Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

vau által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (81)Időben csökkenő Időben csökkenő
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.03.24. 02:03
Végülis a hólánc nem más, mint 1 perc alatt fel- és leszerelhető szöges gumi, ami ráadásul kis helyet foglal a csomagtartóban...
Legközelebb, ha csúszós úton autózol felfelé vagy lefelé, rakj fel hóláncot, próbáld ki mit tud, és mit nem tud, és utána nyilatkozz, meg fogsz lepődni.

Az elektronika csak segít, de nem mindenható, a fizikát nem tudja átverni. Ha a gumi nem tud tapadni, lehet ott bármilyen ABS, az csúszik.

Ha havas az út, hideg van, és szerinted ez nem előjele annak, hogy az út csúszhat, nincs miről beszélni. Szerezz rutint havas úton, és majd meglátod.

Nem mellesleg ha jeges, szűk úton elakad az autó, a LEGUTOLSÓ dolog, ami eszembe jutna, hogy keresztben megfordítom kézzel. Ezzel egyből a teljes utat blokkoltátok, míg a hóláncszerelés, vagy óvatos letolatás csak a felét foglalja. Mondjuk a letolatás a leggyorsabb. Nagyon nagy szerencsétek volt, hogy nem belétek szállt ez a rakat autó.
Előzmény: (Tobi 205495)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.03.20. 13:59
Bárhol fel lehet rakni hóláncot. Raktam már föl Hockar-on a legmeredekebb kanyarban is, amikor megállt előttünk a sor, és nem bírtam elindulni. Hidd el, kevésbé zavaró, mint a fél óráig egyhelyben elkaparó autók, és gyorsabb mint a kézi keresztben átforgatás. Én ha fel akarok jutni, felraktam volna. Mondjuk utolsó felvonóért rohanni sincs sok értelme.
Havas út, már ezer bocs, de annyira nem hinném hogy meglepő kéne hogy legyen, ha csúszik. Nem kell feltétlenül csillognia, a sofőrnek éreznie kell, hogy esélytelen.
Tudom, könnyen okoskodok innen, meg ti legalább megúsztátok a bajt. Azért azon is meglepődnék, ha fennt a parkolóban ezek az autósok nem érezték volna, hogy tükör jég az út/parkoló. Sajnos az emberek hajlamosak spórolni a hólánc szerelésen, nem hajlandóak megtanulni, meg "vagányabb" dolog lánc nélkül. Pedig otthon 2 felrakás szárazon, és minden gyorsan megy a helyszínen is.
Azért azon a hókotrón is kellett volna hólánc, Ausztriában a helyi takarítógépeken egész télen hólánc van.
Előzmény: (Tobi 205483)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.03.19. 16:57
Mondjuk egy hólánc felrakása 1 perc, ha csak egy fő ül az autóban, akkor 2. Aki síelni megy, tudnia kéne a hóláncot használni, és azt is, mikor kell felrakni.
Előzmény: (százas 205470)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.03.07. 09:05
Az a textil fejvédő a sisak alatt bőven elég ahhoz, hogy párásítson. Normál szemüveg nélkül a síszemüveg lenne kezelhetetlenül párás. Sisak alatt teljesen fölösleges bármilyen textil sapka, balaklava vagy hasonló, a sisak anyaga önmagában jó hőszigetelő. Ha fázik az álla, nyaka, a sál jobb választás. A síszemüveg szivacsborítása körben végig a csupasz bőrön legyen.
Előzmény: (joce29 205263)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.03.06. 22:41
Nem lehet, hogy simán a síszemüveg alá lóg haj, sapka, egyéb textil? Minden belógó cucc növeli a párásodás esélyét.
Előzmény: (joce29 205252)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.03.02. 01:33
Pontosabb válasz arra, hogy okoz-e majd gondot, az az, hogy attól függ!
Alap, csúsztatott kanyaroknál, ez a túllógás semmi, ott akár a fél cipő is lelóghat, max. a talp orr- és sarokrésze fog kicsit kopni. Carvingnál már sokkal nagyobb esélyed van problémákba ütközni. Alapesetben ha a deszkát annyira megdöntöd, hogy a cipó vagy a kötés bármelyik pontja leér a hóba, az elemeli a deszkát, és azonnal megszűnik az éltartás, esel. Ez ellen az adott setup-nál úgy tudsz védekezni, hogy sokkal mélyebben beguggolsz a kanyarban, ami miatt kisebb deszkadöntés is elég. Viszont puhább hóban (ami tavasszal elég gyakori), még ez sem lesz elég, nagyon gyakran elakadsz, ha rendesen íven akarod vezetni a deszkát.

Az igazi megoldás egy custom made deszka, ilyet itthon pl. Kucséber Feri készít (pirateboards.com), vagy vannak más külföldi custom cégek. Sajnos a hivatalos gyári deszkák extra extra wide lapjai sem mennek 27 centi fölé, az viszont kb. 40-es lábnál ok, nagyobb lábúak gyári free deszkával ne is álmodjanak stabil, problémamentes carvingról. Az enyém most (gyári Ftwo) 26.4 azt hiszem, majd ha készíttetek egyet, az 28 centis lesz, mindezt 42-es bakancshoz! Bár amig nem töröm ketté a mostani deszkát, addig nyúzom így is, amúgy is meg van már reccsenve egy jó ideje.

A youtube-on érdemes megnézni Ryan Knapton pár videóját a témában. Pl.
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:


Első körben próbálgasd azzal ami van, és majd meglátod, hogy az adott keskenység túlzottan zavar-e, vagy együtt tudsz-e vele élni. De hangsúlyozom, ez a túllógás csakis és kizárólag rendes carving esetén fog zavarni, addig eljutni meg kelleni fog egy kis idő.
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.02.26. 00:06
Igazad van, normál esetben nincs terheletlen léc. Carving esetében a léc által futott sugár függ a döntéstől és a terheléstől. Ha a kanyarban azt akarod, hogy párhuzamosan fussanak, akkor a döntés és a tehelés kombinációját úgy kell elosztani, hogy azonos rádiuszon menjenek a lécek (azaz közel azonos a terhelés, bár hogy pontosan mi az arány, arról azt hiszem nagyon megoszlanak a vélemények).
Tipikus hiba, amikor a síző nem egyenletesen terhel, és a két léc más íven akar futni. Ennek az lesz a logikus következménye, hogy mivel a külső lécen állni biztonságosabb érzés (ha elmegy az egyensúly, ott a belső léc támasznak), a belső lécről a delikvens elveszi a terhelést, lapjára rakja, és flatterol azzal a léccel. Kívülről nézve egy ronda X-elést okoz a lábnál. Minél inkább csúsztatja a belső lécet, annál nagyobb lesz az X, és annál nehezebb korrigálni.
Tipikusan azt érzik, hogy ha élre rakná a belső lécet, a belső menne egy íven, a külső meg egy jóval szűkebb íven keresztezné a másikat. Érdekes módon élváltásnál fordított a helyzet, ott a külső léc megy el "vadászni", azaz a belső indít szűkebb íven, a külső elmegy egyenesen, majd amikor a láb teljesen kinyúlik, és a külső az élére áll, az hirtelen visszajön és keresztez.
Ezen a szinten rekednek meg a legtöbben, akik eljutnak a carving kapujába. Baromi nehéz innen továbblépni, mert ha nem teljesen jó az indítás, a lécek azonnal megfélemlítik a sízőt, és az ember mindenképpen blokkolni fogja a helyes élvezetést.
Előzmény: (TKata 205107)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.02.25. 13:44
Hát, megfelelő sítechnikával nem feltétlenül kell tompítani az él elejét és végét. Sok éve olvastam erről először, végül soha nem próbáltam ki, sőt, az általános élkopás szabályai szerint valószínűleg nekem az élek végei a legélesebbek.
Az Amphibio, de az összes modern rockeres léc (az eleje és esetleg a vége is hamarabb kezdi a felemelkedést mint az oldalív vége) pont azért olyan amilyen, hogy ne kelljen az élvégek tompításával foglalkozni.
Előzmény: (fezso6 205075)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Sachticky
2019.02.23. 23:49
Meg is néztük ma Sachticky-t, megint. Nem csalódtam, megint.
Tömeg semmi (szombat), a parkoló tele, kicsit lejjebb kellett megállni, de 1-2 perc könnyű séta volt csak, egyáltalán nem vészes. Már régebben is láttam, hogy a helyi közönség nagy része sífutó vagy sítúrázó, így a kicsit lejjebb állás még mindig töküres pályákat, és rövid sorokat jelent. 11-től voltunk a pályán, a leghosszabb sor talán 5 perc volt, de lehet hogy túlzok. Később már a bérlet elővétele, leolvasóba rakás és elrakás több időt igényelt, mint maga a sor. A bérlet papírszerű alapú, a leolvasó régi szerkezet, cserébe 20 euro a napijegy.
Az előző időszak olvadása, és a mostani fagyás eredménye baromi gyors, jeges pályákat eredményezett. Óriás snowboarddal kezdtem, de sürgősen cseréltem szlalom síre, a deszkával csak faltól falig menetben tudtam tartani a sebességet, ellenkező esetben túlgyorsultam. Sível végre fullcarvingban meg tudtam síelni az összes pályát, fülig ért a szám. Itt ráadásul mindenki nyugodt, nincs az a jelenség, hogy zárás előtt 5 perccel az ember nyakába zúdulna egy halom fáradt, kontroll nélkül száguldozó csúszkáló idióta, akik el akarnák érni az utolsó menetet.
A hátsó 5-ös pályán már meglátszik a korábbi olvadás hatása, az alja helyenként földfoltos, de simán kerülhető.

A felvonókról:
Az összes működött, és továbbra sem tartom különösebben nehéznek egyiket sem. Az 5-ös melletti talán a legnehezebb, a benne levő kanyarral (H-130 Juh). A lentről jövő hosszú (H-130 Hlavny) igaz hogy helyenként a pálya lejtésével párhuzamosan húz, de ettől még nem nehéz. Nem szabad hátradőlni, hanem rá kell támaszkodni sípcsonttal a bakancs elejére, és máris nem görcsöl a comb. A párhuzamos húzás miatt időnként kicsit feljebb kellett rántani a rudat, de ennyi. NEM a felvonózásban fáradtam el, az elején snowboarddal sem volt vészes. Volt velünk egy 10 éves gyerek. Minden további nélkül használta a felvonókat. 2 évvel ezelőtt, 8 évesen sem volt velük gondja. Sőt láttam 6 év körülinek kinéző gyereket, aki ugyancsak könnyedén felvonózott egyedül, miután a papája ráhelyezte a felvonóra. A felvonók nyomvonala azért "kicsit" hullámos volt, de ennyi kényelmetlenség bőven belefér.

Ezek a felvonók nem igazán rángatnak a régi Chopok Derese felvonóhoz képest. Sőt, én ma csak egy nagyon pici rántást kaptam, egyébként harmonikusan, egyenletesen húzott mindig. Jól vannak beállítva, bár az induló szakasz túl lankás, ezért az ember túlcsúszik a húzóponton, ilyenkor lazán kivehető a tárcsa a fenék mögül, majd visszahelyezhető amikor újra elkezd húzni. Kifejezetten üdítő, hogy a húzási sebesség nagy.

Ha ezek a felvonók rántanak, az USER ERROR!! Én már vagy 20 éve nem láttam olajfoltos tárcsát, és nem is rántanak engem ezek a felvonók, akkor sem, ha más métereket repül. Megvan ezeken szépen a lökéscsillapítás, csak tudni kell használni. Indítás előtt ki kell nyúlni a rúdra, meghúzni lefelé, ezután kell nyitni az indító pöcköt, és voilá, nem rángat! Semennyire sem!
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.02.22. 22:19
A vizes hó freestyle snowboarddal nem kéne hogy nagyon fárasztó legyen. Igen, lassú, ugyanakkor a széles deszka fel tud úszni a latyak tetejére, "szörfözhető" lesz az olvadt hó. Teljesen más, mint a mélyhó, ugyanakkor mégiscsak szörfözős érzés. Sível sokkal nagyobb szívás a latyak.
Tudomásul kell venni, hogy a csúszások 90%-a nem ideális havon történik, lehet túl jeges, latyakos, buckás, és az időjárás is lehet túl hideg, meleg, ködös, esős, szeles, stb. Hozd ki a legjobbat a körülményekből, tanulj ha nem ideális akörnyezet, ettől leszel jobb boardos.
A többiekkel egyetértve, a hideg bármikor visszatérhet, bár latyak után ha nem esik friss hó, tükörjég fog fogadni, azt jobban fogod utálni...
Előzmény: (Krisz101 204966)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Sachticky
2019.02.22. 22:11
Az emberek elkényelmesedtek, és elfelejtették használni a tárcsás felvonókat. Nincs ezekkel semmi baj, gyakorolni kell. Ez a hely akkor fog meghalni, ha valamikor valamelyik idióta ülőfelvonót hoz ide...
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2019.01.22. 22:16
Alapvetően pályán teljesen biztonságos. Nagy általánosságban is elmondható mindenhol, hogy a kezelt pályákra "garanciát vállalnak" az üzemeltetők, azaz ahol egy kicsit is rizikós, lezárják a pályát.
Pálya mellett is általában biztonságos, de pl. a Grosses Kar pálya melletti (fölötti) meredek rész bőven tartogathat meglepetéseket (ha veszélyes, a 8-as pálya általában zárva).
A 9-es mellett van pár jó freeride rész, elég biztonságos, itt még nem láttam lavinát, de kizárni azért nem lehet.
Előzmény: (mcad 203944)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2019.01.18. 11:20
Szombaton nyitnak
Előzmény: (Rudanar 203657)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.17. 11:01
Korrekt válasz, köszönöm. Így már érthető és megérthető, miért vállaltátok be, megfelelő háttértudással egész más a kép.
Előzmény: (vanczi 203692)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.15. 16:28
Hangsúlyozom, NEM vagyok lavinaszakértő. Olvass értelmezve. Ezért kérdeztem a fokozatot. 4-esben már a spontán lavinák indulása sem kizárt. Akár felülről, ahonnan nem várnád.
Láttam már olyan helyen lavinát, ahol elképzelni sem tudom, hogy indult el, lankás, kb. 10 centi hóval.
A lavina nem játék, kicsit orosz rulett jellegű. A józan ész alapján 3-as fölött eléggé hazárdjáték a freeride. Jópár nagyon jó síelő halt meg lavina alatt, nem annyira kellemes halál.
Persze mindenki úgy vállal be dolgokat, ahogy akar. Sőt, úgy osztja meg a felvételt, ahogy akarja. A külső véleményen felháborodni meg nem érdemes.
Előzmény: (golo 203596)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.15. 01:06
Hanyas lavinaveszély volt 12-én? 14-én 4-es. Biztos öreg vagyok már, és a csapatban volt lavinaszakértő, és mindenkinél airbag, szonda, lapát, jeladó, stb...
Igazi ajándék volt az élettől, hogy megmaradt?
Előzmény: (vanczi 203470)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2019.01.11. 14:08
Na ne, ez most tényleg komoly? Simán azt hittem, hogy csak trükkfelvétel, a parkoló hóbuckája mögül, de ott a 8-i kép is, ami tényleg teljes behavazást mutat. Kíváncsi leszek az újabb képekre, ha már kiássák a régiót a hó alól...
Előzmény: (huligan 203375)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.01.11. 13:59
Erősebben meghúzod a bokapántot...
Tapasztalatom szerint boardban jóval kevésbé zavaró ha a láb mocorog a bakancsban, de ha kidörzsöl, az már baj.
A keménységi számadatok gyártónként más és más, nem lehet hasonlítani. Plusz kérdés, hanyas skálán. 10-es skálán nem nagy a különbség, 5-ösön óriási. Én nem várnék nagy különbséget, a 3-as gondolom toleránsabb, de gyanítva a 10-es skálát, mindkettő elég puha.
Előzmény: (Dapra 203359)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.01.11. 11:27
Khmm...

Magadtól nagyon jó szintre meg tudsz tanulni, HA megfelelő alázattal, sok sok gyakorlással, elemzéssel tanulsz. Ehhez egy oktatói szemléletet kell felvenned. Egyébként oktató, és felejtsd el a gyors, nem fárasztó meneteket, azzal NEM tanulsz semmit!

"Amit nem írtam, hogy 7 éves korom óta síelek, de mindössze a 2. hét volt rendes SL léccel, amikor a videó készült. Előtte 15-20 szezont gyenge, puha lécekkel mentem, amiket nagyon könnyű volt irányítani, bárhol gyorsan le tudtam velük menni, nem fáradtam semmit."

Pontosan leírtad, miért kell TELJES MÉRTÉKBEN SZEMLÉLETET VÁLTANOD, enélkül egyedül teljesen esélytelen vagy! 15-20 idény alatt versenyzői szintre fel lehet fejlődni.

NE a felszerelést hibáztasd, mert nem abban van a hiba, hanem a szemléletedben. Tény, hogy egy bizonyos szint után a puha léc hátráltat, de nem ezen a szinten. Sőt, a Te szintedre gyártják a gyártók a puha léceket. Egy kemény léccel reménytelenül hátul fogsz ülni.

Más:
A "C" tartás (csípőszög) fontos dolog, csak kérdés, mikortól érdemes erőltetni. A nélkül soha nem fog jól síelni az ember, főleg jégen. Első körben továbbra is az előrejövetelt erőltesd, ha nem akarsz oktatót.
Előzmény: (aronsl 203362)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.01.09. 13:15
Nem a hossz a lényeg, hanem hogy mire ajánlják, és hogy mire akarod használni. A kinézett Nidecker a paletta legnagyobb darabja, a Ride egyel kisebb. Őszintén a Nidecker 162W vs.Ride 161W, vagy a Nidecker 165W vs. Ride 166W összehasonlítás lenne a megfelelő, és ezen párokból lenne ideális a választás.
Az egyel kisebb méret kicsit toleránsabb, könnyebb a levegőben kezelni, de puhább és mélyhóban kevésbé emel ki. Erre az analógiára a nagyobbak meg jobbak mélyhóban de jégen is, nehezebb forgatni levegőben.
Mindkét méretbe belepasszolsz, a kicsiknél kb. 75-95 kiló az ajánlás, a nagyoknál kb. 80+. Ha persze a boltban mérethiány van, az csökkenti a választási lehetőségeidet, de elsősorban azt döntsd el, milyen tulajdonságok a fontosabbak neked. Túl kicsi egyik sem lesz.
következőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.