Az elmúlt évtizedben nem sok változott a szlovén síterepeken. A tulajdonosok saját erőből nem tudtak sokat fejleszteni, az állam pedig nem adott erre pénzt. Mostantól jelentős változás áll be, az állam támogatja az új síliftek építését.
Az egyik legjelentősebb fejlesztés a
Bovec-Kanin síterepet érinti. Az olasz résszel összekötött síterepen közel két évig fognak dolgozni a tervek szerint.
Bohinj mellett a Júliai-Alpok másik ismert síterepe,
Vogel is megújul. Itt a régi, kétszemélyes Zadnji (7-es számú) ülőliftet cserélik egy kabinosra.
Szintén építkeznek a Júliai-Alpok harmadik síterepén,
Kranjska Gorában. Itt most is zajlik és várjuk, hogy mikor készül el a Vitranc 2, négyszemélyes ülőlift. Hamarosan az alatta közlekedő, szintén négyszemélyes Vitranc 1 felvonót is felújítják.
Rogla síterepére egy hatszemélyes lift érkezik. A mostani Mašinžaga 1 és 2 -es felvonók helyére kerül a modernebb változat.
Maribor-Pohorjén, az Areh részen a Ruška csákányostól búcsúzunk, egy négyszemélyes ülőlift váltja ki elődét.
Goltén a Stari Stani húzólift helyén épül egy négyszemélyes ülőlift.
Stari Vrh síterepét kijelölték a szlovén síelők nemzeti síközpontjának. Itt a következő években szintén fejleszteni fognak, hogy a legjobb szlovén síelők jó körülmények között gyakorolhassanak.
Összefoglalva, nagy vonalakban, így néznek ki a tervek, amelyek igencsak komolynak mondhatók, főleg az elmúlt évek visszafogottabb fejlesztései után. Terveink szerint a következő szezonig az összes fejlesztésre visszatérünk és jelentkezünk a részletekkel.
Frissítés
Időközben a szlovén kormány 2 további fejlesztést jelentett be.
Krvavecen a legmagasabb pontra (1971 m) közlekedő kétszemélyes ülőlift helyére egy hatszemélyest építenek.
Kopén két négyszemélyes lift épülhet a Pahernik és Kopnik felvonók helyén, de nem teljesen a régi liftek nyomvonalán.