Egy nappal a tragédia után még nem lehet tudni, hogy pontosan mi okozta a kilenc ember halálát követelő balesetet. A rendőrség egyelőre nem nyilatkozott, hogy emberi mulasztás vagy műszaki probléma történt, amikor a betontömb a felvonó kabinjára zuhant. Az osztrák közlekedési miniszter kedden fatális balesetek láncreakciójáról beszélt.
Természetesen a baleset után Ausztria és Németország döbbenten áll a történtek előtt. A kilenc áldozat mind német állampolgár volt, akik egy sítáborban vettek részt. Köztük hat 12-14 éves gyermek - két fiú és négy lány -, akik már az idei szezonra gyakoroltak a gleccseren. A többi áldozat két középkorú férfi és egy nő Bajorországból.
Az áldozatok és a sérültek hozzátartozói azonnal Söldenbe utaztak, ahol most pszichológusok felügyelete mellett tartózkodnak. A helyszínt meglátogató német közlekedési minisztert valósággal letaglózta a "súlyos baleset Európa legszebb üdülőhelyén."
A tiroli rendőrség szerint még nem lehet kijelenteni, hogy műszaki hiba vagy emberi mulasztás miatt esett le a betontömb. Ennek megállapítása jelenleg is folyik. Megkérdezett szakértők szerint a vizsgálat akár hetekig is elhúzódhat. Azt már lehet tudni előzetesen, hogy a helikopter alkalmas volt ekkora tömeg szállítására, túlsúlyos szállítás kizárható. Az is kiderült közben, hogy a szállítást végző salzburgi cég rendelkezett minden szükséges engedéllyel, amely ehhez a speciális munkához szükséges volt. Ezeket a tényeket az osztrák közlekedési miniszter közölte.
Az osztrák televízió adásában a szakértő arról beszélt, hogy a betontömb minden képzeletet meghaladó brutális precizitással találta el a mozgó kabint kétszáz méter magasból. A helyi lift társaság vezetője szerint Tirolban, sőt az egész világon is tilos átrepülni használatban lévő liftek felett, és ez előírás még a mentőhelikopterekre is vonatkozik.
A helikopter vezetője továbbra is sokkos állapotban van és nem tudott magyarázatot adni a történtekre. Egyelőre rejtély, hogy mitől zuhant le a folyékony betonnal megtöltött blokk a 90 km/órás sebességgel repülő helikopterről. A pilótafülkében két kapcsoló van, egy elektronikus és egy mechanikus a szállítmány esetleges ledobására vészhelyzet esetén. Egyes hírek szerint ezek a kapcsolók olyan állásban voltak, amiről arra lehet következtetni, hogy a pilóta nem használta. Hírek szerint a 35 éves pilóta 850 repült órával rendelkezett.
Repülésbiztonsági szakértő - a helyi lifttársaság vezetőjével ellentétben - kijelentette, hogy a pilótának joga volt átrepülni a lift felett, mert Ausztriában nincs olyan rendelet, amely ezt megtiltaná. Arra sincs rendelet, hogy üzemelő lift felett nem szabad átrepülni. A lifttársaság vezetőjét, arról faggatták, hogy miként lehetséges, hogy a bennülők kizuhantak a kabinból. A válasz szerint a drótkötél rezgése és kilengése "brutálisan begyorsult", és ezért a bennülőkre ható erő a normálisnak sokszorosa volt, amelyet nem lehetett elviselni. Az a folyamat játszódott le, amit pl. az autós törésteszteken is lehet látni.
A szerencsétlenség miatt sokan aggódnak Sölden jövője miatt. Az utóbbi napokban egyetlen híradás sem mulasztja el megemlíteni, hogy tavaly már történt baleset ugyanezen a felvonón. A település vezetői és idegenforgalmi szakértői a közvélemény előtt mint légi katasztrófát igyekeznek a történteket feltüntetni, amelynek szenvedő alanya volt az ominózus lift. Kétségtelen van igazság ebben, de a síelők lelkének nagy részében igencsak mély nyomokat hagyott ez az eset és két ilyen tragédia egymás után valószínűleg néhány embert elriaszt majd az amúgy tényleg csodálatos környéktől.