Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Brockey által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (205)Időben csökkenő Időben csökkenő
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.03.09. 15:41
Matt szurkoló (is) vagyok már régóta, és Hirschert nem is nagyon szeretem (elismerve, hogy kiváló versenyző). Nekem is átfutott az agyamon, hogy nem utasításra esett-e el, de nem hinném. Nem tartom valószínűnek, hogy 34 évesen lemondott volna egy VK bronzéremről. Mindjárt vége a szezonnak, ebben a korban már nem biztos, hogy a jövő évi szezonra tökéletesen sikerül a felkészülés, esetleg közbejön egy sérülés, szóval nem garantált, hogy valaha még dobogóra fog állni. Ilyen körülmények között szerintem semmilyen utasításra nem dobott volna el egy érmet (az aranyról már az eséskor nem beszélhettünk). Zaklatott 2. futam volt, és ő az aranyra ment, így sikerült. Azért az olimpiai arannyal nem cserélné el:-) Szerintem.
Előzmény: (blac 171312)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.03.06. 09:42
Február 1-8. között voltunk itt síelni, szállásunk a Cime du Val d'Allos pályaszálláson volt.
Sajnos az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk (még hazafelé is szakadt az eső, így a Cannes-Nizza-Monte Carlo hármas sem volt olyan szép), a 6 napból talán 2 volt teljes értékű, a többi küzdés volt az elemekkel. Az elemek alatt az állandó havazást, a ködöt, a nem látást értem, azokat a dolgokat, amelyek a síelést a nem élvezhető kategóriába tolják. Amikor ilyen mértékben folyamatosan esik a hó, van az a pont amikor már nem örül neki még a magyar sem (akit idehaza finoman szólva sem kényeztetett el a tél). És igazából a felvonókezelőket sem tudom hibáztatni azért, mert a felvonók üléséről nem takarították folyamatosan 4 napon keresztül a havat. Reggel elkezdték, de miután látták, hogy teljesen felesleges, a folyamatos hóesés közepette inkább egy sorry-val elintézték a dolgot.
Szerencsére a társaságunk elég jó volt, így egyáltalán nem rossz szájízzel jöttünk haza.
A pályákat én 4 részre tagoltam. A praloup-i részből sokat nem láttam, egyszer jártam ott, a felső részén, az alsó és jobb oldali részre nem jutottam el az időjárás miatt. Egész jó volt, van két modern 6osülős (Peguieou és Bergeries), és mellettük tökjó pályák, csak arra kell vigyázni, hogy délután 3 körül, amikor mindenki indul vissza, a Lac húzós felvonóknál elég nagy sor tud kialakulni, és így sietni kell hazafelé, mert az általam középső résznek hívott részen is a Crous húzós csak limitált ideig megy.
Ezen a középső részen egyébként sokat mentünk. Az Ubaguets felvonót és mellette a Perdrix pályát nagyon tudom ajánlani. Méghozzá főleg azért, mert ködös, borult időben itt a legjobbak a látási viszonyok. Amikor máshol semmit sem lehetett látni, itt volt a legnagyobb élvezet síelni. Volt, amikor szakadó hóesésben reggel is ide jöttünk (ehhez túl kell élni a Vescal felvonó farkasordító hidegét), és 40-50cm szűzhó (később ez buckás szűzhó lett) fogadott minket a pályán, de tökjó volt, mert itt legalább lehetett látni. Ennek az aljában (illetve kicsit, 50m-rel feljebb, az Agneliers aljában) van egy hütte egy külön épületben lévő WC-vel. Más magyarok szerint ez volt a legjobb árakkal működő vendéglátó egység a terepen (mi 2,50-ért ittunk 0,33-as sört itt). És ez a hütte, illetve az Agneliers felvonó a választóvonal Praloup és Val d'Allos között. Ha le van zárva az átjáró (nálunk kb. 50%-ban volt), akkor ez nem megy. És ez a középső rész még Val d'Alloshoz tartozik, tehát lezárás esetén szerintem ez a rész a nagyobb.
A La Foux-i rész: egy Forét nevű kéknek jelzett, de zöld pálya indul lefelé, aminek a folytatása egy piros pálya (talán Tetras a neve), amit a szállásunkról is lehetett látni, na ezen lehetett még nagyon jókat menni. A túloldal alsó felén főleg kék pályák találhatóak, ezek jó hosszúak, szélesek és egy modern 6osülős (La Chaup) visz fel ide, csak kicsit sokan voltak (valószínüleg a látási viszonyok miatt), de mivel itt is alig lehetett valamit látni, én a tetejére (Observatoire lifttel) meg sem próbáltam felmenni. Pedig sajnálom, mert ezt a felső részt előre kinéztem magamnak. Majd legközelebb.
Ahogyan kinéztem magamnak a Le Seignus-i 4. részt is. Ez 50km pálya és 0 tömeg. Csütörtök délután voltunk itt 3-an (busszal jöttünk át a 12 óraival és a 16,45-sel mentünk haza), az volt a hétfő után a második (és utolsó) napos napunk. Bár itt is jópár pálya le volt zárva az előző napi havazás miatt, de fenomenális volt. Lehetne sorolni a jó pályákat (piros: Les Vallons, La Serre, Gros Tapy, Valcibiere, kék: Les Champons, fekete: Thune, Combe Lacroix, amik nyitva voltak), de a Gros Tapy kezelve maga volt a tökély, kb. 5 ember jött le rajta előttünk.
Ja és egy sztori: a Gros Tapy lift tetején (gyönyörű kilátás a környező hegyekre, szikrázó napsütésben) francia liftkezelők kiírtak valamit egy táblára. Odamegyek, látom, franciául van. Gondolkodom rajta, mit jelenthet. Gros Tapy damée, Valcibiere non damée, Combe Lacroix non damée. Odajön hozzám az egyikük, valamit karattyol franciául, megkérdezem beszél-e angolul. Ekkor nagyon udvariasan megkérdezi angolul, hogy segíthet-e valamiben. Én is hasonlóan udvariasan megkérdezem, mit jelent a damée és non damée szó. Az válaszolja, hogy groomed és ungroomed, azaz kezelt és kezeletlen. Így nem csak egy új hasznos szót tanultam meg, hanem a francia (talán hegyimentő lehetett a ruhája alapján) vendégszeretetből is kaptam egy kicsit. Tökjó érzés volt.
Kinéztem a Valcibiere hosszú piros pályát, amin lejöttünk, de mivel kezeletlen volt, és így délután már buckás is, nem adott akkora élményt. Viszont kezelve tényleg szuper lehet. Előtte azt hittem, hogy ez a le seignusi rész 1napos, de most úgy gondolom, hogy nekem ez 3-4napra is tökéletesen megfelelne. Másnap (pénteken) kocsival már reggel 9kor átjöttünk 7-en, de hózápor (a Gros Tapy tetején hóvihar, jéggé fagyott fák, 1m látástávolság), borult idő és még több lezárt pálya fogadott bennünket, így már 12-13 körül feladtuk a küzdelmet.
Amennyit lehetett, síeltünk és feltérképeztünk jópár pályát, de sokat nem is láttunk. Szerintem nagyon jó pályarendszer, gondolom jó időjárással fűszerezve, kezelt pályákkal nagyon jókat lehet itt síelni. Kár, hogy ez nekünk nem adatott most meg, de szívesen visszatérnék még megnézni a fel nem fedezett részeket.
val-dallos-chrysler-snow.JPG
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.03.02. 21:15
Én nagyon sajnálom, hogy megszűnik. 11 éve voltunk itt egy hetet családommal. Az egyes ülőstől 100m-re volt a szállásunk. Az akkor 3éves kislányomnak ez volt az első sípályája, a féléves kisfiam egy kenguruféleségben volt a hasamhoz rögzítve. Tökéletes választás volt az ülősliftek és a földrajzi közelség miatt is. Akkor nem volt ülőslift sem Eplényben, sem Mönichkirchenben. Szomorú nosztalgiával fogom megnézni a családi videónkat arról a síelésről.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.03.02. 20:59
Zsuzsa, batus, köszönöm mindkettőtöknek.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.03.02. 14:01
Dettó! Ez az 5. hely fantasztikus! Eleinte nagyon mérges voltam az igazságtalan szabály miatt (6. sorszámot elveszíteni az időjárás miatti 1 napos csúszás miatt), de ez ma nem számított.
Valaki világosítson fel, legyen szíves, a pontozásról. Annyit tudok, hogy 100-80-60 az első 3 helyezett pontszámai. A közvetítésben elmondták, hogy az 5. hely 45 pontot ér. Az olimpiai eredmények nem számítanak a VK-ba? Mert mintha azt hallottam volna a kaotikus m1 közvetítések során, hogy igen, és az a 7. hely 35 pontot ért. Az fis-ski.com oldalon 35 pontja volt az olimpia előtt is és utána is, így azt gondolnám, hogy az nem számít bele a VK-ba. Viszont az fis-ski.com-on Edit profiljában az eredményekre megint más jön elő. A 12. és 18. hely 18,26 és 28,69 pontot ér, és minél rosszabb egy helyezés, annál magasabb pontszámot találok. Ez másfajta pontszámítás? Lenzerheidéhez a legjobb 15 között kell lenni? Esetleg hol találok egy linket a fenti kérdések megválaszolásához?
Előzmény: (metron 170810)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.03.02. 08:44
Miért kapott Edit új sorszámot (26) és miért nem tarthatta meg a tegnapra húzottat (6)? Halasztott versenynél ez a szabály? Nagy kár, pedig 6-sal milyen jó pályán jöhetett volna.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.02.12. 09:00
Azt ugye ti is hallottátok, hogy Kowalczyk wax-mestere 6szor annyit keres, mint az egész magyar sísport támogatása?
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.24. 13:38
Előre is köszönjük az infókat.
Egyébként ez a térkép ottani reggeli indulás előtt nagy kincs (ha van net).
Még egyszer jó síelést!
Előzmény: (Egér 64 167792)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.24. 12:58
Mától ismét működik a http://live.skiplan.com/moduleweb/praloup.php oldal.
Csak azt nem értem, hogy mi a különbség a kék (out of operation) és a piros (closed) jelzés között.
A Pouret lift és a mellette jelzett fekete pályák még mindig nem működnek. Ez a terep legmagasabb pontja (2675m), talán azért, mert ez ennyire szeles és viharos rész lehet?
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.23. 10:44
Szia!

Igen, 2db 7fős autóval megyünk jövő pénteken 10en. A Cime du Val d'Allos apartmanházban leszünk, három házzal közelebb a pályákhoz, mint a Balcons.

Hányan lesztek, és mivel mentek? Monaco be van tervezve?

Hasonló jókat kívánok én is.

Más: Ma már megy mindkét húzós (Crous I-II) a középső részen. Így feleannyi a várakozási idő a visszaúton, de az igazi az ülős Pouret lenne, de az még "Fermé".
Előzmény: (epc 167642)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.22. 17:37
Már csak azt kívánom nektek (meg magunknak is 1 héttel később), hogy a középső részen induljon el a Pouret ülős felvonó és a hozzá tartozó Sources du Verdon piros pálya (ne kelljen a korábban itt leírt módon a húzós lifttel hazajutni).
Na jó, a két fekete pályát is megnyithatnák az Observatoire lift mellett:-)

Jó síelést!
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.17. 16:38
Nektek működik a skiplan.com-os link? Mert nekem kb. már egy hete nem, illetve csak a pályatérképet mutatja, de a nyitvatartás színét nem.
Előzmény: (Egér 64 166084)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.17. 10:37
Kb. egy hónapja működött még az autostrade.it, én akkor néztem. 54€ egy odaút úgy, hogy Szlovéniában elmész Ajdovscina felé (nem mész le Triesztig), mi erre szoktunk menni. Trieszt felé 1-2€-val több.
Én meg mindig kártyával fizettem, csak a napi db limitet kell megemelni indulás előtt (5-ről 10-re, mert jópár 1-2€ szakasz is van).
Előzmény: (baddi 166980)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2014.01.07. 09:24
http://www.valdallos.com/bulletin-neige.html vagy
http://winter.valdallos.com/weather-slopes.html

Val d'Allos - La Foux rész, jobb oldalon liftek alatt Espace Lumiere rész, Domaine commun Val d'allos - Praloup: Open vagy closed.

Korábban azt írták, hogy január 4-től van nyitva, nem tudom, ez minden évre vonatkozik-e. Jelenleg nyitva van, reméljük, hogy ez az állapot sokáig így marad. A Pouret liftnek kellene még megnyitnia, és akkor könnyebb lenne a visszajutás Val d'Allosba.

Szerk.: kroma megelőzött. Köszönöm Neki a linket, én is ilyent kerestem.
Előzmény: (epc 166078)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2013.12.12. 12:47
Xero, sajnos ha rákattintasz a második linkre, ott megtalálod, hogy a Ford Transit az 2B. 80 € vagy Ausztria felé kell menni.:-(
Előzmény: (Xero 164147)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2013.12.12. 10:56
Kicsit utánanéztem a szlovén autópályakezelő honlapján. Az idézett Napi Gazdaság cikk szerintem pontatlanul fogalmaz: "Az ilyen autók - terepjárók és egyterűek - után a heti matrica 40 euróba fog kerülni, a havi 80 euróba".

http://www.dars.si/Dokumenti/Toll/Methods_of_payment/Vehicles_up_to_35_t/Vignette_308.aspx

http://www.dars.si/Dokumenti/3_vinjete/Seznam%20izmerjenih%20vozil_The%20list%20of%20measured%20vehicles.pdf

Már az első linken 2A kategóriában (ez a régi, 15-30€-s) van feltüntetve a "caravan" kifejezés a képével együtt. A második linken a típusok is fel vannak sorolva, és még egy bővebb magyarázat található a 4. oldalon:
"Toll category 2A includes all vehicles, which are classified as private vehicles in motor vehicle sales networks, up to the maximum allowable weight of 3.5 tonnes, including all SUVs, minivans and pickups in this marketing
segment and all caravans (recreational vehicles).
..
Toll category 2B includes vehicles, which are light commercial vehicles / combined vehicles, delivery vehicles or vans classified as not exceeding 3.5 tonnes of highest permissible weight in motor vehicles sales networks.

Smaller combined / commercial vehicles belonging under category 2A are: Citroen Jumpy, Hyundai H1, Mercedes
Viano and Mercedes Vito."

Tehát nemhogy a terepjárók és egyterűek nem tartoznak a drágább 2B (40-80€) kategóriába, hanem még jópár (előbb említett) kereskedelmi célú jármű sem. Alapvetően a magáncélú (hobbi) járművek 2A kategóriában maradnak és csak a kereskedelmi, szállítmányozó járművek és tehergépkocsik (a fenti kivételekkel) fizetnek többet december 1-től.

Én - személyes rossz tapasztalatomnak köszönhetően (majd egyszer leírom, hogy mi történt velünk Pincénél) - kinyomtatom a második linken található négy oldalt, a rendőr orra alá nyomom, aztán ezért legalábbis nem tud büntetni.

Egyszóval Franciaországba továbbra is lehet Szlovénián át menni síelni a tavalyi autópályaárakon (legalábbis Mercedes Vitoval, Opel Zafirával, Seat Alhambrával, az én Chrysleremmel, stb.).
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2013.12.10. 09:21
Azt szeretném kérdezni, hogy a sífutópálya megnyitása mikortól várható, illetve lesz-e a honlapon erre vonatkozó napi frissítésű információ? Lesz használati díja, és ha igen, mennyibe fog kerülni? Annyit találtam, hogy 425m hosszú és 2m szintkülönbsége van. Hol található a pályákhoz viszonyítva? Szakaszosan, időjárás függvényében fog működni, vagy folyamatosan (hóágyú és ratrak kezeli)? Van (lesz) rajta egy sífutónyom? Elnézést a sok kérdésért, de még kezdő vagyok sífutás ügyben. (Kisfiammal van felszerelésünk, csak itt nálunk Siófokon nem túl sokszor van hó, és a füves Balaton-parton elég sok a vakondtúrás)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2013.11.28. 23:40
http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/rossz_hir_az_autosoknak_emelkedik_az_autopalyadij_szloveniaban.570697.html#

"kiveszik a személyautók kategóriájából a 3,5 tonna alatti olyan autókat, amelyeknél a motorháztető felső széle több mint 130 centiméterre van a talajtól"

Ez vajon mit jelent? Indulás előtt le kell mérni? Vagy ott fogják lemérni? Ha már emelnek, kitolhatták volna az egyhetest nyolc napra.:-(

Szerk.: Megmértem a Chrysler Grand Voyageremet. 110 cm körül van. De mivel ez egy nem hivatalos adat (mivel ívelt a kocsi motorháztetejének felső része, így oldalról szemmel tudtam leolvasni és a forgalmiban sincs benne), mivel tudom bizonyítani? Mert találkoztam olyan szlovén rendőrrel Pincénél éjjel egy órakor, aki 130cm felettinek mérné:-( És addig nem enged el, amíg a 60€ büntetést nem fizetem ki.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
Topik: La Norma
2013.03.10. 14:51
Pénteken, március 15-én indulunk La Normára ismét síelni. 2 év után visszatérünk ide, már nagyon várom. Jó volt ismét olvasni a 2 évvel ezelőtti leírásomat (nem is értem, miért nem lett kiemelve). 2db 8fős apartmanban leszünk 12-en (7 felnőtt és 5 gyerek) a Balcons de la Vanoise-ban. Remélem, hogy legalább annyira (ha nem még jobban) fogjuk magunkat érezni, mint 2 éve. Most még egy kis eső esett lent (fent hó), 60-240cm hó van, ezzel nem lesz gond, sőt keddre-szerdára még 10-20cm-nyi havat mond az előrejelzés (meg nagy lehűlést is, -10 körüli hőmérsékleteket).
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2013.01.16. 08:26
A snow-forecast.com péntek estétől hétfő estig 30 cm havat ír a meglévő kb. 100-140cm-hez, és már nem farkasordító hidegeket (-5--10 között). Mi vasárnaptól (20-tól) fogunk itt síelni, péntek este indulunk.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.