A történelemkönyvekből visszaköszönő felvidéki város eddig csak a műemlékek iránt érdeklődő honfitársainkat csábította. A csodás környezetben elterülő, és 1993 óta a Világörökséghez tartozó város mellett az idén új síterep épül. Egyelőre csak egy pályával és két lifttel, de abból az egyik bármelyik alpesi síterepen megállná a helyét.
A síterepről egyelőre nehezebb információhoz jutni, mint a környékbeli dombokon véletlenül meglátni a város hírességeit, a szalamandrákat. A szalamandrák nemcsak a múltban, hanem a jelenben is fontos szerepet játszanak errefelé. Itt alapították meg a világ első bányászati akadémiáját, és az akkori Szalamandra Fesztiválok hagyományai még napjainkban is továbbélnek. Ezek után már nem is meglepő, hogy csak melyik név jöhetett számításba a síterep elnevezésénél.
Szóval a Salamandra Ski Centrum jelenleg egy jó hosszú pályából áll. Az 1400 méter hosszú pálya alsó és felső pontja között 400 méteres szintkülönbséget egy igazán modern felvonóval lehet leküzdeni. Az osztrák Doppelmayr cég építi meg erre a szezonra a négyszemélyes, kétsebességes, ülőliftet, amelynek az ülőszékeit még védőplexivel - egyre elterjedtebb nevén buborékkal - is ellátták.
A pálya aljában építettek egy száz méter hosszú babyliftet is a gyermekek és a kezdők részére. A lift mellett egy síiskola is működni fog. Idei beruházásként még elkészült egy mesterséges hó a műhavazáshoz, amely feltételezhetően hóágyúk jelenlétére is utalhatna, de a számukról sajnos nem tudtunk meg többet. Az ingyenes parkolás mellett, egy meleg ételeket is kínáló vendéglő várja majd az ideérkező vendégeket.
Amit az idén találunk itt, azt hívják az első fázisnak. A fentebb említett beruházások körülbelül 360 millió koronába kerültek a tulajdonosnak, és ha a következő szezon tervei is megvalósulnak, akkor az további 200 millió koronába fog kerülni. Ebben a fázisban jelentősen bővülne a besíelhető pályák hossza, a jelenlegi 1400 méterről 3400 méterre.
Az üzemeltetők a téli főszezonban napi 2000-2400 síelővel számolnak, akik szállításához már teljes kapacitással kell üzemelniük a lifteknek. Szerencsére az ülőlift nyáron is üzemeltethető a festő dombok között, így további bevételekre tehetnek szert a távolabbi tervek megvalósításához.