Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Kedvenc nyári helyeim

ÜZENETEK (65)Időben csökkenő Időben csökkenő
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
2010.09.21. 18:00
Ezért irigyellek minerel! Nekem 60-70 a napi átlagom (ezt tudom folyamatosan napokon keresztül) 80 felett már szenvedek. Igaz, én húzom a kutyát, ami utánfutóval több mint 50 kg s mivel általában több napra megyek van cuccom is rendesen.
Előzmény: (minerel 89538)
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2010.09.01. 15:01
Terchova

No most jön az a bizonyos Jánosik betyár. (szlovák nyelvet ismerő síelő társaktól előre elnézést kérek, mert bizonyos ékezeteket nem tudok előállítani)

Jánosik betyár utáni olthatatlan kiváncsiságom egyre inkább elhatalmasodott, ahogy merüldöztem ki a hajszolt munka során. Már azt hittem, hogy magyar, Sík Jánosnak hívják, csak nevével ellentétben szereti a hegyeket.

Először egy kis Jánosík életút, aztán belemerülünk a tájba.

Jánosik, pontosabban Juraj Jánosik 1688-ban Terhelyen, ma Terchova született, a szlovák történetírók sajnálatára kis gyermekként. 18 évesen Rákóczi kurucának áll, de hathatós segítsége ellenére a gaz császári csapatok a trencséni csatában (1708) legyőzik a kurucokat, s ő fogságba esik. Kényszersorozzák, a bitcsei várban lesz rabőr. (pandúrból lesz a legjobb betyár?) Munkája közben ismerkedik meg Toma Uhorcik zsiványvezérrel, aki 1711-ben megszökik, s Jánosik munkakönyvét hátrahagyva beáll a bandájába. 1711 szeptember 29.-én le is teszi a zsiványesküt. 1713-ban elfogják, s kivégzik március 18.-án. Hiába ez nem egy nyugdíjas szakma.
Amikor az elmúlt évszázadban elkezdték felépíteni a legendás szlovák népvezéreket több zsivány neve is szóba került, de érdekes módon legendává csak Jánosik vált, aki amint látjuk majd másféléves zsivány múlttal rendelkezik. Ebben ez emberöltőnyi időszakban oly legendává vált, hogy 2008-ban őrnaggyá nevezik ki. S még mondjon bárki valami rosszat a hálás utókorról!

Többször jártam már Szlovákiában sétánál kicsit nehezebb kirándulások abszolválása céljából. Általában a Szlovák Paradicsomba vagy a magas Tátrába mentünk hegyeket bóklászni. Az íróasztal mellől felkelt puhányoknak kellemes fáradságot adó túrákat lehetett ezeken a vidékeken elkövetni. (majd ezekről is írok) Most viszont valami másra vágytam, s így jött be az Alacsony Fátra területe.

Amikor megérkeztünk Terchovába azt hittem rosszul látok. Az úton mindenfelé egygatyás, kivarrt, nagyhajú, tántorgó egyedek mászkáltak, kezükben görcsösen szorongatva egy két littyós műanyag flakonos Kelt sört. Megjöttem, bizsergett meg a lelkem, de kiderült, hogy csak metál fesztivál van, s a nagyúri éppen helyét igyekszik elfoglalni. Két nap múlva már írmagjuk sem volt.

Közbevetőleg jegyzem meg. Galamblelkű ismerőseim óva igyekeztek lebeszélni az útról. Megkarcolják az autómat, orrba vágnak, s hasonló szabadidő programokkal rémisztgettek. A területen nem volt sok magyar, vagy én voltam az egyetlen hülye magyar aki nem szlovák rendszámú kocsival jött. Semmi atrocitás nem történt, a panzió 8 éve alatt mi voltunk a 3. magyar vendég. Persze én igyekeztem elvegyülni, s felváltva Kelt vagy Arany fácán söröket szorongattam. Hiába nem vagyok egy geroj típus.

Célunk a Vrátna (Vratna) völgyének meghódítása volt. A faluból kb. 6 km-es könnyed séta visz fel a folyó mentén a 2006-ban átadott 8 személyes kabinos felvonó völgyállomásához. Ha már itt tartunk, öt kis síterep található a környéken. Nem lehet átsíelni egyikől a másikra, s egy jó nassfeldi Carinán való csúszásért odaadnám az egészet. De az azért lényeges, hogy a hírek szerint itt 120 napig van hó!
A felfelé vezető út mentén minden parkírozónál kocsik állnak, s bakancsos emberek törekszenek befelé a hegybe a legelképzelhetetlenebb helyeken. Tömegek. Valahogy ez náluk fejlettebb, mint nálunk. Ott alvós felszerelésekkel vágnak neki a túrának, nagyon komolyan nyomják. S mindenki a közút megfelelő oldalán megy!
A tohonya turista (lásd én címszó alatt) a völgyállomásnál elfogyasztott sör után beül a kabinosba, s vacak 8 EU-ért felviteti magát 736 méterről 1490 méterre. Itt már fütyül a szél, s gyorsan el kell dönteni merre van a lefelé.
Turista utak tömege áll előttünk. Aki kedveli, a területen van a Szlovák Paradicsomhoz hasonló létrás, szurdokmászós, patakban tocsogós, vadregényes sziklás út, ami nagyon jó, de én most másra vágytam. A különféle utak közül nekem az jött be a leginkább ahol a csúcsról a hegy gerincén lehet végigmenni sok-sok kilométer hosszan. Érdekes ahogy nézed a gerincen mozgó emberszerű hangyákat, majd felfelé mászás után néhány órára te is hangyává válsz. Hosszú-hosszú kilométereken át lehet menni a hegy gerincén, mindkét oldalon néhány száz méteres mélység, hol sziklás szakadék, hol meredek hegyoldal formájában. A néhol csak két méter széles gerincen haladva még én is a legnagyobb vagyok a környéken. Ilyen élménnyel máshol én még nem találkoztam.
A táj gyönyörű, az ember medve üzemmódban működik, málna és áfonya van dögivel.
Mivel le is kell jönni az ember kipróbálhatja, milyen gyalog lejönni egy sípályán. Én inkább maradok a lécnél.
A környéken számtalan kirándulóhely van. Érdemes megnézni Strecno (Sztrencsény) várait, a csodálatos Oravsky (Árva) várát. Tutajozni a Vágon (nekem jégesőben sikerült), vagy kerekezni a remek kerékpár túraútvonalakon. A sziklák fantasztikus formájúak, Zorán a gitárjába harapna láttukra.
A sör jó, a táj remek, én még visszamegyek. Talán addigra már több hütte (korcsma) lesz, mert kellemetlen, ha az ember 6-8 órát bóklászik a hegyekben étlen-szomjan. Tehát alaposan célszerű felkészülni. (Kelt sör a Jánosik szobor lábánál lévő boltban kapható, mellette csodás sajtok, s roller kölcsönzés)


Csabor
PEDRO
838 élménybeszámolót írt
838
16 éve tag
2010.08.26. 17:20
Ettől nekem is bepárált a nemlétező szemüvegem!
kócos
1234 élménybeszámolót írt
1234
19 éve tag
2010.08.26. 15:53
Lassan, figyelmesen érdemes olvasni!
Üdítő volt az, hogy semmire nem akartál rábeszélni.
Írj! Máskor is.
Előzmény: (csabor 89548)
Koty
862 élménybeszámolót írt
862
17 éve tag
2010.08.26. 15:52
Írd csak azt a könyvet, írd...
Előzmény: (csabor 89548)
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2010.08.26. 11:09
Kedves Laci!

Nem tudom megírni azt a könyvet. Annyit meg kellene megmutatnom magamból, mintha pucéran száguldoznék egy fekete pályán. (természetesen gyepsível a lábamon)
Látod marháskodom, de az is csak védekezés.
Segítek másoknak. Idén két embert kisértem végig az ÚTON a net és a telefon segítségével. Azt remélem volt egy kis szerepem abban, hogy végig tudtak menni.

Csabor
Előzmény: (klaci 89546)
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2010.08.26. 10:50
Kedves Andrea!

Köszönöm a dicséretet.
Találtam Neked egy szurdokot Szlovákiában, majd arról is írok. (no meg jön a Szlovák Paradicsom, a az a bizonyos Jánosik betyár)

Üdv:

Csabor
Előzmény: (WAndrea 89545)
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2010.08.26. 10:19
"Végül úgy döntöttem nem írok semmit."

Rossz döntés, nagyon rossz, de legalább már megszegted... Azt a könyvet bizony meg kellene írnod...
Előzmény: (csabor 89540)
WAndrea
1071 élménybeszámolót írt
1071
22 éve tag
2010.08.26. 10:17
Köszönjük, Csabor!
Ezt megkönnyeztem.

Kedvenc hegyeim, amiket bejáratam korábbi nyarakon, egyelőre csak címszavakban:
- Szlovák Paradicsom (Szokolia Dolina, Sucha Bela, Hernád áttörés)
- Magas-Tátra, Lomnic
- Szurdokok Ausztriában (pl. Liechtensteinklamm) - ez a téma lehet, hogy megérne egy külön topikot!!!
- Salzkammergut, Wolfgangsee környéke két keréken és gyalog
- Karintiai tavak - biciklivel mind körbejártuk
- Dolomitok
- Plitvicei tavak
...stb
Itthon: Balaton felvidék, Mátra, Zemplén, Bükk és minden ami nem síkság!
Előzmény: (csabor 89540)
MM
563 élménybeszámolót írt
563
15 éve tag
2010.08.25. 22:31
Nos erről beszéltem, ma is itt jártunk:

Üdv

MM
Wengen.jpg
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2010.08.25. 22:23
EL CAMINO

Csak így csupa nagybetűvel, mint egy anti Nemecsek Ernő.

Nagyon nehéz feladat előtt állok. Megígértem, hogy írok A CAMINOról, de erről az élményemről még soha sehol sem írtam. Amikor tavaly májusban hazajöttem könyvet akartam írni a zarándoklatról, aztán csak tologattam magam előtt a dolgot. Végül úgy döntöttem nem írok semmit. Most először a sielok.hu csapatával osztok meg néhány gondolatot. Lehet, hogy néhány embert megbántok, másoknak csalódást okozok, de ez olyan, mint a síelésről szóló beszámolók, én így látom.

A közelmúltban több mint egy hetet Szlovákiában töltöttem Jánosik betyár nyomait keresve a hegyekben. (ez egy másik beszámoló lesz) Míg testemet leamortizáltam, addig fejem kiürült, s így készen állok írni az EL CAMINOról.

Kezdjük egy kis történeti áttekintéssel. Jakab akinek a tiszteletére vándorolnak a zarándokok, Jézus belső köréhez tartozott. Egyike volt a 12 apostolnak. Ma társadalmi kapcsolatokért felelős kancellária miniszternek hívnánk. Egy tétova gondolat nyomán spanyolföldre ment téríteni. Nem sok sikerrel. Visszament, s ott a római helytartó keresetlen egyszerűséggel lefejezte. Így ő lett az apostolok közül az első vértanú. A kikötőben egy spanyol hajó állt. A legenda szerint Jakab holttestéért jött. Ez szinte csoda számba ment, ami ha meggondoljuk, hogy ebben az időszakban a spanyolok voltak a legnagyobb hajósok, nem is olyan nagy szám. Jakab holttestét spanyolföldre vitték, s ott temették el. Később megtalálták a holttestet, s egy hatalmas székesegyházat emeltek az akkor már szent tiszteletére. S megindultak a zarándokok. A börtönökből minden évben elítélteket engedtek el, akik, ha teljesítették a zarándoklatot, mentesültek a büntetés alól. A jelenleg is használatos adminisztráció az elítéltek nyilvántartásából alakult ki. Napjainkban már évente több százezer ember szerzi meg a zarándoklatról szóló igazolást. Ma már lehet menni gyalog, lovon, kerékpáron. Mindegyik elfogadott, bizonyára hamarosan jön a quad, majd a Ferrari.

Gyakorlati dolgok. Az emberek többsége az EL CAMINO alatt a Francia utat (Camino Francese) / Saint-Jean Pied de Port (~800 km) – Roncesvalles – Pamplona - Santigo de Compostela / érti. Pedig nagyon sok útvonal tartozik a CAMINOhoz. Az Északi út (Camino del Norte): Irun (~850 km) – Santiago, a Camino Primitivo – az Északi Camino utolsó részének alternatívája, abból ágazik el a Vega de Sariego (~350 km) – Santiago, az Ezüst út (Via de la Plata): Sevilla (~1000 km) – Merida (~800 km) – Santiago, a Portugál út (Camino de Portuguese): Lisboa – Santiago, s a nagyobbak közül még a Finisterra út (spanyolul Fisterra)/Muxia (Camino de Finisterra).
De az út nem SJPP-ben kezdődik, hanem ahol az ember elkezdi. Több lépcsőben is végigjárható. Zarándok oklevelet 100 km gyalogos megtétele után adnak. A megtett utat a zarándok palánta az út elején kiváltott útlevelével (credencial) igazolja.
Az ember az úton csigát játszik. A hátizsákban van mindene. Általában két váltás poló, gatyó (gyengébbeknek bugyi), zokni, tisztálkodó szerek, egészségügyi cucc, esőkabát, polár, hálózsák, fürdőpapucs. Gyakorlatilag ennyi. A nőknek nem érdemes 6, a férfiaknak 8 kilónál súlyosabb hátizsákot cipelni. (az enyém üres kulaccsal 12 kg volt. – napelemes akkutöltő, 150 füldugó, sok egyéb cafrang, s mert szeretem 6 db kés- meg is látszott a bokámon) S az úton ez a hátizsák jelenti az ember életterét.
A Francia út olyan jól kiépített, hogy a jelzéseken térkép nélkül is lehet menni. Én például minden segédiratomat (szótár, útiterv, szállások jegyzéke, térképek, stb. ) keresetlen egyszerűséggel elvesztettem.
A napi penzumok végén az ember szállására vánszorog.
Szállás típusok:
albergue municipal (állam által támogatott vagy fenntartott),
albergue eglecia („iglészia” – egyház által támogatott vagy fenntartott),
albergue privado (magán szállás – néhány euróval drágább, mint az előző kettő),
refugio („menedék” - ennek értelmezése változó, előfordul, hogy kizárólag a padlón lehet aludni – ez a Francia úton meglehetősen ritka, egyéb útvonalakon gyakrabban előfordul)
Hostal: „nem hivatalos” albergue, magánszemély üzemelteti, ára 10-20euró/ágy, de sokszor egy személy egyedül bérelhet teljes kétágyas szobát 1.5 ágy áráért. Kapsz tiszta ágyneműt és néha tiszta törölközőt is, ez más szállásoknál nincs.

Ha valakinek megfordul a fejében, hogy mit keres egy több száz kilométeres gyalogos úton egy túlérett férfikorban lévő, nyomaiban agyilag buggyant, az év nagy részében íróasztal mellett edződő pacák, akkor a válaszom, hogy bizonyára valamilyen vélt, vagy valós baját akarta megoldani az úton, ahogy az oda induló igazi zarándokok többsége. Észrevettem, hogy az ellentét a világ és közöttem egyre fokozódik. Idegesített, zavart ez a világ, ez az élet, de nem volt módom megváltoztatni, hát nekem kellett változnom. A változásra ez a lehetőség kínálkozott.
Az ÚT vagy megérinti az embert, vagy nem. Mesélhetek évekig, ha valakiben nincs fogékonyság, nem érti az indokokat, ha valaki kapcsolatba tud kerülni az ÚTtal, az fél szóból is ért. Volt, aki azt mondta miért nem megyek el Nyíregyházáig, az is jó kis gyalogút. Nem biztos, hogy mindenkivel beszélgetni kell. Egy La Manche-i 24 órás autóversenyzőnek sem lehet azt mondani, hogy egy láda sörért egy napra kibéreltem az intézőtől a focipálya körüli 400 méteres atlétikai pályát, körözzön ott egy trabanttal. Nem lesz őszinte a mosolya.
A zarándokok többsége nő, s a gyaloglók zöme 40 év feletti. Ők indulnak reggel, hajnalban, s mennek sokszor napestig. Mennek aszfalton, kövek között, erdőben, hegynek fel, s le, napsütésben, s szakadó esőben. Nehéz túraterepen, fáradhatatlanul.

A sok bevezető duma után induljunk már el.

Nagyon vártam az utat, s bevallom féltem is tőle. Több ezer kilométerre az otthontól, egy hátizsákkal talán életem legnagyobb erőpróbájára készülök. Ketten vezetjük az autót (ragaszkodtam az autóhoz, hogy ha kiderül ez volt életem legrosszabb döntése, kipörgő kerekekkel menekülhessek), 107 km/órás átlagsebességet érünk el, tombol az adrenalin, öngyilkos futam.
Reggel felveszem régi, sokat próbált bakancsomat, s irány az ÚT. Május közepe van, a hegyeken még hó. Ez az irigy dög bakancs 15 km után feltöri a lábam. Még soha nem tette. Tű, fertőtlenítő, tapasz, sziszegés. Kedvező előjelek.
Még vidáman poroszkálsz. Este holtfáradtan szállást keresel. Kellemes hely, 70 személyes koedukált szoba, két WC, két tus. Férfi vagy, s itt még fiatalnak is számítasz emeletes ágyat kapsz. Kezded megtanulni milyen sorrendben kell bepakolni a zsákba a cuccaidat. 70 ember alapzajához jó lenne a füldugó, de nincs erőd elővenni.
Félsz a reggeli rutinoktól. Kávé, újság, WC, gyógyszer, reggeli. Az öt közül egyet a WC-t tudod elrendezni. Tested csodálatos, honnan tudja hol vagy, honnan tudja hogyan kell, s mire átállni, honnan veszi az erőt, hogy étlen szomjan menj tovább. Esténként hideg vízben kimosod a gönceid. Természetesen nem tudod megszárítani, mert vagy esik az eső, vagy tele van a szárító. Zsákodra akasztod a cuccot, s úgy nézel ki, mint egy sziciliai falu. Ha lerakod a zsákot, az természetesen a frissen mosott ruhák irányába dől el.
Mindenki köszön mindenkinek. A kis falukban úgy érzed, hogy az ott lakók úgy néznek rád, mintha az ő lelki üdvükért is gyalogolnál. Marhaság, hisz vallásos sem vagy. Itt mindenki egy irányba megy, ugyanazt akarja. Itt nem te vagy a hülye gyalogos a nyiregyházi út mentén, itt egy vagy a többi zarándok közül.
Mégis a zarándoklat magányos műfaj. Soha senki sem tud egy lépést sem megtenni helyetted, soha nem tud senki egy fájdalmat átvállalni helyetted, soha senki nem dönthet helyetted. Ez a te utad, senki másé. Nem társak vagytok, hanem egy irányban, egy úton, egy időben, egy célért gyalogló emberek. Folyamatosan töltöd ki az önismereti tesztedet. Már letettél arról, hogy te vagy a fasza gyerek, aki lenyomja az utat, s megmutatja a világnak, s a többieknek. Hétköznapi ember vagy, aki kezdi megtanulni az alázatot. Nem nézed az utat, nem érdekes milyen meredek, nem érdekes milyen az idő. Itt vagy, s megcsinálod. Csak ezt tudod.
Találkozol más zarándokokkal. Szemetek sarkából odacsippentetek egymás felé. A nézésben benne van az, örülök neked, hogy még itt vagy, s értékelem a teljesítményedet. Elkoptok egymás mellől, de jönnek mások.
Úgy indultál neki, hogy nagy magányodban, amikor nem zavar semmi, éles eszeddel megoldod a világ összes baját. Most mész nagy monotonitásban, 50 centiseket lépsz, minden lépésnél megemeled a 12 kilót. Csak a következő lépés számít. Szinte alfa közeli állapotban vagy. Korai 70-es évekből származó pol-beat dalok szólnak a fejedben, s még a szövegükre sem emlékszel. Hol vannak már a világmegváltó gondolatok, nem is hiányoznak, csak az a következő lépés, az fontos. Csak az a lényeges, hogy tested ne kopjon el idő előtt, csak az a lényeges, hogy rejtett zugaiból facsarjon ki még erőt. Tele vagy sebbel, minden porcikád fáj, de ez már nem lényeges. Mész, mert menni kell, mert menni akarsz. Nem akarsz legyőzni senkit és semmit. Fejedben helyre kerülnek a gondolatok. Tudod már mi a fontos az életedben, tudod mi számít, s mi az amivel nem törődsz hazatérésed után. Felállítod a fontossági sorrendet, s már semmi sem érdekes. Tudod, hogy meg fogod csinálni az utat, tudod, hogy célba érsz. S a legfőbb tudod, hogy más emberként mész haza. Befogadott az ÚT. Nem te győzted le, Ő fogadott magába. Zarándok vagy.
A legnagyobb keresztnél lerakod a teherként magaddal hozott köveket. Elbúcsúzol, akitől kell. Viharosan esik a hó, de lelked megkönnyebbül. Van aki itt lesz hívő, van aki csodát lát.
Az utolsó 100 km katasztrófa. Sokasodnak a „túristák”, akik egy Dior napszemüveget hordva teherként, naponta négyszer kisétálva az ellátó buszhoz, „zarándokolnak”. Kihasználják, hogy 100 km után jár az oklevél. Zajosak, sokan vannak, s itt eluralkodik az üzleti szellem is. Zarándok társaiddal szomorúan tekintetek egymásra. Az út elején még zavartak volna, de most már mindenkit tisztelsz, aki egy métert is megy az ÚTON.
Még két napod van a tervezett befejezésig. S reggel nem tudsz felkelni az ágyból. Mindkét bokád, mint egy öreg nénié, rá sem tudsz lépni. Az nem lehet, hogy így fejeződjön be! Ha ide jöttél, meg kell csinálnod! Majdnem sírsz, s üvöltesz a fájdalomtól. Végül fogsz egy-egy fáslit, betekered a bokád, rászorítod a bakancsot, s sántikálni kezdesz. Két nap alatt 70 km-t mész így, s még nem tudod, hogy amikor hazaérsz két hétig nem tudsz járni.
Megérkezel. A székesegyház előtti téren az úton látott ismerősök nyakadba borulnak, sírtok. A zarándok igazolványodért beállsz a sorba, megéljenzitek egymást. Az esti misén a többi náció mellett azt is bemondják hány magyar érkezett aznap.
Valami nagy, nagy nyugalom száll rád. Kimegy belőled az erő, de nincs is már rá szükséged. Lélekben erős vagy. Még kimész az óceánig, s sokáig nézed a végtelen vizet.
Más emberként mész haza, de tudod, hogy még visszajössz ide, ha nem változik a világ.

Hát ez volt az én utam.


Csabor
csabor
3475 élménybeszámolót írt
3475
14 éve tag
2010.08.25. 22:21
Minerel!

Igaza van Sörapunak. Ez olyan, mint a régi vicc. lehet e szocializmus Svájcban. Lehet, de minek.
Meg lehet csinálni, néha ki kell menni az országútra, de nem érdemes folyamatosan tekerni. Sokat veszítenél úgy.

Üdv:
Csabor
Előzmény: (minerel 89538)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
17 éve tag
2010.08.25. 22:16
Hát az tény, hogy nem vagyok egy nézelődős kerékpáros:-) Eddig sose vettem rá magam többnapos bringatúrára. Úgy vagyok vele, hogy ami 200-on belül van az belefér 1 napba. Persze ha olyan csapattal mennék akivel lassabb akkor több napra is széthúznám de ilyenen még nem vettem részt. Így legalább minden cuccom elfér a nyeregtatyóban meg a mez zsebekben.
Előzmény: (Sörapu. 89537)
Sörapu.
1360 élménybeszámolót írt
1360
15 éve tag
2010.08.25. 20:28
Meg lehet csinálni, kérdés érdemes-e. Annyi szép és jó dolog van, szerintem egy hétvégét megér, inkább tekerj kevesebbet és élvezd azt a sok jót ami ott adódik.
Előzmény: (minerel 89535)
Varghasz
253 élménybeszámolót írt
253
17 éve tag
2010.08.25. 20:08
Igen, a képek jó része a Hallstatti tó környékén készült. Szállásunk Bad Goisernben volt. Érkezés napján körbe mentünk a tó körül. Másnap 1200 méter szintkülönbséggel Gosau felé kerültünk 52 km-t a Plassen rundén. Utána a Hoisnrad runde a tó másik oldalán és Bad Ischl. A sziklafalba vájt út rákövetkező nap volt, Ewige Wand nevet viseli, pazar élmény volt. Bad Goisernből egy ösvényen lehet fölmenni, csak haladóknak! Sokkal egyszerűbben megközelíthető a Hoisnrad rundéről, kb 850m tszf magasságban kell jobbra felmenni az útról, de ki is van táblázva. Aznap még megvolt a Hochmuth runde (ha jól emlékszem a nevére) és fürdés a Traunban. Ezen az körön nincs hütte!!! Utolsó nap indulás előtt egy rövid túra az Altausseer See körül.
Előzmény: (Koty 89533)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
17 éve tag
2010.08.25. 19:03
Fertő tavasok! Mennyire járható körül a tó országútival? Én max 1 napot szánok rá vagyis inkább egy fél napot ha az utazást levonom.
Koty
862 élménybeszámolót írt
862
17 éve tag
2010.08.25. 18:43
Szép helyeken jártatok. Ez Hallstatt/Obertraun környéke? Pontosan hol van az a sziklafalba vájt út?
Előzmény: (Varghasz 89527)
Koty
862 élménybeszámolót írt
862
17 éve tag
2010.08.25. 18:40
Igen, kocsival voltunk fenn.
Egyébként volt már olyan októberben, hogy merülés után a vízfelszínen lebegve a havas hegycsúcsokban gyönyörködtünk, amíg összeszedett minket a hajó.

Síelni márpedig jó!
Előzmény: (Stani 89531)
Stani
5443 élménybeszámolót írt
5443
Admin
2010.08.25. 13:51
Akkor az a SV Jure lesz a Biokovon. Autóval mentetek fel?
Télen állítólag egész nagy hó van arrafele. Egyik horvát időjárási portálon vannak képek a márciusi hótakarításról; majd' Glockner :)
Előzmény: (Koty 89520)
hu1zam
432 élménybeszámolót írt
432
15 éve tag
2010.08.25. 12:16
A nyaram tavak és bicikli keverékéből állt: Boden-i tó félkör, Zeteváraljai víztározó (ez a Hargita alatt van, ha valaki nem tudná) és, hogy én se maradjak ki a sorból: Fertő-tó. Először jártam erre, legközelebb másképp csinálom. Most Hegykőn laktunk, így nem sikerült másfél nap alatt a kör (csak 35+86 km). Szerintem Balf vagy Fertőrákos magasságából indulva, a komp beiktatásával 2 nap alatt nem túl megerőltető az egészet körbejárni. Az utak minőségét a többiek már szépen leírták. A Spritzert nem szabad kihagyni!!
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.