Jó előre eldöntöttük, hogy a tavalyi remek maribori csúszás után idén ismét a kedvező árfekvésű és közeli síterepet választjuk. Fokozódó aggodalommal figyeltük, hogy az indulás előtt 2 héttel még mindig csak 5-10 cm műhó volt bejegyezve, de aztán az indulásunk előtti napokban leesett 30+ már némileg megnyugtatott bennünket.
Január 30-án érkeztünk, majd a szállás elfoglalása után inkább a társas kapcsolatokra helyeztük a hangsúlyt, s nem arra hogy lerohanjuk a pályát. Ezt a döntésünket (mármint, hogy nem csúsztunk) később hibának tudtuk be. Estére azért beterveztünk egy csúszást. Sajnos nem kalibráltuk bele, hogy a jegypénztár nem addig van nyitva, ameddig a pályák mennek, így ha már beöltöztük, pályaszűz társunk kezdő oktatásával múlattuk az időt, nem hiába. A szívtelen pályaüzemeltetők, nem véve figyelembe, hogy az aznapi síelésünk kútba esett, 21:00-kor megfosztottak bennünket a pályavilágítástól, így bérlet hiányában, a szemerkélő ónos esőben, és tök sötétben bandukoltunk vissza a szállásra (ami egyébként a Bolfenken volt). Kezdő társunk kezdeti lelkesedésével és elért eredményeivel tértünk nyugovóra azzal a fix elhatározással, hogy másnap megszálljuk a pályát, de a délig tartó ónos eső nem csak az utakat tette járhatatlanná, de a pályákat is egy masszív jégkéreggel vonta be. A kéreg vastagságáról csak annyit, hogy csak úgy lehetett közlekedni, hogy az ember a túracipője sarkával átszakította a jeget, máskülönben hamar gerincre vágta magát a delikvens. Természetesen a liftek nem mentek, a pályákon a csúszás lehetetlen volt, a ratrakok nyugodtan pihentek a parkolóban, mint megannyi sóbálvány.
Csúszás hiányában a közeli kilátót terveztük meglátogatni Stolpon, gyalogosan. Kemény munka volt a leratrakolt , de jégpáncéllal védett (9es pálya ) hegyoldalon felküzdeni csúszáshoz edzett testünket. A kilátót végül is nem értük el, mondhatni feladtuk (ekkor vált mondássá, hogy „A következő kanyarban lesz!”), és meggyőztük magunkat, hogy a masszív ködbe burkolódzott tájból amúgy sem láttunk volna semmit. Ez egyébként igaz is volt. Kisebb hó csatákkal és azt követő szaunával múlattuk a hátralévő időt, de csodák csodája estére elkészítették az 1-es pálya felső szakaszát (semmi mást!!) és tettvággyal tele, zsebünkben a következő 2 napra szóló bérlettel, nekivágtunk. Csak a pályán tudatosult, hogy csupán a „D” jelű 2 ülésesig volt kész a pálya. Arról tudomást sem véve, hogy a lift hol megy, hol nem, lesüvítettünk a felvonóig, ahol is tudatosult bennünk eme nem elhanyagolható tény. Feljutván e múlt évezredből itt maradt matuzsálemre, megkezdtük csaknem félórás utunkat a kiindulópontig. Valamilyen rejtélyes okból a felvonó 50 m-ként megállt és az utazó közönség hangos „ollézása” közepette 5m-es vertikális kilengésbe ment át. Aznap este, az amúgy sem hosszú pályaszakaszon kettő, azaz 2 alkalommal sikerült lecsúszni, majd „ojtották” a villanyt 9-kor, már-már kényes német precizitással. Szombatra letakarították a többi pályát is, de még így is csapni való minőség volt a bolfenken. Hatalmas tömeg arra a kevés pályaszakaszra koncentrálódott, amit a pályakezelők elkészítettek, a meredek részek (pl 4es) kőkemény jégtömbbé fagyva gyakran látványos esésekre késztették a gyanútlanul arra síelőket. Rövid tanakodás után átbuszoztunk az Arehre, mivel a közbenső pályák és az azokat összekötő kék szakaszok le voltak zárva. A piskeren múlattuk az időt, ahol remek volt a pálya, de tejföl köd volt és egy idő után az eső (később ónos) is áztatta ruházatunkat. Egyet még csúsztunk az arehről is a valamivel kisebb ködben, majd az utolsó előtti busszal visszamentünk a szállásra.
Kora esti programként az esti várost terveztük megtekinteni, így a nappali zárás előtti (4órás) kabinnal lementünk a völgybe, majd egy helyi járattal (6os) 1,1€-ért bementünk a belváros széléig. Ekkorra már az ónos eső ismét jégpáncélba öltöztette a várost, így a pingvinjárásban végrehajtott városnézést hamar meguntuk és forraltborozással tettük fel a cinikus „i”re a pontot. Az utak egy óra múlva sem csúsztak kevésbé, mint előtte, így balsejtelmemnek hangot adva vészmadárként jósoltam, hogy lehet, hogy a kabin sem megy. Sajnos igazam lett, így újabb 2 órát töltöttünk a nem épp legszebb arcát mutató Mariborban, arra várva, hogy a karbantartók megoldást találjanak a csaknem 2x-es vastagságra hízott függesztő kábel leolvasztására. Persze az ónos eső egy pillanatra sem hagyott alább a karbantartók elleni harcában, úgyhogy ezt megunva több forrás bevonásával taxit rendeltünk (figyelem: a taxi megrendelése nem jelenti annak feltétlen találkozási pontra való érkezését, legalább is az első cab, még 1 óra múlva sem érkezett meg). Nettó 45 perc vidám autókázást követően következett be az, amit egy magyar taxis szájából soha se hallanál. Ő a 25€-s fuvardíjat a szállodával elrendezi. Hihetetlen. A szálloda megvárt bennünket a vacsival, a pincérek mosolyogva tették elénk az addigra már kicsit viharvert, aznap esti fogásokat. Bevágtuk, mert éhes ember nem válogat, és ha már ez a nap ilyen szép kerek lett, kikértük a jobb pillanatokra tartogatott wellcome-drinkeket is.
Sajnos a másnapi síelésnek lőttek, mert még vasárnap délben sem tudták a felvonókat beindítani, így megpróbálkoztunk a bérlet visszacserélésével (2 naposról 1 naposra). Erről az üzemeltetés hallani sem akart, bárhogy bizonygattuk, hogy péntek éjjel akadozott a felvonó, vasárnap nem is járt, és egyébként is, mi nem is akartunk 2 napos bérletet venni csak a pénztáros rábeszélt, mert hogy havat mondanak, és nem esőt, higgyem el.
Összességében remekül szórakoztunk, csak kár volt ezért ennyit utazni. A síterep ettől elfogadható, no nem egy Nassfeld, de árértékben mindenképpen megfelelő. Mivel eddig nem sok hó esett kétségesnek ítélem, hogy rövid távon elfogadható pályaminőséget állítsanak elő.
Végezetül a 4 nap egyik kedvenc SK mondása: Hnyedí Moszkvics uzs trúbi v zákrutye pán policajt, nyevietye, kgye nájgyem toaletu? (A barna Moszkvics már a kanyarban dudál, biztos úr, nem tudja, hol van a legközelebbi toalett?)