Kedves Machu és Zsoci!
Figyelem egy ideje (tavaly óta) az itteni és a síparkos fórumot (már ameddig az létezett), sőt magam is kérdeztem/írtam ide is oda is. Nem akarok feltétlenül beleszólni ebbe a ti kis vitátokba, de én úgy látom a dolgot, hogy egyikőtöknek sincs mit a másik szemére vetni.
Egyrészt nyilván egy bizonyos stílusban megfogalmazott bejegyzésnél nem kell csodálkozni azon, ha a válasz is hasonló lesz, ellenben ez már lassan egy olyan vitává kezd fajulni az én meglátásom szerint, ahol senki nem emlékszik már arra, hogy honnan is indult ki a dolog (legalábbis mi órumozók már talán nem nagyon).
Viszont egy meglátásom lenne az egésszel kapcsolatban:
Semmiképpen nem tartom üdvös dolognak azt, ha egy akármilyen szolgáltatást nyújtó vállalkozás a kritikákra (legyen az akármilyen sértő is) agresszív hangnemben reagál, mert ez sokakat el tud riasztani...
Sőt!
Meggyőződésem, hogy egy nem kellő óvatossággal megfogalmazott válasz a szolgáltató részéről többet tud ártani az illető vállalkozásnak, mint akármilyen mocskolódó, akár igaztalan vádaskodás. Ugyanis ha én vendégként elkezdek valahol reklamálni (még ha azt minősíthetetlen hangnemben teszem is), akkor én csak egy vendég leszek a sok közül, akinek valami baja van, az én bejegyzésemre jut több tíz/száz megelégedett másik ember írása. Ezzel szemben ha az üzemeltető kezd el egy bizonyos norma alatt kommunikálni, az senkinek sem fog tetszeni, még ha igaza is van adott esetben. Ugyanis így az a hozzáállás sikkad el, miszerint a szolgáltatóiparban az ügyfélnek mindig igaza van. Ellenkező vélemény lehet (én magam is szegről-végről ebben a cipőben járok, ugyanis szervizben dolgozom), de azt az ember megtartja magának, és semmiképpen nem kommunikálja le egy nyílt fórumon.
Ennek fényében sajnos egyet kell értsek Zsocival abban, hogy a fórum megszüntetésének és a blogrendszerre való áttérésnek van egy olyan kinézete, mintha az egész azért lenne, mert nem tudtátok érdemben kezelni a kritikus megjegyzéseket.
Nyilván valahol érthető, hogy ha az ember rengeteget dolgozik egy ilyen ügyön, mint a Sípark üzemeltetése, akkor nehezen viseli azt, ha olyan bejegyzések kerülnek ki fórumba, amiket akár tartalmukban, akár megfogalmazásukban sértőnek és igaztalannak éreztek, de sajnos a szolgáltatóipar ilyen, ezt el kell fogadni szerintem.
Kicsit meg kell érteni a másik oldalt is, hogy ha valakit valahol sérelem ér, akkor nem biztos, hogy a legjobb modorát veszi elő, ha ezt meg akarja osztani.
Én a magam részéről egy-egy ilyen jellegű fórumot információs forrásnak, és egyben panaszkönyvnek tekintek, ahová mindenki beírhatja a baját/örömét.
Viszont miféle panaszkönyv az, amit csak úgy megszüntet az, akire panaszkodnak?
Summa summárum, én azt gondolnám, hogy egy jól megfogalmazott válasz és reakció egy-egy kritikára a Sípark üzemelésével kapcsolatban legalább annyit ér, mintha nem lenne egyetlen negatív vélemény sem, hiszen a megfelelő reagálásból az jön le az embernek, hogy igen, ez a hely és az üzemeltetői figyelembe veszik a vendégek véleményét, ami mindenképpen pozitívum.
Sok havat, és türelmet a további üzemeléshez!