Nassfeld első benyomások:
2018.02.07-11-ig 5 napot töltöttünk Nassfelden első ízben. A helyet szuperlítívuszokban emlegette minden ismerős, ezért esett rá a választásunk. Elvárásaink ennek megfelelően magasak is voltak. A kritkiai hangvétel is ennek a színvonalnak szól. 4-en mentünk napi átlag nettó 30-40 km-et síeltünk. Mivel szeretjük a ratrakolt, patika állapotban lévő pályákat, alap, hogy minden reggel elsőként húzzuk az íveket. Tapasztalataink:
- Bár a jelölések szerint a pályák 90%-a piros, ez nem igaz! Nagyon sok közülük kék, de legalábbis tele vannak kék betétekkel.
- Az első nap előtti éjszaka és aznap is esett a hó, így már a reggeli pályák is kezeletlenek voltak és azok is maradtak egész napra. (???) Fórumokon azt az infót találtuk, ilyenkor nem kezelik le a pályákat? Mi van???!!
- Nagyon sokan voltak még hétköznap is, így pl a Gartnerkofel (3,4 pálya alja) felvonónál sokszor jelentős tömeg verődött össze és bizony ácsorogni kényszerültünk.
- A nagy létszámú sÍelőre tekintettel, nagyon hamar összetúrták a pályákat, délutánra kivétel nélkül a pályarendszer összes értelmes páylája használhatatlanná vált.
- A Gartnerkofel oldali pályák és terep nagyon szerethető, egyetlen aprócska hibája a felvonók elavultsága, sajnos nem a leggyorsabb fajta, ráadásul rossz idő esetén nincs hova bújni. A szélső 7, 8, 9-es pályák rövid, átlag 1,5 km hosszúak, de lendületesen síelhető, szerethető bemelegítő szakaszok. Az 1, 3, 4-es pályák is kiválóak, ezek már hosszabbak, igazi élvezeti értéket hordoznak a sportos haladó sízők számára. Hosszúk átlag 3,5 km.
- A Carnia (80) 7,6 km-es pálya felejtős. Nem szeretem az olyan pályákat, amelynek a hosszát unalmas, "átcsúszó" szakaszok tarkítják. Sajnos ebben is akad, és mivel az egyetlen völgybe vezető pálya, délutánra minősíthetetlen az állaga.
- Az 50, 51-es teljes hossza, valamint a 71-es felső szakasza nekem szűkek voltak, a sok síelő miatt, ami erősen rontott élvezeti értékükből.
- A kedvenc pályánk a 45-40-es egyben, valamint a 70-75-ös egyben szakaszok voltak. Ezek kellően hosszúak és lendületesek. A 75-ösre a színe miatt kevesebben merészednek, pedig köze sincs egy igazi feketéhez, (Harakiri Zillertal) ezért később is lett összetúrva. A pálya tetejére gyors, modern kabinos röpíti az embert. Itt ez is pipa volt. Szerettük is. :-)
- Szerethető pályák még: 63, 65, 70, és a szélső 23, 21, 28-as szakaszok is a csúcsról indítva, felfűzve. Mivel a 63, 65, 70-es a pályarendszert bejáró "túrázók" számára is kötelező útvonalak, hamar összetúrják őket. Ezeket reggelente érdemes kóstolgatni, délutánra a letöréseken már vígan el lehet merülni a jeges, buckasízés rejtelmeiben.
- Az olasz oldalra átcsúszva (a főcsúcsról végig jobbra tartva) az étteremben valami isteni kajákat szolgáltak fel, mindig oda mentünk át ebédelni.
Összeségében nem rossz a hely, de ár-érték arányban szerintem közel sem annyira überbrutálkirály, mint ahogy hírdetik. Értelmes valódi pálya a 80 darabból 16 db, amelyek a 110 km-ből mindössze 35-40 km-et tesznek ki. ezzel azért érdemes számolni. Igaz szép időben, nem csúcs szezonban azok tényleg élvezetesek.