kb 7 éve síelek, ez alatt megfordultam pár helyen (Szlovákia: Csorba tó, Donovaly, Itthon: Visegrád, Dobogókő, Kékes, Mátraszentistván, Ausztria: Mönichkirchen, St Corona, még ezen felül is volt pár) de ez veri mindet: hatalmas (2011.01.10. klaci1959 : "A terület nem nagy, de ezt tudtuk." - mihez képest? A felsoroltakhoz képest sokkal-sokkal nagyobb) Az egy nap alig volt elég bejárni az egészet (jó, három gyerekkel mentünk, ez kicsi lassított, de mentünk többet a fiammal külön: ilyenkor tetejétől az aljáig jó tempóban, de nagy távolságok miatt 1 órába nehéz 3 teljes kört belepréselni).
Időnként nagy tömeg verődött össze a 4 és 6 üléses központi felvonóknál, de a 40-50 ember is felvonón volt 3-4, max 5 percen belül. A személyzet oda figyelt: ne menjen üres felvonó, és ha kicsivel megyek lassítanak a felvonón, igazgatnak (ezt itthon nem tapasztaltam, itthon egymással trécselnek, ha megkérem ezért persze segítsenek de ez nem természetes)
A pálya mai állapota: reggel kisebb, délutánra egész nagy összefüggő, összefagyott jég felületek. Már síelek egy ideje, de amikor a lányomat tanítottam , s nem a pályára koncentráltam hirtelen arra lettem figyelmes hogy léc nélkül csúszom változatlan sebességgel a jégen: mindkét léc kioldott, és meg nadrágon repültem vagy 6-7 métert mire fékezni kezdtem.
Pl a 9-s jelölt átvezetés majdnem vízszintes, minimális lejtéssel, keskeny. A szél minden havat lefújt róla (délután jártunk ott) és merő jég. Oda kellett figyelnem hogyan lavírozzak.
Térkép szerint a legmeredekebb is csak piros, a 3-s pályának több szakasza is van ami vetekszik Dobogókő vagy Kékes fekete részével (főleg most hogy jeges volt pár rész) De ésszel az egész család lejött a legtetejétől a legaljáig.
A sípálya honlapján fent lévő térképet kinyomtatva vittem , de a parkolásban nem segített. Nem akartam a P1-el jelölt nagy parkolóba menni (sokan voltak, és csak felvonóval lehet felmenni lejönni, azaz el van választva a sítereptől), elindultunk megnézni a többi parkolót. Onnantól kezdve mindenhol autók vannak (jól kitáblázott a hely, felváltva P tábla majd pár méter múlva megállni tilos és újra rakat P), néhol az autóból lehet a pályára csúszni ) pl a a térképen Parkstrasse –vel jelölt P3 hoz vezető út szinte végig parkoló). Másodjára már könnyű lesz jó helyet találni.
Előjelzés -10 fokot és havat jelzett, a tetőn kemény volt a szél, de szerintem ott sem volt ilyen hideg, lejjebb a napon pedig kifejezetten barátságos volt. Mindenképp érdemes felmenni, mert a kilátás káprázatos (még a szélkereke sem tudják teljesen elrontani), akármilyen a szél, meg kell nézni és ilyen környezetben síelni.
Nekünk hatalmas élmény volt, hiába voltak sokan, a terület is hatalmas. A többség jól síel, és intelligens, elfér a pályán. Mátraszentistvánon az volt az élményem: 25 percet várok, 5 percet megyek fel (mert lassú a felvonó) és 2 percet csúszok le. Itt meg 3 percet várok, 10 percet megyek fel (főleg ülve és közben csodálom a kilátást, gyors felvonokkal) és akár 30 percet csúszok le.