Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Fetzer Robi által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (139)Időben csökkenő Időben csökkenő
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.12.20. 13:12
"És visegrádiak extra meglepetése karácsonyra: szezonjegy 2500/1500 Ft, felnőtt/gyerek, és ez nem áprilisi tréfa, hanem egy összefogás eredménye!"

Rezső, ezt fejtsd ki bővebben, mert biztosan lesz még, aki rajtam kívül nagy szemeket meresztett, és nem is érti egészen! Csak visegrádi állandó lakcímmel rendelkezőknek? Idénre? Erre a szezonra? Mi? Hogy?

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.12.18. 10:57
Hetek óta ilyen az 1-es kamera képe, vmi megborulhatott a műszerben. Nem szép, de a lényeget közvetít: várható nyitás 26-án! :-)

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.04.19. 12:53
Rezső, elő a kulcsokat, esti sízés!

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.03.30. 11:12
Mit nem lehet ezen érteni? Ha 100-nál minden autó fogyasztása kisebb, mint 130-nál, akkor csökken a károsanyag kibocsátás is, és ezt többre értékelik az osztrákok, mint annak a hátrányát, hogy az egyes egyén lassabban jut el a céljáig. Közösségi érdek az egyénivel szemben - szerintem érthető.

Robi
Előzmény: (Observer 195191)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.03.21. 14:05
Azért a bérlet-alapú rögzítésnek van egy nagy hátránya a gps-es nyomvonalmentéssel szemben: csak azt tudja biztosan, melyik lifttel indultál felfelé, azt legfeljebb csak saccolni tudja, merre indultál neki a lejtőnek. Nem véletlen, hogy az általam ismert Skiline is csak azt összesíti, mennyi volt a napi "magasságvesztésem", meg hogy mennyi időt töltöttem a pályán. Gond az, hogy ha egy adott pontról egy lift alsó állomása több útvonalon is megközelíthető, akkor nem tudja, hogy te a fekete rövidebben, vagy a kék hosszún értél el oda, de azt sem rögzíti, hol fejezted be a napot, mi volt az utolsó pályád, ami után már nem használtad többet aznap a kártyádat.
De rövid összegzésre persze jó ez is, nem kell kütyüket nyomogatni hozzá, meg nem kell izgulni, hogy lemerül-e a telefon a nap közepén.

Robi
Előzmény: (WéberF 195077)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.03.02. 08:49
Személyes tapasztalatom egyikről sincs, a képek és a leírások alapján én ebből a négyből mindenképp a Salomont választanám, és nem csak a neve miatt.

A két középső márkáról még csak nem is hallottam (ez lehet persze az én hibám is), de ha vminek a leírásában az van, hogy "legegyszerűbb", vagy "puha, engedékeny", én abban hosszú távra tervezve nem bíznék. A dechatlonosat alapból kiejtettem, a képek alapján kritikus helyeken kevésnek látom benne az anyagot, és félnék, hogy a lábujjél-pánt kialakítása rövid időn belül kikezdené a bakamcsomat.

Egy általános tanács: nekem az a tapasztalatom, hogy a fém csatok tartósabbak, és a befagyásnak jobban ellenállóbbak, mint a műanyagok, én a sajátomnak csak ilyennel szerelt kötést vennék.

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.02.21. 08:36
Az nem lehet, hogy nem beázott, hanem csak a belső cipőből kilépő pára nem tudott távozni a műanyag héjon át, és az "ült ki" a bélés külső felszínére? Én először látatlanban erre tipelnék, ha - amint írod - csak a felső része volt vizes.

Robi
Előzmény: (fezso6 194413)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.02.20. 19:16
"Nehéz ügy ez a boardozás is, mivel később találták ki mint a húzó felvonókat." Igen, erre szoktam mondani Visegrádon a tanulóknak, hogy kb. csak a kabinos felvonó az, ami snowboard-kompatibils, az összes többi nagyon tud tanítani! :-)

De ez már nem is Eplény-téma...!

Robi
Előzmény: (Tervező 194395)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.02.20. 18:38
Gyanítom, itt félreértés lesz! Tervező (szerintem) arra gondolt, hogy az szabálytalan, ha a síző a T-rúd hosszabbik szárát (tehát amelyik a felső drótkötélhez van erősítve) veszi a lába közé ("lovacskázik" a felvonón), és nem az, ha a boardos a két rövidebb szárból az egyiket akasztja be combtőhöz.

Robi
Előzmény: (minerel 194387)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.02.20. 13:26
András, csak én nem látom a korábbi mellékletet, vagy kiszerkesztetted? Jól emlékszem, ha csütörtökig kibírja a pálya, akkor megdől az eddigi 2. leghosszabb szezon is?

Ami ebben még külön érdekes, hogy az idén egyszer sem olvadt le a lejtő, nem kellett előről kezdeni mindent, csak a javítás, vagy a mennyiség hízlalása miatt kellett havat gyártani. Emlékeim szerint ilyen folyamatos nyitvatartás még nem volt a hóágyúzás kezdete óta!

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.02.15. 13:11
A jelenlegi hómennyiség alapján nem látom lehetetlennek a 69 napos szezon megdöntését is, ahhoz már csak jövő csütörtökig kellene nyitva lenni, ennyi hóval szerintem az menni fog!

A kritikus az lesz a gazdaságos üzemelés szempontjából, az emberek mennyire hiszik el, hogy Bp-től egy órányira még mindig tökéletes körülmények között lehet síelni, mennyire marad meg a kedvük kihasználni ezt a kivételes alkalmat! Hajrá, nyomjátok a marketinget! :-)

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.02.15. 09:11
A sielok.hu statisztikája szerint a mai nappal a sípálya a 62. üzemnapjába lépett, ezzel az "elmútnyócév" 2. leghosszabb szezonja az idei!

Ez az előző, karcsú telek után már nagyon hiányzott, kitartást a következő napokra! A dobogó első fokához még 19 nap kellene, az majdnem 3 hét, de reménykedjünk, hogy a meteorológusok csak annyira lesznek pontosak, mint eddig, és jópár téli nap áll még előttünk!

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.02.01. 12:18
Szia Laci!

Én nem értettelek félre. A snowboard-oktatásnak nem kell feltétlen ott véget érnie, hogy megtanítjuk az élváltást a tanulónak, onnan még sok munka van, egy része a félelem leküzdése is. Ennek feltétele, hogy a gyakorlatokat ne kapkodva végezzük (a lassúság itt előny!), épüljenek egymásra, legyen benne rendszer. A pálya széltől-szélig kihasználása nem ritka, bár inkább hosszirányba szoktak gyorsan lecsúszni azok, akik nem mernek eléggé előre terhelni, és a kanyar közben félelemből reflexszerűen visszaterhelnek a hátsó lábra.

Robi
Előzmény: (SoosLaci 193586)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.02.01. 10:38
Szia Laci,

nekem az után, hogy a saját próbákozásaim alapján nem tetszett a műanyag pályás oktatás, kellemes meglepetés volt egy tanítvány, aki elmondása szerint ott oktatóval eljutott a csúsztatott kanyarodásig, majd néhány órát (napot?) tudott gyakorolni havon. Ezek után jött hozzánk, hogy lépjünk tovább, és olyan szép, iskolázott mozgása volt (minden testrésze a helyén, nem kalimpált, koncentrálni tudott már másra is, nem csak az egyensúlyának a megtartására), hogy öröm volt vele foglalkozni, és gyorsan is haladtunk.

Én is azt javaslom, keress sípályát a környékeden, vegyél pár órát oktatótól, hidd el, megéri ennyi befektetés (nálunk pl. 9 e Ft 50 perc + a bérlés, ha kell, de ha már ketten vagytok, akkor csak 6 e Ft), sokkal hamarabb eljutsz arra a szintre, mikor élvezni is fogod a csúszást, és nem azért fizetsz ki több ezer forintot a pályabérletre, hogy ott essél-keljél.

Hajrá, a snowboard tanulás első része egyáltalán nem ördögtől való! :-)

Robi
Előzmény: (SoosLaci 193551)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Snowboard
2017.01.25. 21:49
Akkor az pont "optimális" lesz neki! Arra figyeljetek, hogy túl sok pénzt ne adjatok érte, mert ha végül nem tetszik meg neki a sport, akkor fölösleges pénzkidobás volt, de ha meg igen, és ráadásul ügyes is lesz, akkor gyorsan ki fogja nőni.

Tanuláshoz, az első órákhoz érdemesebb inkább bérelni felszerelést, ott egyrészt több méretet is ki lehet próbálni (ha pályánál béreltek), másrészt nem bukjátok be egy új deszka árát, ha mégsem tetszik meg neki a snowboardozás.

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Snowboard
2017.01.25. 16:14
Az optimálisnál* rövidebb lap fordulásban engedelmesebb (könnyebb vele pl. a forgásos trükkök nagy részét "beadni"), de kezelt pályán vagy mély hóban épp ezért izgágább is lesz, a kanyartartása, mélyhóban a felszínen maradása gyengül.

* Az optimális - a fentiekben leírtakból is látszik - elég tág fogalom, nagyban függ attól, mire szeretné használni a deszkát, mekkora a boardos tömege, illetve mennyire stabil már a tudása!
Általánosságban azt lehet mondani, kezdőknek mellközép és váll közé, haladóbbaknak vállvonal és állcsúcs közé érjen a deszka. Ha a szegycsont tetejéig ér, azt még inkább "kezdő" méret, de ha csak trükközni, ugrálni akar vele, jó lesz.

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.01.25. 09:35
Ide is, hátha jobban szem előtt van:

Szombaton (2017. jan. 28.) reggel 7:50-kor indulok Dél-Budáról Visegrádra, estig (kb. 19 óra) kint leszek. Budai alsó rakpart mentén, Aquincumnál, Békáson, Szentendrén, stb. lehet hozzám csatlakozni. Előzetes jelentkezés alapján aznapra még egy helyem van a kocsiban. A teljes útiköltség (oda-vissza) 4 e Ft, ezen kell létszám- és útvonalarányosan osztozni. Jelentkezni itt vagy a (30) 914-3219-es telefonon.

Ugyanez várható vasárnap is, esetleg egy kicsit korábbi (18 órás) visszaindulással. Aznapra még nincsenek utasaim, így akár 3 embert is tudok vinni!

Kérlek, sílécedet, deszkádat lehetőleg zsákban hozd, hogy kíméljük a kocsit és egymás felszerelését! Köszönöm!

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.01.13. 13:08
Kedves bokaresz!

Beszélgettem erről párszor az üzemeltetővel, abból én azt szűrtem le:

1.
Visegrádon sajnos nem csörlős a ratrak.
2.
A piros pályák ápolásával nincs is gond, viszont az 1-es eléggé fekete.
3.
De még ha nem is a ratrak lenne a szűk keresztmetszet, az igazán probléma az, hogy a pálya meredeksége miatt kellene rá kb. 30 cm hó, ez alatt a mennyiség miatt értelmetlen lenne rámenni géppel, mert nem dolgozná el, nem tömörítené, csak túrná, felszedné a havat, a tömörítetlen havat pedig az első 20-25 lecsúszó lenyomná az aljába, kb. fél napos használat lehetőségét biztosítva az 1-es pályának.
(Egyébként most is ez van a legkisebb természetes hó esetén is, az emberek türelmetlenek, nem várják meg, míg elég hó összegyűlik, ha fehér a pálya, már kapaszkodnak fel rá. A nyomokból aztán látszik, a legtöbb, aki felmegy - legyen síelő vagy boardos - nem tud/mer lejönni carvingolva, megijednek a meredekségtől és/vagy a technikai tudásuk sincs meg hozzá, aztán driftelve, farolgatva lebotorkálnak, és letolnak minden havat.)
4.
Legalább 30 cm-nyi műhavat fújni az 1-es pálya felületére rettenetes költség és igen komoly technikai kihívás lenne a meglévő gépparkkal, amit sajnos nem tudnak bevállalni jelen körülmények között (víz sem állna elég rendelkezésre), és finoman szólva is igen kérdéses lenne a megtérülése.

Ezért inkább az alsó részek üzemeltetésére koncentrálnak, és ha a természet segítségével a felső pályaszakaszokat meg tudják nyitni, azt ajándéknak tekintik, és nem kérnek érte plusz pénzt (pedig több ember kell a felvonókhoz és a panorámautat is taposni kell a hószánnal).

Robi
Előzmény: (bokaresz 192595)
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
Topik: Visegrád
2017.01.13. 12:43
Elő a hosszú nyelű partvist, és lesöpörni a havat a 2-es kameráról! :-)

Robi
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2017.01.13. 10:46
Ha csak időnként jelentkezik, lehet az az oka, hogy a lábfejed felett túl szorosra csatoltad/fűzted a sí/snowboard bakancsot! Ilyenkor a lábfej felülről összepréselődik, a talpboltozat izmai kifeszülnek, ez fájdalmas lehet.

Próbáld ki, hogy ha kicsit lazítasz a csatokon, fűzőkön, elmúlik-e. Ha igen, és még így is jól tudod irányítani a lécet, deszkát, nyertél, ha nem múlt el, akkor nem ez volt az oka. Ha elmúlt, de lötyögős maradt a lábad a bakancsban, cserélj, léteznek kimondottan magas lábfejre szabott sí/sb-cipők.

Robi
Előzmény: (Mankus 192578)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.