Sziasztok, ma reggel érkeztünk meg Les 2 Alpes-ből, rögtön megosztom a friss élményeket.
Utazás:
12-én este indultunk a Felvonulási térről, egy emeletes, utánfutós busszal. A 22.00 órás indulásból lett 23.00, mert néhányan úgy gondolták, hogy a 22.00 órás indulás azt jelenti, hogy akkorra kell érkezni. Ettől eltekintve egészen az Olasz – Francia határig egész jól haladtunk, ekkor azonban eldurrant egy fűtéscső, amit a sofőrjeink némi leleményességgel kb. egy óra alatt ügyesen megjavítottak és tudtuk folytatni az utunkat, így kb. 21.00 órára megérkeztünk a szállásra. Hazafelé egy órás brianconi megállással 19 óra alatt tettük meg az utat.
Szállás:
A Le Majiotel-ben laktunk, a szoba átvétel gyorsan és rendben zajlott, bankkártyán zárolták a 300 eu-s kauciót. A szoba (hat fős), tipikus francia, elfértünk benne. Meglepő volt, hogy nem volt mikró, helyette sütőben melegítettük a kaját. Az érkezésnél percre pontosan megmondták, hogy távozáskor mikor jönnek átvenni a szobát, így ez is gyorsan lezajlott. A szállóban elvárják, hogy délután a síelés után, ne a sícipőben, hanem papucsban menjünk fel a szobákba. A Hotel kb. 100 m-re volt a Jandi Express és 50 m-re a Jandri 2 felvonók alsó állomásától, hazafelé pedig egész a bejáratig lehetett síelni. A szállástól kb. 300 m-re van egy nagy Spar (nyitva tartás 08.30 – 12.00 és 15.00 – 20.00), vele szemben a pékség (nyitva tartás 07.00 – 20.00), és van még egy nagy élelmiszerbolt (Marche), ami talán egy kicsit olcsóbb mint a Spar. Nem messze volt az uszoda és a koripálya is, ahová szintén érvényes a bérlet.
A pályák: FANTASZTIKUSAK. Azért ennél egy kicsit részletesebben. Mindenkinek minden típusú pálya megtalálható. A teljesen kezdő 0 km-esek a szállodák tövéből induló lenti pályákon kezdhetik meg az első lépéseket. A már kicsit gyakorlottabbak számára az alábbi útvonalat javaslom (nyugi, végig kék és zöld pályák). A Jandri Expressel végig felmenni a 3200 m-es felső állomásig (figyelem 2600-on át kell szállni), majd ha megy a Döme Express akkor azzal, egyébként a csákányos felvonókkal felmenni 3420 m-re. Innen egy kis lendületet kell venni és átcsúszni az utolsó csákányoshoz, ami felvisz 3560 m-en lévő csúcsra. Itt egy kis pihenő, muszáj körbenézni, videózni, fényképezkedni, egészen fantasztikus a látvány. Jól látható a La Grave-ba vezető átjáró (erről majd később). Idáig mindenkinek fel kell jönni, de a lemenetelnél két különböző útvonalat javaslok.
Nézzük a kevésbé haladókat: A csákányos felvonók mellett a Lauze (kék) pályán visszacsúszunk a 3200 m-en lévő GLACIER 3200m étteremig, majd folyamatosan balra tartva a Jandri (kék) pályán a TOURA 2600m állomásig megyünk. Itt elhaladva az alagút alatt egy elágazáshoz érünk. Balra Les Cretes 2100m, míg jobbra La Fée 2100m az irány. Én az előbbit javaslom, mert La Fée felé nagyon sok az átkötő út, ahol ha nincs kellő lendület, akkor lehet botozni rendesen. (Nálunk a kezdőknek a vállukban volt izomlázuk) Tehát, ha az elágazásnál a baloldali irányt választjuk, akkor a Grand Nord (kék) pályán megyünk tovább, ami beletorkollik a Route du Thuit zöld pályába (elég keskeny) és ez levisz egészen Les Crétes 2100m-re. Innen egy tábla is mutatja Les 2 Alpes 1650 irányt, egy keskeny kanyargós zöld pályát, ami teljesen visszavisz a kiindulási pontra. Ez bizony 2000 m szintkülönbséget jelent, minden kezdő, középhaladó számára komoly teljesítmény.
És akkor most nézzük a profikat:
Ha fent vagyunk a csúcson, elgondolkozhatunk egy La Grave-i túrán. Ha jár a ratrak, akkor áthúzathatjuk magunkat és egy olyan ember társaságában aki ismeri a terepet egy fantasztikus freeride napot tölthetünk el. Sajnos visszafelé kell egy kicsit gyalogolni, kb. 800 m és van benne egy komolyabb kaptató is, így ezt csak azok vállalják akiknek jó a kondija. Ha mégsem La Grave-t választjuk, akkor a kiindulási pont ugyanaz, de 3400 m-en a piros Döme pályán haladjunk tovább, (Nagyon széles, nagyon kellemes) majd jobbra a Signal (kék) pályán. Ennek a végén fel kell ülni egy négyszemélyes (45-ös számú) felvonóba, majd innen azonnal jobbra az Envers du Signal piros pályára. Ez bevezet a Serre Pallas kék pályába és figyelni kell, hogy időben letérjünk a piros Breche pályára. Innen lesz jobbra egy letérő a fekete Gours Bis pályára, ami becsatlakozik a Gours kék pályába. Arra figyeljetek, hogy innen végig golyóba menjetek, mert különben lehet tuszkolni. Innen végig kell menni el La Fée mellett jobbra, egészen az út végéig (itt is golyó), majd a 31-es felvonóval fel Les Cretes 2100m állomásra. Itt lecsúszunk a 28-as négyüléses felvonóhoz és azzal felmegyünk, majd jobbra le a Diable vagy Petit Diable fekete pályákon érünk le a faluba. Ígérem, mire leértek mindenki érezni fogja a combját.
A pályákról általánosságban elmondható, hogy nagyon jó minőségűek (különösen a felsőbb régiókban), ami negatívum, hogy sok a keskeny pálya illetve nagyon sok az olyan átkötő, aminek nincs kellő lejtése, így aztán lehet karral tuszkolni rendesen. A boardercross pálya semmi különös, ami nagyon zavaró, hogy rengeteg totál kezdő hóekében szerencsétlenkedik nullával lefelé, komoly balesetveszélyt jelentve a mögötte gyorsan haladó számára. Sajnos láttunk is egy ilyent, egy gyorsan haladó srác, hogy ne üsse el a töketlenkedőt az emelt kanyarban kirepült a pályáról és egy jó nagyot perecelt. Szóval egyszer végigmentünk rajta aztán nagyívben elkerültük. Mivel hat napig fantasztikus idő volt, vakító napsütés és meleg, ezért délutánra az alsóbb régiókban kásásodhatott, buckásodhatott a pálya. Kedden és csütörtökön van esti síelés 20.30 - 22.30 között, sajnos kedden előtte nem ratrakolták le a pályát, így szinte élvezhetetlen volt, mindenkinek elvették a kedvét az esti sítől.
Alpe du Huez: Egy napra ide is érvényes volt a bérlet, így átmentünk a másik híres terepre is. Erről csak egy mondat: jövőre ide szervezzük az utunkat.
Feltettem az albumok közé a képeket