Lassan egy hónapja tart a vizsgálat, de a közvélemény szerint már rég tudni kellene, hogy mi történt és egyre türelmetlenebb a hivatalos eredményeket mindig csak ígérgető hatóságokkal szemben. Természetesen a nem hivatalos eredmények már kiszivárogtak.
Jelen állapot szerint fellélegezhet a helikopter pilótája, abban a tekintetben, hogy a balesetet minden bizonnyal egy meghibásodott kapcsoló okozta, amely kinyitotta a teherhordó horgokat és a szállítmány lezuhant. Nem csak a pilóta, hanem a helikopteres cég vezetője is fellélegezhet, hiszen a baleset óta állandó támadások érték pilótáit, akiket megalkuvás nélkül védett, de a legfrissebb eredmények tükrében úgy tűnik, hogy jogosan.
A bécsi műszaki egyetem vizsgálata még tart, de az okok közül eddig nem lehetett kizárni a meghibásodott kapcsoló lehetőségét. Tüzetesesen vizsgálják a botkormányt, amelyen a rakományt irányító összes kapcsoló olyan állapotban volt, hogy az összes teherhordó horog elengedte a betontömböt. A horgok megfelelő műszaki állapotban voltak, a probléma okát jelenleg a botkormányon lévő elektronikus kapcsolóban illetve a horgokhoz vezető kábelekben keresik.
A pilóta állítása szerint nem hozta működésbe be a kioldó kapcsolót. Azt hozzá kell tenni, hogy biztonsági szempontok miatt a pilóta egy mechanikus kapcsoló segítségével is kioldhatja a szállítmányt, ezt szabályok írják elő kötelezően vészhelyzetek elkerülése miatt.
Az eddig nyilvánosságra került adatok a pilóta verzióját erősítik meg, vagyis műszaki hiba történt. A vizsgálat továbbra is folytatódik és az innsbrucki ügyészség szerint december előtt várható hivatalos eredmény. Közben a helikopter helyreállítása kb. 10 ezer euróba került és a pilóta is újra munkába állhat ezen a héten.