Kilenc szlovén síközpont újult meg idén annak a 76.5 millió eurós fejlesztésnek köszönhetően, amelyből 55.4 millió eurót Szlovénia Gazdasági, Turisztikai és Sport Minisztériuma adott.
2023 végéig
Krvavec,
Vogel,
Velika Planina,
Cerkno,
Golte,
Rogla,
Kope,
Mariborsko Pohorje és
Trije Kralji létesítményei komoly korszerűsítésen mennek keresztül, amelynek eredményeként a jövőben nemcsak a téli szezonban, hanem egész évben aktív hegyi üdülő és élményközpontokként tudnak szolgálni. A fejlesztéssel Szlovénia még egy lépéssel közelebb kerül ahhoz, hogy Európa aktív és zöld turisztikai célpontjává váljon. - adta hírül a
slovenia.info
Szlovéniában az elmúlt három évben gigantikus turisztikai fejlesztések zajlottak, amelyeknek célja szálláshelyek fejlesztése, hegyi üdülőhelyek átalakítása, valamint infrastrukturális hálózatok fejlesztései voltak. A Gazdasági, Turisztikai és Sport Minisztérium három nyilvános pályázat keretében összesen 136 projektet támogatott 359 millió euró értékben, amelyekből 142 millió euró az európai költségvetési alapból származott.
A múlt évben megkezdett és idén befejezésre kerülő beruházások során, 55.4 millió eurós állami támogatással Szlovénia síközpontjai újulnak meg, amelynek kapcsán Dubravka Kalin, a minisztérium Idegenforgalmi Igazgatóságának vezetője így nyilatkozott: „A pályázat olyan stratégiai beruházásokra összpontosított, amelyek nem csupán a téli szezonhoz kapcsolódnak, hanem támogatják a síközpontokat abban is, hogy egész éves vonzó célponttá váljanak. A síliftek és felvonók mellett így új szabadtéri programként a létesítmények vonzáskörzetében kalandparkok, hegyikerékpár pályák, tematikus túraútvonalak és siklóernyős pályák is kialakításra kerültek.”
A Szlovén Turisztikai Hivatal a fejlesztésekkel párhuzamosan izgalmas promóciós tevékenységekkel készül a 2023/2024-es téli szezonra. A tavalyi évben a síközpontok forgalmát 80%-ban a belföldi turizmus generálta: 1.2 millió vendég kereste fel az ország 32 pályakomplexumát. Az idei évben a digitális reklámkampányokban jelentős szerep jut majd a külföldi piacoknak is, így többek közt Horvátországban, Szerbiában, Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Hollandiában, Olaszországban, Ausztriában és Németországban is találkozhatnak az olvasók és a nézők a Vzemi si čas. Moja Slovenija néven futó szlovén kampánnyal.
Ana Savšek, a Szlovén Turisztikai Hivatal digitális marketing részlegének vezetője elmondta: „A téli szezonban nem csupán Szlovénia megújult sí- és hegyi üdülőhelyein lesz a hangsúly, hanem a termálfürdőkön és wellnessközpontokon is, amelyek a téli sportok mellett kényeztető szolgáltatások széles választékával várják az ideérkezőket.
Matej Kandare, Szlovénia Szabadidős Szervezetének (Slovenia Outdoor Association) az elnöke hozzátette, hogy a szlovén tél valóban nemcsak a síelésről szól, hanem számos szabadtéri tevékenységet is magában foglal, amelyek mellett jelentős vonzerővel bírnak Szlovénia gazdag kulturális, történelmi és gasztronómiai örökségei mellett. „Felmérések szerint a legfontosabb külföldi piacainkon 17 millió ember hódol a síelésnek és a különböző téli sportoknak. Célunk, hogy ezeket az embereket elérjük, és az új fejlesztések révén Szlovéniába csábítsuk a téli sportok és élményprogramok kipróbálására.”
Boštjan Paradiž, a szlovén felvonó üzemeltetők szövetségének (Slovenian Cable Car Operators Association) vezetője szintén optimizmusát fejezte ki a jövőt illetően. Szerinte az európai és állami támogatások révén megvalósult infrastrukturális fejlesztések hosszú távon biztosítani fogják Szlovénia versenyképességét az Alpok és a Balkán régióval szemben. „Innovatív megoldásokra már csak a hegyi épületkomplexumok egész éves fejlődése érdekében is szükség van, hiszen csak a jól működő és fejlett hegyi üdülőhelyeknek van pozitív hatása a helyi gazdaságra és közösségekre, nem utolsósorban pedig az ország fejlődésére”.
A síelők már most is igénybe vehetik az összes szlovén sípályát egyetlen átfogó síbérlettel, amelyről részletes információ a
skislovenia.eu weboldalon érhető el.