Folyik a vizsgálat a vasárnap síbalesetet szenvedett Michael Schumacher ügyében. Teljesen megszokott eljárásról van szó abban az értelemben, hogy az ilyen balesetek után mindig megpróbálják tisztázni a baleset körülményeit és az esetleges felelősséget megállapítani.
A francia Dauphiné Libéré újság megszólaltatta a vizsgálatot vezető ügyészt, aki a folyamatban lévő vizsgálatról nem akart konkrétumokat mondani. Csak azt erősítette meg, hogy a
keddi nyilatkozata után szeretnék hivatalosan is meghallgatni Sabine Kehm-t, Schumacher menedzserét. Kehm újságírói kérdésre válaszolva, igaz végig feltételes módban, de tagadta, hogy Schumacher túl gyorsan síelt volna a baleset időpontjában.
Ami jelen pillanatban biztosnak látszik, hogy Schumacher egy kék és piros pálya közötti kisebb területre síelt be, ahol bukott és a fejét beverte egy nagyobb kőbe (sziklába). Arról még csak találgatásokat és különböző állításokat hallottunk, hogy milyen útvonalon síelt be, milyen sebességgel és pontosan hogy történt a bukás.
Sokan azt gondolják, hogy helyi ingatlantulajdonosként Schumacher jól ismerte a síterepet. Ez nem feltétlenül igaz. Közel öt éve vett egy házat a völgyben, de a helyiek elmondása szerint jószerivel csak az ünnepeket tölti itt minden évben. Egy helyi síoktató szerint az is lehet, hogy korábban is síelt már a baleset helyszínén, de a hóviszonyok miatt itt minden évben mások a körülmények. Az idei szezon például eddig az átlagosnál kevesebb havat hozott, így a baleset helyszínén is könnyebb volt egy gödörbe vagy egy kiálló kőbe belesíelni. A helyzetet bonyolítja, hogy a baleset napjának reggelére kb. 20 cm friss hó esett, amely csak arra volt elég, hogy néhány kiálló sziklát részben vagy teljesen eltakarjon.
Az AFP hírügynökség verziója
Különös, hogy a vizsgálatot vezető ügyész is pont ennyit mondott az újságnak: „Voltak sziklák, amelyek láthatóak voltak, és voltak olyanok, amelyek nem. Az egyetlen dolog, amiben jelenleg biztosak lehetünk, hogy Michael Schumacher az egyik szikla miatt elvesztette az egyensúlyát és bukott.”
Azóta több, néha egymásnak is ellentmondó, grafika készült a baleset helyszínéről és Schumacher feltételezett útvonaláról. Ezekben egy a közös, hogy a baleset nem a karbantartott pályán történt, hanem pályán kívül. Ehhez kapcsolódik a felelősség, és ezen belül a síterep felelősségének kérdése is.
Az olasz La Gazzetta dello Sport grafikája
Az egyértelműnek tűnik, hogy az üzemeltetett (megnyitott) pályákon történt baleseteknél felvetődhet a síterep felelőssége, de a pályán kívüli esetekben már nem. Jelenleg azon folyik a vita, hogy a síterep megtett-e minden józan ésszel előrelátható intézkedést annak érdekében, hogy világosan kijelölje a pálya (piste) és a pályán kívüli rész (off piste) határait. A síelők is megosztottak ebben a kérdésben. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a táblázás és a nyomvonal is világosan mutatja a pálya vonalát, mások további intézkedésekkel, pl. védőhálóval tették volna ezt egyértelművé.
A Picture Alliance/Photoshot grafikája
A cikk írója szerintem még életében nem látott sípályát.
A teljes cikk: http://sportgeza.hu/forma1/2014/01/...02/megis_gyorsan_ment_sch...