Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Franciaország
Les 2 Alpes
síterep infó oldal
ÜZENETEK (652)Időben csökkenő Időben csökkenő
Rossi
252 élménybeszámolót írt
252
19 éve tag
2020.04.03. 07:56
Az a nyári síterep, az a rész csak késő tavasszal, illetve nyáron üzemel, húzóliftek, snowpark, stb. Csatolom a pályatérképet, illetve ezen a videon 1:02-től láthatod azt a részt (ameddig megy még nyáron...).
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Érdeksség, hogy az 1:06-nál látható torony a gleccsermetró kiszállója; annyira olvad a gleccser, hogy a rámpákat elbontották és a torony aljában lehet kisétálni ezentúl.
Pályatérkép: https://communaute.ucpa.com/legacyfs/online/uploads/2016/07/Les-pistes-de-ski-d%C3%A9t%C3%A9-du-glacier-des-2-Alpes-2016-e1470233938884.jpg
A légifotót én készítettem egy Toulouse-Budapest repülőúton, épp Alpe d'Huez és Les 2 Alpes között/felett repültünk át. Elnézést a gyenge képminőségért, ablakból így sikerült.
Előzmény: (Pz84 209124)
Les-pistes-de-ski-dete-du-glacier-des-2-Alpes-2016-e1470233938884.jpg
DSC-0075.jpeg
med-gallery-4068-2133-95194.jpg
Bata Attila
2086 élménybeszámolót írt
2086
17 éve tag
2020.04.01. 15:52
A fogaskerekű a föld alatt?
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Előzmény: (Pz84 209124)
Pz84
3 élménybeszámolót írt
3
5 éve tag
2020.04.01. 11:17
Sziasztok!

Valaki tudja hogy a Jandri 5 gleccserpálya mellett, ha fentről nézzük balra levő területen, mik azok a "felvonó keretek" meg buckák? Nem jelöli a térkép. Ott freestyle park van versenyzőknek? Vagy azok csak spéci alkalmakkor üzemelő pályák?
KorisBalázs
9 élménybeszámolót írt
9
7 éve tag
2019.12.13. 08:13
Sziasztok!

Eme remek helyen először 2014 februárjában voltunk barátaimmal.
A szállással nem tölteném a karaktereket. Legolcsóbbat néztük, ami kb gardrób méret volt, de meleg, melegvíz, pályaszállás.

Nagyon magasra fel lehet jutni, ezt mi ki is használtuk, amikor csak tudtuk. Hogy miért? Mert az alsó pályák elég zsúfoltak, kevés a freeride lehetőség, és délutánra rendszeresen kásásodott. Fent viszont ideális volt!
Igaz a feljutás, bár sok lift van, a központiaknál 20 perc sorbanállással indul a nap.
Nem is szabad lejönni amíg a ratrakkal le nem kergetnek!

Csodás szerda reggel úgy döntöttünk, hogy kimaxoljuk a pálya adottságokat.
Első felvonóval felmentünk a legtetejére, és onnan megállás nélkül 2200 métert ereszkedtünk.
Azon felül, hogy a lábunk majd leszakadt, a sebességmérő kiakadt, egy óriási élmény.
Imádom Eplényt is, de ott kb egész nap alatt annyit tudsz csúszni, mint itt egy menetben.
Minden tudásszint, és irányzat kényelmesen megtalálja itt a helyét. Elfér egy nagyobb freestyle park, egy zöldtől-feketéig pályák sokasága, és a freeride szerelmesei sem maradnak éhesek.

Ha nagyon kukacos lennék, akkor a fákat hiányolnám. Így viszont kezdő freeride versenyzőknek ideális, hiszen nem fogja a fát átölelni, és nem fog eltévedni sem, mert belátható az egész terep.
Csak ajánlani tudom!
2020 februárjában is kilátogatunk, de csak alap bázisnak szánjuk, mert La Grave lesz a cél, legalább 3x a héten. Sajnos oda nincs szállás, se busz.
Peverell
33 élménybeszámolót írt
33
13 éve tag
2019.03.15. 09:38
Sziasztok!
Aki ma este indul Les 2 Alpes síterepére, és szeret pályán kívül csúszni, ne hagyja otthon a lavinazsákot!
Esett némi hó... 🌨❄☃
⛷🏂
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
2019.02.08. 06:57
Gondolom, nem a Montganevre hágó volt lezárva, (azt nem szokták, legfeljebb rendőr áll és ellenőrzi a hóláncot) hanem a d'Aréne feletti. Egyszer mi is megszívtuk, Puy-ból mentünk át 1 napra les 2 Alpes-ra, délután lezárták a hágót, hazafelé kerülnük kellett. Hát nem értünk haza vacsorára.
salamoncs
21 élménybeszámolót írt
21
11 éve tag
2019.02.06. 17:02
Az jó kis kör lehetett a Frejus felé...
Én eddig kb. 3x mentem a Montgenevre-en keresztül (egyszer pont Les 2 Alpes-ba), de szerencsére nem volt gond.
Tényleg nem rossz terep, ráadásul amikor voltunk, nagyon tavaszias idő volt, mindenütt máshol olvadt, kásás volt a hó, de itt nem. Olyan vakító napsütésre életemben nem emlékszem, ami nem volt 50-es naptejjel bekenve, pl. a fülcimpám alja, az vörösre égett :)
tihanyiandris
15 élménybeszámolót írt
15
9 éve tag
2019.02.06. 11:31
Szia!

Odafele rendben volt jan 26-án Briancon fele, de visszafele febr 2-án a hatalmas havazásnak köszönhetően lezárták a hágót és a Frejus volt az egyedüli megoldás. €46.9,- volt asszem'. Vagy busszal, vagy előre tervezni és repülővel kell menni. Amúgy a hely álom:)
Előzmény: (salamoncs 202970)
Gréti
39 élménybeszámolót írt
39
15 éve tag
2019.01.25. 20:25
Szia! Nálunk a buszon még van hely.
Gréti
kisdave1981
1 élménybeszámolót írt
1
6 éve tag
2019.01.24. 18:09
Szia, szombaton én is mennék Les2Alpes-ba, be lehet hozzátok csatlakozni az autóba?
Peverell
33 élménybeszámolót írt
33
13 éve tag
2019.01.05. 20:50
Köszönöm a válaszokat! Mi március 9-16 megyünk.
Ha lesz ott akkor pár snowboardos akikkel lehetne menni egy túrát La Grave-be az mindenképp jelezzen privátban!
salamoncs
21 élménybeszámolót írt
21
11 éve tag
2019.01.03. 16:33
A Frejus elég drága, asszem egy útra 44, oda-vissza 55 eur (személyautóval), de Les 2 Alpes felé nem esik útba. (Torinótól Briancon felé a Montgenevre hágón keresztül megy az út.)
salamoncs
21 élménybeszámolót írt
21
11 éve tag
2019.01.03. 16:31
Dízel autóval, a magyarországi tankolást + autópályát nem számítva, kb. 300 euróból lehet megúszni a szlovén-olasz útvonalon, szerintem te is így számoltál: 30 eur szlovén matrica + 120 eur olasz autópálya, plusz egy tankolás a szlovén-olasz határon, majd Brianconban (a Carrefournál :) ), ill. ugyanez vissza.
Ide Svájc felé első ránézésre már túl nagy kerülő. Szombati napon Svájcon keresztül az útvonaltervező által kalkuláltnál legalább 2 órával hosszabb a menetidő, és a francia autópályáról még nem is beszéltünk.
Előzmény: (Peverell 202639)
tihanyiandris
15 élménybeszámolót írt
15
9 éve tag
2019.01.03. 13:48
koszi, de a csapat ragaszkodott a kocsihoz és mi jan26-án megyünk, csak jó lenne tudni, hogy mire számíthatunk.
Előzmény: (Gréti 202960)
Gréti
39 élménybeszámolót írt
39
15 éve tag
2019.01.03. 13:18
Szia! Mi is odamegyünk, gyertek velünk busszal. Jobban jöttök ki anyagilag.03.08-17-ig.
Üdv: Gréti 06703160426
tihanyiandris
15 élménybeszámolót írt
15
9 éve tag
2019.01.03. 12:51
Sziasztok!

ÉS a Frejusnak (olasz-francia alagút) ezen felül van költsége? Vagy 130ból meg lehet úszni egy személyautóval összesen?
Köszi előre is.
András
Egér 64
225 élménybeszámolót írt
225
14 éve tag
2018.12.21. 17:20
Szia, már többször voltunk errefelé Szlovénián és Olaszországon keresztül. kb 120-130000 ft egy gk. utiköltsége. Mivel most nálunk "olcsó" az üzemanyag ezért érdemes lejönni Letenyénél a régi hetesre és ott megtankolsz.Majd mielőtt átmész olaszba a határ előtt megint tankolsz,így elkerülöd az olasz horror árakat.Franciáknál az első kút az Brianconban van, onnan már csak egy ugrás Les 2..:D
.
Peverell
33 élménybeszámolót írt
33
13 éve tag
2018.12.21. 14:40
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni azoktól akik utaztak már erre a síterepre autóval. Mi az amire érdemes figyelni valamint az útiköltséget tekintve kb. mennyivel kell számolni.

Készítettem egy kis költségvetést, aki volt már itt autóval szerinte mennyire valósak a számok?

Útvonalterv Les2Alpes
Az első összeg Svájcon keresztül a második Olaszországon
Google Maps Svájc: 1488 km
Olaszország: 1267 km

Út Svájc +450 km ~ 15.000 Ft
Magyar 3000 Ft-----3000 Ft
Osztárk 3000 Ft--------0 Ft
Szlovén 0 Ft------10.500 Ft
Svájc 12.000 Ft------0 Ft
Olasz 0 Ft------39.200 Ft
Francia 12.000 Ft------0 Ft

Összesen 46.000 Ft--------53.000 Ft

info:
https://www.autopalya.hu
https://www.autostrade.it (Gorizia - Oulx 61,20 €)
https://www.autoroutes.fr (Genf - Les Deux Alpes 18,7 €)
Gréti
39 élménybeszámolót írt
39
15 éve tag
2018.11.22. 17:26
2019. március 9-től 16-ig Les 2 Alpes síterepre megyünk egy nagyobb csapattal. Van még pár szabad helyünk. Ha érdekel küldöm a részleteket. Vegyes tudású és vegyes korú vidám csapat.
Gréti
SchumTM
8 élménybeszámolót írt
8
12 éve tag
2018.02.16. 16:47
Sziasztok!

Február 3 - 10-ig voltunk Les 2 Alpes-ban. A buszos út hosszú, de szerencsére zökkenőmentes volt, egy brianconi vásárlás is belefért. A kulcsokat is azonnal át tudtuk venni a szervezőktől. A szállásunk az 1800-as részen volt FranceLoc – Meije épületben. Szokásos szűk, kicsit lelakott apartman, de erre is számítottunk, nem ért meglepetésként. Ketten kényelmesen elfértünk az amúgy 4 főre is kiadható apartmanban. Sítárolóról nincs információm, a felszereléseket a teraszon tároltuk. Kijelentkezéskor közepesen alaposan nézték át az apartmant, mi szerencsére visszakaptuk a kauciót. A csoportból viszont volt olyan akinek levonták a takarítási díjat (koszos sütő amit ki sem nyitottak a héten). Itteni illetve korábbi tapasztalatok alapján sajnos mindig bepróbálkoznak 1-2 apartmannál ilyennel. Fényképet, reklamációt nem nagyon fogadnak el. Tippre az esetleges javítási költségeket is megpróbálják így kompenzálni.

A szálláshoz közeli részen egy kisebb Sherpát találtunk, de a központi részeken nagyobb boltok is vannak. Bárok, éttermek, síkölcsönzők vannak, tapasztalatunk kevésbé. A De Prins van Oranje nevű holland szórakozóhely tűnt a környék legnéppszerűbb helyének. Sör kb mindenhol 5 Euro/korsó.

Szállásunktól mindkét irányban 50-100m gyaloglással elérhetők a legközelebbi pályák/felvonók. Reggelente a Jandri Express I alsó állomásánál komolyabb sorok alakultak ki, ugyanis ez a nagyobb kapacitású kabinos felvonó az elsődleges összeköttetés a felsőbb szektorok irányába. Érdemes lehet a több átszállást, de kevesebb várakozást jelentő egyébb felvonó-kombinációkat is használni. (Village/Belle Etoile/Oeuf Blancs + Cretes + Bellecombe illetve a az 1650-es városrészből a két Diable).

Nekünk szerencsénk volt idén az időjárással, a korábbi nagyobb havazásoknak és a tartós hidegnek köszönhetően az összes pálya üzemelt - az alsóbb, frekventáltabb részketet kivéve – egész nap tökéletes állapotban.

A szektorokról:

Glacier: értelemszerűen ez a pályarendszer legmagasabban fekvő része, gyönyörű kilátással, de igen csípős idővel. Sajnos idéntől nem működik a La Grave-ba vezető ratrakos összeköttetés, illetve kedvezményes jegyet sem lehet venni oda. Némi sétával azért át lehet jutni, de mi erre végül nem vállalkoztunk. A Lauze pályáit inkább csak a kilátás miatt érdemes megnézni, amúgy elég rövidek és lankásak. A Puy Salié csákányos felvonók melletti széles kék pályák viszont remek lehetőséget biztosítanak a technika csiszolásához. Aki kicsit komolyabb kihívásra vágyik, annak a Signal piros és kék pályáit ajánlom ebben a régióban. Megfelelő mennyiségű hó esetén remek freeride lehetőségek vannak a Signal mindkét oldalán is. A Glacier számos nyomvonala vezet le 3200m-ről 2600-re. A Jandri 4 kék nyomvonala kicsit zsúfolt volt, de szerencsére lehetett találni kihaltabb szakaszokat is. A tömeget leszámítva ideális a haladó tudás gyakorlására is. Őszintén szólva nem sok különbséget láttam a kék illetve piros szakaszok között, bár ez sem új tapasztalat a francia terepeken. Személy szerint a Glacier 6 piros átkötés tetszett a legjobban, viszonylag kevesen használták, így még délután is makulátlan állapotban volt. 2600m-en található egy kisebb központ, hüttékkel (a Pano-ban jelentős apres ski élettel 3-tól). Ide sok pálya fut be, keresztük-kasul, szóval itt igencsak észnél kell lenni a tömegben.

La Fée: Már a Glacier részről indulnak errefele feket, illetve kezeletlen nyomvonalak, friss hó esetén ezek is kimondottan élvezetesek lehetnek. A Fée 1 egy változatos lejtésű kék pálya, az alján egy hosszabb lapos résszel, tempótól függően kisebb-nagyobb botozásra/gyaloglásra mindenképpen számítani kell. Megfelelő hó esetén ebben a szektorban is gyakorlatilag végtelen freeride lehetőség adódik. A Fée 4-5 fölső szakaszai kimondottan élvezetes piros pályák, a felvonóhoz közeledve kicsit romlott a mindőségük (jegesedés + buckásodás). Aki esetleg a sebességrekordokat szeretné döntögetni, annak tudom ajánlani a Fée 1-es vagy a Fée 4-es pálya letöréseit, hosszú lapos kifutó részekkel.

Toura: itt található a snowpark, változatos szintű elemekkel. Főleg a délutáni órákban itt is egy kicsivel több ember volt az ideálisnál. Ezen kívül pár rövidebb, szűkebb kék pálya is található itt. A felvonók sajnos itt még a régebbi, lassabb és kénylemetlenebb fajtából valók.
Bellecombe: modern 6 űléses felvonó. Ez az egyik alternatív feljutási lehetőség a gleccser felé. A 2600-ra vezető kék pálya, illetve az onnan visszatérő Jandri 3 elég zsúfolt, de a Bellecombes 2-5 nyomvonalakat kifejezetten kevesen használják. A Bellecombes 6 pedig igazi fekete pálya a műfaj kedvelőinek, némi freeride lehetőséggel is.

Thuit: félreeső völgy két lassú felvonóval, elsősorban a hazajutás alternatív útvonalaként, de pont ezért a pályáit kevésbé használják napközben. Természetesen itt is vannak remek freeride lehetőségek.

Diable: Ezt a részt kevesebbet használtuk, átlagos piros illetve fekete pálya a fölső részen. 1650-es városrész fele vezető része nekem a tipikus „hazamenős” pálya, változatos tudású síelők próbálnak lejutni egy széles, de buckás-jeges pályán. 1 csúszás nekünk elég volt rajta, de az 1650-re tartók egyik fő útvonala lehet.
Cretes: Sokan ezt is csak az áthaladásra használják, de van itt 1-2 széles kék pálya a tudás elmélyítéséhez is. Illetve itt is van kezdő pálya, futószőnyeggel. A Jandri 2 – Jandri 1 útvonal délután zsúfolt, lévén itt tud a tömeg hazamenni. Az 1800-as rész felé hosszan kanyargó zölt átcsúszó út (Demoiselles) illetve egy kezelt fekete (Valentin) vezet. A terep freeride adottságait jól jellemzi, hogy még itt is rengeteg lehetőség adódik rá. A településhez közel több kisebb húzós lift és számtalan kék-zöld nyomvonal áll a kezdők rendelkezésére. Ezekről sok tapasztalatom nincs, csak rövid átutazásra vettük igénybe.

Mont de Lans: A terep legalacsonyabb részére vezet, 1300m-re. Egy nem túl széles, nem túl meredek piros pálya, lassú kétszemélyes felvonóval. Mivel ez már lombhullató fák között vezet, a hangulata teljesen eltér a terep többi részétől. Embert elvétve láttunk erre, és gyanítom, hogy csapadékszegényebb időkben nem is üzemel.

Vallée Blanche: Ez a terep „másik” oldala. Jóval kisebb, bár ez relatív, Ausztriában szerintem simán elmenne egy önálló terepnek is. Itt átlagos kék és piros pályák vannak, szép kilátással a „nagy” részre. Itt kevesebb ember volt, a hangulata is elüt a nagy gleccsertereptől.

Összességében egy nagyon jó hetet töltöttünk itt. Tényleg igazi freeride paradicsom, megfelelő hó esetén gyakorlatilag bármerre lehet menni. A Bellecombe tetején van egy kijelölt terület lavina jeladók kipróbálásához. Ha valakit érdekel a freeride, érdemes olyan utat keresni, amiben ennek ismertetése, illetve túravezetés is szerepel (ilyenen voltunk, nekünk bevált). A pályák is elég változatosak, mindenki találhat kedvére valót. Személy szerint tudom ajánlani annak is, aki a haladó/profi tudását szeretné csiszolni a pályán.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.