Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Vid által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (490)Időben csökkenő Időben csökkenő
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.11.15. 17:27
Köszi a részletes választ. Nálam a léc oldalán egy kis vonal van, de ugyanúgy rányomtatva mint a 163-as szám, ami gondolom a magasságot jelöli.(Merthogy 163 mm hosszú). A másik amiről hallottam, hogy a lécbe fúrt lyukakba érdemes valami ragasztó félét tenni, hogy a víz ne tudjon beszivárogni. Mit érdemes erre használni? Nekem a gumiám paszta jó megoldásnak tűnik. Azonkívül felmerül még hogy a lyukak befúrása teljesen laposra feszített lécbe történjék, vagy legyen megtartva az eredeti görbület?
Van tapasztalatod(vagy bárkinek) arról, hogy mi van akkor ha a platniból kiszedem középről a gumi rezgéscsillapítót(úgyis free flexes a kötés) és távolabb helyezem el a lapot hosszában hogy a későbbiekben még nyugodtan helyezhessem előrébb vagy hátrébb az egész kötést?
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.11.15. 11:30
Vettem egy kötést végre valahára, csak nem tudom hogy lehet megállapítani, hogy a lécen hova
kerüljön. És őszintén szólva abban sem bízom hogy majd a " szakember" tudni fogja.
A lécen van egy kis kör alakú jelölés, amely mintha a terhelési középpontban lenne, viszont a
kötésen semmi jelzést nem látok.(tyrolia free flex plus 7) Egy módszer lenne, ha megfelelően
beállítva beletenném a bakancsot, majd a bakancson jelzett középpontot valahogy megjelölném
a kötésen, meg a lécen, viszont valahol olvastam hogy a bakancsoknál a súlyközéppont nem mindig
megfelelően van jelölve. Van valami módszer a probléma megoldására?

Tudom hogy sokan a szakszervízt fogjátok javasolni, csak eddig(tisztelet a kivételnek) nagyon
sok rossz tapasztalatom gyűlt össze mindenféle "szakemberekkel" az élet minden területén úgyhogy
inkább csak magamban bízok.
Sajnos sokszor nem is merik elárulni hogy valamiről fogalmuk sincs, ezért még a közös megbeszélés
is ki van lőve. És ha mondjuk érdeklődnék hogy mit hogy fog csinálni, akkor megsértődik hogy
nem bízom benne.

Explosiv platnit hova érdemes szerelni a nyomásközépponthoz viszonyítva? Csak mert gondolom ennek
is lesz szerepe a menettulajdonságokban, az eltérő torziós tulajdonságok miatt, a platni helyzetétől
függően(előrébb vagy hátrébb).
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
Topik: Síbaleset
2005.11.15. 10:59
Mi a teendő ha például külföldön olyan térdsérülést szenvedek, amit a legjobb minnél hamarabb operálni?
Hol kell kérvényezni hogy ott gyorsan műtsenek meg, és ne itthon kelljen egy évig várni a műtétre?
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.11.13. 12:18
Itt van egy táblázat, különböző beállítaási módszerekről. Van amit nem egészen értek hogy hogyan működik például a sípcsontfejátmérőt. Nálam ez nem jött ki a táblázat szerint, nem tudom hogy mit jelenthet.




Gewicht Z Min Z Max (súly z minimum z maximum)
15 1,1 1,7
20 1,4 2,1
25 1,8 2,5
30 2,1 2,9
35 2,5 3,3
40 2,8 3,8
45 3,2 4,2
50 3,6 4,6
55 3,9 5
60 4,3 5,4
65 4,6 5,9
70 5 6,3
75 5,3 6,7
80 5,6 7
85 5,9 7,4
90 6,2 7,7
95 6,5 8,1
100 6,8 8,4


hier nach Schienbeinkopfdurchmesser: (Sípcsontfejátmérő ???? szerint)

Z Tibia Kinder Tibia Frauen Tibia Männer(z gyerek nő férfi)
0,5 47
1 58
1,5 65
2 71
2,5 75
3 80 71
3,5 83 76
4 87 81 74
4,5 90 85 78
5 >92 89 81
5,5 92 84
6 >96 87
6,5 90
7 93
7,5 95
8 98
8,5 100
9 102
9,5
10


Korrektur nach Fahrkönnen und Alter

Z L A S
<2,5 -0,3 0 +0,3
2,5-5 -0,5 0 +0,5
>5 -1,0 0 +1,0

Alter
<50 0
51-60 -0,5
61-70 -1,0
>71 -1,5


und Korrekturfaktur Sohlenlänge (módosítás a cipőhossz-talphossz függvényében)

Z Z +0,5 Z -0,5
1 210 250
1,5 220 260
2 230 270
2,5 240 280
3 250 290
3,5 260 300
4 270 310
4,5 280 320
5 280 330
5,5 290 330
6 290 330
6,5 290 340
7 300 340
7,5 310 340
8 310 340
8,5 320 340
9 320 340
9,5 330 340
10 330 340

Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.11.11. 09:24
Üdv ismét!
Megnéztem a railflex kötéseket, és szerintem nem annyira magasak hogy egy 1 centis kötésemelő
még ne férjen be alájuk kényelmesen.
Próbálgattam néhány platnival egybeépített lécet hajlítgatni az üzletben, és az tűnt fel hogy
például az atomic sx 7, ami azért már nem egy teljesen kezdő léc, aránytalanul kemény középen,
ahol a platni található, és a főleg inkább a végei felé hajlik. Tavaly egy railflexes fischerrel
volt ugyanez a tapasztalat. Tehát a léc össz keménysége valójában nem a léc keménysége, hanem
jelentősen hozzájárul a platni középen. Ugyanakkor egy külföldi fórumon azt olvastam, hogy valójában
a keménysége és a tulajdonságai egy lécnek nem csak az össz hajlíthatóságon múlik, hanem azon is
hogy mennyire kemény elöl, középen , és hátul. Azt írták, hogy ha egy lécnek az első része lágyabb
akkor könnyebben kezdi felvenni a kanyarívet,(és fordítva) a középső rész felel az ív megtartásáért,
a hátsó részének keménysége meg -ezt nem értettem pontosan- valamilyen forduló technika végénél játszik
szerepet. Persze ezek összessége plusz a geometria adja az összképet.
Viszont ennek fényében meg nem értem hogy miért népszerűek az olyan kötések amik nem freeflexesek,
hiszen itt a léc aránytalanul keményebb lessz középen, és akkor egy sokkal roszabb tulajdonságú
cuccot kapunk, mintha vennénk egy keményebb lécet freeflex kötéssel.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.24. 12:08
Én voltam ott egyszer és nem volt rossz. Időjárástól függ. A szállások sem voltak rosszabak mint máshol ahol eddig voltam.
Briancont is lehetne akkor szídni, mert tavaly amikor nem volt hó, a pályák fele köves volt, egész nap! fagyott, és aki a mi falunkban lakott, annak át kellett kűzdenie magát egy szétfagyott feketén. Lentről meg mindenki nézte hogy ki mit alakít. :)
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.24. 11:59
Az a helyzet hogy szeretek meredek fekete pályákon jönni,(már ha van rajta hó) és állandóan attól félek,
hogy megfeneklik a cipő, és elő is fordult már. Ott meg nem is lehet nem dönteni. Miért tenné tönkre a térdemet?
Meg amúgy is kezdek ráérezni erre a dologra, és nem akarom hogy a cuccomon múljon hogy nem megy.
Szóval akkor a railflexet nem tudom rátenni az explosiv platnira?
Ha meggondolnám, és később tuningolnék, akkor le kéne csavarozni a platnit, be az explosivot,
és vissza rá a platnit? Mert én nem szeretném feleslegesen fúrogatni a lécet, gondolom nem tesz jót.
A tologatás azért lenne jó, mert ha valaki ki akarja próbálni, vagy én szeretném megnézni, hogy milyen ha
vándorol a súlypont akkor ezt egyszerűen meg tudom tenni. Vagy ha eladnám a lécet, akkor sem ezen múlik
hogy megveszik e.
Azért ilyen tornyot én sem szeretnék, de egy kis magasságemelés kell. Ha a railflex megemeli annyival az
egészet akkor nincs gond, de még nem néztem hogy az önmagában mennyit számít.

Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.22. 16:00
Igen köszi, nézegettem már, a kérdés csak az hogy az a kis plusz merevítés most mennyit is számít.
Akkor lehet hogy jobb ha a kötésemelőn fúrogatom előre hátra a kötést?
Persze így nehezebb átállítani, de azt úgysem sokszor kell.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.22. 15:57
Először: Azok a kínaiak akik síelni fognak mercédeszekkel furikáznak, és akár a drága léceket is meg tudnák venni. Nem beszélve arról hogy mellesleg ide is kell repülnie, tehát neki nem téma az ár. Kínában nem tudom van e síelésre alkalmas terep. Az itteni gyártás költségeit is leszorítaná ha egy nagyobb piacra termelnének. Szerintem sem lesz rosszabb a minőésge, csak lassan európa meghal gazdaságilag mert hosszútávon mindent érdemes kint termelni. Ha meg a dolog -mint te is mondtad még az árakat sem nyomja le, akkor adtunk egy pofont a szarnak, vagyis magunknak.

Ha igaz amit mondtál , akkor az osztrákok egy olyan folyamatot indítottak el amit pár év múlva már bánni fognak.

Aki volt már kínában az tudja hogy a kínaiak általában hogyan viselkednek, és hogy mennyien vannak. Nekem amúgy nincs bajom velük emberileg, viszont európai mércével mérve hangosak, és bunkók, állandóan köpködnek, még a nők is. Én nem csak azért síelek, mert magát a sportot élvezem, hanem a kultúrált nyugodt környezet miatt is.(Ha délolaszországban lehetne síelni, akkor sem mennék oda,ha olcsó lenne.)Namármost ha elkezdődik az invázió mindenhol állni fog a sor, és az árak is felmennek, mert mint fentebb említettem az idelátogató kínai síelőknek +-30000 forint nem fog számítani. És talán a síelők felét ők fogják kitenni... na neeeee.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.22. 15:34
Azt értem, hogy a kötés első-hátsó része a railflex platnin el tud mozdulni, viszont maga ez a railflex sín egy elég merev valami, tehát már önmagában is keményíthet a lécen, függetlenül attól, hogy mozog e rajta a kötés vagy sem. A railflex alá még lehet tenni kötésemelőt? (Az explosivot néztem ki, amit mindenhol lehet kapni)
Ha csak símán egy kötésemelőt vennék, akkor azon még előre-hátra állítható a kötés, pusztán az emelőbe fúrt jukakkal, anélkül hogy a lécbe magába új lyukakat kéne fúrni?
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.22. 10:15
Üdv!
Tavaly szezon végén vettem egy Völkl energy lécet. Natúrt, tehát nincs rajta
semmilyen spéci kötéshely. Ha nem döntök úgy hogy 10 év múlva mint az egyik
utolsó német gyártmányú lécet elárverezem, és szeretnék rá egy freeflexes
kötést, ami előre hátra szabadon állítható, és kötésemelőt akkor mi a dolgom?
Tyrolia railflex lenne talán a legjobb de nem tudom hogy ezt utólag fel lehet e tenni,
és hogy a freeflexet ez mennyire befolyásolja.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.21. 10:08
Hali!
Komolyan érdekelne, hogy mik a tapasztalatok az explosiv-al?
Mert tényleg nagyon olcsó. Nekem csak külsőre nem tetszik de amúgy meg nem tudom megítélni.A versenylécük nekem túl kemény volt,(mondjuk többet csúsztam vele jegen mint havon tehát ez sem biztos) az allrounder nem volt rossz, de én nem értek eléggé hozzá, mert nincs elég tapasztalatom. Modnjuk kezdőknek biztos érdemesebb ezt venni mint valami irtó drága nyugatit.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.18. 10:45
Persze, nem a minőség a kérdéses, hanem az elv. Lassan majd a matyóhímzéses
terítőinket is kínában fogjuk gyártatni.
Mondjuk az amcsi vezetés gondolom megas ívből szarik a hagyományokra, csak
a profit számít. Nem hinném hogy egy német tulaj ne próbált volna meg pár dolgot
annak érdekében hogy ott tartsa a termelést. Például ha egy volt keletnémet
tartományba helyezték volna át a gyártást az is segíthetett volna.
Az atomicot is egyből vihették volna kínába, de mégsem tették, és mégis le tudták
nyomni a költségeket.


A helyzet az hogy panaszkodik mindenki európában(pláne most a németek) hogy nem
megy a gazdaság, nem működik a szociális állam, stb. és ez végül is ez azért is van
mert egyszerűen elkurvulunk. Vajh kínában miért ellentétesek a folyamatok?
A múltkor hallottam hogy az EU le akarja építeni az európai cukortermelés nagy
részét, mert hogy a délamerikai cukor olcsób ?????? :O)
Én még senkit nem hallottam panaszkodni, hogy "jaj de nehéz az élet 200 forint
egy kiló cukor, és ripsz ropsz elfogy... 3 hónap alatt".
Azon kívül így is minden halára van cukrozva. Ezek alapján akkor vajon mi az,
amit hosszútávon itt kéne előállítani, és nem importálni valahonnan? Mert ha a
cukor drága, akkor szerintem a búza meg a kukorica még drágább...

Tavaly pont azon gondolkoztam hogy hogy lehet hogy ez még nem érte utól a sícuccokat.
Mellesleg az is érdekes hogy jelenleg a salomon és az atomic egy tulajdonos kezében
van. :)
Az efféle felvásárlások hosszútávon teljesen meg fogják szüntetni a versenyt, mert
2-3 tulajdonos elég könnyen jut egyezségre bizonyos dolgokban. Lásd memória kartell
meg egy sor más eset.

Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.17. 20:21
Ja, és az utóbbi német idézet még a felvásárlásról szól. A gyártásáthelyezésről sok cikk van fenn a hálón, lehet szemezgetni.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.10.17. 20:11
Üdvözlet mindenkinek az új szezonban!
Szóval egy számomra szomorú hír:
Először tavaly a völkl fórumán olvastam a felröppent hírt, most meg itt is,
miszerint a völkl áthelyezi a sílécgyártást a ?távolkeletre.
Elég vicces lesz majd a későbbiekben, ha ez a tendencia FOlytatódik hogy
ebben a tipikus európai sportban, a hagyományos nagy osztrák és német, stb
márkákon eztán majd a "made in china" felirat lesz olvasható.
Nem beszélve arról, hogy ezzel egy újabb iparágat "szüntetünk meg" kontinensünkön.
Nem tudom az árakat ez a dolog mennyire fogja lenyomni, valahogy nem hiszem hogy
annyival ólcsóbbak lesznek ezután, mint amennyivel kevesebbe a gyártás kerül majd.
Az efféle árcsökkenéseknek meg hosszútávon mi isszuk meg a levét.
Ugyanakkor ha valakinek meg igazán az ár a fontos, akkor a későbbiekben várhatóan
megjelenő még olcsóbb kínai márkákat fogja venni, már előttem lebeg: Xiang-ski :)
Akkor viszont ez hosszútávon inkább piacvesztést fog eredményezni.
És akkor még itt vannak az olyan begyepesedett agyúak mint én akik akkor sem fognak
kínában gyártott lécet venni ha az egy kicsit olcsóbb. És ezzel amint a német fórumon
olvastam nem vagyok egyedül, még a megrögzött völkl mániások is hasonlóan álltak
a dolgohoz. Tudom hogy nem magyar cég, és mit érdekel, de Németország még mindig közelebb
van hozzánk minden tekintetben mint Kína. Aki nem hiszi tegyen egy látogatást Mao országába,
és rögtön megérti miről beszélek, azonkívül nem fogja annyira hülyének nézni a lokálpatriótákat.
Az említett fórum meg mintha megszűnt volna...
Ja, és még amit találtam: a völkl-t 2004 ben vásárolta fel a k2, és természetesen megígérték
hogy minden marad a régiben. Így már inkább piacszerzésnek tűnik az egész.
Hogyan tegyünk tönkre egy 100 éves márkát ripsz-ropsz...

K2 kauft Völkl

(16.06.2004, thm)
Der amerikanische Sportartikelhersteller hat die bayerische Traditionsfirma Völkl erworben. K2
möchte so seine Position im Wintersport stärken. Rund 150 Millionen Euro war den Kaliforniern
die deutsche Wintersportfirma wert. Der Vorstandschef Richard Heckman begründete den Schritt mit
dem Ausbau der Position als Marktführer für Wintersportausrüstungen. Völkl erzielte im vergangenen
Geschäftsjahr einen Umsatz von 146 Millionen Euro, K2 rechnet im laufenden Jahr mit einem Gesamtumsatz
von 1,1 Milliarden Euro im gesamten Konzern.Die Marke Völkl soll auch nach der Übernahme am 1. Juli
weiter eigenständig fortgeführt werden. Die deutschen Standorte mit ihren Arbeitsplätzen sollen ebenfalls
weiterbestehen. Neben Ski und Snowboards produziert Völkl auch Tennisschläger und Sportbekleidung.
Ob diese Sparten weiter bestehen bleibt unklar, da sich K2 explizit eine Stärkung im Wintersportsektor
von der Übernahme verspricht.

Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.03.30. 13:29
Arra gondoltam, hogy itt a fórumon az adott országnál(vagy egy erre indított fórumrészlegben) egy meghatározott címmel, mindenki elmondhatná azokról a helyekről a tapasztalatait, ahol volt.(Mikor esett utoljára, milyen az idő, milyenek a pályák...stb.)
Így azok akik az utolsó hetekben foglalják le az utat eldönthetnék hogy hova érdemes menni.
Én ha legközelebb belefutnék egy ilyenbe, hogy több mint egy hónapja nem esett hó, legközelebb már nem reménykednék abban hogy pont azon a héten fog. Inkább elmennék valami kisebb helyre, ahol viszont tuti hogy síléccel is boldogulok.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.03.16. 14:31
Ezt a rozsda dolgot nem értem. Egy kis rozsdafolt a szélén még nem jelenti hogy az teljesen alámászott a kantninak.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.03.16. 14:28
Innen a fórumról összeszerveződtünk négyen, és elmentünk álmaim síterepére Brianconba.(március5.-12.)
2-3 héttel az indulás előtt nézegettem a hójelentéseket amik sokáig 30-70 cm havat írtak.
Ez nem volt éppen bíztató, de egy héttel az indulás előtt már mindenütt 120-160cm hó volt olvasható, úgyhogy ez eloszlatta az aggályaimat.
Megnéztem a skifrance.fr nél is, és ott is megnyugtató híreket olvastam, melyek szerint a pályák 80-90% -a síelhető(egy rublika hiányzott csak), lavinaveszély 3-4 és a hét elején borult idő, további havazás várható.
Természetesen csak a megérkezésünkkor bújt ki a nyúl a kalapból:
Hó január 15. óta nem esett, s bár a pályák nagy része nyitva volt, ezeknek több mint a fela olyan köves és földes volt hogy egy csúszással tönkre lehetett tenni rajta a lécet.Sok köves szakaszon még a figyelmeztető táblákat sem tették ki.

Az egész pályarendszeren kb. 4-5 pályán lehetett biztonságosan lejönni, ám délutánra már itt is a korcsolyával rendelkezők voltak előnyben.

Úgyhogy ezek alapján felmerült bennem a sanda gyanú, hogy bizony ezek a hójelentések egy kicsit meg vannak támogatva a pályák üzemeltetői által.
Talán ki kellene találni valami más módszert a hóhelyzet ellenőrzésére, hogy legalábbis azok, akik nem fél évvel az indulásuk előtt foglalják az utat ne járhassanak így pórul.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.03.16. 14:17
Innen a fórumról összeszerveződtünk négyen, és elmentünk álmaim síterepére Brianconba.(március5.-12.)
2-3 héttel az indulás előtt nézegettem a hójelentéseket amik sokáig 30-70 cm havat írtak.
Ez nem volt éppen bíztató, de egy héttel az indulás előtt már mindenütt 120-160cm hó volt olvasható, úgyhogy ez eloszlatta az aggályaimat.
Megnéztem a skifrance.fr nél is, és ott is megnyugtató híreket olvastam, melyek szerint a pályák 80-90% -a síelhető(egy rublika hiányzott csak), lavinaveszély 3-4 és a hét elején borult idő, további havazás várható.
Természetesen csak a megérkezésünkkor bújt ki a nyúl a kalapból:
Hó január 15. óta nem esett, s bár a pályák nagy része nyitva volt, ezeknek több mint a fela olyan köves és földes volt hogy egy csúszással tönkre lehetett tenni rajta a lécet.Sok köves szakaszon még a figyelmeztető táblákat sem tették ki.

Az egész pályarendszeren kb. 4-5 pályán lehetett biztonságosan lejönni, ám délutánra már itt is a korcsolyával rendelkezők voltak előnyben.

Úgyhogy ezek alapján felmerült bennem a sanda gyanú, hogy bizony ezek a hójelentések egy kicsit meg vannak támogatva a pályák üzemeltetői által.
Talán ki kellene találni valami más módszert a hóhelyzet ellenőrzésére, hogy legalábbis azok, akik nem fél évvel az indulásuk előtt foglalják az utat ne járhassanak így pórul.
Vid
490 élménybeszámolót írt
490
19 éve tag
2005.02.28. 16:34
Ugyanakkor csak a Tyroliánál vettem észre hogy elmozdulhat oldalra a hátsó rész. A többbinél ez hogyan van megoldva?
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.