Sajnos véget ért a a síszünetünk, de megérte.
Mivel először voltunk ezen a pályán, pár hasznos info azoknak akik hasonló cipőben járnak majd.
Érkezni a többségünk az A2-esen fog Gratz irányából, a 111-es főútra kell lekanyarodva. Hermagor után a Tröpolach táblát kell figyelni, de alatta ki van írva nagy zöld mezőben a Millenium Express is, úgyhogy nem nehéz odatalálni. A lekanyarodó jobbra lesz, és a felüljárón át visz az út a faluba, előre tekintve, már látható is a Millenium Express, és a völgybe csúszó pálya a Carnia. A parkoló szektorokra van osztva, reggel és délelőtt, felügyelők terelgetik a jónépet, 12 után már oda áll meg az ember ahol jól esik. Minden parkolószektor bejáratánál megáll a piccolo express, ami egy JCB416-os traktor és az utána kötött kocsi, használata természetesen ingyenes. Kettő ilyen jár körebe folyamatosan, 2-3 percenként. A megálló számát érdemes megjegyezni, hogy visszafelé ne legyen gond, és ne kelljen a kocsit keresgetni. A Piccolo a Millenium alsó megállója előtt tesz le. Itt szükség esetén 6 pénztár is tudja a bérleteket osztani, pályatérképet a bérlétvásárláskor külön kérni kell mert nem raknak ki, de kérésre adnak akár többet is. A beszállásnál a reggeli időszakban lehet némi sorban állás, de a kabinok akár 15 embert is képesek befogadni és kb 15-20 másodpercenként érkeznek, tehát egy nagynak látszó tömeget is képesek felvinni rövid idő alatt. A Millenium kb. 20 perc alatt ér fel a csúcsra, de közben 2 helyen is ki/be lehet szállni. Az első a Gmanberg 1020m-en itt gyakorlatilag csak a Carniához lehet kiszállni. A 2. megálló azoknak lehet érdekes, akik még inkább kezdők, vagy családosok, itt vannak könnyebb kék pályák, illetve a gyerekeknek épített ovi részleg. A csúcson a kiszállásnál jobbra esik a KofelCenter, itt kávézótt WC-t és egy express síszervizt vehetünk igénybe. Ez utóbbi vállalja, hogy max. 10 perc alatt megcsinál egy gyors karbantartást léceinken, az aktuális várakozási időt egy nagy piros kijelzőn mindig mutatják. Ez ált 5 perc, kipróbáltuk tényleg ennyi (vagy még ennyi sem) és 7 EUR-ba kerül, 17 EUR-ért pedig már egy komolyabb szervizt is kérhet az ember. Amire figyelni kell, hogy a minden léchez egy-egy érvényes bérletet kérnek.
Nassfeld alapvetően 3 völgyből áll, amiket oda vissza egyben lehet síelni. Bemelegítő csúszásnak én a 23/23a pályát ajánlom, nem nehezek és Madritsche felvonóhoz visznek, ami a kezdetükhöz jön vissza. A kalandozást érdemes a keleti felén kezdeni, a 23-25-40 pályákon keresztül lecsúszni a völgybe és az 1-es felvonóval felmenni. Innen a 7-es pályán le, majd a 7-es felvonóval fel a csúcsra. A 9,8,7 pályákat reggel/délelőtt süti a nap, délutánra már nem olyan jó az állapotuk. Ezen az oldalon a 4-es pálya volt a kedvencünk, bár piros, de szép széles, még tömeg esetén is el lehet rajta férni. Délután érdemes a nyugati oldalra menni a 20-as felvonó a Mössern felé. Itt a 60 és 62 pályák voltak a kedvencek, amik a 4-eshez voltak hasonlóak. A 65-ős mellet 2 csákányos is működik, a jobb oldali nem a tetejéig visz fel, aki csak tovább akar menni, a 22 vagy 23-as "buborékos" felvonókhoz, az itt is kiszállhat és a 70-es pályára kanyarodva mehet tovább. Ez a 70-es nem igazán lopta be magát a szívünkbe, különösen a Rudnigalmi hütte alatti része nagyon vacak, kellemetlen lejtése és jeges volta miatt. A 22-es felvonóval mindenképp érdemes felmenni a Troghöhe-hez, a látvány fantasztikus és a 66-os kis kéken lecsúszva is megkapó panorámát nézhetünk.
A 23-as felvonóval érhetjük el a Carnia kezdőpontját, de közben meg is gondolhatjuk magunkat és a 77-es pályán akár vissza is jöhetünk, ez is elég kellemes rész volt. Ennek az alján van egy szlalom pálya, ahol a síbérlettel regisztrálva videofelvétel készül, amit azután az interneten nézhetünk meg, és ezért a szolgáltatásért nem kell külön fizetni. A 78-as kék erdei lecsúszást egyszer kipróbáltuk, de szerintük elég kellemetlen, szűk, nincs biztonsági háló és néhol elég meredek.
Fontos, Nassfeldre (de máshova se) senki ne jöjjön síbiztosítás nélkül! A pályák olyanok, hogy sok helyről baleset esetén helikopteres mentéssel tudnak csak lehozni, napi 2-3szor fordult a gép míg kint voltunk.
A másik fontos, hogy Nassfelden a piros pályák tényleg pirosak és a kékek is sokszor sötétkékek (főleg a kis erdei átkötő szakaszok), ne becsüljük le őket !
A pályákon számtalan hüttébe térhetünk be, az árak is mutatnak szórást, egy meleg tea 1.80-2.50 egy germknödel 5.20-5.50 között ingadozik, a legdrágább A KofelCenter és környéke.