Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Magas-Tátra és Jasná: elszabadulnak a jegyárak

2018.11.14. | Szerző: Bata Attila
Az idei tél olyan újdonságot hoz a tátrai síterepek életében, amelyre most még nehéz megmondani, hogy mennyire alakítja át síelési szokásainkat. A kérdés, hogy bejön-e a síterep terve: árakkal manipulálni a síelőket, hogy melyik nap menjenek síelni.
Kilépés a vetítésből
másodpercenként
3
váltás
h i r d e t é s
Dinamikus árképzés. Az élet más területein használják a vállalkozások, most úgy tűnik, a síterepek is nyitnak efelé. Leginkább Svájcban téma az újféle bérletrendszer, kissé meglepő is, hogy a TMR, a magas- és alacsony tátrai síterepek üzemeltetője már az idén bevezeti az új típusú árképzést.

A dolog lényege, hogy amikor sokan síelnének, akkor nagyon sokba fog kerülni a napijegy, amikor pedig konganak a pályák, akkor nagyon olcsón lehet majd síelni. A szlovákok szerint, úgy lehet majd jegyet venni, mint repülőjegyet, vagyis aki hetekkel korábban megveszi, az olcsóbban síelhet.

A lifttársaság célja, hogy a jó napokon (pl. nagyszerű hóviszonyok és időjárás) ne zsúfolódjanak össze a síelők, hanem megpróbálják őket egyenletesen szétosztani a szezonban. Tehát szerencsés esetben egy kevésbé kedvelt napon akár 9 euróért is lehet majd síelni Chopokon, de a másik végletet sem lehet kizárni. Szlovák sajtóhírek szerint akár 60 eurót is elkérhetnek egy napijegyért csúcsidőben.

Az árképzést egy számítógéppel végzik és számos tényezőt figyelembe vesznek majd. Például a havazást. Friss hó esetében már látványosan emelkednek majd a napijegy árak. Tehát, ha látjuk, hogy a hétvégén jó adag friss havon síelhetünk a Tátrában, akkor számoljunk azzal, hogy súlyos eurókkal lehet drágább a bérlet.

Teljesen értelmetlen lesz a síterep árlistáját böngészni, mert megszűnnek a korábban megszokott fix árak. Minimum árakról már tudunk, a nagyon szerencsések előszezonban 9 euróért, karácsonytól 27 euróért, főszezonban (szilveszter és az utána következő hét) 38 euróért síelhetnek a Tátrában. Ezek a legalacsonyabb árak, azoknak a szerencséseknek, akiknek valahogy ezt dobja majd a gép.

A társaság másik tisztán látható célja, hogy minél több vásárlót rávenni az online vásárlásra, vagyis a GOPASS alkalmazásukra. Az itt vásárolt jegyek olcsóbbak lesznek a pénztári áraknál. 
2018.11.14. 08:52:56 minerel
Áhh értem...amikor nem kerül semmibe a hógyártás akkor emeljük az égbe az árakat. Hülyék ezek... :-)
2018.11.14. 09:51:01 bouquetk
Egy okkal több, hogy kerüljem a tótokat.
2018.11.14. 10:48:48 golo
Egy új változóval bővül majd az egyenlet. Ez segíthet, hogy elkerüljük azokat a napokat, amikor túl nagy a tömeg.
2018.11.14. 10:57:10 golo
A másik előnye, hogy ha korábban tudod az előrejelzést és megelőzöd a bukikat, akkor az value bet :)
2018.11.14. 12:11:14 bouquetk
Nagy a nosztalgiám az ős, vadkelet Chopok dél iránt, + Lomnici nyereg F.mudla. De egyre biztosabb, hogy SSC-vel a zsebben ezt a régiót elengedem. Ha valami még lesz erre, az bérlet nélküli túrasí, A.Tátra főgerinc, vagy a M. Tátra völgyei.
2018.11.14. 12:58:21 magnum56
A Szlovák hójelentés úgy működik, hogy egy-egy havazás után még hetekig friss havat írnak. És ha a friss hó 60 euró, akkor jó bevételük lesz.
2018.11.14. 13:47:40 Vazul86
E szerzint a cikk szerint (https://www.jasna.sk/hu/arlistak/go...pass/minel-elobb-megvesze... a teljes szezon folyamán már 19 Eurótól kezdődő árakat is „kifoghat“. A 9 eurós info valós?
2018.11.14. 13:55:39 Olasz Gergő
Ezek betegek! Inkább 50 euró Schladmingban mint a Chopokon matematikai egyenleteket számolgatni. Ködben ki szeret botorkálni?
2018.11.14. 14:05:53 batus
@Vazul86
A szlovák sajtóközleményük szerint 9 eurós jegy lehet előszezonban, valamint tavasszal utószezonban.

A fenti logika alapján az a szerencse kell hozzá, hogy arra a napra kevés bérletet adjanak el + hozzá egy kis köd és jeges pályák :) ahogy a facebookon írták :)

De valós, és lutris.

https://www.cas.sk/clanok/763719/no...vinka-pre-lyziarov-na-ski...
2018.11.14. 14:27:58 Ike
Negyedszázada fogadalmat tettem,hogy nem teszem be többet a lábam/lécem a pályáikra. Ma ismét megerősítést kaptam, hogy jól döntöttem. Ehhez tartom magam.
2018.11.14. 15:42:43 Kiscsati
A jegy ár nem lutri. Ha tudod hogy egy hónap múlva mész megveszed akkor olcsó. Igy csak az időjárás lutri. Ha este kitalálod, h holnap mész és akkora már nagyon sok jegyet eladtak akkor lesz drága, ha kevesen vettek olcsóbb, mint a repcsin így mindig max a kihasználtság.
Tavasszal lehetett viszont Olcsó szezon jegyet venni idénre :)
2018.11.14. 19:46:09 skioutlet
Jövő héten hivatalos vagyok egy tájékoztatóra, ahol a legilletékesebbektől kaphatunk részletesebb információkat - ebben a témában is.

Az országon belüli további 75 síterep valószínűleg örülni fog ennek, mert előreláthatólag egy-egy nagyobb havazás után a sízők egy része inkább ezekre a helyeket keresi fel, ami viszont tehermentesíti a két legnagyobb tátrai síterepet.

Látok olyan új lehetőségeket, melyek pozitívak lehetnek az üzemeltetők a sízők számára is. Nyilván csak a szezon végén lehet összegzést vonni.
2018.11.14. 22:34:29 Vid
Amikor rossz a hó hiába olcsó, minek odamenni? Ha meg jó, akkor olcsóbbá válik Ausztria. Lehet hogy összességében kevesebb bevétel lesz a jó napokon is.
Miért nem építenek pályákat inkább? Francia méretű terepeket lehetne összehozni, és a britek is özönlenének a közeli repterek miatt, meg tőlünk sem érné meg az egész hetes utakra messzebb utazni. Ebbe V4 szinten is érdemes vona pénzt rakni.
2018.11.15. 00:40:12 golo
Azok nyafognak a drága jegyárak miatt, akiknek korábban kevés volt pálya km (egyszer hallottam magyarok fanyalgását a liftsorban), nem volt elég simára gyalulva a pálya, és túl lassú volt a felvonó, ha járt egyáltalán. Hát tessék! Kivágták az erdőt, kiszélesítették a pályákat, van már új ratrak arzenál, hóágyúzás mindenhol, és felvonók épültek a legmagasabb színvonalon. Most 5x annyi szintet lehet csúszni egy nap, mint anno. Ennek ellenére még mindig olcsóbb volt, mint Ausztria. De Szlovákia jobban teljesít. Láttam mi volt régen és mi van most. Elhúztak mellettünk, ez a szomorú igazság. Van elkölthető jövedelem, a síelésnek pedig mindig is nagy hagyománya volt. Lelkesek, szeretik és mennek, ha leesik a hó. Sokan, sokkal többen, mint nálunk. Ehhez még a fejlesztések után is kevés a kapacitás. Tehát a kereslet nagyobb a kínálatnál, és egy derűs hétvégi napon óriási a tömeg. Tehát azért is árat kellett emelniük, hogy beálljon az egyensúly. Akár megtehetnék azt is, hogy egy lépésben felemelik arra szintre, ami ehhez elegendő lenne. Ez akár 55-60 Eurót is jelenthet, mert úgyis ki fogják fizetni. Túl drága? Na és Eplény nem túl drága? Még mindig olcsóbb a helyieknek, mint utazni több száz kilométert. Annak pedig, hogy mégsem így emelnek, hanem egy rugalmas online rendszert vezetnek be, inkább örülni kellene annak, akit ez érint. Engem sajnos már nem vagy csak alig, mert már én is elengedtem ezt a helyet, mióta mindenét elvesztette, amiért korábban szerettem. Marad a nosztalgia, vagy talán még 1x-1x egy szeles, ködös, havas napon a megmaradt erdő, ami lehet, hogy így még olcsóbban is kijön.
2018.11.15. 08:31:02
golo: +1 teljesen egyetértek amit írtál. Aki emlékszik még mi volt Chopokon 20 éve, és mi változott utóbbi években annak nem meglepő a most bevezetésre kerülő liftárak sem. Összeségében (szállás, étterem stb.) még így is olcsóbb lesz mint Ausztria. Lehet a múlt alapján a szlovákokra fanyalogni, de turzimusért sokkal többet tesznek mint Mo.-n.
2018.11.15. 11:23:09 százas
Mindenképpen szükség volt egy kis tehermentesítésre. Ha ez az ára, akkor ez.
2018.11.15. 11:28:11 Zoltan Koleszar
meg még 1 :-) ez egy ilyen világ - van aki majd 9 Eurot fizet egy nyugalmas márciusi szerdáért, mások meg december 30-án a helyszínen veszik majd az 50 Euros jegyet. Lehetőségeink megszámlálhatatlanok. Volt Chopok szezonbérletem is és imádtam, mint ahogy az SSSC-t is. Volt egy pár mindkettőből. Nem érdemes almát körtéhez hasonlítani. A valaha volt legjobb ajánlat úgyis a 3 évvel ezelőtti 2222CHF-es 20 éves Saas-fee bérlet - gyakorlatilag hazai ár alatt lehetne vele síelgetni, csak ugye az a fránya lokáció... - pont az ami előrébb hozza Chopokot az SSSC-vel szemben.
2018.11.15. 11:41:04 bouquetk
Zoltán Koleszár, gondolom budapesti vagy. Nekem Pécsről nincs érdemi különbség a Chopok és az SSC terület között. Mindkettő túl messze van ahhoz, hogy nyitásra kiérjek.
golo és én ugyanazt mondjuk és fájlaljuk. Volt valaha egy különleges hely, ami mára nagyrészt megszűnt. Lett belőle egy olyan, amiből van ezer. Nyilván ez volt a ráció, de ettől még sajnálom.
2018.11.15. 12:47:11 Zoltan Koleszar
Kerdes mi a korai ;) de ertem, amit mondasz. Ez anno korai volt: http://kuloar.hu/freeride/turasizes.../hajnali-freeride-gyomber...
2018.11.15. 14:01:19 bouquetk
Nem kellett megnyitnom, olvastam már ezt is, meg a többit is. Bírom a stílusotokat.
2018.11.15. 15:14:33 KKy
Tisztelt hozzászóló Urak (úgy hiszem Hölgyek nem voltak), Sporttársak!
Nem mindenki van abban a "szerencsés" helyzetben, hogy Budapesten esetleg Dunántúlon lakik. Nem mindenki van abban a szerencsés helyzetben, hogy kötetlen munkaidőben dolgozik, esetleg évente tőbbször tud elmenni sok napos, hetes síelésre. Én Miskolcon élek és általában a hétköznapokat munkával töltöm. Évente maximum egyszer tudok elmenni 5-6 napos síútra. Ennek ellenére az előző szezonban is sikerült 19 napot síeléssel eltöltenem és ezt a Szlovák sípályáknak köszönhetem. Általában csak hétvégén 1-2 napot tudok síelni és így számomra elérhetetlenek az Osztrák pályák, de akár Szlovéniát is említhetném..Hosszú évek óta járok oda síelni és higgyétek el látszik a fejlődés és sokszor látszik az igyekezet is, hogy jobbak legyenek.
Teljesen egyetértek Százas sporttársunkkal, hogy az elmúlt szezonra túlzsúfolttá váltak a pályák és ezt valahogy kezelni kellett. Mindannyiunk érdekét szolgálja, ha az új árszabályzás csökkenti a túlzsúfolt napok számát. Tavaly már volt olyan érzésünk, hogy ki kellene tenni a megtelt táblát.
Úgy hiszem, hogy megint elkezdeni az összehasonlítgatást Ausztriával vagy a többi sírégióval sok értelme nincs.
Nem szeretnék személyeskedni, de ha valaki egyébként is utálja a szlovákiai pályákat, a mentalitásukat stb. és nem jár oda úgysem síelni, akkor számára teljesen mindegy, hogy milyen az árképzés.
Tisztelettel: KKy
Ui: Szezonbérletesként a tavalyi szezonban egy napom kevesebbe került mint 12 Euro. Ez rossz ár/érték arány? Nem hinném.
2018.11.15. 19:47:18 százas
Látom, sokunknak pezseg jeges vére. Én is azok közé az elvetemültek közé tartozom, akik augusztusban az Adria partján vagy bárhol heverészve, az égen szálló fellegeket vizslatva a végállomást már a hegycsúcsok hólepeljeként képzelik el. Szerintem nekem és a hozzám hasonlóknak nem a pár Eurós napijegy ár eltérés a legfőbb szempont (Alpok-Tátra viszonylatra gondoltam). Korábban hosszú évekig csak az Alpokba jártam, mivel Szlovákiában nagyon sok negatív élményben volt részem (felvonó, pálya, kultúráltság, magyar ellenesség). Ez mára nagyon sokat változott pozitív irányban. Ahogy KKy sporttársnak, számomra is csak a hétvégi, esetleg iskola szüneti síelés lehetséges. Szekszárdtól 4 óra és egy kicsi az út Krupováig. Ez fér még bele egy hétvégi autózásba egy olyan síterephez, ami ugyan nem több száz km-es pályarendszer, de kiváló síélményt nyújt. A TMR cég remek marketing stratégiával, magamat is beleértve, tömegeket vonzott a Tátrába. Elmentünk, láttuk, hogy jó. Egyre többen mentünk, egyre többen láttuk, hogy jó. Nem vagyok közgazdász, de ezek után mi a következő lépés?
Remélem, kinyitnak elsején, bár erre egyre kisebb az esély...Én ott leszek, ha lesz pálya! Remek szezont mindenkinek!
Ui: Tudja valaki, hogy mi épül Krupovánál a parkoló fölött?
2018.11.16. 13:09:08 Vid
Azt értem hogy túlzsúfoltak a pályák de ilyenkor a hosszútávú ésszerű intézkedés, hogy bővítem a terepet. Igazán jelentős bővités Szlovákiában nem volt az elmúlt 20-30 évben. Ez idő alatt már tiroli méretű pályarendszereket lehetett volna kiépíteni.És akkor jönnének vendégek az egyhetes utakra is ami jelenleg már csak az árak miatt sem ésszerű választás. És nem kéne a legújabb lifteket felrakni, lehet hogy a régebbi modellek jóval kedvezőbb áron elérhetőek. Ehelyett pld megveszik a legdrágább ülésfűtéses plexiburkos lifteket. A plexiburkot én ráadásul kifejezetten útálom. Szerencsére a franciáknál nem tűnik divatosnak.
2018.11.16. 18:54:51 golo
Neked a természet megóvása (nemzeti park) nem számítana, csak hogy megvalósítsd nagyratörő terveidet? Szerencsére ott még nem így gondolkodnak. Ebben is különbek nálunk.
2018.11.16. 21:20:16 Vid
Nem tudtam hogy nemzeti park, akkor viszont hogy kerül oda egyáltalán sípálya?
Egyébként egész Szlovákiára érvényes amit írtam.

Másrészről elég sokat teszek a természet megóvásáért ott ahol tudok, pld. nem eszem banánt, kerülöm a pálmaolajat (termékösszetevőkben is)bringával közlekedem a városban. És ha lenne nálunk lehetőség zöldáramot venni, hajlandó lennék a többlet megfizetésére.
A síelés amúgy, eleve hogy kiviszi az embereket, és a hótól teszi függővé a szórakozásukat akár még jót is tehet összességében. A villanyáram jöhet megújulókból. Inkább az oda-vissza utazás a gond.
2018.11.16. 22:15:45 golo
Gondolom, hogy a sípálya volt előbb, de már nem terjeszkedhet tovább, ezért más megoldás kellett, hogy kezelni tudják a megnövekedett igényt.
Szólj hozzá Te is!
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 50 vendég és 5 regisztrált felhasználó látogatja.