Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Eplény Síaréna topikból

ÜZENETEK (20)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tervező
86 élménybeszámolót írt
86
9 éve tag
2017.02.20. 16:02
A "csákány" láb közé vétele szabálytalan, balesetveszélyes, ezért tiltott. (Ugyanis véletlen eleséskor nem biztos, hogy szabadulni tud tőle, a felvonó a földön rángatja, bármi történhet.)

Ha emiatt baleset lesz, az biztos bíróság.
A kezelőnek erre hivatalosan figyelmeztetni kell a használót, hogy tilos, és ha ezt teszi, legalább is amíg a kezelő látja a sízőt, meg kell állítsa a felvonót. Aztán ha útközben mégis beteszi a lába közé, és nem tud kiszállni, ott elesik, beleset, megint jön a herce-hurca, bizonyítás stb.
Ez a szabály. Mindenki lazán veszi, amíg nincs baj. De ha lesz...:
Úgy látszik, nem tanul senki az eseményekből. Nem publikus, de M.szentistván tudja, miről beszélek !
Előzmény: (TZoli 194378)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
2017.02.20. 15:08
Mi is hárman megyünk a csákányoson :-) Én boardon az egyik oldalon, a párom a másikon és az ő lába előtt kislányom. Családilag felvonózunk :-)

Amúgy sok síelő fél boardossal felmenni (és talán fordítva is van így) Egy kezem elég megszámolni, hogy pályafutásom alatt hány síelő csúszott be mellém beszállni pedig senkit nem bántok és élőben állítólag kedvesebb is vagyok :-)
Előzmény: (TZoli 194378)
TZoli
1165 élménybeszámolót írt
1165
20 éve tag
2017.02.20. 14:58
Nem kéne a kezdőkre kihegyezni ezt a témát.
MSZI-n látom, hogy a profi (versenyzős cucc, tűzött pályán gyakorol edzővel) egyedi módon berakja a lába közé a csákányt. Később meg egy smowboardos pörgeti maga előtt aztán ő is a lába közé veszi (előtte egy kezdő snowboardos kislány a síelő apukájával közösen ment) és úgy megy. Kérdezem a kezelőt, most mi van? Azt mondja, szezonbérletes.
Előzmény: (KCsabika 194376)
KCsabika
301 élménybeszámolót írt
301
15 éve tag
2017.02.20. 14:45
Nagyon félreértettél! Nem a kezdőkkel van bajom, csupán próbáltam rávilágítani arra a helyzetre, hogy Eplényben 10 síelőből 5 biztosan kezdő! Ez azt is jelenti, hogy 50%-uk alig használt ülőliftet, vagy síel minden szezonban.

Nem vagyok profi síelő, inkább szépen síelni szeretek, de kicsit idegesítő amikor rádszólnak a csákányoson, hogy Ő egyedül szeretne menni, mert kezdő, vagy beülnek 1-2-3 ember a 4-es székre - ezen van mit javítani, és kellene is!
Előzmény: (bertazs 194330)
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
18 éve tag
2017.02.20. 09:24
Szia!

Na, ez a hozzászólás már teljesen más. Én egy szóval sem állítottam, hogy a lift nem jól karbantartott, nem biztonságos! Ismerve a magyar hatósági szabályozást és a német gyártástechnológiát, precizitást, gondolom többszörösen túl van biztosítva a felvonó. Tartom, hogy elavult, illetve talán, nem megfelelő a beszállítás rendszere.

Nem nekem, mert én még Tatrapoma rángatósokon tanultam meg felvonózni Chopokon és Dedinkyben, de a kezdők, vagy kevésbé jó síelőknek nehézkes lehet. Magasról csúszunk rá a szőnyegre, rögtön előrelendül a test egyensúlya, a legtöbb bukás itt történik. Illetve nem lenne szabad engedni a nagyon kicsi számára a felvonózást, aki nem éri fel az ülést, ebből is vannak bajok. Kész, 140 cm alatt nincs ülőlift-használat.

Tudom, óriási dolog, amit az üzemeltetők véghez vittek az elmúlt 10 évben (jártam Eplényben a 90-es évek közepén). De azt is látom, hogy Eplény az osztrák színvonalat célozta meg, nem az eddigi magyart. Ez egyébként Szentistvánra is igaz. Ők ketten nagyon kiemelkednek itthon, tőlük elvárhatjuk, hogy maximalisták legyenek és kiszolgálják az igényeket. Én mindkettőt profi síterepnek tartom, akiknek egyértelműen a közeli szlovák és osztrák centrumokkal kell versenyezniük a sízőért.

Amióta schengeni övezet van, euró és valamelyest jobblét idehaza, már nem olyan nagy dolog kiugrani síelni Ausztriába, mint mondjuk a 90-es évek végéig. Addig határ volt, hazulról nézve nagy drágaság, és az irigyelt Nyugat egyik eklatáns képviselőjét láttuk a sógorokban. Kinyíltak a határok, lassan mindenhová autópályák vezetnek, sokkal jobbak az autók, könnyű pénzt váltani, egyszerűen, sokkal kisebb lett a tér, mint volt mondjuk 20-30 éve. Ezért a verseny is nagyobb lett és már távolabbi terepek is felkerültek a listára.

Utolsó bekezdéseddel maximálisan egyetértve, kívánok én is hasonlókat!
Előzmény: (Tervező 194322)
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2017.02.19. 22:53
T.KCsabika! Gondolom te sem profi síelőként láttad meg a napvilágot. Adjunk esélyt a "sok béna kezdőnek" is, hogy profi síelővé válhasson.
Előzmény: (KCsabika 194325)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2017.02.19. 22:47
Ez a válasz "A villamosra felszáll-leszáll, akkor is el kell kanyarodni jobbra-vagy balra. " valahol helyén való mert sokan az ajtóban maradnak és nem mennének beljebb így te nehezen szállsz fel ezért szintén káosz van :-)
Előzmény: (maci-laci 194326)
maci-laci
3532 élménybeszámolót írt
3532
18 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2017.02.19. 22:25
Nincs ezen mit átgondolni. Beszállásnál, ha nagyon elbikázza és nem állítják meg a felvonót igen problémás. A kiszállásnál mint írtam a kezdőknek van főleg problémájuk.Nem mellesleg se az erdő szélén se máshol ne vakarózzon, hanem húzzon el a felvonótól, hogy ne zavarja a többieket. A villamos parádés példa, mert ott is az embereken síléc van és a gyakorlatlanok könnyedén közlekednek evvel az eszközzel :D
Előzmény: (Kamperos 194323)
KCsabika
301 élménybeszámolót írt
301
15 éve tag
2017.02.19. 22:22
"Tehát sok minden elmondható róla de, hogy modern az nem."

Hol írtam, hogy modern??????

Arra próbáltam rávilágítani, hogy a sok béna kezdő miatt megy egyébként is lassabban (ez van).
Előzmény: (maci-laci 194315)
Kamperos
202 élménybeszámolót írt
202
13 éve tag
2017.02.19. 22:07
"A becsekkolásnál probléma a patak közelsége"-nagy a páratartalom vagy miért?
" a kiszállásnál meg egyből kanyarodni kell"-menjen egyenesen az erdő széléig,aztán ott tollászkodjon.

Ezt gondolt át újra.Ezt nem tudom megérteni,hogy miért probléma.A villamosra felszáll-leszáll, akkor is el kell kanyarodni jobbra-vagy balra.
Előzmény: (maci-laci 194315)
Tervező
86 élménybeszámolót írt
86
9 éve tag
2017.02.19. 21:58
Kedves Tobi,

éppen 4 éves voltál, amikor először utaztam ezzel a 4-ülésessel Hinterglemmben, (1989) tehát pontosan tudom, hány éves, kutakodnom sem kell utána. Viszont azt is tudom, hogy ott gondosan karbantartották, és csak télen volt üzemben, tehát az üzemideje nem 30 év , hanem csak évente 4 hónap volt.(A budapesti Libegő 40 éve üzemel, minden nap, és biztonságos, pedig nagyon mostoha körülmények közt, itthon készült) Ezt csak azért írom, ne féljen senki, nem ócskavason utazik.
Először futószalag sem volt alatta, azt később építették be.
A fix kapcsolású berendezések rendszere azóta sem változott,
Persze, modernizálnak, párnáznak, pénz kérdés.
Ezeknek a típusoknak a megengedett max. sebessége Ausztriában is, 2,5 m/s.( A helyére tett 8-as ülős is volt amikor megállt, mikor utaztam rajta, mert ott is vannak kezdők.) Az új lift kb 1,5-2 milliárd Ft-ba került. Verseny ide-oda, ilyen beruházás magánerőből itt (Magyarországon, vonatkoztassunk el Eplénytől) elképzelhetetlen. Ott a síterepeknek a saját erőn kívül tartományi és központi állami támogatása is van, nálunk semmi.
Amúgy azt is tudom, miért cserélték ki: néha Karácsonykor, síszünetes 1-2 hétvégén túl nagy volt a sor.(Ez közvetlen információ a volt üzemvezetőjétől)
Bár csak mi is itt tartanánk, hogy ez már elég legyen egy lift cserére, és semmi más akadálya (főleg pénz) ne legyen !
Reméljük, az idei szezon minden sípályán jobban sikerül mint az előzőek, és tudnak egy kicsit fejleszteni a komforton is.
Sok sízést kívánok még az idén a hazai pályákon !
Előzmény: (Tobi 194313)
maci-laci
3532 élménybeszámolót írt
3532
18 éve tag
2017.02.19. 20:47
Ez a felvonó Saalbachban teljesített szolgálatot mielőtt ott lecserélték egy modernebb újra. Tehát sok minden elmondható róla de, hogy modern az nem. Nincs is evvel semmi baj, mert a hazai viszonyokra tökéletesen megfelelne( és valóban óriási fejlődés), ha egy normális ki illetve beszállót építettek volna neki, és ekkor még nem veszem hozzá az emberi hülyeséget. A becsekkolásnál probléma a patak közelsége a kiszállásnál pedig, hogy "egyből" kanyarodni kell. Hozzátenném, hogy pár évvel ezelőtti átalakítás sokat segített, de nem eleget. Ehhez tetéződik még, hogy nagyon sok ember a kiszállást követően letáborozik és ott vakarózik így a következőket akadályozza.Persze könnyedén kerülhetők lennének, de mivel sok a kezdő így nekik ez probléma és jön a nagy összeborulás, oszt lift megáll.
Előzmény: (KCsabika 194301)
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
18 éve tag
2017.02.19. 20:46
Köszi, a Q5-re rá nem jöttem volna... Az R8 az stimm, nekem kissé megtévesztő volt így. Egy kicsit lehetne kalapálni a térképen. :)
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
18 éve tag
2017.02.19. 20:42
"Kedves" Tervező!

Bár már maga ez a név is gondolkodóba ejt, de csak a tényeket nézve. Ez a felvonótípus uszkve 30 éves, megtaláltam az eredeti fellelési helyén, vagy egy ehhez nagyon hasonlót: http://www.lift-world.info/en/lifts/2253/datas.htm

Ha egy 30 éves technika neked nem avult, akkor nincs több kérdésem, de akkor inkább ne reklámod eredeti foglalkozásod. Az bizony elavult, bármennyire is véded a mundért. Miért véded a védhetetlent? Zavaró, hogy üt a felvonó, és a szőnyeg sebessége is lehetne kissé gyorsabb. Pontosan ezen okok miatt kell sokszor lassú menetben járatni a liftet, ez pedig jön az elavult kialakításból. De bocs, biztos azért cserélik le más terepeken az ilyeneket lassító sebességű, párnázott, hatos, vagy hibrid liftekre, buborékkal. Biztos azért, mert ez túl modern...

Az megmosolyogtat, hogy megkérdőjelezed, hogy én mivel és mikor utaztam. 1990 és 2004 között hat alkalommal voltam Chopokon, a régi felvonó pedig 2003-ban lett lecserélve. 2001, 2002 és 2003-ban is volt alkalmam egy-egy hétig utazni vele, szóval azt inkább bízd rám, hogy én mire emlékszek. Ha kell, képet is tolok arról a korszakról. És nem sírom vissza, és nem írok nyilvánvaló hülyeségeket, hogy nem elavult. Istennek hála, hogy lecserélték! Ennek immáron 13 éve, tehát ez sem ma volt.

Az "eleve negatív" hozzáállásomról csak annyit, hogy 14 pozitív jelzőt írtam, amit kritikával illettem, az a büfé és a négyüléses. Ennyit még egy francia síterepről is írok kritikát, arról nem tehetek, hogy te ezt képtelen vagy megemészteni. Szerintem inkább te magad vagy a negatív a demagóg szövegeddel a stadionokkal, meg hogy velem foglalkozol.

És nincs már kommunizmus, verseny van, Eplény meg egyértelműen profi terep, profitorientált szemlélettel. És egy ilyen terepnek fejlődnie kell, az építő jellegű kritikát fogadnia kell, figyelnie ezekre. Mert egyértelműen ez a céljuk (nagyon helyesen!), de ebben kulcsfontosságú a szemlélet. A felvonót párnázni kéne, a szőnyeg sebességét módosítani és mindjárt kevesebb lenne a lassúmenet. Nem megrekedni kell egy szinten, gondolom te sem Wartburggal, vagy Trabanttal jársz. Mert 1986-ban még gyártották őket kétütemű verzióban...

A neten meg nem magázódunk, tehát bátorkodtam tegezni.
Előzmény: (Tervező 194292)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2017.02.19. 11:47
Ezért írtam a felvonóra, hogy nézőpont kérdése. Te gyermekkorod óta idejársz így ahhoz mérten valóban óriási fejlődés viszont van aki nyugatabbra járt előszőr sípályán és ahhoz szokott hozzá, annak valóban elavult lehet. Ezért írtam azt amit Tervező hozzászólására mert ő tényként közölte, hogy az bizony se nem elavult se nem lassú. :-)
Előzmény: (KCsabika 194301)
KCsabika
301 élménybeszámolót írt
301
15 éve tag
2017.02.19. 10:31
A hatos kép alapján a csörlős ratrak még mindig, egészen pontosan 2017.02.14 óta a siratófalon vesztegel!
Ezek szerint a 4-es és 5-ös pálya nincs ratrakolva.

Felvonó: 20 évvel ezelőtt amikor általános iskolás koromban kijártunk apával még két szakadt bódé, meg a gaz között csúsztunk szóval, innen kell nézni a fejlődést. A felvonó azért lassú, mart egy külföldi síterephez képest aránytalanul sok a kezdő!!! Emiatt a piros és fekete pályákon gyakorlatilag "lézengenek", még telt ház idején is.
Előzmény: (Tobi 194282)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
18 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2017.02.19. 09:49
Az elavúltság nézőpont kérdése... Akinek kispolákja volt annak egy 30 éves maruti is modern lesz. A felvonó meg igenis lassú. Azért mert a kiszálláss témáját évek óta elmaszatolják én még sose ültem olyan ülősben ami ennyit áll. Ez kb olyan tempóban megy mint az ősöreg osztrák combverős de ott mentsége, hogy nincs szőnyeg.
Azért mert erre van keret még lehessen nevén nevezni a valóságot és ne kormányszintű komunikációt folytassunk mellette. Ez a baj Eplénnyel és az a citrom citrom marad mégha 2,5 méter havat is írnak olykor a honlapukra.
Mivel ön tervező így gudja, hogy a modern leakasztos felvonó nem a rugózástól nem ütnek. Egy picit én is rálátok erre :-)
Előzmény: (Tervező 194292)
Konrád Leo
128 élménybeszámolót írt
128
7 éve tag
2017.02.19. 09:15
Q5: A régi 2- es pálya erdei szakasza előtt ágazik el, eddig dzsungeles volt, most kitisztították, bár pár napja volt rajta egy farönk is. Keskeny, meredek, be van havazva- most nem működik. A sítérkép nem teljesen arányos és pontos, ez a pálya még a nagy közös szakasz előtt csatlakozik az A1- be. Korábban én is többször kerestem.

R8: a 4 üléses nyomvonala alatti kitisztított terület. Bringával lehet menni rajta, de szerintem síelni sosem.
Előzmény: (Tobi 194282)
Q5 becsatlakozása
Tervező
86 élménybeszámolót írt
86
9 éve tag
2017.02.19. 08:28
Kedves Tobi,
a 4 üléses sem nem elavult, sem nem lassú. Lassabban járatják, mert a nagyobb sebességeknél még több kezdő esett el a be-kiszállásnál, és akkor a biztonság miatt egyértelműen meg kell állítani a berendezést, ami sem annak, sem az utasok komfortjának nem tesz jót. Tehát maradt a "lassan járj tovább érsz" taktika, a lassúbb, de folyamatosabb haladással több a szállított utas, mint a gyorssal.
A Chopok régi kettesen már nem sokat utazhatott életkora miatt, de az volt az első lekapcsolódó rendszerű személyszállító pályatípus (eredeti Von Roll, svájci gyártmány, persze az akkori színvonalon)
Szerintem valamennyi sípálya üzemeltető szívesen venné, ha valahonnan előkerítene 1,5-2 milliárd forintot egy vadonatúj ülősre, ami aztán a lehúzó görgőkön áthaladva ugyanúgy üt mint ez, csak a székek finomabb rugózása és a párnás ülés miatt az utasok kevésbé érzik.
A jelenleg működő magyar síterepek egy kivétellel megszállott emberek igyekezetéből, saját pénzből és embertelen hitelkonstrukciók alapján valósultak meg, ebből igyekezett mindegyik a lehető legjobbat kihozni. Ennek ellenére az egészségmegőrzésért többet tesznek, mint a stadionok. Egy olyan árából kb 12 eplényi síterepet lehetne berendezni, de a legújabb felvonókkal !
Azért annak ellenére, hogy eleve negatív beállítottsággal kereste fel a síterepet, mégis csak elismeri, hogy a lassú felvonónál pár perc volt csak a várakozás.
Előzmény: (Tobi 194282)
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
18 éve tag
2017.02.18. 20:36
Életemben ma (2017.02.18.) síeltem először Eplényben. Rosszabbra számítottam, ez a síterep igenis pöpec! Szinte mindegyik pálya jó lejtésű, van meredeksége, de egyben változatosak is. Nem olyan rövidek, megfelelően szélesek is, az infrastruktúra is jó.

Igazából egy pálya lóg ki a sorból, az A3 alja, az annyira fekete, mint egy néger segge, de komolyan. :D Életemben nem sok helyen láttam ennyire meredek, szűk és buckás fekete részt, talán Chopok-északnak a 3-as feketéje hozzá hasonló.

A térkép bal oldalán található két piros pálya a legjobb (A4 és A5) és ezeket síelik a legkevesebben, főleg az A5-ös az, ami a legtovább tartja magát.

A kék pályák sem szekérutak, ha ki vannak fagyva, teljesen jót lehet rajtuk döngetni. Ami hátrány, hogy a négyüléses felvonó bizony elavult, a futószőnyeg lassú, a felvonó üt, mint 15 éve Chopokon Záhrádkynál a régi kettes. :) Emiatt ott sok a gond, rengeteget megy a felvonó lassújáratban vagy áll, ami a kapacitásból sokszor hiányzik. Az üzemeltetők helyében ez lenne az első, amire költenék. Látszik, hogy sokan nem tudnak már hagyományos felvonókkal menni, mert ha sor is van a négyesnél, akkor is ott vár, ahelyett, hogy átemenne a 3-as csákányoshoz. Pedig megéri, ott szinte sosincs sor.

Az infrastruktúra és kitáblázottság megfelelő, a snowpark kicsi, de elmegy. A büfékben a kínálat kicsit lehetne szélesebb, az ár kissé drága.

Az alsó pályákon (A1, Q2), bár szerintem az egy pálya, ott nagy az embertömeg, sok a kezdő síelő. Összességben egy kellemes kis terep, komplex, egy-két napra tökéletes.

A maximális sorbaállás pár perc volt a négyesnél, a pályák pedig 10-13 óra között voltak a legjobb állapotban. Előtte jegesek voltak, utána pedig kásásak. +7 fok volt, kész csoda, hogy az egész rendszer üzemelt. Ez nem sok napot fog már így kibírni.

És a Q5 és R8-as sípályákat mi nem találtuk, azok nem üzemelnek.
Az alsó rész reggel
Pályatalálkozások (Q7-Q2)
Csak a pályák voltak havasak
A 3-as csákányos felvonó alja (kis hó nem ártott volna)
A4-es pálya fekete része, a legmeredekebb rész
Az A3-as pálya alja, a feka rész
Az alsó kékek délután, +7 fokban
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.