Menü ≡
Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
laponként: összesen 11, rendezés:
Carousel által küldött hozzászólások listája
Üzenet szövege
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2021.02.28. 11:27
Topik: Svájc - hova utazzak?
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

https://www.bag.admin.ch/bag/de/hom...e/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/...

Aktualis Lista, marcius 8-tol ervenyes. A korabbi/jelenlegi hetekre alul vannak az informaciok.

Sajnos tartos meleg, jelenleg kisebb lehüles szamottevö csapadek nelkül. Eszaki fekvesü palyak (pl. Gemsstock) ok, 2000 meter alatt jeges/firnes ho. Ha valaki most tervezne jönni, mindenkepp magasabban fekvö siterepet valasszon.
Előzmény: (D.Dani 211885)
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2021.01.03. 11:40
Topik: Zermatt - Matterhorn
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Mintha egy hét különbséggel nem ugyanazon a síterepen jártunk volna, ezért szeretném kicsit árnyalni a jelenlegi képet.

Hóhiány miatt csak a pályák fele üzemel a svájci oldalon, és az összes nem kezelt sípálya zárva, így az teljes terület kevesebb, mint 2 nap alatt besíelhető. 3000 méter alatt gyakorlatilag csak a húágyúzás mentette meg a pályákat, amik többnyire jegesek, jégbordásak, sok a köves szakasz.

Sajnos ezen a Rothorni oldalon hóágyúzással sem javítottak. Hóágyúzást itt csak a lezárt pályákon folytattak, ahol a hetek óta tartó hideg ellenére csak most készítik elő az alapot (8-as pálya és a teljes Kumme/Tuftenkumme rész). A gornergrati oldalon ellenben a nyitott pályákra hóágyúztak nap közben tíz méter magas kupacokat, amiket csak a pálya két szélén lehetett kikerülni (25 és 41). Ezeket kupacokat szerencsére másnapra elterítették.

A panoráma, valamint a Rothorn és a 19-es pálya nélkül számomra a Sunnegga / Blauherd / Rothorn sajnos nagy csalódás lett volna. A közepesen meredek pályák és a szekérutak sokat rontanak az összképen, valamint hiába az új kabinos lift, ha a Kumme továbbra is lavinaveszélyes és a Rothorn szeles időben zárva. Másik negatívum, hogy a terület a szezon elején és végén sajnos a hóviszonyoktól függetlenül nem üzemel.

Habár az elmúlt években rengeteget invesztáltak erre a sítereprészre és a három ülőliften kívűl (Patrullarve, Ela és Eisfluh) gyakorlatilag minden megújult, nem tudták még felejtetni, hogy a Rothorn több szezonban is zárva volt, amit a síbérletárakkal nem kompenzáltak és ezekben a szezonokban a síterep besíelhető méretébe nagyvonalúan beleszámolták (a régi Kumme ülőlift völgyállomását egy lavina pusztította el, és csak az idei szezonra adták át az új kabinos liftet. A Blauherd – Rothorn kabinos engedélyét pedig csak az oszlopok alapjának stabilizálása után az előző szezonban hosszabbították meg).

Sajnos a pályák nagy része színezéstől függetlenül sok szekérutas részt tartalmaz, amik erősen felkövesedtek (csak a Sunneggai oldalon: a 14 közepe, 11-es a 19-es elágazásától, 9-es az új kabinos előtt egészen a Patrullarveig, a teljes 2a és a 15-ös nagy része, valamint a 3-as az 1-es végétől). Vonalvezetésük nagyrészt unalmas és nem késztet ismételt lesiklásokra.

Érzésre napról napra több volt a sziklafolt, ami a síbérletárakat tekintve nem elfogadható. A graubündeni síterepek és az osztrák pályafenntartók is sokkal konzekvensebben oldják meg a problémát, és legalább nap elején, a pályabesíelés során eltakarítják a nagyobb szikladarabokat, vagy jelölik a kisíelt részeket.

A Rote Nase kabinos sajnos csak megfelelő hóviszonyok, kevésbé szeles idő és alacsony lavinaveszély esetén üzemel. Innét érhetőek el a Triftji legendás buckapáylái. Sajnos a síterep ezen részén a gleccser visszahúzódása miatt már évek óta nem üzemel a húzólift. Így a berajzolt pályák inkább csak jelképesek, hiszen a Stockhornra vezető kabinos liftet már 2007-ben leszerelték (34-es pálya csak a Rote Naseról áttúrázva elérhető). A 31, 32 és 33-as pálya az év nagy részében zárva és sajnos a legtöbb esetben csak a pályakilóméterek számát növeli. A 34-es pálya pedig csak a következő 5 évben megvalósuló projekt miatt van még egyáltalán berajzolva!

A White Haar (28) a síterep egyik legjobb pályája, ami a kabinosnál kialakuló sor függvényében biztosan többször fog szerepelni egy átlagos napi programban. A kabinos menetideje 5 perc, főszezonban akár fél óra is sorbanállással telhet.

A gleccser a héten csak 3 nap volt nyitva, ebből egy nap csak délelőtt. Szerencsére aznap pont sítúráztunk. Sajnos ebben a magasságban nem ritka a síelésre alkalmatlan időjárás. Teljesen átlagos, hogy egy héten csak egy-két nap van nyitva az összeköttetés az olasz oldallal, és a teljes Trockener Steg / Schwarzensee rész zárva van.

A szél a Trockener Steg alatti piros pályán a maradék havat is eltakarította, így a „gleccsersíelés” új értelmet nyer. Ez sajnos nem kivételes eset és ezért az olasz oldal és a Theodulgleccser Trockener Steg feletti része a síterület leghóbiztosabb fele.

A meteoswiss alkalmazása megbízhatóan jelzi két-három nappal előre, ha vihar várható. Mielőtt valaki nemzetközi bérletet vesz (mindkét oldalra érvényes), mindenképpen figyelje az időjáráselőrejelzést. Visszatérítés akkor sem jár, ha egész héten zárva az összeköttetés. Ennek megfelelő főszezonban a tömeg az összekötő lifteken és pályákon jó időben. Érdemes egyből nyitáskor felmenni.

Összességében lélegzetelállító a Theodulgleccser (a magasság miatt majdnem szó szerint), de a hideg miatt a szezon nagy részében egy teljes napot nehéz csak itt eltölteni. Szerencsére ebben az esetben véget nem érő szintkülönbségű pályákon érhetjük el a völgyeket.

A héten sajnos csak Take-Away volt, melegedni maximum csak a vécékben lehetett. Ha az olasz oldal nyitva, jó éttermeket ezen az oldalon is lehet találni. Nekem a Chalet Etoile tetszett tavaly a legjobban.

Napi par csúszásra jelenleg OK, de ha valaki sportosabb síelő, az olasz rész nyitásáig és a következő kiadós havazásig válassza inkább a nagyobb berni vagy graubündeni síterepeket. Síélményben jelenleg egyszerűen többet nyújtanak.

Mi így is élveztük, de csak mert minden nap már nyitáskor fenn voltunk, és délután korábban lejöttünk. Éttermek nélkül ebben a magasságban egyszerűen nem lehet egy teljes napot zárásig a pályán tölteni. Jelenleg csak Waadt kantonban vannak az éttermek a sípályákon nyitva. Ez a legtöbb kantonban valószínűleg január végéig így is marad.
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.10.03. 14:57
Topik: Kühtai Tirolban
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

A Kaiserbahnnal at lehet csuszni az ut alatt, fentebb a varosban kell csak az ut masik oldalara atsetalni a Wisbergbahn es a Hochalterbahn között.

Kühtai hobiztos, de a deli fekvesü palyak nagy resze firnesedik delutanra, egy-ket napra vagy csak kiegesziteskent viszont megeri felmenni.
Előzmény: (tux001 209447)
h i r d e t é s

Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2017.11.05. 10:51
Topik: Valloire - Valmeinier
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Lyonbol közvetlen buszokkal el lehet jutni Valloire iranyaba. Sajnos a genfi repülöterröl nem, talan atszallassal.

Ha nincs mas megoldas, a helyetekben fapadossal oldanam meg. Lyonba repül a Ryanair is. Mi St. Gervaisban voltunk ezzel a megoldassal (BUD-GVA repülövel, repterröl busszal).

Vonattal sajnos körülmenyes es lassu.

Ennyivel olcsobb lenne igy ez a francia megoldas? Valloire-Valmenierben sajnos meg sok a lassu ülös es a meredek huzos lift. A megadott palyakilometer pedig nem teljesen fedi a valosagot (a franciak meg nem valtoztattak meg a palyahossz tablazatokat, Ausztriaban egy tanulmany utan szinte minden siterep).
Előzmény: (Anksu 196243)
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2012.10.15. 19:25
Topik: Val Gardena
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Sziasztok!

Tavaly decemberben a DolomitiSuperski akciót kihasználva tudtunk Val Gardena síterületén eltölteni négy sínapot.

Az akció keretében 4=3 napot lehet eltölteni egy résztvevő szálláson. Az akció kiterjed a szállásra/bérlésre és a síbérletre is. Az akció időtartama a karácsony előtti nyitvatartási időszaka a síterepnek.

Mi a fapados repülő (Bergamo)+vonat(Bergamo-Brescia-Verona-Bolzano)+busz kombinációval jutottunk ki, délben még Ferihegyen, este 8kor pedig már a szálláson voltunk. Két személynek így olcsóbb, mint autóval.

Szállásunk egy két fős apartman S. Cristinában volt, a síbusz megállójától 100 méterre, ugyanilyen távolságban SPAR, pékség. Méretét tekintve kb. egy 6 fős franciának felelt meg :)

Szerencsére kiérkezésünk előtt volt egy nagyobb havazás, és így a pályák többsége nyitva volt, kivéve Alpe di Siusi, Monte Pana, Monte de Seura és a Rascieza. Ezt annyira nem bántuk, hiszen a régióbérlettel így is már az első nap átsíeltünk Alta Badia területére.

A pályák minősége kitűnő volt, emberek a pályákon alig-alig, sehol nem volt sor, gyors kabinos/lekapcsolódó függőszékes kötélpályák szinte minden részen.

Mindenképpen érdemes azzal kalkulálni, hogy vagy autózni, vagy síbuszozni kell minden nap gyakorlatilag, hiszen a síterep igen nagy, és nem minden része egybefüggő.

A harmadik napunkon megjártuk a Serra Rondát is, bár legközelebb biztosan a narancssárga irányt választanánk, elég sok volt az üresjárat, séta, lankás kék pálya a "zöld körben", de az idő csodálatos volt, és a látvány elképesztő a kör minden részén.

Számunkra a legjobb rész a Seceda volt, és az itt található hosszú és élvezetes piros pályák, és völgymenetek. De ennek a résznek hatosnak kellene lennie egy ötös skálán, és a többinek ötösnek.

A Saslongon teljes hosszában nem tudtunk végigmenni, de a világkupa futam után még a kijelölt pályának egy részén igen.

Összességében ez egy kiváló síterep, kapcsolattal a környező területekhez (Alta Badia, Arabba, Val di Fassa), gyönyőrű kilátással a Dolomitok lélegzetelállító csúcsaira, és ez a Gruppo del Sellat körülvevő síterepek legszebbje.

Ez természetesen az árakon is meglátszik (bár a bolti árak alacsonyabbak voltak, mint itthon). A régióbérlet és a szállások főszezonban igen drágák, így akinek a pénz jobban számít, elő ill. utószezonban menjen.
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2011.03.12. 11:45
Topik: Aflenz Bürgeralm
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Sziasztok!

Volt valaki kinn, aki helyben bérelt felszerelést?

Most a honlapon azt az információt találtam, hogy a síbérlés csak hétvégén van nyitva a völgyállomásnál.
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2011.02.07. 20:13
Topik: Alpe d'Huez
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Tegnap reggel megérkeztünk Oz en Oisansból. Ha valakinek kérdése lenne a településsel kapcsolatban, írjon. Aki most megy, mormoljon imákat hóért. A társaságból több lécet/boardot is tönkretettek a köves/jeges pályák. A hóágyúzott részeken a hóminőség jó, de rendesen kibuckásodnak délutánra. Auris és a Signal hóágyúzatlan pályái veszélyesen kövesek, mindenki vigyen bukót. A Sarenne egész héten le volt zárva, aki kalandos síelésre vágyik, leindulhat rajta, de kezdők semmiképpen sem. A gleccser utáni rész jeges, lejjebb több letörésen sincs hó, a szekérúton pedig tüköjeges szakaszok is vannak...Amúgy a hely elsőosztályú, már ma visszamennék még így is :)
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2010.12.12. 17:50
Topik: Mondolé Ski
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Mi két éve jártunk ki, ha jól tudom Partycamppel. A szállás nagyon kényelmes és tágas volt, óriási előnye, hogy pályaszállás (a nevét nem tudom, de a partycampesek mindig oda mennek). A pályák szélesek és változatosak, jól karbantartottak, bár nincs túl sok kemény pálya, ami nekünk nem jelentett gondot, mert az első síelésünk volt. Boardosoknak külön előny, hogy itt található Olaszország legnagyobb snowparkja. A felvonók nagy része elég lassú, található egy igen érdekes egy(!) üléses is, még az előző század első feléből (a Frabosa Soprana oldalon a hegyre felvivő), de a pálya a fák között kárpótol a feljutási időért. A tenger közelsége miatt az időjárás igen változékony tud lenni, ezért nem árt figyelni az időjárást, mert a pályarendszerek között átvivő felvonókat/pályákat gyakran lezárják az erős szél miatt.
Előzmény: (kob 83920)
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2010.03.13. 15:49
Topik: Mölltal gleccser
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Helló!

Aki autóval volt itt síelni, meg tudná írni, hogy milyenek a viszonyok a szerpentinen Flattach után, le van-e rendesen takarítva, vagy hóláncos-e inkább? Nyári időben nem tűnt annyira vészesnek...

Üdv.
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2010.02.15. 14:46
Topik: Tarvisio
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Helló!

Valaki ha volt kinnt ebben a szezonban, meg tudja mondani, hogy a honlapon található napi síbérletár megfelel-e a valóságnak?

Üdv.: Zoli
Feladó:  CarouselFérfiHaladó síelő
Dátum: 2010.02.14. 20:03
Topik: Pra Loup - Val'd Allos
Carousel Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2010.01.23.
40 síterepet értékelt

Helló!

Mi idén utaztunk velük egy nagy csoporttal, és tényleg nagyon olcsóak, de sem a busszal, sem a szállással nem volt gond. Még novemberben lefoglaltuk a szállást. Minden kérdésre időben választ adtak, sőt még kedvezményt is kaptunk elég sokat. Több mint 10 fő közülünk francia lécbérlést választott, és sok hazai síbérlőhely megirigyelhetné a felszerelést, amit kaptunk. Szóval az sem kamu.

laponként: összesen 11, rendezés:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
SÍELŐK NAPTÁRA » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »