Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

bongi által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (37)Időben csökkenő Időben csökkenő
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.12.18. 14:24
Vasss, MGMM! Kösz az infót, akkor arra a 2-3 napra marad Jasna, a szlovákok 19 euróért adják a napijegyet.
Előzmény: (vasssy 127437)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.12.18. 07:39
Szia!

Szeretném az ünnepek alatti tömegnyomor előtt, a jövő héten síeltetni a gyerekeimet. Kerestem, van-e szezoneleji kedvezmény Stuhlecken, de a honlapon nem találtam. Milyen árakkal találkoztál? Előre is kösz!
Előzmény: (vasssy 127419)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
Topik: Bukovel
2011.11.29. 10:22
Szia! Az nem lehet, hogy túlléped a napi vásárlási limited,ami általában 2OO.OOO Ft-ra van beállítva?
Előzmény: (Schlosser 125348)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.11.24. 22:41
De Alaszkában 6194-nél magasabbról nem lehet lesíelni. Lévén ez a legmagasabb pontja...
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.11.22. 20:18
Hú, de mennyire igazad van. Szerintem viszont Chopok dél vitte ezügyben a pálmát. Itthon a Nagy-Hideg-hegy tudott gyönyörűen buckásodni.
Előzmény: (Bukfenc 124677)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.11.02. 14:51
Szia! A válasz igen. Az M1-es mentén benzinkúton tudod megvenni a matricát, forintért.
Előzmény: (klim78 123268)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.11.02. 14:03
Szia! Működött az új Alteck-lift? Ha igen milyenek a kapcsolódó pályák?
Előzmény: (RM 123265)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.09.14. 11:51
Megkerestem az építés alatt álló felvonó adatait, ami 120km/h-ás szélig üzembiztos lesz és 22 darab 24 személyes kabinnal látják el:

PRIEHYBA - CHOPOK
dual rope cableway system FUNITEL with 24–seated cabins
manufacturer: DOPPELMAYR GMbH - Wolfurt
capacity: 2480 people/hour ride time: 6,5 min.
velocity: 7 m/s
difference in altitude: 655 m
length: 2130 m
down station: 1348 m a.s.l. top station: 2003 m a.s.l.

Sajnos csak a 2012-13-as szezonra lesz kész, de tényleg biztatónak tűnik.
Mindenesetre bő 10 év után újra el fogok menni gyerekkorom topterepére.
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.03.02. 08:20
Szisztok!

Mi a szezonban keddenként szoktunk leugrani Bp.-ről egy-egy esti sízésre. Tegnap kicsit korábban érkeztünk, ráadásul a nap is később nyugszik már le így volt lehetőségem a 4es pálya kiprobálására is. Na az tényleg jó kis eséssel rendelkezik. Annyira élveztem, hogy csákányos zárása után is mentem még arra 2-3 kanyart és inkább felcsúsztam a 4személyesig. Egyébiránt nagyon jó volt a pálya, talán a legjobb a tél során. Kevesen voltak, nem volt össze túrva estére sem. Gratula a fenntartóknak, hogy márciusban is ilyen szuper körülmények vannak!
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.02.08. 19:40
Szia Stani! Nem tudom az én beírásomra reagáltál-e, hogy Rennwegben nem éri meg? Ha igen, akkor csak annyit, hogy ez szállás Neusessben van a régió közepén, nem Rw.-ben. Sajna nincs annyi pénzünk, hogy ennél többet áldozzunk és nekünk igenis megéri. :-)
Előzmény: (Stani 108587)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.02.07. 20:48
Szia! Mi idejárunk 4-14 személy közt tudnak szállást adni. 15-18 "ájró"/fő/éj. http://members.aon.at/grillhof/index.html
Előzmény: (h69 108575)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.01.10. 14:40
Szia!

A kérdésedre a következő módon találhatod meg a választ itt a sielok.hu-n. Felső menüben Ausztria, majd a toplista, végül a rendezés közt válaszd ki a távolság szerint növekvően opciót!
Előzmény: (zenox 103069)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2011.01.05. 09:46
Bár már 28 éve síelek, de eddig valahogy sosem tudtam eljutni a "határmenti" osztrák síterepek egyikére sem. Tegnap úgy hozta a dolgom, hogy reggel Szombathelyen volt teendőm, gondoltam bepakolom a cuccaimat, hátha... Miután fél 10-re végeztem, hát uccu neki elindultam. Útközben gondolkoztam Mönichkirchen és Stuhleck közt, mivel úgy számoltam, hogy 11-re ide is kiérek ezért inkább az ígéretesnek tűnő 1000 méternyi szintkülönbségű pályák mellett döntöttem. Összességében nagyon jót síeltem, de a pozitív tapasztalatok mellett bőven szereztem negatív benyomást is.

Miután szlovák síterepeken nevelkedtem, ezért nem is értettem korábban, amikor valaki sorban állásról beszél Ausztriában, hááát itt aztán bőven van tömeg. Keddi napon is volt olyan időszak, amikor 15-20 percet kellett várni a Stuhleckbahn középső állomásán, el tudom képzelni mi lehet itt egy hétvégi napon, na de én akkor ide nem jövök! Egyébként a problémát nyilván fokozza, hogy miután ez a központi lift jóval nagyobb kapacitásra lenne szükség, de ellentétben másik két felvonóval ez "csak" négy személyes . Hasonló tömeg volt tapasztalható a Weisenltbahn előtt is, azonban ez 6 személyes, így gyorsabban ment a sor. A Promibahn várakozási ideje max. 10 perc volt, míg a fenti felvonónál pusztán 1-2 percet kellett állni.

A tetőn egyáltalán nincs hó a pályákon kívül, mert a szél elhordta, de egyébként is minimális a természetes hó mennyisége. A pályák jól kezeltek, de a hóhiánynak és a szélnek köszönhetően sok helyen csak azok "jég" alapja van meg. Ahogyan láttam elég üresek a víztározók és valószínűleg takarékoskodnak a műhavazással, ami van azt pedig a Stuhleckbahntól jobbra eső, népszerű szakaszokra koncentrálják.

A pályák nekem nagyon tetszettek kedvencem a 11-es egyenletes lejtésű, amit azért is ajánlok, mert folyamatosan lehet használni, sem rajta sem a felvonónál nincs tömeg. A másik ami nagyon bejött az a tetőről 900 méter szinten levezető 10-1-3 kombináció.

A vendéglátás szerintem iszonyat drága, pl. 2dl forralt bor 3.80. Nagyon érződik Bécs és Pozsony közelsége.

2 óra 40 perc alatt értem Bp.-re, ha lesz alkalmam megyek még, de csak hétköznap!
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2010.09.18. 21:58
Kösz, sajnálom. Mindenesetre az alábbi linken elméletileg az új osztrák felvonók listája található a következő szezonra: http://www.skiresort.de/lifte-bahnen/neue-lifte/europa/oesterreich/
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2010.09.18. 17:02
Sziasztok! A Mölltal-gleccser honlapján már nem projektként, hanem mint megépített, új felvonó szerepek az altecki lift.http://www.gletscher.co.at/wp-content/uploads/MOELLTAL_A_2.10.jpg
Tudtok erről valamit?
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2010.03.09. 16:16
Kedves Sygma!

Sajnos én is azt gondoltam, hogy a Skiline Statistik rendszere a hibás, miután sokkal kisebb szintkülönbséget síeltem be az általam számítottnál, de nem, helyesek az abban szereplő magassági adatok. Először nem lemértem, hanem megnéztem a felvonóknál kint lévő adattáblákat. Nem a nagyméretű feliratot, hanem a kicsit, bent a beszálló részen. Utána persze lemértem Gps-szel, csak a poén kedvéért.

Egyébként a Cimaross 2405m. Sajnos nem tudom bemásolni a térkép külön linkjét, de kérlek az alábbi oldalon lévő http://www.bergfex.at/matrei/ térkép kinagyításával ellenőrizd le a saját szemeddel. Ne a reklám adatokat tartalmazó panorámatérképet nézd, hanem felette a rendes térképet nagyítsd ki!

Próbálj itt szállást keresni, bár Matreiben sokkal több van:
http://www.gg-resort.at/de/hotel-info/kals/

üdv. Bg.
Előzmény: (Sygma 86760)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2010.02.22. 14:26
Szép Napot!

Most érkeztem haza Matreiből. Bár nem kenyerem a beszámoló írás, de nagyon ambivalens érzéseim vannak a tereppel kapcsolatban ezért gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
Idén azért választottuk ezt a területet, mert nagyon szép kritikákat kapott a külföldi elemzésekben és mégsem tűnt annyira felkapott síközpontnak.

Szállás: 4fős apartman Matrei Ganz részén, 2 km-re a GoldriedB.-tól, csodálatos panorámával, teljes felszereltséggel (hámozókéstől a WIFI-ig), mindez 62 euro/nap.

Síterep, ami negatív:
-hiába van fantasztikusan megvilágítva minden este az 5-ös, majd annak folytatásában az 1-es pálya, ha azokhoz nem kapcsolódik működő lift, illetve az 1-es esetében semmilyen felvonó.
- tulajdonképpen a fent leírtból fakad a következő problémám, a matrei-i oldal völgypályája a település központi részébe érkezik. A völgyből induló kabinos lift viszont ettől 3km-re, a városka déli végéből indul, így még a síelés végén sem lehet egy jót siklani az autóhoz az egyébként szép vonalvezetésű, látványos pályán.
- a Goldriedbahn völgyállomásán lévő panorámatérképen jelölnek egy felvonót GRB.III. néven - nem projektként -, de valójában még nem épült fel.
- bár kitáblázták, de a kalsi oldalon nincs még Gschlöss felvonó.
- a terep mindenhol úgy hirdeti magát, hogy 2621 m magas, az Adler Lounge-ra nagy számokkal ezt ki is írták, és a terep leírásánál itt is ezzel számol a szerkesztő. A valóság az, hogy a kalsi kabinos 2405 m-re, a matrei-i 6 személyes bubis (Cimaross) pedig 2426 m-re visz.
- Kals 1300 m-en fekszik, így a kiszámolható, hogy nem 1600 m szintkülönbségű a kalsi talabfahrt, hanem "csak" 1100 m.
- a pályák sok helyen együtt futnak, ezért a terep oldalán hirdetett 110 km-nyi pályahosszal szemben vannak fenntartásaim.
- a Cimaross felvonó csak egy pályán közelíthető meg, így az abban összefutó 5 pálya forgalma miatt állandóak voltak az ütközések.

Ami pozitív:
- fantasztikus panoráma a Grossglocknerre.
- a matrei-i oldal felső szakaszán szép vonalvezetésű pályák vannak.
- a Carvepiste exclusive pálya imádni való.
- nem alakították át a természetet, csodálatos környezetben lehet sízni.
- ha a jelenleg még meg nem épült, de már jelzett felvonók felépülnek minden igényt kielégítő rendszer jöhet létre.


Jelenleg gyenge 4-es, de ha tovább fejlesztik sokat javulhat még!
elsőelőző
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.