Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Ambiciózus sípálya fejlesztési tervek a Magas-Tátrában

2005.09.26. Bata Attila

Nemrégen sajtótájékoztatón jelentette be elképzeléseit a J&T GLOBAL cég a tátralomnici síterület fejlesztésével kapcsolatban. A tervek egy hat éves időszakra szólnak és a végcél az, hogy a jelenlegi felvonók felújításával és újak építésével egy modern, több funkciós szabadidőközpont épüljön meg.
A teljes terep az új tervek szerint
A teljes terep az új tervek szerint
h i r d e t é s

A tervek szerint három kabinos és hét ülőfelvonó épülne meg a hat év alatt. Néhány konkrétum a tervekből. A Grand Hotel mellett található 30 fős kabinost lecserélik egy modern 16 fősre, amely a Start állomásig fog közlekedni. Innen majd a jelenleg legmodernebb felvonónak tartott funitel típusú lifttel lehet majd feljutni a Kőpataki tóhoz. Jelenleg is egy modern lift viszi fel itt a turistákat, de a cserét a területen uralkodó erős szelek indokolják.

A funitel rendszerű liftek egyik legnagyobb előnye, hogy erősebb szélben is közlekedhetnek. A jelenlegi kabinokat csak 60 km/órás szélben lehet használni. Ezzel szemben az új felvonó állítólag 140 km/órás szélben is biztonságosan üzemel. Csak az összehasonlítás kedvéért, az osztrák és francia terepeken használt felvonók nagy többsége is leáll 100 km/órás széllökéseknél. Az új funitel alsó állomása 200 méterrel lesz lentebb a jelenleginél, de a régi épületet megtartják és múzeum lesz belőle.

Start - az új és a régi középső állomás egymás alatt
Start - az új és a régi középső állomás egymás alatt

Jól hangzó elképzelés, hogy a Morava hotel mellett indul majd egy újabb modern négyüléses, buborékos és fűtött felvonó a Start megálló irányába. Ez a lift a tervezett kabinos és a jelenlegi kabinos között harmadik liftként szállítaná a síelőket a hegyre. A Start és a Kőpataki tó közötti részen, amelyet a térkép Cucoriedky néven jelöl, két hasonló modern felvonó épülne egymás alatt, amelyek a funitellel párhuzamosan működnének, lehetővé téve, hogy ne kelljen mindig lecsúszni a Start állomásig. Természetesen a mostani kétüléses Poma felett is eljárt az idő, amely a Kőpataki tó-Lomnici nyereg útvonalon "jegelte" a síelőket. Ide komfortosabb liftet terveznek.

Új lift a Morava hoteltől
Új lift a Morava hoteltől
Komolyan gondolják a jelenlegi kabinos alsó állomásától nyugatra fekvő Jamy terület megvásárlását vagy bérlését a jelenlegi tulajdonosoktól, ahol új pályák és liftek létesülnének.

Az egész projekt a tervek szerint 6 év alatt készülne el. A lifttel kapcsolatos építkezések folyamatosan zajlanának, míg a modern hóágyú rendszer kiépítése a 2006/2007-es szezon után kezdődne el. Szintén kiemelt cél a versenysport fejlesztése. Szeretnék a nyeregből induló és a faluig tartó pályát a nemzetközi szövetséggel hitelesítetni. Összességében a fejlesztések legfőbb célja a szolgáltatások mennyiségének és minőségének jelentős emelése.

(Fotók és forrás: www.lanovky.sk)

KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE