Tauplitz? Három nap, három arcát mutatta. Az első napon csalódott voltam, második napon megkedveltem az alábbiak szerint.
Első kötelező feladat egy kellemes kék pálya keresése feleségnek. Kabinossal föl tetejére kék 25-höz, hát ez inkább kis lesiklócska piros 23-hoz, gyerünk tovább. Piros 23 tényleg piros, kerülő kék 23d jópofa, de rövid. Térképolvasás, kis talpalás kék 17 és kék 19 felé, ott a remény egy széles pályára, elvégre rendelkezésre áll az egész hegyoldal. Hát nem, kék 19 azért uncsi, kék 17 felső szakasza keskeny, majd enyhe letörés, végre egy jó, de rövid szakasz és talpalhatsz felvonóhoz. Ez sem az igazi, többre vágyunk. Dél van, hógombóc, pihenés. Erről a környékről a visszamenekülést a kabinoshoz a kék 2-es is nyújtja, végre egy kellemes erdei pálya, de hát ide meg nem vezet felvonó.
OK, akkor kék 29 a tetejéről, annak jónak kell lennie. Igen, alapjában véve egészen kellemes egy biztos közepes tudással, ugyanis kabinos középállomásáig keskeny nyomtávú, kezdőnek nem ajánlom, én nem ilyennek képzelek el egy kék pályát.
Asszem kezd érthetővé válni az első napi csalódottság. A megoldás: kabinossal középállomásig, innen kék 29 második szakasza már jobb (de nem nullkilóméteresnek), becsatlakozik piros 27-be, ott van egy rövid szakasz, ami piros, majd a hütte mellett balra és folyamatosan balra tartva kék 29, ami becsatlakozik fentebb említett kék 2-be, ami elérve és belecsípve piros 27 végébe végül is egy nagyon kellemes, hosszú, széles, jól kezelt, tényleg kék pályaként szalad a kabinos felvonó aljáig (ezt vártam).
Második nap faluban köd, de felhőalap fölött az egész pályarendszer, ragyogó napsütés. Fiúszakasz tetőn keresztül (p23) átlendül piros 1-re, ami kellemes meglepetés, hosszú, széles, változatos, nincs benne igazán nehéz rész, erősebb kéket tudó is megpróbálhatja. Az alján lévő csákányos is jónak néz ki, kezdőknek gyakorlásra is. Piros 1-es felvonója közepén megtörik, onnan akár vissza is csúszhatsz, ha továbbmész, akkor át kell csúszni a kezdetéig, de jó felé lejt (rajzról ez nem derül ki).
A napos idő miatt az összes pálya sokkal jobb arcát mutatta, látszódnak a kontúrok, nem folyik össze a pálya a hómezővel. Harmadik nap tejfölszerű köd, csak műszerek után, ez nem kellemes.
Mi Bad Mitterndorf felől közelítettünk, első nap még felmentünk a kabinos aljában lévő parkolóig (csak érvényes síbérlettel), de aztán a faluban lévő parkolóban álltunk meg, ahonnét síbusszal mentünk fel (bérlettel ingyenes), mivel a völgylesiklás nyitva volt, ezért a végén lesiklottunk, nagyon kellemes, de a falurészen botoznod kell.
Összegezve: megkedveltem, előny a tényleg 1,5 méter hó, vissza fogok ide térni, de alapfeltétel a napos idő.
Bad Mitterndorf alsó parkoló: É47.55423, É13.94663
Kabinos aljában lévő parkoló: É47.57972, É13.97478
Kék 29-es legfelső szakasza vágatlanul:
https://sielok.hu/video/192018/
Sisakkamera híján felvonós videók lesznek nemsokára.
Ki kell emeljem, hogy a táj eszméletlen gyönyörű.