Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

D.Dani által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (66)Időben csökkenő Időben csökkenő
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2024.10.19. 09:52
Csatlakozom ahhoz, hogy nagyon szép írás :)
Az utolsó körös síeléssel és a kilométerekkel kapcsolatban kicsit azért még kötném az ebet a karóhoz. Utolsó kör mindig van. Ha előbb befejezed, akkor is. A tested nem tudja, hogy a liftzárás 14:30-kor, 15:30-kor vagy 16:30-kor van, maximum azt, hogy 4 órája síelsz, 6 órája, vagy már több, mint 7 (plusz egyéb tényezők: hány órája vagy talpon, milyen az erőállapotod, mennyire vagy koncentrált, stb...). Van, akinek 100 méter futás gondot okoz, míg mások maratont futnak. Szóval szerintem igen is van köze az erőállapothoz és a koncentrációhoz annak, hogy ki mit tud vállalni.
Aki már 2-kor érzi, hogy megterhelő minden mozdulat, és fejben szét van esve, az fejezze be aznapra. Aki bírja, az meg élvezze ki. Arról, hogy sokszor mondják, hogy ez a kör már nem kellett volna: egyrészt ha azért mondták így, mert már előtte is érezték, hogy nem kellene, de mégis felmentek, akkor nekik tényleg be kellett volna fejezni 3-kor. De az ember meg olyan, hogy ha az utolsó körben esik, akkor hajlamos ráfogni arra, hogy biztos azért volt, mert utolsó kör. Ha délelőtt tizenegykor esel, akkor nem mondod, hogy ez a kör már nem kellett volna. A saját eséseim közül nem nagyon emlékszem olyanra, ami késődélután volt, délelőttre annál inkább. Sőt, a tömeg miatt én délután 4-kor sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, mint 10-11-kor. Barátnőmnek most lesz a harmadik szezonja, a délután 4-es köröket imádja, nem egyszer akkor síelt a legjobban aznap. Nála inkább az ebéd környéki csúszások a kritikusabbak, akkor vissza is szoktunk venni, illetve ő néha hagy ki napot, amikor úgy érzi, hogy ezt most nem kéne erőltetni.

A kilométerekről, sebességmérésről azt tudom mondani, hogy ne veresd jobban, mint amennyire képes vagy. A sebességmérés belőlem kihozta azt, hogy jobban verettem, mint amennyire biztonságos, ezért azt elég gyorsan be is fejeztem. A sok kilométer viszont egyáltalán nem, sőt, ha reggel kitűztük, hogy aznap a saalbachi terepet körbesíeljük, ami alsó hangon 70 km, ha rendesen akarjuk csinálni, akkor 80+, az inkább azt hozza ki, hogy koncentráltabban síelek, mintha csak úgy csúszkálnánk arra, amerre épp szimpatikus. Ezt szerintem mindenkinek magának kell érezni, hogy hol a határ, és mi hozza ki belőle azt, hogy átlépi.

Összességében azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy ismernünk kell a korlátainkat, ismernünk kell, hogy mi az, ami saját magunk számára fokozott kockázatot jelent. Az írásban nagyon jól össze van szedve, hogy általában mi szokott kockázatot jelenteni, és nagyon fontos, hogy ezekkel tisztában legyünk, viszont azt téves elképzelésnek tartom, hogy mérlegelés, és önismeret nélkül ezektől mind távol kell tartanunk magunkat, mert ha a legkisebb kockázatot sem akarjuk vállalni, akkor legjobb, ha nem csatolunk fel, és otthon maradunk.
Előzmény: (VÁrpád 221485)
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2024.10.12. 23:43
Szia! Csatlakozom az előttem szólóhoz a sisak kérdésben, a sapkát pedig inkább símaszkra cserélném, az jobban befér a sisak alá.
A D blokkban van pár olyan alapszabály, amit inkább ajánlásnak mondanék, mint alapszabálynak. Például aki bírja, az miért ne célozhatná be 1-1 nap azt, hogy minél több km-t síeljen? Vagy az, hogy a harmadik, hetedik napon ne síeljünk, szintén nem gondolnám, hogy jó lenne kőbe vésni. Félre ne érts, van olyan, akinek tényleg erre van szüksége, csak nem gondolom, hogy mindenkinek, míg az, hogy józanok legyünk és hordjunk sisakot, az sokkal inkább. (Azt amúgy elhiszem, hogy 81-ben a sok húzólift, a mérsékelten kezelt pályák, és az akkori lécek mellett sokkal több embernek volt szüksége pihenőnapra, és kevesebben bírták a sok km-t)

Esetleg még a síelési stílusról írnék pár bekezdést. Például bukkanó alatt ne állj meg. Ha keresztbe síelsz a pályán, nézz fel előtte. Keskeny pályán inkább rövid lendületet válassz, és ne menj ki mindkét szélére. Ha haladó síelőként kék pályára mész, fokozottan figyelj a többi síelőre. Elindulás előtt szintén nézz fel. Zsúfolt pályán lassíts.
Előzmény: (skioutlet 221472)
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2024.03.10. 08:48
Tegnap voltunk végül 1 napot. A déli oldalon parkoltunk. A teljes déli oldal felhőben volt, szóval azonnal mentünk át északra. Odaát az első 200 méter szintkülönbség küzdelmes volt, alatta sütött a Nap.
Valóban ágyúztak, és rövid távon igen rosszat tett a pályának. Az alsó pályák a be nem dolgozott hóágyúzás miatt eszméletlen mértékben olvadtak, sokkal jobban, mint amit a hőmérséklet indokolt volna, minta nem is fagyott volna éjjel. A "friss" hó amúgyis puhább, a súlya meg gondolom olvasztotta a kemény réteget, vagy nem is tudott rendesen összefagyni éjjel. Reggel talán még egy kis havasesőt is kaptak a legalsó szakaszok, csak hogy teljes legyen a boldogság. Fenn csak simán épült pár bucka a hóágyúzás miatt az 1b-n.
Pályák az északi oldalon:
1b - elég jó, kicsit buckásodott, tömeges volt, a délutáni szél jót tett neki
11a - reggel isteni volt, a délutáni szél nem tett jót neki, az egyik fele tükörjég lett, a másik felén mély hó.
11 - ez tragédia volt, pedig a honlap alapján ez a völgypálya a legjobb. De nem, sok helyen csak a szélesség fele ment, ehez képest sok ember volt rajta + friss ágyúzás, 10-kor már katasztrófa volt, kivéve a legalsó letörés.
1a - ez viszont egész jó volt, 1 körül a kékkel közös szakasz nagyon olvadt és buckás volt, de alatta jót lehetett csúszni.
7 - Idén először voltam rajta, fantasztikusan jó volt, a fél 4es körben az alja már buckásodott.
13 - El nem tudtam képzelni, hogy egy ilyen lapos pálya ennyire rossz tud lenni. Kb vízisíztünk rajta, itt is ment éjjel az ágyú.
10 - hasonló a 10b elágazástól lefele, a 10a ág jobb.
10b - kb 3 napja nem kezelték, de egész jó volt :-D kicsit buckás, de nem vészesen.
Kb ezeken voltunk, az 1-es 2-ig jól nézett ki, de a 11a és a 7-es vonzóbb volt.
És akkor elérkeztünk a nap végi lecsúszáshoz. Azt érdemes tudni, hogy a 3 fős csapatunkba volt egy "újrakezdő", aki a dőlésszöget bírta, de elég lassan haladt. Szóval őt max 1-1 körre hagytuk ott, ezért napközben délre nem mentünk át. Délután 4kor a társunk lement a kabinnal, ketten pedig nekiugrottunk a 33a-nak. Tejköd. Látótávolság kb 5 méter, "sejtőtávolság" kb 30. Az állaga viszont fantasztikus volt, pár jégfoltot kreált a szél, de lécnyom alig. A köd miatt elég lassan haladtunk, közepefele mondjuk megállapítottuk, hogy gőzünk sincs mennyi van még hátra, a pálya hasonló fenn is meg lenn is, és nem is nagyon éreztük, hogy mennyit jöttünk le. Akkor szakadt fel a felhő, amikor elértük az elágazást. A 33-ason mentünk tovább, ami egy jutalom volt a nap végére, az utolsó 100 métert leszámítva majdnem tökéletes volt. Kár, hogy a nap közepén, amikor feljebb volt a felhőhatár, nem jöttünk át, de tényleg nem akartuk a társunkat egy órára magára hagyni a 10-13 környékén.
Sor a kétkötelű kabinnál volt egyedül, de ott délelőtt 10 perc is. A hosszú 4üléses a 7-es mellett sajnos nem ment, az eggyel rövidebbet és lassabbat délután beindították. 2 körül kipróbáltuk a kétülésest, nagy hiba volt. Ekkor támadt fel a szél.
Összességében jó kis napot zártunk, én a pálya állapotától többet vártam.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2024.03.05. 08:05
Sziasztok!
Lesz pár hidegebb éjszaka a héten. Szerintetek van rá esély, hogy beindulnak a hóágyúk? Az alsó pályák elég gányul néznek ki és hópótlás nélkül nincs már sok hátra némelyiknek, a terep meg nem túl vonzó, ha csak a felső pár pálya üzemel. Szombaton mennénk.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.11.17. 08:34
Szia!
December közepén biztos, hogy magasan fekvő hely kell? 500 km-re vannak kiváló terepek, amik ilyenkor már bőven nyitva vannak, pl Schladming, Lungau régió terepei (utóbbi 2200, 2400-as csúcsokkal). A legközelebbi 3000-es terepek (Mölltaler Gletscher, Kaprun) egy bő 100-assal messzebb vannak, és kisebbek is. Ha jól síeltek, akkor amúgy a Zell am See - Saalbach régió is jó lehet, és Kaprun ott van mellette, ha egyik nap mindenképp magasra vágytok, vagy kifogtok egy nagyon meleg időszakot. De összességében leginkább Markynak adnék igazat, hogy nem érdemes egy hónappal előbb eldönteni. Még előszezon lesz akkor is, egy hétvégre 2 nappal korábban foglalva is kapsz szállást, és akkor már látod, hogy hol milyen idő lesz, pl a Hohe Tauerntől északra (Schladming - Kaprun tengely, rendszeresen más idő van, mint délre (Lungau, Karintia).
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.11.13. 08:24
Szia!
A vége mikori tapasztalat? Mert tavaly én kicsit mást láttam. Északon 10+ perceket is álltunk a hatüléseseknél, amikor úgy döntöttünk, hogy átmegyünk délre. Ott kb 1 percet álltunk a kabinosnál, a pályák egyébként nagyon szépen voltak ott is kezelve, bár tény, hogy a nap nagyon gyilkolja még hidegben is
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.11.03. 17:57
Sziasztok! Volt már korábban szó az időjárás előrejelzésről, illetve arról, hogy mennyire pontos, vagy mennyire nem. A mai nap arra lettem figyelmes, hogy a Turracher Höhére 88 centi havat jósolt az itteni "jós". Én nagyon megörültem, mivel ők hajlamosak korábban kinyitni, és már kissé elvonási tüneteim vannak :-) Aztán ránéztem a webkamerára és el is szállt a jókedvem, mert a pályán erősen kilátszik a fű, ez max 30 centi lehet, de inkább 20 alá tippelem. Északabbra sokkal több havat kaptak. A hét további részére pedig ti nagyon hideget jósoltok, még 1400 méterre is (-5 alattiakat). Kívánom, hogy legyen igazatok, de annyira nem vagyok bizakodó, a többi portál 5-6 fokkal mond melegebbet, ami azért elég jelentős.
Korábban is elég sokszor volt olyan érzésem, hogy az itteni előrejelzés lényegesen optimistább, mint a többi, és sajnos gyakran nem jön be az optimizmus. Ha van rá lehetőségetek, akkor én azért javaslom, hogy gondoljátok át, hogy biztosan a legjobb helyről szerzitek-e az időjárás- és hóadatokat
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.03.25. 22:25
Ha nem tetszik, akkor én se látom sok értelmét csak ezért visszajárni, pláne, ha a kritika nem építő jellegű. Én nagyon szívesen szoktam olvasgatni, néha írogatni. Az, hogy magyar fejlesztés, az egy dolog (bár nekem az is kifejezetten szimpatikus), de az nagyon sokat számít, hogy magyarul is beszélünk. Például egy alpinforumon (ami amúgy szintén nagyon hasznos tud lenni), sokszor a kis nyelvi finomságokat nem érti az ember, hacsak nem perfekt németből.
Az időjárásról írt kritikával egyet értek, bár ebben azért a bergfex is hagy némi kívánni valót maga után, síeltem már úgy hóesésben, hogy szerintük épp sütött a nap. De ők tényleg közelebb szoktak állni az igazsághoz.
Minden esetre szerintem nagyon jó, hogy van ez az oldal, a fórum pörgéséből ítélve sokan vagyunk így, jó személyes tapasztalatokat hallani, ha van valami kérdésünk, általában gyorsan szoktak a többiek reagálni, meg úgy összességében is úgy érzem, hogy egy elég intelligens közösség van itt. Szóval csak így tovább.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.03.20. 09:30
Én megcsináltam Cerviniából a Rothornt úgy, hogy közel 4 órám volt ott: 8:45kor elindultam Cerviniából a Theodulpass fele, aztán Furihoz le jó hosszan, Riffelberg, Gifthittli, kb 10:30kor a Gant állomáson voltam, 14:30ra csúsztam le a Sunnegga vasút aljára Zermattba, onnan egy 5 perces buszút átvitt a MEX-hez, 15:20kor a Trockener Stegen voltam, mert a MEX elég lassan ment, valahol a közepén eléggé fújt a szél (az összeköttetést nem akadályozta). Ha nem busszal, hanem a hegyen át mentem volna vissza, az picivel hosszabb, főleg mivel márciusban a Fluhalp és a Riffelberg alja délután már kásásabb, és nem lehet olyan gyorsan haladni.
Szállás szempontjából Valtournenchben laktunk, 45eur/fő/éjszakáért, de ha nem 2 héttel előtte kezdek keresgélni, akkor 30-35 környékén is lett volna. A cerviniai parkoló 10-15 perc volt kocsival.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.03.19. 06:49
Zermatt/Cervinia és Sölden. Előbbi helyen szerintem is az olasz szállás a jó döntés.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.03.18. 22:29
Lehet, hogy picit túloztunk. Az idei szezonban szerintem max 15, de inkább 10 olyan nap volt, amikor nem ment a Zermatt-Cervinia összeköttetés, ebből is egymás után max 3 (ebből kettőt pont benyaltunk, de a másodikon már az olasz oldalon elég jót síeltünk, az utána levő 3 nap meg igazi ajándék volt). Söldenben arányaiban többször szívtam meg a rossz idő miatt, mint Zermatton. A hirtelen lemondást meg persze nem úgy gondoltam, hogy áttenni máskorra, hanem inkább máshova, pl Ausztria középső részén simán lehet jó idő akkor, amikor Zermattban nincs, és bár lehet, hogy last minute nem kapsz ár/érték arányban olyan jó szállást, mintha előre lefoglalnád, de csak az olasz autópályadíjból visszajön a különbözet :-)
A hóhiányról meg annyit, hogy Söldenben is hószegény volt az idei szezon, és a Zermatt akkor is sokkal nagyobb, ha csak a hóágyús pályák mennek. Nem tudom, hogy melyik kilométerszám hogyan jött ki, de Zermattot sokkal tovább tart alaposan átsíelni, mint az ötztali terepeket.
Hütték: a személyzet hozzáállása teljesen rendben van mindkét helyen, Söldenben a kedvenc hüttémet sajnos alaposan átalakították és nem a jó irányba. Többnyire nagy, önkiszolgáló hütték vannak. Cerviniában rendben vannak a hütték, a svájci oldalon annyira nem jöttek be, mert elég drága volt és annyira nem volt jó a kaja.
Ha a távolság, és a valamivel magasabb ár nem probléma, akkor én megkockáztatnám Zermattot, szerintem nem egy súlycsoport a két hely. Ha a kedvenc pályáimat kéne ezekről öszeszednem, akkor az első 10-ből kb 8 lenne zermatti, 2 söldeni, a Gurglről meg egy se, jó pályák vannak ott is, de valahogy semelyik se olyan emlékezetes. Dde persze azt is megértem, ha az Ötztal mellett döntötök, azt egyszerűbb leszervezni, valamivel kevesebb a kockázat.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.03.18. 17:39
Szia! Én épp holnap fogok Cerviniából hazaindulni, de Söldenben is voltam már többször.
Cervinia/Zermatt mellett szól:
- Hatalmas terep, de tényleg nagyon, nagyon
- Lélegzetelállító látvány, ilyen "hűha élményem" még sehol máshol nem volt, mint itt
- Változatos, nagyon hosszú pályák
- Hatalmas távolságok, többségében gyors liftekkel bejárható
- Ha valamelyik nap csak az olasz oldalra mennétek (vagy csak oda tudtok), akkor kifejezetten olcsó a bérlet
- Nagyobb tömeg is eloszlik, mindig van üres pálya (ma, egy márciusi gyönyörű szombaton fél 9kor alig kaptunk parkolóhelyet, de a pályán eloszlott, 2-szer kellett 3 percnél többet várni)

ellene:
- Messze van, nagyon drága az autópálya díj
- Hószegényebb tél esetén van pár pálya, ami nem nyit ki, idén egy csomót az itt tartózkodásunk alatt nyitottak ki először (azaz március közepén).
- Ha rossz időt fogtok ki, akkor eléggé megszívjátok
- A szállások ár/érték aránya nem annyira jó, bár ha elég korán foglaltok (nem úgy, mint én), akkor biztosan kifogtok jót.
- Szombaton ha nem érsz ki elég korán, akkor csak messze tudsz parkolni.
- A hütték nem annyira jók, ellenben főleg Svájcban elég drágák

Ötztal mellett szól:
- Az időt kivéve minden, ami Cerviniánál negatívum, bár rossz időben is itt érzem kevésbé gázosnak a helyzetet
- A pályák januárban kb 95%-ban nyitva vannak
- Azért ez se csúnya, és itt is van pár hosszú pálya, még ha nem is olyan sok.
- Az osztrák mentalitás jelentősen más, mint az olasz (pl nem 8kor kezdik takarítani a parkolót)

Ötztal ellen:
- Cervinia/Zermatt jobb terep, A Sölden/Gurgl páros mindegyikét 1 erősebb nap alatt át lehet síelni (bár valakinek ez előny)
- Kevésbé izgamasak a pályák (de azért van bőven olyan is)
- Kicsit nehezebb "elbújni" a tömeg elől, bár január végén csak a hétvégét érzem veszélyesnek.

Ha van még konkrét kérdésed, tedd fel nyugodtan. Összességében Cervinia/Zermatt biztosan sokkal, de sokkal emlékezetesebb maradna, ha mennétek, viszont ha nem vagytok elég ügyesek, vagy nincs szerencsétek az idővel, akkor könnyebb mellényúlni.
Idén egyébként elég régóta követem a zermatti viszonyokat, készülvén a márciusra, a január Zermattban viszonylag hószegény volt, a pályák kb 70-80%-a ment (a fontosabbak mind), beszámolók szerint jó állapotban voltak, sokat sütött a nap, és általában át lehetett menni Cerviniából.
Most márciusban lezúdult egy méter hó, nagyon nagy a hőingás, lenn rövidujjúban lehet lenni, fenn meg majd megfagytunk.

Ha tudsz oyan szállást foglalni, amit akár egy héttel előtte is le lehet mondani (ha durva itéletidő lesz, az ilyenkor már kb látszik), akkor Cerviniát inkább tudom ajánlani
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.02.25. 22:03
Szia!
Tudnál még picit mesélni a mai napról? (épp filózunk, hogy jövő hétvégén ide menjünk-e, vagy a Katschbergre). Mennyire volt zavaró a tömeg? Csak lenn a Záhradky állomásokon volt ekkora a sor, vagy szinte mindenhol? A déli oldalon is voltál?
Előzmény: (HJH 218299)
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.02.14. 20:30
Nem vagyok ott, de ismerem a helyet. Kicsit meleg lesz a napokban, de a hó elég sok és az északi pályák melegben is jók szoktak maradni. Kaprunhoz képest sokkal több és jobb pálya van, valószínűleg a hó kevésbé lesz jó.
Haladó síelőknek a jobb pályaminőségtől függetlenül is ajánlom az északi oldalt, a Schattberg és a Zwölferkogel régiót. Nagyszerű piros és fekete pályák vannak itt.
Előzmény: (Lorimeli 218080)
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.02.11. 20:06
Tegnap (pénteken) eltöltöttünk egy napot a Chopokon. Nyitásra sajnos nem sikerült kiérni, csak kicsivel később. És az volt a szerencsénk, hogy csak kicsivel, mert így a Lucky parkoló egyik utolsó helyét elfoglaltuk.

A pályák állapota fantasztikus volt reggel, az 1a, 12-es pirosok tetejére hóágyúztak éjszaka, annak a nyomait kellett picit kerülgetni. Rengetegen voltak, a Záhradky állomáson egész nap 5 perc körül volt a várakozási idő, a narancssárgánál egyszer talán 10 is megvolt. Szóval fél 11 fele elkezdtünk más pályákat keresni. A 7b egy nagyon hangulatos erdei út, csak van egy kis emelkedő benne. A hosszú négyülésesnél nem volt sor. Az alatta lévő 7-es fekete picit jeges volt, de nem vészesen. A csúcsra menő kabinosnál ránézésre nagy volt a sor, de 3-4 perc alatt lement. 12-kor a csúcson lévő hüttében már nem volt hely.

Így kerültünk át a déli oldalra. Megállapítottuk, hogy az itteni piros pályák sokkal erősebbek, mint a túloldaliak, és gyakorlatilag ezen az oldalon nincs is olyan lemenet, ahol meg lehetne úszni a 45-50%-os lejtőket, kivéve persze, ha az undorító csőszerű kékeket használjuk, amik tényleg nagyon rosszak. Pár keskeny autóút leratrakolva, de ahhoz meredekek, hogy meg lehessen ereszteni. A letörések viszont ezen az oldalon is jók voltak. A siratófal délutánra picit jegesedett.

A déli oldal középállomása valami tragikusan van megtervezve. Ha fentről jössz, akkor nem tudsz bemenni az egyik hüttébe, Ha a 4ülésesről, akkor meg nem tudsz beszállni se a kabinba, se semelyik hüttébe.

Fél 3 fele visszatértünk az északi oldalra. A tömeg nem csökkent sajnos, a pályák jól bírták, pár kisebb-nagyobb jégfolt megjelent, de ennyi embernél szerintem az a csoda, hogy nem romlott jobban.

Elég sok volt a rossz sítudású és/vagy fegyelmezetlen síelő. Az idejét se tudom, hogy mikor jöttek nekem legutóbb, tegnap viszont ez kétszer is sikerült, egyszer egy boardos a másik irányba ment, mint amerre nézett, míg liftzárás után a meglehetősen tömeges levezető kéken egy úriember kb 80-nal keresztülment a lécemen, meg is csapta a bokámat kicsit. Nem fájt, meg nem estem el, de közel volt, ráadásul a pálya tényleg tele volt kezdőkkel, kicsikkel, ő meg úgy ment, mintha egyedül lenne.

Az utolsó két körben viszont már szerencsére nem volt sor a lifteknél, és a piros pályák is kiürültek. A parkolásért 7 eurót elkértek, plusz a jegyre a 2 euró extra az nem kaució volt, hanem megvásároltad a kártyát és újratöltheted. Kicsit szrrágónak érzem ezt a mentalitást, na meg azt is, hogy külön jegyet kell venned, ha az egyszemélyes sort akarod használni. Mondjuk a 69 eurós early bird + reggeli + egyszemélyes sorhasználat nem annyira rossz ajánlat.

Összességében jó élmény volt, a agy kapacitású felvonóknak hála a sorok hosszúak voltak, de nem tették teljesen élvezhetetlenné a síelést. Rengeteg a hó, szóval szerintem egy hidegebb márciusi napon lehet érdemes ide visszajönni.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.02.08. 20:10
Sziasztok!
Tudtok nekem jó hüttét ajánlani? Mit értek a jó alatt: finom a kaja, az ára nem extrém nagy, a kiszolgálás relative gyors, beférünk akkor is, ha tömeg van, és az északi oldalon van. Igazából az érdekel, hogy melyik van a legközelebb ehhez.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.01.27. 21:43
Sziasztok! Van valakinek személyes tapasztalata az árképzés - tömeg viszonnyal kapcsolatban? Mert meglepődve látom, hogy hétvégente olcsóbb a jegy. Akkor hétközben valami síszünet van? Vagy hogy jön ez ki?
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
Topik: Donovaly
2023.01.17. 11:46
Sziasztok!
Azt meg tudjátok mondani, hogy a két rész között hogyan lehet hatékonyan közlekedni, ha a kis liftek nincsenek nyitva?
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2023.01.13. 12:40
Tegnap megismertem ezt a pályát is. Vegyes érzéseim vannak. Egyrészt nagyon kultúrált, a pálya pár kisebb folttól eltekintve szépen meg volt csinálva, sorba gyakorlatilag nem kellett állni.
Ami nem tetszett, hogy a hétköznapi napijegy is 37EUR egy pályára, ráadásul a lift finoman szólva nem ment teljes sebességgel.
A másik dolog, ami nem szerencsés, hogy a felső letörés, és a tányéros lift között hatalmas a különbség nehézségben. A kezdő barátnőm a 10-15%-os tányéros mellett már majdnem mindent meg tud csinálni. De ez nem készítette fel a piros pálya felső kb 35%-os letörésére, egyszer leszenvedtünk rajta. A középső, laposabb, de a tányérosnál meredekebb szakaszán szerettünk volna gyakorlatozni, de a felső rész annyira megterhelő volt, hogy nem erőltettük. Szóval a következő napunk aligha lesz itt, mert itt egy "újrakezdő" nem tud fejlődni. Sokat segítene, ha a tányéros fölött lenne még egy 3-400 méter hosszú csákányos.
D.Dani
67 élménybeszámolót írt
67
15 éve tag
2022.12.22. 17:22
Szia!
Szeritem is a Flachau-Wagrain-Alpendorf régió a laposabb. Az érdekes az, hogy Flachau felett darabra alig van kék pálya, viszont a sok-sok párhuzamos buborékos lift környékén (főleg a StarJet2 - SpaceJet2 útvonalon) a pirosak is nagyon lazák, könnyebbek, mint néhány kék Schladmingban (pl a Hauser Kaibling kék 4-esénél biztosan). Egymás mellett több kezdő pályát pedig a Wagrain-Alpendorf hegyen találsz leginkább, a Grafenberg Express tetejétől a Sonntagskogel lifteken át a Hirschkogelbahn, Straßalmbahn, Obergassalmbahn mellett 1-2 km hosszú lankás, utóbbiak mentén kifejezetten széles kékeket találsz. Ha hosszabbat akarsz menni, akkor a Buchaubahn melletti kék is elég lankás, mondjuk sok kereszteződés van rajta, az Alpendorfba levezetőt viszont kerüld el, mert annak az alsó letörése nagyon nem kék.
Ha mégis Schladming lesz, akkor a leglankásabb a Rohrmoos régió és a Märchenwiese környéke. Ha további konkrét pályákra kíváncsi vagy, írj bátran
Előzmény: (adri111 216811)
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.