etikus.

Köszi.
Előzmény: (a Tomi 84853)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2010.02.13. 15:47
Tanácsot szeretnék kérni:
Adott a képeken látható Salomon síbakancs orrán a tömítés a héj vágásának kezdetekor. Ez a jobb bakancson feljött, így most ott be tud menni egy kis hó. Vissza szeretném ragasztani. Mivel lehetne? Műanyagot kell gumi(szerű) anyaghoz ragasztani.
Gondoltam átlátszó sziloplasztra, de az nem ragasztana eléggé, bár tömítene. Gondoltam pillanat ragasztóra, de azt meg nagyon kemény lesz, nem rugalmas.
Vagy Palmatex? Ezt régen sok helyen használtam, bevált.
Valakinek jobb ötlete?
ciporossz.jpg
cipojo.jpg
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2010.01.16. 13:34
Létezik 140 cm-ig fix hosszúságú is, de nem minden gyártó készít. A fix olcsóbb, mint a teleszkópos. Az enyémet itt vettem kb. egy éve:
http://www.skiing.hu/shop/si-felszereles/sibotok?
Előzmény: (vahur1961 80277)
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
Topik: Spyder
2009.11.01. 22:51
A Kjus ruhák ára tényleg kissé meredek, de ez is Dermizax EV anyagból van. Egész napos hóesés alatt is csak ott maradt a nadrágom felszíne vízes ahol a combom hozzáért a felvonó rúdjához, de délután a hüttében meg is száradt max 15-20 perc alatt. Egyetlen dolgot hiányolok a nadrágról, a kantár és egy kicsit magasabb hátrész, de erre már van megoldásom.
Amit nem említettetek, és nálunk talán nem annyira ismert márka a Schöffel. Tavaly vettem egy ilyen kabátot (az előző már elég öreg volt, lélegző anyag, nem Schöffel) és tényleg egy aláöltöző elég volt. A vékony polárt végig a táskában tartottam, nem volt rá szükség, a régi kabáttal mindig kellett. Bár -10 C és alatta nem volt a hőmérséklet. Lehet nem Kjus/Spider/Bogner, de nem is került annyiba. A tartalma (zsebek, hószoknya, csuklya, csukló hófogó, maszk a nyak alatt...) pedig uaz mint egy Kjus. (Ez gore-tex.)
Szerintem inkább az anyag és az összevarrás minősége a döntő. Meg nekem persze a méret... de ez másnak, aki jobban passzol a konfekcióba, nem akkora faktor.
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2009.10.24. 22:50
Kedves Péter!

Köszönöm a gyors választ!
Ebben a kategóriában keresgélek, még a hó-show-ra lehet, hogy kinézek, de találtam egy német webshop-ot. (Bízom benne, ezzel senki üzletét nem rontom:) ahol a tavalyi Fischer Progressor 9+ 350 eur, az idei 500 eur (+ szállítás). Eközött a kettő között gondolkozom, illetve még k2 is szóba jöhet, nekik van 184 cm-es lécük. Itt a apache recon, vagy inkább a cross fire (az x-plorer-t már túl mélyhavasnak érzem).
(A GS léc adottságaiban lehet, hogy a magasságomhoz megfelelőbb lenne, de inkább a rövidebb íveket szeretem egy feketén, mint száguldani egy piroson.)

Bikkamokka
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2009.10.24. 11:36
A szekértőkhöz, tapasztaltakhoz egy (pár) kérdés:
Fischer változtatott a belső szerkezeteken az ide évre? Főleg a 9+ progressor érdekel.
A Progressor 9+ formára nagyon hasonlít egy HEAD isupershape magnumhoz, amit már próbáltam (177 cm-es léc) és tetszet.
A K2 lécekről mi az általános vélemény? Versenyezni nem nagyon versenyeznek, de pozitív véleményeket olvastam eddig pár típusról (főleg allmountain, vagy már inkább a off-piste irányról)
Egy pár adat: 205 cm magas vagyok, 95 kg, Salomon Impact 10 cipőben gyűrőm a léceket, 21 éve,négy év kihagyással síelek, már inkább piros és fekete pályán.
bikkamokka
22 élménybeszámolót írt
22
15 éve tag
2009.03.11. 14:30
Félni semmi ok! Nagyon jó a síterep, van pár kifejezetten kellemesen munkás fekete, és kellemesen gyors piros is. Nekem tetszett. Alakul a terep, hogy feljebb lépkedjen a ranglétrán (még nincs minden kész, de ami van az is nagyon jó). A neve már megvan hozzá.
A két terep átsíelhető, mi is többszor síztünk a hegy egyik majd másik oldalán majdhogy felváltva is. Csak 1,5 napra (ha jól emlékszem) volt lezárva a kalsi kabinos a havazás és a lavinaveszély miatt. Illetve egy kalsi ülőszékes volt még zárva (egész héten), de az a két egymás utáni ülőszékessel párhuzamos, tehát ott is minden pálya síelhető.
A kalsi ülőszékes pályái nem a kabinos aljától indulnak így ott ügyeskeni kell kicsit, hogy oda tudj csúszni, mert megkérdeztem, és oda lehet síelni, nem kell gyalogolni.

Egyébként nekem pont úgy jött ki, hogy akkor akartam Kalsba menni (mert utolsó napra nem akartam hagyni), amikor a teteje le volt zárva. Délutánra akkor is elindították a kalsi kabinost (láttam menni), de állítólag nem lehetett liftezni vele.
következőutolsó
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE