Az új lift, amely a büszke Peak to Peak Gondola (két csúcsot összekötő kabinos) nevet viseli a jövő szezontól már közvetlenül fogja összekötni a mindig is kevesebb síelőt vonzó Blackcomb oldalt a zsúfoltabb és felkapottabb Whistler résszel. Többszörös liftátszállásokkal eddig is megközelíthető volt egyik hegy a másikról, az új lift csak lerövidíti a távot. Sokan nem szimpatizálnak a mega-építménnyel, hiszen maximum 10 perces csúszással és az eddigi liftekkel is át lehetett utazni egyik hegyről a másikra.
Kabinbelső | Leghosszabb táv | Két hegy közt |
A síterepnek persze nagyszerű reklám az új lift, amely több szempontból is a világrekorder lesz. A legnagyobb szenzáció, hogy sehol a világon nincs olyan felvonó, amely ilyen hosszú távot tesz meg két liftoszlop között. A tervek szerint a csodalift több mint 3 kilométer (3024 méter) hosszan feszül majd két oszlop között.
Egy másik világrekordot is magáénak tudhat az új felvonó. Sehol ilyen magasan nem jár felvonó a földfelszínhez viszonyítva. Tériszonyosaknak nem ajánlatos lenézni a felvonó egész útvonalán, de különösen az egyik pontján, amikor a Fitzsimmons patak felett jár. Ezen a ponton pontosan 436 méterrel lebeg majd a föld felett, amely igencsak különleges élménynek ígérkezik.
A huszonnyolcas szám fontos szerepet játszik majd a felvonó életében, hiszen ennyi kabinból fog állni, és összesen ennyien férhetnek majd el egy kabinban. Összesen 4100 utast szállíthat majd óránként a 4,4 kilométer hosszú távon, amely állítólag szintén világrekordnak számít, a leghosszabb átszállás nélküli lift kategóriájában.
A projektről szinte már mindent lehet tudni, május 21-én kezdődik az építkezés és 2008. decemberében kell majd átadni. A tervezett 51 millió dolláros költségvetésével Észak-Amerika legdrágább felvonójának a címét is sikerült elhódítania.