A Salzburg tartományban működő lifttársaságok az idén kb. 200 millió eurót (kb. 65 milliárd Ft) költenek a fejlesztésekre. Ennek az összegnek a nagy része természetesen új liftekre megy el, de még így is jelentős összeg jut a hóágyúzás feltételeinek fejlesztésére is.
A tartományban két nagy beruházás zajlik az idén. Az egyik a Gasteinban épülő tízszemélyes Schlossalm lift, mellette még épül egy új nyolcszemélyes, egy új négyszemélyes, valamint 20 hektárnyi új pálya is. Ez mind, a maga 85 millió eurós (kb. 28 milliárd Ft) költségével a régió legdrágább fejlesztése.
Gastein, készül a kabinos
Nem sokkal marad el mögötte a Kaprun és Maiskogel között épülő összeköttetés. Idén még csak az első fázis készül el, egy tízszemélyes kabinos épül. A teljes projekt 80 millió euróba (kb. 26 milliárd Ft) kerül.
Hochkönig is jelentősen fejlődik, itt két új lift épül, amivel felértékelődik Maria Alm szerepe, az új összeköttetés miatt. A beruházás értéke 40 millió euró (kb. 13 milliárd Ft).
Hochkönig, helyükre kerülnek az oszlopok
Olyan év még nem volt, hogy Saalbach-ban ne fejlesztettek volna. Az új Kohlmaisbahn és egyéb fejlesztések 30 millió euróba (kb. 10 milliárd Ft) kerülnek.
Csak számok nélkül. Új liftek épülnek az idei szezonra az alábbi síterepeken: Larmach-Sesselbahn (Wald-Königsleiten, még a tiroli tartományhatár salzburgi oldalán), Sonntagskogelbahn (Wagrain és St. Johann között), a Plattenkarbahn (Obertauern) és az Aineckbahn második fázisa (St. Margarethen - Katschberg - Aineck).
A fentebb felsorolt összegek nem az idei szezonra vonatkoznak. Ezeknek a lifteknek az építkezését már korábban elkezdték, így a számokban a korábbi évek költségei is benne vannak. A két említett nagy projekt tervezése és megvalósítása már lassan 10 éve megkezdődött, de csak az idén élvezhetjük az első megvalósult gyümölcseit.
Csak az idei szezonban 200 milliót költenek, amely duplája a tavalyi év költésének és a tartomány szokásos évi átlagának. Az utóbbi 10 évben átlagosan 100-120 millió eurót költöttek a salzburgi síterepek.
A 200 millióból nagyjából 130-at fordítanak liftekre és 40 milliót a hóágyúzás feltételeinek segítésére. Ez hóágyúk vásárlását, a rendszer kiépítését és víztározók megépítését jelenti. A tartomány hóágyúihoz 120 víztározóból érkezik a víz. Az idén két nagyobb tározó épült (Saalbach és Bad Hofgastein), a fent említett költségekbe ezek is beletartoznak. A maradék 30 millióból parkolókat építenek, ratrakokat vásárolnak, új vendéglőket nyitnak és egyéb apróbb fejlesztésekre költik.
Gastein: új víztározó
A tartomány és az liftüzemeltetők szövetsége összesen 100 000 eurót oszt szét a kisebb síterepek között. Ebből az összegből természetesen fejlesztésekre nem futja, hanem inkább a szükséges javításokat hajtják végre. Egy kisebb síterepnél egy tízezer eurós javítás már komoly költséget jelent.
A tartományban összesen 412 ülő- vagy húzólift használható. Ez a szám hússzal kevesebb a tavalyihoz képest. Ennek két magyarázata van: egyrészt, több elbontott húzólift helyett már ülőliftek járnak, másrészt idén néhány kisebb síterep kénytelen szüneteltetni az üzemeltetését.
Az ausztriai fejlesztéseket az idén is kiemelt figyelemmel követjük. A fent említett síterepekről egyenként is beszámolunk novembertől, hasonlóan a többi osztrák síterephez.