Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Kis Kovi által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (275)Időben csökkenő Időben csökkenő
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Topik: Donovaly
2024.11.13. 06:38
Köszönöm szépen az információkat.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.11.10. 06:42
Köszönöm, ez valószínűleg tényleg megoldás erre.
Előzmény: (TZoli 221595)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.11.08. 20:32
Valaki próbált esetleg már korábban Flixbus-szal síelni menni ide?

Azért kérdezem, mert a honlapjuk szerint van olyan járat, amely de. 10-re elvisz oda Budapestről és 17:20, illetve 19:20-kor pedig van visszafelé közlekedő busz.

Olyan tapasztalatok felől érdeklődnék például, hogy amennyiben nem a helyszínen bérel az ember lécet, úgy annak szállításával nincs probléma?

Ez nem a buszhoz kötődik, de esetleg még az lenne szempont, hogy van-e a helyszínen bérelhető tároló, ahova el lehet helyezni napközben cuccokat?

Köszönettel.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.10.15. 18:00
Valószínűleg ez csak egy átmeneti időszak, legalább is tervek szintjén már prosperálóbb jövőt vizionálnak a környékbeli turisztikai ágazatnak, azon belül a téli sport lehetőségeknek is (nemcsak Kékes, hanem Mátraszentistván és Galya-tető fejlesztési lehetőségei is terítékre kerültek).

https://gyongyosma.hu/2024/08/29/a-matra-2034-re-az-orszag-legnepszerubb-turisztikai-tersege-lesz/

Ez egy neten fellelhető tanulmány/stratégia, amelyben egész merész távolabbi elképzelések is vannak (pld-ul: Mátraszentistván - Galya-tető összeköttetés, északi leágazásokkal) , bár kétlem, hogy azok megvalósulnának (mondjuk nagyon tetszenének:).

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://aofk.hu/wp-content/uploads/2024/07/matra_tats_aktualizalt_2023_fin.pdf&ved=2ahUKEwjRpILJ3JCJAxXQ_rsIHRapNZAQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw2-L4Ln2x4ScPjwaFzt0zvZ

Minden esetre jó lenne, ha közelebbi helyeken is lehetne sok téli élményt szerezni (még ha kisebb dimenzióban is), csak az éghajlati anomáliák kifutása nehezíti meg az álmodozást, bár simán benne van az is a pakliban a következő évtizedekben, hogy a tengeri áramlatok változásával a ló másik oldalára kerülhet a térség tél tekintetében (igaz, akkor nem a szabadidő eltöltése fog a fókuszba kerülni).
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Topik: Normafa
2024.10.12. 14:46
https://www.skiplus.hu/magaselet/normafa-sifutas-sieles-szanko/

Elég nagy csend van a téma körül, bár látva a térségbeli önkormányzati változásokat, nem meglepő.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.09.13. 17:20
Szerintem - a Google Earthet alapul véve - a feltételezetten használtan megvásárolt felvonó melletti pályák főként nyugati, észak-nyugati tájolásúak lesznek és magasabban futnak (800 - 870 között) mint a jelenlegiek. A Mátraszentlászló felé lemenő szakasz pedig egyértelműen északi (egy kis keleti tájolással) lesz.
Igen, az obszervatórium felé menő "egybe pálya" nem igazán lehetséges.
Amennyiben valahogy össze tudnák "kötni" a nagyobbik új pályaszakaszt (Kút-hegy) a régi rendszerrel (azaz egyben síelhető lenne), akkor közel 1.500 méter lehetne a leghosszabb "egybe csúszási' lehetőség.
Mondjuk ezt nem tudom miképp lehetne kivitelezni nagyobb beruházás nélkül a főút, a parkoló, illetve a gyakorló pályaszakaszok miatt.

Igen, egy új felvonó valószínűleg kockázatos beruházás lett volna a megtérülés tekintetében, de használttal talán még nem akkor lutri, igaz oda sok egyéb beruházás szükséges még, főként a hóágyúzásra tekintettel.

Ami a klímát illeti, szerintem két véglet van. Az egyik hogy folyamatosan továbbmelegszik még évtizedekig a légkör kisebb-nagyobb kilengésekkel, így egyre nehezebbé válik a "téli feltételek" biztosítása, a másik, hogy hamarosan (évszázad közepéig) az észak-atlanti áramlatban olyan anomáliák lépnek fel, amely keményebb teleket hoz majd magával, viszont akkor meg biztos, hogy nem a síelés lesz a legnagyobb "gondja" a társadalomnak.
Előzmény: (TZoli 221379)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.09.10. 17:19
Ez szerepel a honlapjukon:
"2023-ban 720 ezer EUR értékben megérkezett a legújabb négyüléses felvonó, telepítése 2024-2025 várható"

Már az árból is feltételeztem, hogy valahol leszerelt felvonóról lesz szó, mert az Alpokban 20-30 millió EUR-ért szoktak modern lifteket telepíteni.

Az lenne a "csúcs", ha a Piszkés-tető obszervatóriumig menne fel egy pálya (az már tényleg hosszú csúszás lehetőséget tudna eredményezni, főleg, ha át lehetne csúszni a mostani pályákra - az már összességében a 2 km-t is meghaladhatná), de szerintem itt nem erről lesz szó.

Úgy gondolom, hogy lesz egy 600-700 méteres pálya az "új" lift mellett kialakítva, majd feltételezem lesz egy csákányos vagy tárcsás még Mátraszentlászló felé, legalább is ezt lehet sejteni a honlapon lévő ide vonatkozó további bejegyzésből.

'Négyévszakos hegyi élmények a Kúthegyen, és a falvakat a meglévő sípályákkal összekötő Síhinta Projekt megvalósulása 2025-től várható"

Minden esetre bizonyára már nagyon sokan várjuk a fejleményeket, terveket és hogy kipróbálhassuk majd az új részeket is.
Reméljük nem jött közbe semmi, ami hátráltatná a projektet.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Topik: Donovaly
2024.01.15. 17:01
Az általad leírtakat egyelőre Normafa is tudja prezentálni (50-100 méter), mert tavaly óta kellő hideg esetén hóágyú segítségével szoktak havat készíteni (persze, ha van természetes hó, az is "hozzá jöhet"). Az "álcivilek" próbálnak keresztbe tenni, de egyelőre tudtok most oda is menni kicsiket csúszni.

Amennyiben aránylag biztos természetes havas környezetet szeretnél télen, akkor manapság minél magasabbra kell menni, de Donovaly azért februárban jó szokott lenni ilyen szempontból, mert a 200 km-rel északabbra való "tájolódás" is számít, nemcsak a magasság. Mondjuk ott emlékeim szerint a sípályán kívül vannak olyan szakaszok, ahol ilyen távolságokat azért lehet csúszkálni, de "természetesen" a sípályákra nem mehettek fel.

Tudnék olyan helyet javasolni, ahol akár több km-et is lehet egyben csúszni, sőt esténként még akár világítás is van, és valamennyire a pályát is karbantartják, sőt még ingyen is van (persze nem felvonóval), de azért sokkal messzebb kellene utaznotok (Ahrntal - Dél-Tirol, Olaszország).
Előzmény: (murdock25 220286)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.01.10. 17:27
Szerintem jól érted.

Az átlagbér (bruttó 564 ezer Ft volt 2023. októberben) után kb. három-négyszer annyi közteher folyik be az egészségbiztosítási ellátásokra (18,5 % tb-járulék és 13 % szociális hozzájárulási adóból az egészségbiztosítási kasszát megillető összegek, azaz kb. a bázisra jutó 7-8 %), mint a havi 11.300,-Ft-os összegű egészségügyi szolgáltatási járulékból.

Azaz, ha valaki egészségügyi szolgáltatási járulékkal (havi 11.300,-Ft-tal) járul hozzá a "közös költségekhez", az tulajdonképpen egy hihetetlen nagy mértékű szociális támogatást kap meg még egy átlag magyar kereső állampolgárhoz viszonyítva is. Még a minimálbérből élők is több, mint kétszer annyi egészségbiztosításra jutó közterhet fizetnek be ilyen célra.
Megjegyzem, az aktívak kb. hasonló számú (gyermek, nyugdíjas) nem járulék fizető után is hozzájárulnak az egészségbiztosítás fedezetéhez, azaz a befizetett pénzek nem egy ember, hanem két ember ellátását kell, hogy fedezzék.

Szóval igen, ilyen esetben (elég komoly anyagi invesztíciót igénylő szabadidős tevékenység) teljesen etikátlan, egyfajta élősködési attitűd a szituáció - ha tetszik, ha nem, ez a megállapításom -, még ha a jogszabályok jelenleg lehetőséget is biztosítanak erre.
Előzmény: (Lackó 220175)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2024.01.09. 18:18
Az ún. EU-s kártya (lejárata) esetében véleményem szerint az (egészség)biztosítási jogviszony megléte a fontos, azaz, ha valakinek van hosszabb ideje munkaviszonya vagy más módon, mondjuk nyugdíjasként vagy tanulóként "alanyi jogon" jogosult egészségbiztosításra (alapjogviszony), akkor max. csak az lehet a technikai kérdés, hogy milyen sorrendben és milyen gyorsan intéződnek el a dolgok (utólag).

Persze, nem lehet kellemes dolog előre kifizetni mondjuk egy jelentősebb kórházi ellátást a kártya és a biztosítás hiányában, de ha valakinek van mondjuk foglalkoztatása által érvényes biztosítási jogviszonya, az a személy szerintem jogosult az egészségbiztosítási szerv utólagos térítésére (még ha le is járt a "plasztik" kártyája), persze, ha nem valami totál magán (és persze, ha nem EU-s vagy azzal egészségbiztosítási szempontból nem partner ország területén) egészségügyi intézményben látják el, amely nem működik együtt az egészségbiztosítási szervekkel.

Feltételezem már az egészségügyi szolgáltatói járulék (akinek nincs aktuálisan jogviszonya, ezt kell megfizetni tételes járulékként) is keletkeztet ilyen egészségbiztosítási viszonyt, persze az más kérdés, hogy mennyire etikus havi 11.300,-Ft ellenében "nem olcsó szabadidős" tevékenységből eredő baleset miatt milliókra megterhelni az egészségbiztosítási tárcát, azaz a valós vagyoni, jövedelmi viszonyuk szerint fizetők állampolgárok zsebeit.
Bár nem ismerem az esetleges "kisbetűs" (jogszabályi) feltételeket e tekintetben.

Továbbra is azt javaslom, hogy mindkettő legyen, azaz társadalombiztosítási jogviszony (foglalkoztatott, főállású vállalkozó, tanuló, nyugdíjas, stb.) és utasbiztosítás is, mert önállóan egyik sem nyújt mindenre fedezetet.
A magánbiztosítások sokszor kikötik a szerződési feltételeikben (persze nem hívják kellően fel a figyelmet rá), hogy szükséges az "állami" biztosítási jogviszony (EU-s kártya) is, ugyanis nem feltétlenül ezek a magánbiztosítók fizetik ki a teljes kórházi ellátás költségeit, szívesen támaszkodnak a háttérben a nemzeti egészségbiztosítási alapokra (ettől lesz nekik ez kifizetendő üzlet:). A magánbiztosítók viszont olyan szolgáltatásokra is nyújtanak fedezetet, amelyre az "állami" egészségbiztosítás már nem feltétlenül.

Egy időben még én is voltam tagja az Österreichischer Alpenverein-nek, ugyanis ott találtam - ahogy más is említette már - igazán komoly mértékű felelősségbiztosítási fedezetet.
A szimpla utasbiztosítások egy jó része tartalmaz ilyen fedezetet is, de elég marginális kárfedezettel ahhoz képest, hogy milyen kártérítési összegek is "előkerülhetnek".

Nagyon komoly károkat tudnak keletkeztetni bizonyos baleseti szituációk, ahol ha nem vétlen (mondjuk szimplán gondatlan) az adott szituációban az ember vagy nem tudja kellően a per során a vétlenségét, gondosságát bizonyítani az ellene felhozottak tükrében (idegen "pályán" játszani és anyagilag bírni egy ilyen eljárást is már kimerítő lehet), akkor akár tízmilliókra is perelhetnek (például egy baleseti szituációban a másik fél (is) tartós, akár élete végéig szóló egészségkárosodást szenved, így azzal összefüggésbe hozható jövedelem csökkenés, illetve anyagi és nem anyagi kárigények nagyon komolyak lehetnek, amit a másik fél támaszthat).
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.11.19. 10:44
A mai versenyt egyelőre 12-re ütemezték, bár tegnap eléggé lemondóan nyilatkoztak róla.

Tegnap új helyszínen Gurglban a férfiaknál nagyon jó verseny lehetett volna, ha a legizgalmasabb periódusban nem érkeznek meg az új bolsevikok (klíma tüntetők – ökó nácik).

Az osztrákok tarolása így egy kissé fanyar volt, de nagyon tetszett Kristoffersen „tökössége” a tüncizők kapcsán, csak sajnos egyre kevesebb ilyen őshonos karakter van arra felé.

A deep state emberei egy jakuzziban hemperegve a több száz, ezer négyzetméteres villájukban lediktálták a következő feladatot, hogy gyorsan a sí világkupát is szabotálni szükséges (paraszt vakításként avagy a lényegről való elterelésként) még az elején.

Persze, nem a cseppfolyósító (LNG) terminálokba, tankerhajókra, nem a csúcsra pörgetett hadipari üzemekbe (gyárts konfliktust hozzá előtte), nem a hihetetlen energiaigényes chipgyártókhoz (pld-uL tudatos szoftveres avultatás, pár évente cseréld az eszközeid) és nem azokba a térségekbe, ahol megfelelő élettér hiányában is háromszorzódott a lakosság fél emberöltő alatt (természetesen onnan folyamatosan más térségekbe orientálják, szervezik a felesleget le/belakni más helyszínen is a környezetet), küldték a követeiket, ahol nem marginális, hanem globális módon folyik pazarló hatás a környezetünk terhelésére. Persze nem véletlen ez a színjáték és a technológia olyan szinten befolyásolja a felnövő nemzedéket, hogy fingjuk nincs a valóságról, csak amit éppen diktálnak nekik.

Mi lesz a következő fokozat, az összes egyéni épület (kertes ház) elbontása és a lakók társasházba való terelése, az úthálózat felszámolása, a színházak, kulturális, sport és bevásárló központok megszüntetése, a kulturális örökséget képező „öreg” épületek eldózerolása, aztán tömeges eutanázia (sok fiatalt már megmérgeztek azzal a tudattal, hogy minek erre a világra akár egy gyerek is). Persze, a folyamat vége csak az lenne, hogy jön (sőt egy részük már itt van) egy élelmesebb népség és szépen belakja ezeket a térségeket is.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.10.22. 16:55
Projektmenedzsert is keresnek, lehet, hogy lesznek a közeljövőben komolyabb fejlesztések?

https://www.sipark.hu/allasajanlatok
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.10.19. 19:06
Nagy valószínűséggel emelkedni fog a símaszkok száma is Európában, de nem a síelők fogyasztási igényeit kielégítve.
Szép kis világ, ahol a nagy muszlim testvérek, nem befogadják, hanem továbbküldik Európa felé az embereket (Lásd az egyik szomszéd Egyiptom minapi állásfoglalását.). Micsoda véletlenek.

Mondjuk az biztos, hogy nem a határ ellenőrzés lesz a legnagyobb probléma.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.04.17. 06:50
Köszönöm, ez nagyon hasznos információ.

Amúgy ez a pofátlanság "ne továbbja", mivel bőszen ajánlgatják a biztosítók, hogy meghosszabbíthatod a biztosításodat, amelyre értelemszerűen a biztosítási időszak alatti tartózkodási hely a döntően (szinte 100 %-ban) a jellemző.
Azt meg végképp nem értem, hogy ezt miképp tudják úgy csűrni-csavarni, hogy emiatt érvénytelen a biztosítás.

Amit még én észrevettem évekkel ezelőtt, általában kikötik - persze apró betűs feltételrendszerben -, hogy az európai biztosítási kártya is szükséges bizonyos ellátások során.
Feltételezem, a költségek (hospitalizáció - sürgősségi ellátás) döntő részét a hazai állami egészségbiztosítási pénztárak fizetik utólag.

Amennyiben nem tettétek meg, úgy szerintem érdemes lenne még köröket futnotok akár a nemzeti egészségbiztosítási szervnél és/vagy az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál, mert gondolom nem kis összegről van szó.

Bár tudom, nem tökéletesek a célra, de lehet, hogy a veszteség minimalizálás miatt érdemes a bankszámlavezetőknél kötni éves utasbiztosítást, amely biztosítások díjazása általában egy-két hét biztosítási díjnak felelnek meg.
Előzmény: (lasimi 218741)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.03.14. 13:58
Tegnap alig volt üzemben lift az északi oldalon, ma pedig szinte - déli oldal kivételével - leállt a rendszer a "szélhelyzet" miatt.
Holnap, 03.15-én még mindig elég erős szél és csapadék is várható, viszont utána csütörtök-péntek-szombat parádésnak ígérkezik.
Azok jártak most jól, akik szerdán érkeznek és hétvégéig ott lesznek.

Kárpótlásként tegnap annyit lehetett elérni, hogy aki jegyet vett reggel, annak adtak egy 25 EUR-s kupont (pénztáraknál való sorban állás után), amit a szezon végéig lehet felhasználni bérlet vásárlásnál. Mivel 56 - 65 EUR (ki hogy vette - Go Pass, online fizetés, stb.) volt a napi jegy, így túl nagy kompenzációnak nem mondanám, főleg, hogy sok ember ezzel a lehetőséggel már nem is tud élni a szezon végéig.

Tegnap az északi oldalon három-négy használható lift volt pár pályával. Reggel kb. 10 óráig működött a liftek többsége, utána folyamatosan állították le és nem volt átjárás a "völgyállomások" (Lucky - Zahradky - Biela Put) között.

Nem volt túl korrekt a helyzet, mert szerintem már tudták, hogy ez lesz, mégis "hagyták", hogy sok ember aznapra megvegye a jegyet.

Mivel nem volt átjárás a völgyállomások között, így később beállítottak pár mikrobuszt, de az nem túl sokat javított a helyzeten, ezért sokan gyalog vágtak neki a műúton vagy egy-egy átkötő pályán annak a helyszínnek, ahol még lehetett síelni vagy esetleg parkoltak.
Délelőtt, amíg folyamatában le nem állt a rendszer nagy része, félórás sorok alakultak ki a még működő lifteknél.

A Bergfex elég jól mutatja előre a viszonyokat. A Bergfexen tegnapra főként 8-as szelet jeleztek az üzemidőszakra és úgy látszik, hogy ez már ilyen (tömeges lift leállításokat) helyzetet von maga után. Mára is 7-8-as szelet jeleztek és még kevesebb lift megy.
Az üzemeltető honlapja ilyen szempontból nagyon korlátozott információt ad és a hőmérséklet esetében is szerintem túl optimista képet vetett fel például tegnapra.

Úgy gondolom, ha tudsz szabadságot kivenni, akkor ezen a héten csütörtökön, pénteken érdemes menned, de szombat is még jónak ígérkezik, csak nagyobb lehet a tömeg.
Előzmény: (- Marky - 218545)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.03.07. 18:49
A pályaszámozással szerintem itt nincs óriási probléma, egyedül a fenti részen van sok "párhuzamosság", de ennél sok helyen többet lódítanak, lódítottak, akár a megkérdőjelezhetetlen "becsületben" pompázó vidékeken is. Emlékszem, amikor új feltételrendszer szerint számolták össze a km-eket, akkor a "sógoréknál" volt olyan terep a "nemzeti csúcsuk" árnyékában, amely kénytelen volt kevesebb, mint a felére csökkenteni a "hivatalos" km-eit.
Előzmény: (minerel 218461)
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Topik: Normafa
2023.03.04. 18:49
Ma úgy közelítettem meg a buszmegállót, hogy a parkoló mentén mentem végig. A látottak alapján délelőtt 10 óra körül voltak bőven helyek az új parkoló végében, de ahogy láttam hétvégén (is) fizetős.
Persze, már így is kb. a 70 %-a helyeknek foglalt volt, igaz szerintem most valószínűleg több és kulturáltabb hely van parkolásra, mint korábban (mondjuk sosem mentem autóval erre a helyszínre).
A buszon még jobb volt a helyzet, persze ha korán érkezik és távozik az ember.

A pályáról is szólva, már olvadozott rendesen (klasszikus stílushoz is volt rendes nyom), de így is élmény volt.
IMG-20230304-094241240.jpg
IMG-20230304-085218173.jpg
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Topik: Normafa
2023.03.03. 21:16
A parkoló egyáltalán nem probléma, tömegközlekedéssel megyek a helyszínre a város másik végéből, mivel jelenleg van öltöző és szekrény is, amelyet a Vasas síházban igénybe lehet venni. Ez benne foglaltatik a pálya díjazásában.
Nagyon örülök, hogy végre van egy helyszín, amit aránylag könnyen meg lehet közelíteni ilyen módon és még lehetőség is van a "cuccok" elhelyezésére.

A webkamerát végig "görgetve" (időszakot nézve) lehetett látni a szezonban (megvilágított rész), hogy mikor ágyúztak.

Még olyan vastagsága volt múlt hét végén a pályának (azóta egyszer "lőtték" is a pályát), hogy ha nem lesz tartós extra melegedés, akkor akár március végéig kitarthat az alap.
Az engedélyek, megállapodások szerint márciusban már csak korlátozottan lehet működtetni a hóágyukat.

Igen komoly infrastruktúrát alkottak (hóágyuk, hűtőház, világítás, pályagép, stb.) és szerintem még mindig olcsóbban kijött mint egy uszoda vagy egy stadion vagy egy sportcsarnok, amiből már van bőven az országban.
Az előbbiekkel felsoroltakkal ellentétben, itt sokkal egészségesebb, természetes környezetben lehet mozogni, igaz időben sajnos csak kb. 3-4 hónapra korlátozódhat a használat.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
2023.02.13. 21:10
Amennyiben a "környezeti terhelés" problematikáját kellene boncolgatni, akkor részemről sokkal fájóbb és szerintem nagyobb felesleges terheléssel is jár, hogy semelyik pályánkra nincs szervezve busz céljárat (sem környéken lévő vasúti pályaudvarra szervezve kisebb kör), még próbálkozást (igény felmérést) sem láttam az elmúlt években.
Persze, valószínűleg úgy vannak vele, hogy a többség nem is igényli, esetleg túl prűd ehhez az utazási módhoz vagy nem szeretne többlet terhet (hosszabb utazás, alkalmazkodás, átszállás, stb.) emiatt vállalni.

Annak idején még Eplénybe (több, mint 10 éve) volt ilyen próbálkozás, de korán elhalt. Amelyik járattal a lányommal elmentünk síelni, ott kb. "telt házzal" mentünk oda-vissza, de mégis megszűnt.

Amennyiben valaki önállóan (egyedül) autóval megy aznap több száz km-t oda-vissza egy síelésért, az sokkal többet elvisz a "konyháról", mint az egyszer használatos műanyag eszközök problematikája.

Amúgy itt, Mátraszentistvánon a sípályánál vannak nagyobb tárolók, ahol több cuccot (hátizsák, váltócipő, sízsák, stb.) lehet hagyni?
Mintha utoljára az illemhely környékén láttam volna valamit, de már nem emlékszem pontosan.

Néztem ide a Volán járatait, csak nem tudom, hogy engedik-e, bíbelődnek-e azzal a buszvezetők, ha sífelszerelést szeretnék magammal vinni (gondolom max. csak az alsó csomagtartóba). Valakinek van ilyen tapasztalata már?
Azt láttam, hogy nyitás környékére (9:45-re tervezett érkezés) csak egy átszállással lehet menni Budapestről vagy 10:30-ra megy oda egy közvetlen járat, de sajnos optimális korai érkezésre nincs lehetőség, hazafelé meg kb. a 15 órás indulás az utolsó érdemi lehetőség.
Amúgy a lenti részen - ahol a busz megáll - is lehet valahol síbérletet vásárolni?

A többi magyar pálya még elérhetetlenebb vagy körülményesebb ilyen módon.
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Topik: Visegrád
2023.02.05. 08:49
Már nagyon rég nem volt ilyen egybefüggő hideg periódus (esti,hajnali fagyok legalább egy hétig), ami persze egy-két évtizede még természetes volt, manapság már csodaszámba megy, szóval mikor, ha most nem.

Jó lenne a betervezett víztározó, ami simán (természetes úton) feltöltődött volna az elmúlt időszakban, csak sajnos jelenleg a világban nem a hóágyúk pörögnek (még az ún. kormányozó "zöldek" is más típusú ágyúkért és környezetpusztító energia forrás allokációért lelkesednek a világban), aztán majd csodálkoznak a "fejesek", hogy még jobban rákapcsol a természet a "befűtésre".
Előzmény: (TZoli 217756)
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.