Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

2007/2008 újdonságai a Ski amadé területén (2. rész)

2007.12.13. | Szerző: Stani
2007/2008 újdonságai a Ski amadé területén (2. rész) A magyarok egyik legkedveltebb osztrák sírégiója, a Ski amadé. Hihetetlen léptekkel fejlesztik minden évben ezt a hatalmas pályarendszert. Tegnapi beszámolónkban a Flachau utáni pályák újdonságait néztük meg, ma pedig a közelebbi, Schladming környéki négy síterep újdonságaival foglalkozunk.

Schladming-Planai és Hochwurzen

A planai-i lifttársaság idén sem húzta meg a nadrágszíjat; hat millió eurót költöttek, elsősorban a hóágyúrendszer fejlesztésére, de az eurómilliókból jut némi pályakorrekcióra is.

Schladming hóágyúk nélkül olyan lenne, mint a Wörthi-tó víz nélkül, mondják a helyiek. Az idén Planaion és Hochwurzenen már 581 hókészítő masina fog üzemelni, ugyanis a nyáron 24 Technoalpin hóágyút, továbbá 57 lándzsás típusút vásároltak. A hóágyúkat tornyokra fogják helyezni, mivel így sokkal hatékonyabban lehet kihasználni a kapacitásukat; azonos idő alatt nagyobb mennyiségű havat tudnak előállítani.

S hogy mit is jelent ez a nagyobb mennyiség? Nos, amennyiben mindegyik hóágyú üzemelne, úgy akár 190 000 m3 havat is a pályákra tudnak varázsolni; ez 19 000 teherautónyi hómennyiségnek felel meg, és mindezt egyetlen egy nap alatt. Nemhiába képesek arra, hogy 4-5 nap leforgása alatt készre havazzák a sípályákat, mind Planai-on, mind Hochwurzenen.

A beruházással immáron 100 %-os hógaranciát tudnak nyújtani, vagyis mindegyik pályán telepítve lettek a hógyártó gépezetek. A technikai hóval ellátott pályák összfelülete 205 hektár, ami 400 futballpálya nagyságának felel meg!

Hauser-Kaibling

Hogy elnyerjék a hódeszkások és a síelők kegyeit, Hauser Kaiblingon évről évre óriási pénzeket fektetnek az infrastruktúra modernizálásába. Nem lehet ez másként az idén sem; hat millió eurót költöttek a síterepre, elsősorban a hóágyúrendszerre, így Holle Anyótól teljesen függetlenítette magát a stájer síparadicsom.

Idén 33 hóágyúval bővül a flotta, természetesen ezek is a hauser-kaiblingi dizájnban, azaz kék-fehér-sárgában fognak tündökölni. Közülük harminc 4,5 méter magas tornyokon fog csücsülni, ezáltal egyrészt nagyobb területet tudnak belőni, másrészt az egységnyi idő alatt készített hómennyiség is növekszik. A maradék három hóágyú egy mozgatható kar végére kerül.

Az új hóágyúk teljesen automatizáltak és a 21. század minden egyes vívmányait belepakolták; így számítógéppel, sőt mobiltelefonnal is irányíthatók. Mivel  a megnövekedett hóágyú armadához nagyobb vízmennyiség is szükségeltetik, ezért a nyolcszemélyes kabinos völgyállomásánál egy új szivattyútelepet, illetve vízhűtőtornyokat is építettek.

A víztározó tavak együttes befogadóképessége 200 000 m3, és ha ez még nem lenne elég, akkor az Enns folyóból is tudnak vizet szivattyúzni! A hóágyúk vezetékrendszere immáron 27 kilométert tesz ki. A hószóró masinák száma 123-ra növekedett; ebből 60 mobil, azaz mozgatható, szállítható, 57 fix tornyokon végzi munkáját, míg hat lengőkarokon.

Az összes hóágyú óránként 6000 m3 fehér molekulát képes produkálni, ez egy nap alatt 144 000 m3 havat jelent, ami 14 400 teherautónyi hónak felel meg. Optimális körülmények között az egész hegyet három nap leforgása alatt be tudják műhavazni.

A sípályákat három hektárral bővítették, így a völgy irányába kanyargó FIS és Prenner lejtők is szélesebbek lettek. A liftek terén is lesz újdonság, hiszen a Höfi Express II négyüléses felvonót lehajtható plexivel látják el, így Hauser Kaiblingon minden ülőfelvonó buborékos lesz!

Reiteralm

Reiteralmon négy millió eurót invesztáltak az idei mellékszezon során az infrastruktúrába, elsősorban itt is a hóágyúrendszer élvezett prioritást.
Negyven újabb hóágyút vásároltak, három szivattyúházat húztak fel, és kilométer-hosszúságú csővezetékeket fektettek le.

Természetesen az energiát is biztosítani kell, így az elektromos áram teljesítményét is növelték. Víz bőven van, hiszen itt található a környék legnagyobb víztározója, a Reiteralm-See. A hét ratrakhoz egy újabb pályagépet, méghozzá egy Kässbohrer Pistenbully 600-at vettek.

A Silver Jet kabinos mellett kanyargó Finale Grande lejtőt meghosszabbították, illetve összekötötték a Schnepfen-Abfahrttal. A fekete 3a jelzésű lejtőt kiszélesítették, ennek minden bizonnyal a haladó síelők fognak örülni.

h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 160 vendég és 10 regisztrált felhasználó látogatja.