Az elmúlt 5 napban a megunhatatlan Schladming-Dachstein régiót, nagy kedvencemet fedeztük fel újra. Az időjárás kegyes volt a síelőkhöz, az ünnepek előtti héten tökéletes síelő idő volt, -10 fok, felhőtlen ég, szélcsend, és szikrázó napsütés. Utóbbi sajnos csak a hegycsúcsokon volt észrevehető, a pályarendszer fekvése miatt ugyanis ősszel és a tél első felében a nap nagyobb részében árnyékban vannak a pályák, ami a hóminőségnek kedvez, a hangulatnak nem annyira. A napsütés szerelmeseinek emiatt inkább tavasszal ajánlanám ezt a régiót.
Elsőként dec. 19-én Galsterberget vettük célba, amolyan bemelegítésként a "síhinta" előtt. Hétvége ellenére alig lézengett valaki a pályákon, pedig a körülmények tökéletesek voltak. A hidegnek köszönhetően nagyon kemény és gyors volt a hó, és egyáltalán nem romlott a nap folyamán a minősége. Előszezon lévén 1-2 pályával még nem készültek el teljesen, a csúcsról induló fekete és a síkrossz pálya sem volt még ideális, gondolom a főszezonra lesz 100%-os a rendszer. Ennek ellenére nagyon jókat lehetett csúszni, és külön szerencsénkre ezen a napon ingyenes sítesztet tartott egy helyi bolt, aminek köszönhetően kipróbálhattam a Fischer idei versenymodelljeit, mondanom sem kell, nehéz volt megválni tőlük, különösen a szlalom léc jött be nagyon. Galsterberg nagyon szuper kis hely, barátságos hangulat, változatos pályák, család- és gyermekbarát szolgáltatások jellemzik, mindenképpen megér egy napot.
Hétfőn Hauser Kaiblingból indulva Planaion át, Hochwurzenig hintáztunk, majd vissza. Az első összeköttetés sokat javult a Planaira vivő új 8 személyes ülőfelvonóval, ezzel az utolsó stratégiai fontosságú helyen is felszámolták a csákányost a síhintában. A schladmingi Zielhangot ilyen jó állapotban még nem láttam, se bucka, se jég, csak kompakt műhó, némi porcukor szórással, egy álom volt rajta leereszkedni. Az új völgyállomás nagyon high-tech, nem lehet belekötni semmibe (talán csak annyi, hogy nekem túl meleg volt a lenti zárt részen, a dolgozók rövidujjúban flangáltak, síruhában ez kicsit erős). Hochwurzenben a kétszemélyes ülőlift már megérett a cserére, a 3 felvonóval közel fél óra az út a csúcsig, remélem a VB előtt ezt is eltűntetik a stájer sógorok, és varázsolnak a helyére valami újabb csodát. Aki kifejezetten itt akar síelni, ajánlott Pichlből feljönni a kabinnal (Reiteralm felől). Amúgy nekem az itteni pályák jönnek be a legjobban a négy hegy közül. Délután az utolsó felvonóval értünk vissza a Kaibling csúcsára, így már naplemente közepette ereszkedtünk le a parkolóba a piros pályákon. Fél 5 körül már csak a személyzet volt látható rajtunk kívül, síelő sehol, a hó azonban még mindig tökéletes volt. Mire leértünk, a telihold is feljött az égre.
Kedd Planai és Hochwurzen, az előző naphoz hasonlóan zéró ember, hibátlan síélmény. Délutánra balga módon, előzetes tájékozódás nélkül beterveztük Dachsteint, ami sajna karbantartás miatt elmaradt, elvileg holnap nyitnak. Úgy tűnik, minden évben ilyenkor karácsony előtt zárnak be néhány hétre, megint tanultam valami újat a régióról. Helyette Rittisberg lett a beugró, amitől nem sokat vártam, ehhez képest meglepően kellemes piros pályák (2 db) találhatók itt, ráadásul 15 és 16 óra között összesen 3 emberrel találkoztam rajtunk kívül (ami újabb 3 főt jelent, így a létszám 50%-át tettük ki). A 4 személyes ülőlift kicsit lassú, de cserébe gyönyörű innen a panoráma a Planaira és Hochwurzenre, mindkét hegyet teljesen belátni, pályákkal, liftekkel együtt, mint egy nagy sítérképen.
Szerda Reiteralm. Kisebb megfázás miatt csak délre értem ki a pályára, így mindenhol csak egyszer tudtam csúszni. A vadonatúj Preunegg kabinos melletti pályák egy csúszás alapján is biztatóak, a jövőben nagy kedvencek lehetnek, jól variálhatóak a többivel, nem csak az új felvonó tetejéről, hanem a Gasselhöhéről is elérhető ez a rész. Reiteralmon is van még egy gyenge pont, a Pichlből felhozó kétszemélyes "romantische lift", ami megérett már a cserére. Bár van egy elméletem, miszerint azért nem nyúltak még hozzá, mert a 3 lifttársaság (Hauser Kaibling, Planai&Hochwurzen&Dachstein, Reiteralm&Fageralm) egymással is konkurál, ezért inkább azokat a fejlesztéseket helyezik előtérbe, amelyekkel saját pályáik vonzerejét növelik (Preuneggbahn), és nem a szomszédba való átruccanást könnyítik meg a turistának. Meglátjuk, mi lesz 2013-ig a lift sorsa, valószínűnek tartom, hogy a közérdek előbb-utóbb érvényesülni fog.
Tegnapra utolsónak beiktattuk Riesneralmot, de erről majd a saját topicjában.
Kellemes Ünnepeket, és hóban gazdag Új Évet mindenkinek!:)