Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

vau által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (81)Időben csökkenő Időben csökkenő
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2018.12.20. 13:28
Pár megjegyzés:
- Gyenge bakancs NEM rakja hátra a súlypontodat! Fordítva igaz, a tudáshoz képest túl kemény bakancs nem enged előre. Mellesleg a túl kemény sí is hátraültet. Ránézésre egyébként nem a felszerelés a hibás.
- a videón nem látni túl sokat, hátulról felvéve csak a lényeg nem látszik.
- annyi azért látható, hogy túl "flegmán" mész, azaz igazából semmi terhelés nincs a síelésedben, utazol a sín, nem vezeted
- valamelyik kanyarban látszik, hogy tényleg hátul ülsz. Oldalról nézve sarok, fenék, váll egy vonalban kell hogy legyen, és ez a síhez képest előre dőlve. Oldalról magadat megnézve ha a sarkadat és a válladat egy vonallal összekötöd, jó esetben is csak a combod közepe esik a vonalra, de lehet hogy a térded. Magyarul fenékkel ülsz hátra, pedig teljes súlyponttal kéne előre dőlni!
- ahogy más is említette, lógnak a karjaid, ez is erősíti a hátraülést. Kezek előre, lazán!
-"motorozol", azaz csak bedőlsz a kanyarba, nincs csípőszög, egyenes a test. Kanyarban "C" formát érdemes felvenni, azaz csípő hó felé, felsőtest meg visszadől a sí fölé.
- én nagyon sok félhosszú- és rövidlendületet gyakorolnék, minél kisebb sebességgel, hogy érezd meg, a léc akkor kezelhető aktívan, ha elől vagy, és hogy érezd meg, mi az az elől.

Bocs a sok kritikáért, de ez mind látszik, még a hátsó kamerából is.
Előzmény: (aronsl 202591)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2018.12.13. 17:04
Ööö, WTF??
Egész pontosan nagyon nem igaz, hogy a 10m rádiusz nagy. Sőt, azt mondanám, a 7.5 m rádiusz használhatatlanul kicsi! Volt ekkora rádiuszú lapom, tudom. Carving-ra a 9-10m rádiusz a kényelmes alternatíva normál testfelépítéshez (70-80 kg). Ami ez alatt van, az csak kiugrik, ill. túlzottan aládkanyarodik, és ettől sodródik. Ami el fölött van, na az kezd stabil is lenni, de ahhoz kell a rutin is.
Nagyon kevés olyan boardost látok a pályákon, akik mennek olyan lassan, hogy 7,5m rádiuszt meg tudjanak tartani carvingban. Ahhoz majdnem helybenállva kell dölöngélni.
(ugye a megfelelő carving nem abból áll, hogy a lapot élére rakod és visz, hanem terheled, szűkíted, stb. Azaz nem 7,5 m rádiuszon fog haladni, hanem jóval kisebben)
Előzmény: (golo 202257)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2018.12.02. 00:33
Ratrakolt technikai hóból nem lesz porhó. Nekem nagyobb élvezetet okoz a jeges kemény pálya, mint a porhó, de ez az én perverzióm.
Végülis a holnapi kiruccanást egyéb okok miatt elvetettem.
Előzmény: (hori88 202153)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2018.12.01. 13:53
Persze, Te is tudod, rugalmasan kell értelmezni. A felhalmozott buckákon biztos. Igazából ha nem lehet követ fogni, tök mindegy, bár ezt a nagyzoló mániát én sem értem igazán (én csak 70-et látok, bár az is túlzás).
Azért gondolkodok egy holnap reggeli idénykezdésen, ilyenkor még talán nincs sáskajárás, és boardozni, síelni is lehet esetleg. Csak az a kérdés, hogy elég jól le tudták-e döngölni a havat, vagy még elsüllyedek az első kanyarban.
Előzmény: (minerel 202147)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2018.02.25. 22:10
Ide is beírom, mert szerintem elég fontos infó, hátha az üzemeltetők, tervezők is olvassák, és esetleg a legközelebbi nagyberuházást jobban átgondolják.

Az új ülőfelvonóval sikerült megalkotni a leginkább értelmetlen, nagyzoló fejlesztés etalonját! A képek alapján tök jó ötlet volt az A7 meghosszabbítása, és felvonóval ellátása, de a valóság mást mutat. Igaz, amikor voltam (febr, 23 péntek este), a hó relatív lassú volt, lehet hogy tükörjég esetén azért jobb. De az új szakaszon mindenki hajtotta magát, passzív állással le sem lehet csúszni az aljáig, annyira lankás! Ebből adja magát, hogy az új szakasz kizárólag csak a totál kezdőknek jó. Ezzel semmi baj, legyen egy szépen kialakított hosszú bébipálya, de az ülőfelvonó ezt pont hogy nem szolgálja ki! Az ülőfelvonó felvisz a tetejére, ráadásul a kiszállás rizikósabb mint a másikból, meredekebb a kicsúszó. Ezen egy kezdő elvérzik, ráadásul még le is kell jutnia a kezdő pályához. Viszont máshogy nem jut fel a bébiszakaszra! A térkép szerint van ott egy kis tanuló húzólift (talán a lankás szakasz feléig), de én az ülőfelvonó beruházása helyett a teljes új szakaszra építtettem volna egy varázsszőnyeg/mozgójárda típusú felvonót, és kész. Ezzel a kezdők tökéletesen ki lettek volna szolgálva, a haladók meg ebből a parkolóból szépen feljuthatnának a régi szakaszig, ahol a régi csákány fel tudná vinni őket a csúcsra. Vagy ha valaki lusta csákányozni, onnan már le lehet menni a régi ülőhöz.

Jelenleg az új ülőfelvonó kihasználtsága szinte nulla, mert egy lecsúszás után senki nem választotta, mert az alsó szakasz már középhaladónak is csak kínlódás. Mi is csak egyszer próbáltuk, aztán a hazacsúszáshoz kellett mégegyszer.
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Donovaly
2017.02.11. 00:34
Péntek, 02.10-én teljesen korrekt volt a hó. Kemény, jeges alap, amit a sok síelő egy idő után kicsit felkapar, ezért a felső részeken a jég és a puha bucka váltakozott. Lejjebb délutánra felpuhult a hó, és fel is buckásodott, de ezt leszámítva jónak mondható.
Mondjuk pénteken sem voltak kevesen, szerintem Donovaly hétvégén mindig öngyilkosság. Ha szereted a tömeget, akkor viszont ott a helyed.
A lapos oldalt estére sem tudták nagyon felbuckásítani. Ratrak du. 4-kor már startolt is.
Előzmény: (aquart 193937)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2016.12.21. 12:52
Hmmm, biztos vagy Te ebben? Mármint nem a hatósági előírásban, hanem mint idézem:
"Ha Ausztriában lennénk, már régen lehúzta volna a Hatóság a berendezés főkapcsolóját emiatt."

Ausztriában hangosan üvölt a sramlizene minden síközpontban. De más országokban is ez a helyzet, csak nem sramli-, hanem az aktuális helyi zenével.

Szerintem semmi baj nincs a zenével, az üzemeltető LÁTJA, ha baj van. Az egy más dolog, hogy a Tankcsapda az utóbbi években eléggé leadott a színvonalából...
Előzmény: (Tervező 191288)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2016.12.20. 10:52
Bár teljes mértékben igazad van, hogy a diskurzus elég erősen Eplény OFF topic, de azért erősen kétlem, hogy a húzófelvonók tulajdonságai és használata téma pont a snowboardos fejezetbe tartozna :)
Előzmény: (maci-laci 191242)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2016.12.19. 15:00
Csak a tisztánlátás kedvéért (és félig Basslovers védelmében)

A válasz az én bejegyzésemre korrekt volt. Az üzemeltetőknek illik a megfelelő hangnemet használni. Hozzátenném, ha már aznap a 800-adik hülyeséget látja másoktól, hamarabb választ ingerültebb hangnemet. Persze távolról nem tudom és nem is akarom megállapítani, hogy kinek volt igaza.

A press-ről:
Ha jól tudom, ez a deszka valamelyik végére való átterhelést jelenti, a deszka másik vége a levegőbe emelkedik stabilan. Azaz a haladási irány nem változik a felvonón, nincs kitérés, csak a deszka nem teljes lapon megy, hanem valamelyik végén. Ez tényleg nem ránt nagyot a felvonón, ha valaki ügyes. Ha elbénázza, a korrigálás ránthat, de elvileg nem nagyobbat mint egy átlagos kiesés.

Viszont nem véletlenül van minden húzós felvonó mellé kirakva egyértelmű piktogrammokkal, hogy nem szlalomozunk, nem ugrálunk, stb. Ezt még az analfabéták is megértik, nyelvi nehézség sincs.

Attól, hogy valaki ügyes, még nem jelenti azt, hogy rá a szabályok nem vonatkoznak. Sőt. Képzeld, el, hogy press-elsz a felvonón, neked lazán megy. Ezt meglátja egy kezdő, ő is rápróbál. Majd rápróbál komolyabb dolgokra. Esetleg mint egy raley, bekantnizik, és hű de jót emel... Na azzal biztosan lerántja a kötelet, és ezt esetleg a Te szórakozásod indította el.

Nem tudom, hogy talál-e a tippem, de felvonón illik hátsó láb kicsatolva menni. Press-elés esetén segít a mindkét láb becsatolása (tailpress kicsatolt hátsó láb esetén is működik). Ebből a kettőből gyanús, hogy nem szoktál kicsatolni. Pedig nagyon jó gyakorlat a későbbi ülőfelvonós kiszálláshoz, és akkor a felvonókezelő sem fog beszólni. (ha helytelenül tippeltem, ezer bocs)

Még egy megjegyzés:
Ahogy az adatlapodon látom, wakeboardozol is. Számomra a wakeboard, legalábbis amennyit mentem, egy végtelenített unalmas snowboard húzófelvonózásnak tűnt. Ha azt nem unod, nem értem hogy a felvonózást miért. Viszont a wakeboard kötélpálya pont a rántásokra van kihegyezve, a sífelvonó meg nem. Ezért nem szabad az egyiket átvinni a másikra.

Részemről az egész már bőven túltárgyalva.

További jó és balesetmentes csúszást!
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2016.12.17. 21:19
Mondjuk a felvonózás nem azért van, hogy ott tanulj trükköket... Arra ott van a pálya. A press azért elvileg nem terheli annyira a felvonót, de az "unalmas" felvonózás közbeni trükközéssel esetleg a nyakadba rántod a drótkötelet... Neked sem jó, az üzemeltetőnek meg katasztrófa.

Bocs, de én el is venném a bérletedet azonnal... Légyszi tiszteld az üzemeltetőket, ha már kiszolgálnak (ok, fizetsz, de nem annyit). Vagy ha unod a felvonót, lehet gyalogolni :)

Az A1-es pálya egyébként teljesen rendben van, bár a napközbeni hóágyúzás jelentősen lassítja a havat egyes részeken. Tömeg nyitáskor rendben, fél 11-től már kezdett néha necces lenni a túl sok tanuló miatt.

A regular/goofy/regular/goofy kombó pont annyira gázos, mint a 4Xregular vagy 4Xgoofy, vagy bármelyik kombó. Semennyire, ha mind a négy boardos uralja a deszkáját. Ha ismeritek egymást, maximum egymáson veritek el a port, ha valaki hülye...
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2016.01.09. 10:23
Én is max. rövidlendületben gondolkodtam a tömeget meglátva. El tudtam volna bohóckodni a pályán, sőt, lelassított rövidlendülettel még el is tudtam volna fáradni, de a pláza érzés nagyon nem hiányzott.

Gondolkodtunk alternatív napokban, megkérdeztük a helyieket hogy mikor lehet egyáltalán megmozdulni a pályán. A használható időablakok talán a nyitás utáni 1-2 óra, és a hétfő/kedd/csütörtök zárás előtt 2-3 óra. Nyitásra dolgozó embernek kb. csak hétvégén éri meg, vagy ha délben tud kezdeni dolgozni...

A post-om lényege nem is a feladás vagy csalódottság. A sok halleluja mellett itt jelezni akartam az üzemeltetőknek, hogy a trend katasztrofális. Kb. 2-3 éve még egy szuperszerda esti csúszás is használható volt. Régebben mentünk ki hétvégén nyitásra, kb. 11-ig még el is lehetett férni a pályán. (két éve volt egy olyan tavaszi teljes hétvégi nap, amikor kb. 20 autó volt összesen a parkolóban, napsütésben) A tendencia viszont erősen romló, tavaly azt hiszem egy esti csúszáson voltunk már keserű szájízzel. Egyszerűen fogynak el a használható időablakok, az emberek már keresik azokat a ritka órákat, amikor meg lehet mozdulni. A webkamerát általában nézve a hétköznap napközben is sokszor necces.

Az biztos, hogy a 4-es ülőlift nagyon sok erre a pályarendszerre. Kényelmes, gyors, és pont ez Eplény igazi baja. Nem állsz sorba, de cserébe nem is tudsz csúszni, hiába a kiválóan karbantartott hó.

Budapestről a bizonytalanra leutazni nem egy nagy öröm. Akkor már egész jó alternatíva a Normafa gyaloglással együtt...
Előzmény: (Bubek67 185818)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2016.01.09. 01:03
Kedves Síaréna,

Azt hiszem Eplényről most már nyugodtan elmondhatjuk, hogy sikerült pár év alatt használhatatlanná reklámozni.

Ma (azaz tegnap, jan. 8) megnéztük az esti sízést, de a hóra nem mentünk a tömeg miatt. Elfogadtuk a fenti parkolót, a lejutás a folyamatos buszos pörgés ellenére is 20 perc volt legalább, a pénztárnál giga sorok, bár inkább azért nem vettünk jegyet, mert ilyen tömegben NEM LEHET SÍELNI! A sofőrök, a személyzet, mindenki normális és kedves volt, ezzel nem is volt baj.

Azt hiszem alapvetően kétféle hozzáállás létezik. Van a profitmaximalizáló, amikor megpróbálunk minél több embert odacsábítani a pályára, és van a minőségi, amikor drágábban adjuk a jegyet, de korlátozzuk a létszámot. Láthatóan Eplény már évek óta az első opciót preferálja. Az emberek létszáma alapján úgy tűnik, elég nagy az igény erre a tömeges csúszkálásra. Mondjuk így síelni biztos nem lehet (egy épkézláb kanyar nem tehető meg anélkül, hogy ne essen 5 ember a síző nyakába), de tanulni sem pont ilyen okok miatt. Csodálom hogy nem történik nagyobb számú baleset a pályákon.

Igen, nem kell sorban állni a felvonónál, azaz ma iszonyatos méretű sor esetén is csak 10 perc volt maximum. A Sólyom (bocsánat, MAXXmotion lift) fullsebességen járt, nem is értettük hogy tud ilyen tempóban közlekedni. De szerintem nem ez a helyes út. Sajnos Eplény kiírta magát a térképemről.

R.I.P. Eplény!

u.i.: a büfénél a langalló nagyon finom!
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2015.12.23. 01:14
Nem tudom merre voltál vasárnap, de tömeg az eléggé brutális volt. Viszont volt jóféle síteszt a draxleren, volt egy kis carving találkozó.

Egyébként elég komolyan szétestek a pályák, a hétfő esti latyak után komolyan kifagyott, a draxler kedd reggelre megdöntött műjégpályává vált.

Amig nem jön hideg vagy havazás, Hochkar sajnos felejtősnek mondható, a használható 3 pálya közötti átcsúszó szakaszok is végig kövesek. Hó nélkül nem lehet csodát tenni.
Előzmény: (HofEE 184978)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2014.12.16. 14:04
Köszi a választ. Ahogy néztem, még az időjárással is szerencsétek volt, nem volt köd vagy erős szél.
Igen, pont ezért szeretem az idény eleji síeléseket, mert hiába kevés a pálya, tömeg az nincs, ezért minőségit lehet csúszni kis területen is.
Én már lebeszéltem magamat a decemberi csúszásról, a bizonytalan előrejelzések túl sok szelet és ködhajlamot mondanak, ráadásul idén nem lesz idénybérletem. (két ünnep között még ha fizetnek, akkor sem megyek a várható tömeg miatt). Így marad a január...
Előzmény: (huligan 175712)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2014.12.15. 11:25
Mik a tapasztalatok Hohckaron? Gondolkodom egy kimenetelen 19-től, de a webkamera képek és az előrejelzések eléggé eltántorítanak. A két nyitott pálya feltételezem jó, viszont minden más pálya foltosnak tűnik (azaz esély nem sok a javulásra). A hóhatár előrejelzés erősen ugrál, 2200 és 500 m között, csapadék össze vissza, plusz most hétvégére berakták a szelet is. Erős szélben még az 1-es pálya is kiesik...
Előzmény: (huligan 175458)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2014.12.10. 16:24
Naszóval, Hochkar nyit 13-án, teilbetrieb-el. Nem írják, de gondolom a szokásos 1-es és 2-es pálya.
Előzmény: (huligan 175306)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2014.02.01. 23:33
Hát nem tudom... Én péntek este voltam, a Sólyomnál kb. 1-2 percet ha kellett sorbanállni. Viszont a 4 üléses erre a pályarendszerre túl sok, túl nagy a tömeg a pályákon. Sorban nem álltunk, helyette síelni, snowboardozni sem lehet a tömeg miatt. Jobban preferálnék egy kisebb kapacitású felvonót, és akár 15 perc sorállást...

A hóminőség viszont tényleg kiváló.
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2014.01.20. 13:49
Én spec. csak magamnak szoktam 4 felszerelést vinni. 3 snowboard, 1 sí, ennek megfelelően 3 különböző cipő. A társaságban jónéhány ember szokott vinni fejenként 2-3 sílécet. Szóval szerintem fölösleges ezen töprengeni, az osztrák sínemzet, tudják hogy fejenként egy síléc nem elég semmire :)

De ha nagyon aggódsz, a meghatalmazás csak egy papírba kerül.
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2014.01.19. 10:38
A stuhleck honlapról:

"Alle angeführten Skikarten, ausgenommen die Punktekarten, Rodel- und Tubingkarten sind personenbezogen und dürfen nicht weitergegeben werden!
Bitte beachten Sie, dass wir lt. Tarifbestimmungen an unseren Drehkreuzen Kameras für Kartenkontrollen einsetzen."

Teljesen igazuk van, bármennyire is fel vagy háborodva. Ha spórolni akartok, a jegyvételkor kell kommunikálni, lehet adtak volna valami kedvezményt. Ha valaki kisgyereket is visz, már induláskor tudatában van, hogy igen, a bérlete félig kihasználatlan lesz. Az élet kegyetlen.

A kevés embernek inkább örüljetek, legalább el lehetett férni a pályán. Az, hogy nem adnak kedvezményt az 50%-os pályák ellenére sem, az is érthető, ilyen meleg időben sokkal többet kell dolgozniuk, hogy egyáltalán hó legyen a pályákon. Vagy utazhatsz dupla ennyit hóért (és benzinben ugyanúgy kifizetted a kőlönbséget...)

Plusz megjegyzés:
Lehet nem automatikus fordítóval kellett volna németre fordítani a magyar szöveget. Emlékszel az "elektromos csellentyűcske" Nagy Bandó féle szövegre? Na ez németül kb. ugyanúgy hangzik. Tudott egyáltalán a társaságból valaki németül?
Előzmény: (Bojler 167317)
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
Topik: Hochkar
2014.01.18. 20:47
Az egész hétből magasan a szerda volt a legrosszabb. Kicsivel dél előtt mondtam egy magyar csapatnak (talán Ti voltatok), hogy ez a szerdai nap nem jó választás, rosszak a pályák. Mondjuk tény, hogy a du. 3 utáni egy óra valóban jó volt, előtte valami ragadós trutyi.

Viszont a hétfő-kedd-csütörtök-péntek zseniális, szép idő, kemény, és jól használható pályák, zéró tömeg.

Javaslom mindenkinek, aki Hochkarra akar utazni egy napra, hogy nézze meg a bergfex időjárásjelentést. Ha havazást igérnek (és 70%-nál nagyobb páratartalmat), szinte tuti köd lesz.

A hóminőség és hómennyiség Hochkar-on elsőrangú.
Előzmény: (Mattv 167161)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.