sneeuw által küldött hozzászólások listája
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üzenet szövege | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Az osztrák autópálya-matrica sok alagúton teszi lehetővé az ingyenes áthaladást, de nem mindegyiken. Akik ezzel tisztában vannak, azok ne olvassák tovább. :) St. Margarethenbe (Lungau) terveztem az utat a Google-térképpel, amikor teljesen véletlenül (az „emberkét” ráhelyezve az útra néztem a képeket) fedeztem fel, hogy a Katschbergtunnel (KT) használatáért külön útdíjat – vagyis az autópálya-matrica árán felül – kell fizetni. Ha helyben fizet az ember, akkor ez 2023-ban 7 € (bár az alagút déli oldalán erre nincsen lehetőség, a 104-es kijáraton [St. Michael felé] letérve az A10-ről fizetőkapukba ”ütközünk”). Nem érdemes valami módon kikerülni a fizetést, mert az 120 €-s bírságot von maga után. Ha nem helyben fizet az ember, hanem előre, online veszi meg, akkor sajnos nem lehet külön a KT-re vagy külön a Tauerntunnelre, hanem csak egyben a kettőre (ami 13,50 €). Ennek viszont megvan az az előnye, hogy a 104-es kijáraton lemenve van jobb oldalon egy kapu azoknak, akik online már előre kifizették az útdíjat (a kapu feletti zöld táblán: „Digitale Strecken Maut”); itt le kell lassítani min. 15 km/órára, a rendszám alapján azonosításra kerül az autó: a piros lámpa zöldre vált és felemelkedik a sorompó. Tehát gyorsabban át lehet jutni, mint a másik kapun, ahol várni, majd még fizetni kell. Annyi kis információ még, hogy annak, aki az osztrák autópályára és/vagy külön fizetős útszakaszra téved, 5 órája van (egyébként Mo-on ez 1 óra) arra, hogy utólag fizessen (azzal együtt, hogy a „rátévedési” ponttól számítva 100 km-en belül). Tulajdonképpen – hacsak előre online nem fizettük ki – észak felé áthaladva KT-en is csak utólag lehet fizetni. Legálisan elkerülhető a KT használata és ennek az útdíja, ha az A10-en észak felé haladva a 113-as kijáraton (Rennweg am Katschberg) elhagyjuk az autópályát, majd a 99-es úton megyünk tovább. Szerintem akkor érdemes mégis a KT-t választani, ha az előrejelzés alapján erős havazás vagy ónos eső vagy valami hasonló várható, ami miatt rizikós és időigényes lenne a 99-esen autózni.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
2023. január második felében síeltünk pár napot a Katschbergen (katschi.at). Rábafüzestől dél felől közelítve (Graz, Klagenfurt, Villach, Spittal) kb. 320 km. 70 km sípálya (1066 – 2220 méter magasságban), ebből 50 km piros, 10 km kék, 10 km fekete. Van bőven hókészítő eszköz (összesen 740 db, ebből 40 a klasszikus hóágyú) és saját víztároló, ill. forrásvíz a hógyártáshoz, emiatt hóbiztos. Három kabinos lift áll rendelkezésre (SilverJet1, SilverJet2 és Aineck Gipfelbahn), ezek 8 személyesek; továbbá 2 db 6 személyes, 2 db 4 személyes, 1 db 3 személyes ülőlift (ezzel lehet visszamenni az Aineck 2220 méteres csúcsára, ha lesíeltünk a piros 11-es vagy a fekete 11a [Diretissima] pályán), 5 csákányos és 3 tányéros lift. A liftek 09:00-től 16:00-ig üzemelnek (pontosabban 16:00-ig lehet felszállni, 16:15-kor leállítják a lifteket, a pályákat 17:00-ig el kell hagyni). Január 23-án erős havazás volt (már az előző napon is), ezért nem a B99-en mentünk (várható volt, hogy hólánc-használatot írnak elő [ezzel kapcsolatban egyébként az Asfinag honlapján lehet tájékozódni], ahogy már egy nappal korábban is, aminek a felszerelése plusz idő, és csak max. 50 km/órával szabad vele menni), hanem inkább előre kifizettük az útdíjat a Katschbergtunnelre (sajnos online csak egyben lehet a Tauerntunnellel, ez így 2023-ban 13,50 €; erről majd bővebben írok az „Ausztriai utazással kapcsolatos kérdések” topikban). A leghosszabb sípályát A1-gyel jelölik (a térképen a piros 21-es), ez közel 6 km (közben is vannak táblák, hogy még hány km van vissza). Január 24-én is havazott, ezért csak egy fénykép készült a szoba ablakából (St. Margarethenben volt a szállásunk); a többi fotót január 25-én készítettem. Aznap akkora köd volt (érdekes módon főleg a hegycsúcson), hogy csak kb. 20 méterre lehetett ellátni, emiatt nem tudtunk átmenni a hegy túloldalára, illetve a Tschaneckre. Ettől függetlenül jót síeltünk a frissen hullott természetes hóban (kb. 40 cm), ami persze egy idő után már buckásodott, de az élvezetes volt, hogy hatalmas, széles pályákon lehetett siklani, majd leérve sorbanállás nélkül beszállni a kabinosba, aztán folytatni elölről… A január 25. egyszerűen tökéletes volt: az előző napon lehullot havat szépen ratrakolták, reggelre már a kifagyott sávos szőnyegen kezdhettük a mókát. :) Ezen a napon sok osztrák is megjelent, jó nekik, hogy kiválaszthatják a legszebb napokat a síelésre, mert nem kell szállást foglalniuk, sok időt tölteni az utazással stb. A síterepről még annyit, hogy azon felül, hogy sok pálya van, szélesek is a pályák, emiatt jól eloszlik a tömeg, nem zavarják egymást az emberek, kevés a baleset. A tájékoztatás is nagyon jó, a hagyományos táblák mellett vannak digitális kijelzők is (ezek köd és havazás mellett is jobban láthatók). A gyerekeknek a Katschi's Kinderwelt nyújt szórakozási lehetőséget. Az árak megfelelnek a szolgáltatás színvonalának (vannak ennél olcsóbb és drágább síterepek is Ausztriában): egy felnőtt napijegy ára valamivel 50 € felett van, a gyerekjegy 16 éves korig 27 €. A többnapos jegyek ára kissé függ attól is, hogy fő-, köztes vagy mellékszezonban vagyunk-e. A keycard vásárlásakor plusz 5 €-t felszámolnak, amit a kártya leadásakor visszakapunk. Szerintem legalább egyszer érdemes ide ellátogatni, ugyan kicsit messze van, de ár-érték arányban mindenképpen korrekt.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Nem is kell kérdezősködni, a pénztárnál ki van írva. Múlt héten voltunk, akkor elég nagy jeges foltok voltak a pályákon, de ezeket leszámítva (meg a 01.10-i viharos szelet, ami miatt a 4-üléses nem ment, viszont a 2-üléses és a vonóliftek igen) jól éreztük magunkat, mert kevesen voltak, nem kellett sorban állni a lifteknél. Azóta elég sok friss hó esett, talán most lenne érdemes menni.
Előzmény: (banhidit 215609)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
A pálya jó minőségű (4/5), a reggeli órákban kisebb jeges részek vannak, de ezek kikerülhetők, ill. délre felpuhulnak. Olyan kevesen voltunk ma délelőtt, hogy abszolút nem volt sor, folyamatosan lehetett pörögni.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szia! Voltál? Milyen a pálya, rendesen be sikerült havazni? Én csak a webkamerán láttam, hogy a pálya alján (ahol már lecsatol az ember) itt-ott áttetszik a föld a vékony hórétegen. Ez persze nem gond, ha csak ott ilyen. Úgy tűnik, hogy ma kivételesen 10:00-kor volt a nyitás, holnaptól ismét 09:00-től lesznek nyitva. Most éjszaka nagyon hideg lesz (az évszakhoz képest :)), szépen ki fog fagyni a pálya, jól járnak, akik holnap nyitásra mennek. Úgy néz ki a jelenlegi előrejelzés alapján, hogy vasárnaptól szerdáig visszatérően kisebb havazás, havas eső lesz, majd utána is 3 napon át 5 °C alatt marad a nappali maximum, de már csapadék nélkül.
Előzmény: (TZoli 215616)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Nem erre gondoltam (különösen nem ezekre: Országos Bringapark Program, Országos Futópálya-építési Program, Országos Görpark Program, Országos Műjégpálya Program, sportmászással kapcsolatos lehetőségek), illetve csak egészen kis részben igen (Sítanpálya-építési Program). Alapvetően a sípályák létesítésére és az ehhez igényelhető 30%-os állami támogatásra szerettem volna felhívni a figyelmet. Azt nem tudom, hogy csak "műanyag sítanpályák" (ahogy a cikkben szerepel) vagy esetleg műhavas sípályák, síközpontok létesítésére is kapható-e támogatás. Sajnos most nincs időm elolvasni a részletes pályázati kiírást. Azt sem tudom, hogy R. Máriusz korábbi sajtótájékoztatójából idéztek-e a TV-ben vagy ez már egy újabb volt...
Előzmény: (Bata Attila | sielok.hu 215589)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
A következő 1-1,5 héten éjszakánként kb. -4 ºC várható, nappal pedig +5-7 ºC. Figyelembe véve az eplényiek óriási hótermelő kapacitását, több havat tudnak éjszakánként termelni, mint amennyi nappal elolvad: kár lenne ezt a ziccert kihagyniuk. Az időnként viharos erejű szél jelenthet még gondot (az ülőliftet ilyenkor leállítják). Én már elpakoltam a felszerelésemet, de lehet, hogy még meggondolom magam… Egyébként érdemes lenne korábban nyitni (nem 9-kor, hanem 8-kor), mert csak a reggeli órákban lesz igazán jó minőségű a pálya, később már kásásodik, buckásodik.
Más téma. Nem olvastam ezen a weboldalon, pedig fontos hír, hogy az állam 30%-os támogatást ad sípálya építéséhez (a relaxációért felelős :) államtitkár mondta a TV-ben). Ha nem lenne ez a fránya globális felmelegedés, akkor érdemes lenne egy Eplény2-t létrehozni a Mecsek északi oldalán. Előzmény: (TZoli 215573)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
2022.01.27-én, csütörtökön síeltem egy jót Eplényben. Nyitásra mentem, ekkor a parkolóban 0 ºC volt, de dél körül is csak +3 ºC. Eleinte felhős volt az ég, majd a fátyolfelhőzet fokozatosan elvékonyodott és kisütött a nap. A völgyben gyakorlatilag szélcsend volt, de a csúcson is csak 5-15 km/h lehetett a szél sebessége. Nem volt eső, hó vagy más csapadék, köd sem, szóval semmi, ami a látási viszonyokat ronthatta volna. Gyakorlatilag ideálisak voltak a feltételek. A pálya minősége is kitűnő volt (frissen ratrakolva), csak a beléptető kapuk előtti szakasz volt jeges, az viszont már a kezdéskor is (erre érdemes lenne odafigyelni, mert itt mindenki lassít vagy legalábbis lassítani szeretne). Nyitva volt az 1-es, a Q3-as és a tanuló pálya (T1). Meg szeretném kérni a sporttársakat, hogy amikor a hegytetőn csoportosulnak, egy legalább 1-2 méteres „ablakot” hagyjanak szabadon azért, hogy akik kiszállnak a 4-üléses liftből, el tudják kezdeni a síelést vagy snowboardozást. Köszönöm. Dél körül már 2-3 percet kellett várni a liftnél, de az első órában 0 perc volt a várakozási idő. A 4-üléses liftnél új gumiborítást kaptak azok a csövek, amikre az utasok ráteszik a léceiket; ez örvendetes, mert korábban itt-ott kilátszott a fém, ami megkarcolhatta a léc talpát, ha az ember nem figyelt oda. Érdemes tudni, hogy 2022.01.24-től 500 Ft kauciót számítanak fel a chipkártyákra (ezt természetesen visszaadják, amikor leadod a kártyát), jelenleg még csak a pénztári vásárlásnál, de a kártyát minden esetben le kell adni. A korábban feltett kérdéseimre megtaláltam a válaszokat, ezeket közlöm, mert másoknak is hasznos lehet. A jegyvásárláshoz nem szükséges FB-regisztráció. A Síaréna honlapján felül jobb oldalon van egy fül (jobbról a 3.): WEBSHOP, erre kattintva lehet online jegyet venni (a K&H fizetési oldalán keresztül, de bármelyik banknak lehetsz az ügyfele). A jegy árán felüli adminisztrációs díj („kényelmi díj”) 183 Ft. A Festipay a Síarénában nem egy karperec, hanem maga a chipkártya (ami megnyitja a beléptető kaput), tehát nem két külön rendszerről van szó. Lehet rá pénzt feltölteni, majd azt pl. az étteremben elkölteni. Jövő héten szerdán vagy csütörtökön megint megyek, ha szép idő lesz.![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Dave Ryding angol létére aranyérmet szerzett az alpesi sí világkupán, Kitzbühelben. Úgy tudom, ő az első angol, aki futamgyőzelmet ért el, ráadásul már 35 éves. Most készül a 4. téli olimpiájára. Ez bátorítást adhat a magyar versenyzőknek (pl. Kékesi Marci), mert síelési lehetőségekben kicsivel még jobban is állunk, mint az angolok (beleértve, hogy nekünk közelebb van az Alpok).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Elírták. Nem "fel szeretne jutni a sípályához az Alsó ÁllomásRA", hanem "fel szeretne jutni a sípályához az Alsó ÁllomásRÓL". Az Alsó Állomásig autóval el tudsz jutni, ott vannak pénztárak, megveszed a jegyet, annak bemutatásával a busz felvisz a Középső Állomásra (sípálya).
Előzmény: (WéberF 214608)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
Az előző szezonban nem síeltem Eplényben. Most megnéztem a honlapjukat, és látom, hogy 2 év alatt kb. 20%-kal emelkedtek az árak, a péntek már hétvégi napnak számít, továbbá nem lehet már készpénzzel fizetni a pénztárban. (Ezek alapján valószínűleg csökkenteni akarják a látogatók számát.) Nekem nincs bankkártyám, mert készpénzben kapom a fizetésemet (pontosabban van bankkártyám, de az csak online vásárlást tesz lehetővé). SZÉP-kártyám sincs. Ha valaki tud, legyen szíves válaszoljon a kérdéseimre. Előre is köszönöm. Az biztos, hogy lehet online elővételben venni jegyet, egy FB-oldalra irányít tovább a rendszer. 1. Lehet FB-regisztráció nélkül is ezen keresztül jegyet venni? 2. Az ÁSZF-ben azt írják, hogy ilyenkor a jegy árán felül van valamennyi adminisztrációs díj is. Ennek mennyi a konkrét összege? 3. A Festipay egy külön karperec (ahogy a netes képek mutatják) vagy pedig a szokásos plasztik kártya (amivel a beléptető kapu nyitható /nem túl nagy érzékenységgel, ahogy én is tapasztaltam már, meg lejjebb is írják/) egyben a Festipay? 4. El van választva a két rendszer vagy a jegyvásárlónak mindenképpen el kell fogadnia a Festipayt? (Ez annyiban érdekes csak, hogy az utóbbi esetben még egyszer sorba kell állni a pénztárnál a síelés végén /ha az ember nem tudja, hogy fog-e még síelni az adott szezonban/, hogy visszakapja a kauciót.)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
A szánkóbérlés 7,5 €, a napijegy 6-14 éveseknek 20 €, 15-17 éveseknek 36 €, felnőtteknek 39,5 €.
Előzmény: (Szilvosz 213835)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Az oltás napjától érvényes, kivéve ha J&J, mert akkor 22 nap után.
Előzmény: (pinkeani 213702)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Köszönöm a választ!
Előzmény: (Visegrád - Nagyvillám 208245)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szia!
Az 1-es (piros) pálya hóágyúzható vagy csak elegendő természetes hó érkezése esetén kerül megnyitásra? Szoktátok ratrakolni vagy itt freeride van? Nem voltam még Nálatok, de előbb-utóbb mindenképpen szeretnék elmenni. Nagyra értékelem a munkátokat. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Rólam nem készült videó, ezért nem is tudom feltölteni; de felesleges is lenne, mert sok videó van már a neten, pl. lentebb a japán srácé, amihez már nem nagyon van mit hozzátenni. (Én persze nem síelek olyan magas színvonalon, mint ő, de nem is úgy, mint aki „karót nyelt”...) Egyébként itt és most a TE síelésed kivesézéséről van szó, nem?
Ha valóban profi vagy, akkor ismerned kell a különböző síelési stílusokat, más néven technikákat. Ha csak poénból kérdezted, akkor legközelebb tegyél oda egy szmájlit, hogy kíméljük egymás idejét. Preparált pályán (leszámítva a buckásított pályákat, ahol egyébként külön versenyeket is rendeznek) legalább 5 síelési mód van, ezek egyike a carving ('karcolás'), 3 altípussal (ívhossz szerint, amelyet – „tiszta” carving esetében – a léc rádiusza (R) határoz meg). Azért erről írok, mert a videóból úgy tűnik számomra, hogy carvingolni próbálsz. Megnéztem még egyszer a felvételt, aztán arra gondoltam, hogy nem csak a te hibád lehet, hogy így síelsz, hanem vannak oktatók, akik hasonló módon síelnek, de csak akkor, amikor egy rövid szakaszon demonstrálják, hogy hogyan kell carvingolni (kiegészítve egy furcsa, természetellenesnek ható, de – a fizikai törvényeket figyelembe véve – logikus csípőbillentéssel, ami ahhoz kell, hogy minél inkább az éleken legyen a terhelés). Bemutatás közben elmaradhat a bothasználat (ahogy nálad is), ill. a kiegészítő mozgások, de amikor már nem tanítanak, hanem a saját kedvükre síelnek, akkor azt mindig megfelelő dinamikával és bothasználattal teszik. Előzmény: (Soma 208085)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Te parasportoló vagy? Ha igen, akkor ez szép teljesítmény és egyben érthetővé válik a "fekete síelő emberke" (profi síelő) jelölésed is. Ha meg nem, akkor át kellene váltani a pirosra (haladó) a profilodban (ezt objektíve mondom, nem bántásként). Én lényegesen jobban/szebben síelek, de - mivel nem vagyok se versenyző, se edző, se síoktató - beérem a piros emberkével. Ami a síelésedet illeti, azt kellene tudni, hogy mi a célod vele. Ha csak annyi, hogy esés nélkül lemenj a különböző pályákon és közben jól érezd magad, akkor csinálhatod továbbra is így. Ha viszont valamelyik síelési stílusban szeretnél elmélyedni, akkor vásárolj vagy bérelj annak megfelelő léceket és vedd fel a kapcsolatot egy síoktatóval.
Előzmény: (Soma 208048)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szerintem a FB-on lehet kommunikálni velük. Én ma voltam, ha van valami kérdésed, szívesen válaszolok.
Előzmény: (Viri 207068)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szia! Lehet, hogy kései már a válaszom, de talán másoknak még hasznos lehet. 2019.02.14-én reggel a völgyben +6 °C volt, változóan felhős ég (kb. 70% napsütés), elég erős szél (főleg a hegytetőn), de szerencsére a liftet nem kellett emiatt leállítani. Az A4-es pálya is nyitva volt, de csak egyszer mentem le rajta, nem elsősorban amiatt, hogy itt-ott földes volt (mert ezeket a részeket el lehetett kerülni), hanem azért, mert a hozzá tartozó csákányos felvonó nyomvonalában voltak apróbb kövek (ha valaki nagyon ügyes, ezeket is ki lehet kerülni vagy az egyik lécet megemelni) és falevelek (amik takarhatják a kis köveket). Az erős szél sok falevelet fújt a 4-üléses beszállójához is, de ezek nem bántják a lécet, csak esztétikailag zavaróak és lassítanak. Az 1-es, a 7-es és a kettőt összekötő Q3-as elfogadható volt, de ilyen pluszos időben hókására (Sulz, Sulzschnee) kell számítani. Ezen is lehet élvezetesen síelni, de legyen a léc frissen vaxolva, technikailag (ezt nem a profiknak írom, mert ők biztos tudják) arra kell ügyelni, hogy a súlypont kissé hátrébb legyen, illetve ha lendületből (nem izomerőből) akarsz kanyarodni, akkor a megszokottnál nagyobb sebességre van szükség. Szintén a hó minőségéből adódik, hogy hamarabb képződnek hótarajok és buckák, amik a kezdők számára gondot okozhatnak. Ennek viszont ellene hat az, hogy nem voltunk sokan (az A4-en éppen egyedül mentem). A mostani hóviszonyok arra jók, hogy ha valaki tavasszal megy az Alpokba, akkor valószínűleg hasonló hóra számíthat, vagyis előre gyakorolhatja a rajta való sízést.
Előzmény: (vivilicious 204768)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
„Egy 3 éves léc lehet, hogy gallyon van már?” Simán lehet. Egy népszerű lécet egy szezonban 60-70-szer is kikölcsönözhetnek, de legyen csak 50 alkalom. Ha te kb. 15 napot síelsz egy szezonban, akkor egy újat 10 év alatt amortizálnál le annyira, mint amilyen állapotban egy kölcsönzős 3 éves van. Azért nem kell aggódni, valószínűleg nem lesz vele gond, használd egészséggel! Én csak annyit tennék még, hogy megnézném a kötés típusát, majd a neten rákeresnék hogy anno milyen kötéssel szerelték gyárilag a lécet, és ha stimmel, akkor nyugodtabb lennék (ha viszont „bekókányoltak” az eredeti helyére egy új kötést, az veszélyes lehet).
Előzmény: (albit87 204416)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||