Hol épülnek új felvonók a 2025/2026-os téli szezonra?

2025.08.13. 2025.08.16. sielok.hu, Wesselényi Andrea | frissítve: 2025.08.16.

A következő síszezonra készülve Európa-szerte több síterepen is jelentős felvonófejlesztés zajlik. A legtöbb beruházás az Alpokban koncentrálódik, ahol az év slágere a 10 fős kabinos lift, ami a magasabb kapacitás, a megnövelt kényelem és a gyorsaság tökéletes kombinációját kínálja.
Ez az új, tízszemélyes kabinos lift köti majd össze Hauser Kaiblingot és a Planait | Fotó: sielok.hu
Ez az új, tízszemélyes kabinos lift köti majd össze Hauser Kaiblingot és a Planait | Fotó: sielok.hu

Ausztria

Sölden: Két új, modern 8 személyes ülőlift épül, amelyek a régebbi, 4 személyes felvonókat váltják fel. A Einzeiger és a Silberbrünnl felvonók cseréjével jelentősen csökkennek majd a várakozási idők.

Schladming: A Planai és a Hauser Kaibling síterep között is felvonócsere zajlik. A Senderbahn helyére egy tízszemélyes kabinos felvonó érkezik, a Sonneck felvonót pedig egy nyolcszemélyes, fűtött ülésű, buborékos ülőlift váltja fel. A beruházásról részletesen írtunk ebben a cikkben.

Ischgl/Samnaun – Silvretta Arena: A Höllbodenbahn és a Sassgalun felvonók is modernizáláson esnek át, 8 személyes, fűthető ülésű és buborékos felvonókra cserélik őket.

SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental: Itt egy új mozgójárda épül, mely már nevet is kapott: ez lesz a Zauberteppich Söll.

A legfrissebb információk szerint Nassfeld síterepén is jelentős fejlesztés zajlik. A 40 éve szolgáló, négyüléses Gartnerkofel felvonót, amely eddig téli-nyári üzemben összesen 32 millió utast szállított, egy vadonatúj, modern kabinos váltja fel. A beruházás, ami 16 millió euróba kerül, a síterep egyik legforgalmasabb pontját érinti. Ezzel a lifttel tudunk átjutni az "olasz" oldalra.

Az Ausztriában zajló további fejlesztésekről egy külön cikkben írunk hamarosan.

Franciaország

A világ legnagyobb síterepén, a Három Völgyben (Les 3 Vallées) két öreg liftet is újra cserélnek. Méribel-Mottaret részen az 1991-ben épült nyitott üléses Côte Brune felvonót egy vadonatúj, 50 db 10 személyes kabinból álló felvonó váltja fel, ami óránként akár 2600 főt is képes szállítani. A korábbi 25 oszlop helyett 14 db oszlopra van ehhez szükség. Az építkezés már javában zajlik, ahogy a videón is látható.
Három Völgy, Meribel: képek az új lift építkezésről
Courchevel 1850-en a Chenus felvonót cserélik le egy új gondolára. A tervek szerint 2025 decemberében nyitja meg kapuit az új felvonó 54 db Poma által gyártott kabinnal. Ennek a szállítási kapacitása 2400 fő/óra lesz. A projekt költsége eléri a 20 millió eurót.
Három Völgy, Courchevel: így bontották le a régi kabinost
A Paradiski régióban található La Plagne síterep is nagyszabású fejlesztésekbe kezdett, melynek a középpontjában a Roche de Mio gondola cseréje áll. A projekt a „LIVE3000” névre keresztelt, nagyobb lélegzetű terv része, amelynek célja, hogy megkönnyítse a síelők hozzáférését a síterep legmagasabb pontjaihoz. Egy új gondola épül, amely a Plagne Bellecôte és a Roche de Mio közötti összeköttetést segíti. A régi, már több mint 40 éve üzemelő felvonó elavulttá vált, lassú volt és gyakran okozott torlódást, különösen a forgalmas időszakokban.

Az ugyancsak Paradiski régióhoz tartozó Les Arcs síterepén pedig a Replat és a Plan des Violettes ülőlifteket egy 40 kabinos, nagysebességű gondola váltja fel.

Combloux: A Beauregard négyüléses felvonó helyén egy 10 személyes gondola létesül.

Olaszország

A 2026-os Téli Olimpia kapcsán jelentős fejlesztések várhatók a Bormio - Livigno régióban. A fejlesztések célja, hogy a síterepek ne csak az olimpiai eseményekre legyenek felkészülve, de a turisták számára is kényelmesebb, gyorsabb és modernebb élményt nyújtsanak a jövőben. Livigno, ahol a snowboardversenyeket rendezik, jelentős felvonó-fejlesztésekbe kezdett az infrastruktúra modernizálása érdekében. Két új, modern 10 személyes gondolát, egy kombinált liftet, valamint nagysebességű ülőlifteket is építenek. Bormioban rendezik a férfi alpesi síversenyeket. Itt a versenypályához kapcsolódó munkálatok zajlanak. Cortina d'Ampezzo lesz a női alpesi síversenyek helyszíne. Itt is két modern 10 személyes gondola épül fel, melyek gyártója a Doppelmayr illetve a Graffer.

Az olimpiától függetlenül is épülnek új felvonók idén Olaszországban. Kronplatzon két új, 10 személyes gondola, Carezzán pedig egy új, 10 személyes gondola létesül a síelők örömére.

Svájc

Svájcban több síterep is nagyszabású felvonófejlesztésbe kezdett 2025-ben. Zermatt, a világ egyik leghíresebb síterepe is modernizál. Hörnlipass néven egy új, 6 személyes ülőlift épül, amely növeli a kapacitást és javítja a Zermatt-Matterhorn síterep összeköttetését.

St. Moritz is folytatja a modernizációt. A "Murtél-Corvatsch" közötti felvonó cseréje zajlik, ami javítja a síelési élményt ezen a klasszikus, magaslati sípályán.

Flims Laax Falera: Itt a "Larnags I & II" felvonókat cserélik egy új, 10 személyes kabinos liftre, amely a síterep egyik kulcsfontosságú útvonala.
Verbier: az új, kombinált lift látványterve | Kép: Garaventa AG
Verbier: az új, kombinált lift látványterve | Kép: Garaventa AG
Verbier A svájci Négy Völgy síterepen egy új kombi liftet (Télémixte) építenek, amely nagymértékben javítja majd a Savoleyres szektor megközelítését Verbier felől. A hibrid felvonó a 10 személyes kabinokat a 6 üléses ülőliftekkel ötvözi. A projekt két fázisban valósul meg. Az első szakasz (Les Planards-tól Savoleyres-ig) már a 2025/2026-os téli szezonra elkészül. A teljes rendszer (Les Esserts-től Savoleyres-ig) a tervek szerint a 2026/2027-es téli szezonban lesz teljesen üzemképes. Az új kombilift nem csak a síelőknek, hanem a gyalogosoknak, kerekesszékeseknek, babakocsis családoknak és a nyári bringásoknak is ideális megoldás lesz.
Látványos videó a TMX Savoleyres projektről. | Forrás: tmx-savoleyres.ch

Németország

Németországban is vannak kisebb fejlesztések, amelyek elsősorban a helyi síelőknek jelentenek nagy előrelépést. A turisták számára izgalmas hír, hogy Garmisch-Partenkirchenben a Kreuzwankl-Ski-Express nevű ikonikus felvonó cseréje zajlik egy új, 8 személyes, korszerű ülőliftre, ami gyorsabb és kényelmesebb hozzáférést biztosít a pályákhoz. Ez a beruházás a síközpont egészének modernizációját szolgálja és támogatja a síterepre egyre nagyobb számban érkező tanulócsoportok gyorsabb beszállását is. A csúcsidőben ugyanis nem volt ritka, hogy 20 percet is sorban kellett állni a felvonóra.

Szlovákia

Csorba-tó: A Magas-Tátrában egy új, nyolcszemélyes ülőlift épül, amely 11 millió eurós beruházás része. Erről ebben a cikkben írtunk bővebben.

Lengyelország

Szczyrkben a tervek szerint megépül egy 8 személyes "buborékos" ülőlift a Hala Pośrednia (Patelnia) és Wierch Pośredni között. A felvonó kapacitása óránként 3000 fő lesz, gyártója a LEITNER. Emellett egy 6 személyes felvonó is épül Czyrna és Hala Skrzyczeńska között, óránként 2400 fős kapacitással, szintén a LEITNER jóvoltából.
Folyik az építkezés Krynickán. | Fotó: jaworzynakrynicka.pl
Folyik az építkezés Krynickán. | Fotó: jaworzynakrynicka.pl
Jaworzyna Krynicka síterepén egy hatszemélyes Doppelmayr felvonó építése kezdődött meg a kettes pálya mellett, a régi tányéros lift helyén. A kapacitás ezzel 900-ról 2 800 fő/órára növekszik meg, mindössze két és fél perc alatt repít a csúcsra. Szélvédő burok és ülésfűtés is lesz rajta, így ez lesz Lengyelország legmodernebb ülőliftje.

Norvégia

Norvégia legnagyobb síterepén, Trysil-ben a "Fageråsen Nord" felvonót cserélik le egy új, 6 személyes ülőliftre, amely a síterep északi részének forgalmát csökkenti.
Az új gondola terve a norvégiai Trysil síterepén I Kép: skistar.com
Az új gondola terve a norvégiai Trysil síterepén I Kép: skistar.com
A Balkánon is több síterepen várható fejlesztés, ezekről majd külön cikkben írunk. Az itt felsorolt új liftekről is lesz majd bővebb infó, kövessétek oldalunkat friss hírekért itt és a közösségi médiában is! A síterep oldalainkat pedig folyamatosan frissítjük, amint érkeznek az új sítérképek.
KOMMENTEK
nagyzoli | 2025.08.13. 07:49
Kapplban megújul a Diasbahn is, a régi 8-as kabin helyett 10-es lesz.
aphex999 | 2025.08.13. 14:47
A Bürsenbergen is megújjul a Loischkopfbahn.
szebe | 2025.08.13. 15:29
Alpe d'Huezen a Poutran 1-2 felvonó gyakorlatilag újjáépül, szerintem elfért volna a listában.

Továbbá dolgoznak a Rif Nel Expresszen, a bringás térképen munkaterületként van jelölve, ha minden igaz meghosszabbítják 2100-ig.

Meg tervben volt a Liévre Blanc 2800-ig történő meghosszabbítása, azt viszont nem tudom, hogy megtörténik-e.
Fejes Péter | 2025.08.13. 19:31
Korompán nem épül új libegő? De jó lenne, csak 2 és fél órára van tőlünk autóval.
D.Dani | 2025.08.13. 23:56
Néhány kiegészítés: Ausztriából nagyon sok minden hiányzik, köztük olyanok is, amik idehaza ismert terepeken vannak: Zauchensee, Katschberg. A Kronplatzon idén még nem épül meg a lift, csak jövőre. A 3 völgyben az az 50 személyes kabin 10 személyes lesz, és Val Thorensban is épül egy. Zermattban a hatüléses Gifthittlit cserélik idén nyolcülésesre. Flims-Laaxban amit írtatok, az a tavalyi fejlesztés, idén ezt még továbbépítik, plusz a gleccser fele vezető kabinos liftet cserélik. A Dolomitokba több új lift is érkezik még.
Idén amúgy nagyon sok minden épül, tippre a covid óta nem volt ennyi fejlesztés. Lehet, hogy érdemesebb lenne minden nagyobb országhoz külön cikket írni.
WAndrea | 2025.08.14. 06:45
Köszönjük az észrevételeket és kiegészítéseket. Egy hibát javítottam: valóban nem 50 fős, hanem 50 db 10 személyes kabinból álló felvonó épül Meribelben. Videók is kerültek a ma frissített cikkbe.
Készülnek majd országonként is cikkek. A síterepek még a nyári szezonnal vannak elfoglalva, de már lassan érkeznek a részletes közlemények az újdonságokról.
Kis Kovi | 2025.08.20. 18:08
Dachstein West területén is az utolsó láncszem is a helyére kerül, legalább is, ami a kényelmet illeti, ugyanis két új 6-személyes ülőlift kerül telepítésre, amely közül az egyik egy csákányost, a másik egy régebbi 4-ülésest vált le.
Rossi | 2025.08.25. 17:22
Alpe d' Huez síterepen valóban lecserélik a Poutran 1-2 kabinost egy 10 fős 6 m/s sebességű újra, egyúttal átépítik a 3 állomás környezetét is, illetve 2100-on könnyebb lesz az átjutás a Pic Blanc 2 kabinosra. Ezenkívül a Rif Nel kabinost valóban meghosszabbítják 2100-ig egy középső állomással (ez volt a régi felső). Idén még lecserélik a Pic Blanc csúcsra járó nagykabint egy kicsit kisebbre (60 fős). A Liévre Blanc projekt (2100-2800) nem valósul meg egyelőre, mivel keresztezné a Lac Blanc tavat, amit ivóvíz ellátásra használnak majd. Itt elérhető az "Altitude 3300" projekt, ami részletezi 2030-ig a tervezett fejlesztéseket: https://www.aeon-montagnes.com/alpe...-dhuez/altitude-3300/
A Sarenne kabinos a korábbi Glacier ülőlift helyén meghosszabbított formában csak 2027. körül épülhet meg.
leni | 2025.08.26. 12:42
Mátraszentistvánon is építenek egy új felvonót, tavaly már láttam a darabjait a pálya mellett. Májusban a fordítókerék is megérkezett. Az, hogy kész lesz-e idén, az nagyon jó kérdés. 😀
admin2 | 2025.08.26. 13:01
Sajnos azt az infót kaptuk, hogy nem épülhet meg idén a mátraszentistváni sílift, nem kapták meg rá a hatósági engedélyt. 😪
Nemethf | 2025.08.26. 22:17
Ez egy nevetséges ország. Két év alatt nem sikerül a bürokrácia, zöldek stb. miatt egy ülőliftet üzembe helyezni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s