Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

JaniJuli által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (141)Időben csökkenő Időben csökkenő
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.12. 09:42
Az utolsó mondatodat most vond vissza!
Neked fogalmad sincs arról, hogy ki mit ért meg. Én nem ész nélkül promotálom a könyvemet, nem az a célom vele, hogy pénzt keressek vele, hanem ingyen felajánlom bárkinek.
Akkor gyere erről véleménnyel, ha már elolvastad.
Honnan veszed, hogy én nem értem a különbséget a magas és a mély tehermentesítés között?
Én minden segítséget köszönettel elfogadok, de akkor gyere igazi használható, logikus érvekkel.
itt van a könyv:
https://alpesisizes.wordpress.com/
Előzmény: (deckard 219112)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.10. 05:58
Szerintem nincs igazad. Mindenki saját felelősségére síelhet. Persze minden állítást félre lehet érteni és félre lehet magyarázni.
Előzmény: (gaboca 219085)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.09. 18:55
Csak az számít igazán, hogy te biztonságosnak érzed amikor síelsz. Ha ezt érzed, akkor ne nagyon törődj azzal, hogy ki mit mond, vagy hogy hogyan néz ki, ha ránéznek mások.
Nem várhatod el, hogy profi módon síeljél, ha ilyen ritkán síelsz. Inkább azzal foglalkozzál, hogy jól érezd magad és tényleg ne válasszál ki számodra túl nehéz pályákat.

Van egy rövid ingyenes könyvem, ebben megtalálhatod az összes fontos kanyarívek rajzolt sémáit is.
Itt vannak a magyar könyveim:
https://alpesisizes.wordpress.com
Előzmény: (VÁrpád 219079)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.09. 06:17
Sajnálom de kapsz még egy üzenetet tőlem.
Én nem azért vitázok veled, mert azt szeretném, hogy rosszul érezd magad, hanem azért, hogy a bizonytalanabb síelőknek segítsek, akik ezt a fórumot olvassák, aminek témája a síelésünk kivesézése.
Ezek után már biztos, hogy mi ketten nem egyformán gondolkozunk, de mivel semmi konkrétat nem írsz, ezért nincs sok minden amin vitázhatnánk.
Például:
Szerinted nincs kikormányzás egy optimális kanyarívben, ami megelőzi és előkészíti a következő bekormányzást?
Szerinted nem a kanyarív csúcspontjában kell a kikormányzást beindítani?
Szerinted nem rézsút halad a síző a kikormányzás folyamán?
Szerinted nem a tehermentesítés és az élszögek csökkentése a síző fő dolga a kikormányzás folyamán?

Ezek egyszerű kézzelfogható kérdések, már megbocsáss.
Lehet, hogy én nem jól használom a magyar szakzsargont, mert én Svédországban kaptam a síoktatói kiképzésemet, de a korrekt szakzsargon használatát nem várhatod el senkitől ezen a fórumon.
Előzmény: (Lackó 219057)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.07. 09:07
Amit írsz nagyon jól hangzik, de az én tapasztalatom sajnos ellentétes azoknál a magyar modern sítanároknál akikkel eddig együtt síeltem sítáborokban. Inkább azt figyeltem meg, hogy a magyar síoktatás egy "kegyetlen" módszert alkalmaz, amikor túl nehéz feladatokat ad fel a kezdő és közepes síelők számára.
Magyarázzák a kompressziós carving kanyarok részleteit, főleg az élváltás körül, miközben a vendégek forgatják a léceiket a hófelszínen és fogalmuk sincs a lendületvétel értelméről és fontosságáról.

Nincs elírás a szövegemben.

Minden síkanyarban van egy rézsút haladás, legalább egy rövid ilyen van az optimális carving kanyarokban is, ez a kikormányzás fázisa. Itt tesz nagyon jót a nagyobb fokú térdhajlítás.

A kanyarív csúcspontja az apex. Itt be kell indítani a kikormányzást és ezt térdhajlítással kell beindítani, ez a határozott véleményem. A térdhajlítás fogja csökkenteni az élszögeket és a lécnyomásokat. Apexben nem lehet bokából csökkenteni az élszögeket, hogy ezzel induljon be a kikormányzás, ez egy fizikai lehetetlenség, még akkor is, ha ezt hiszik legtöbben.
Előzmény: (Lackó 219052)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.06. 08:17
Húha. Elárulom, hogy nem tudom mi az amit nem értesz a válaszomban.
Szerintem esetleg ott van a gond, hogy te túl jól síelsz már túl rég óta és már nem tudsz a kezdők fejével gondolkozni. Szerinted esetleg csak egy fajta síelés a jó, amit csak egyféle képen lehet elmagyarázni. Más elképzelések és magyarázatok számodra nem jönnek be.
Előzmény: (Lackó 219025)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.05. 06:41
Én azért vitázok ezeken a kérdéseken, mert szerintem ezek a kérdések jelentenek a legtöbbet a közepes síelők számára, hogy jobban tudjanak fejlődni. Én úgy tanultam meg a mély tehermentesítést, hogy rákényszerítettem magam a nagyobb térhajlításokra a rézsút haladásaim (kikormányzás) közben. Minden tehermentesítés problémás szokott lenni kezdetben, legyen ez akár mindkét oldalon, vagy csak az ívbelsö oldalon.

Sajnos már megint nem értek egyet azzal amit írsz.
Én teljesen biztos vagyok abban, hogy valamennyi tehermentesítés nélkül nem lehet élváltást fokozatosan létrehozni.
Ez a videó amit itt kitettél magas élváltást mutat, magas tehermentesítéssel. Így is lehet élváltást elérni, de ez nem optimális. Teljesen kinyújtja a térdeit, pont mikor a talpaira kerülnek a lécek és persze ezután, a bekormányzásnál már nem tehet mást, csak hogy hajlítsa a térdeit, de nagyon kis szögben. Végig ott lebeg magasan a lécek fölött.
Optimálisabb esetben azzal indítjuk be a kikormányzást a csúcspontban, hogy tehermentesítünk térdhajlítással és ezt folytatjuk fokozatosan egészen az élváltásig, ahol kb 90 fokos térdszög az optimális, mikor lapjaira kerülnek a lécek. Innen a bekormányzás kezdetétől az ívkülsö térd fokozatos kinyújtása történhet meg, ami terheli a lécet miközben mi növeljük az élszögeket.
Előzmény: (Lackó 219002)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.04. 05:42
A szakzsargon soha sem szabad, hogy helyettesítse a logikus összeállításokat. Olvasd el, hogy te mit írtál és észre fogod venni, hogy ellentmondasz saját magadnak.
Először azt írod, hogy ebben a videóban nincs egyáltalán semmiféle tehermentesítés, aztán pedig azt, hogy a tehermentesítést minél gyorsabban csináljuk, tehát beismered, hogy van tehermentesítés.
Most van vagy nincs?
Előzmény: (Lackó 218991)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.03. 08:56
Hát persze. Minden azon múlik, hogy mit minek nevezünk.
A tehermentesítés nem kell hogy azt jelentse, hogy teljesen teher nélkül maradnak a lécek, csak azt, hogy csökkentjük a terhelést, és ennek oka persze az, hogy át kell lendülni a lécek fölött. Gyors élváltás nem lehetséges valamennyi tehermentesítés nélkül, ebben úgy gondolom egyetértesz, de még lassú élváltás sem....

De te azt írtad először, hogy ebben a videóban semmilyen tehermentesítés nem fordul elő és ez egy helytelen állítás volt. Erre reagáltam én...
Előzmény: (Lackó 218985)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.02. 08:27
Sajnos nem érthetek veled egyet. Mert van tehermentesítés, minden kanyarívben ezen a felvételen (is).
Ha megnézed az ívkülsö térdet, a bekormányzásban, akkor láthatod, hogy kinyújtja, majd a kikormányzásban behajlítja. Ez a térdhajlítás a tehermentesítés, ami nélkül nem tudná keresztezni a léceit a testével...
Előzmény: (Lackó 218962)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.10.03. 11:26
Írtam egy rövid könyvet arról, hogy én hogyan képzelem el a legjobb és legbizotnságosabb alpesi sízés kialakítását. A síutad elött ajánlom ezt a könyvemet, ami teljesen ingenes. Itt van: https://alpesisizes.wordpress.com
Előzmény: (JaniJuli 218709)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.04.02. 11:16
A síelésed fejlödése az agyadban kell hogy elkezdödjön, felkészüléssel, a síutazás elött.
A legjobb fejlödés szerintem a fokozatos, lépésekben történö tudatos fejlödés.
Erröl szól a könyvem, ha esetleg érdelek, itt van:
https://alpesisizes.wordpress.com
Előzmény: (HM76 218665)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.22. 15:32
Nagyon csinos :).
Köszi
JJ
Előzmény: (zadmin 218639)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.22. 08:00
Jó szervezkedést!
Mi jövőre is itt leszünk, írjatok priviben, ha tudunk valamiben segíteni.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.22. 06:34
Elolvastam MM csodás képekkel megtűzdelt élménybeszámolóját Zermattról. De mivel ö nem járt az olasz oldalon, elmondom, hogy a Rothorn tetejéröl, ha elindulsz VT felé, akkor a Piccolo Cervinio csúcstól csak 1 rövidke ülöliften kell felfelé menned és egészen a faluig le tudsz síelni. Ez kb. 23 km :).
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.22. 06:15
Csak a zölddel jelölt járat a valtournenchei. A kék Cerviniában van. CV és VT között már ritkán jár és fizetős.

Täschig lehet kocsival menni, Zermattban nincs autós közlekedés, csak pici járgányok, olyanok, mint a taxi.
Täschböl vonatkozni kell, ha ott szállnátok meg. Én annyira nem szeretem a menetrend miatti behatárolódást.
Zermattban jó a busz, ami elvisz a MEX tojásliftjez, vagy a vonat, ami a vasútállomás mellől indul, vagy a Sunnega földalatti, ami Rothorn alatti pályákhoz visz.
Szóval, ha mindennap Zermattban akartok síelni és csak át akartok ruccanni az olasz oldalra, szeretitek a jeges pályákat, élvezni akarjátok a felső tízezer életérzését, szeretitek a népes pályákat és van kedvetek drágán sibérletet venni, akkor Zermatt a jó választás.
Ha szivélyes hangulatot, jó pályák széles választékát, emberibb árakat, kevesebb embert a pályákon, a pályák gyors megközelitését, de esetleges Zermatt felé lezártságot választanátok, akkor VT.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.21. 19:13
Ja, és Valtournenche-ben több helyen, pl a piazza Carrelnél, ingyenes parkolás van.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.21. 16:14
Nem tudom, hogy hány fös a csapat, de pl. ez:

https://www.booking.com/hotel/it/maisongorret.sv.html?auth_success=1

Nem a legideá´lisabb helyen van, kicsit gyalogolni kell a piazza Carrelig, nézd meg a Google mapson

https://www.casevacanza.it/
ez a honlap jó

https://www.miramonticervino.it/
ez a Miramonti saját honlapja, de a Bookingon is meg lehet nézni. Van egy Miramonti 1500, ez közel van a buszvégállomáshoz, de föleg szobáik vannak, amiben nincs konyha. Viszont van egy közös étkezö-társalgó. Rá kell kérdezni, hogy megvan-e még a konyhás lakás (mi vagy 8 éve laktunk ilyenben). Az appartementi 1500 a falu központibb részén van, nagyon szép és új, de a buszmegállóhoz kicsit gyalogolni kell.

Sajnos konyhás apartmanról nem tudok többet. A mi apartmanunk az egyetlen, ami ennek a tulajnak van.

Sölden, egyébként nagy kedvencünk, remek liftek, széles pályák, december elején szoktunk 2 hetet ott lenni.
Mi Zwieselsteinben szoktunk lakni, ami csendesebb, mint Sölden és a síbusz nagyon gyakran jár.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.03.21. 06:49
Szia!
Mindkét területen voltunk. Sölden jó, de Cervinia verhetetlen.
Mi január második hetétől március végéig már hetedik szezonban itt vagyunk.
A hozzászólásokból minden kiderül, hogy Zermatt luxus és drága. Nemcsak a szállítás, de a sibérlet és a kaja is.
Cervinia centruma sem olcsó, de onnan könnyű a pályákat elérni, nem kell busz.
A mi kedvencünk Valtournenche. Igaz, hogy sibusz kell a Salette lifthez, ami felvisz a pályákhoz, de ez kb 20 percenként jár.
Valtournenche nem puccos. Lehet hotelben, BB-ben, vagy lakásban megszállni.
Mi a piazza Carrellnél lakunk, itt van a busz végállomása, itt mindig fel lehet férni a buszra.
A tömeg, egyéként, januárban nulla.
Az egész terület szélérzékeny, de Valtournenche a legvédettebb.
Ha nincs szél, gyorsan át lehet jutni sítalpakon Cervinia vagy Zermatt területeire.
Tegnap VT-böl a 8.25-ös busszal indulva 9.30-kor már Zermattban, a Teodul gleccser tetején voltunk. Tehát, ha nyitva van az átmenet, hamar fel lehet jutni akár Zermatt legtávolabbi részeire, de úgy 13 óra körül érdemes visszaindulni.
Ha nagy a szél, Cerviniából kocsival, taxival kel Valtournenche-ba átjönni, mert a busz ritkán jár CV és VT között.
Ha mindkét rendszer le van zárva, akkor Torgnonba le lehet autózni.Ez nem túl nagy terület, de kellemes.
A Salette völgyi állomásán van sidepo is.
Ha kocsikázást is el tudtok képzelni, akkor Maen is szóba jöhet szállásként.
Sajnos manapság ritka a nagyon erős havazás, de ha van, ragyogóan takarítják az utakat.
A pályák kitűnően vannak ratrakolva, ami Söldennek nem erőssége:(.
Tavaly kevés volt a hó, de jók voltak a pályák. Idén viszont jobb volt a hóhelyzet.
Most Zermatt sem a szokásos, jeges formáját hozza.
Zermattban hidegebb van, mint az olasz oldalon, ami januárban meggondolandó.
A táj elképesztö mindkét oldalon.
Tavaly 14, idén 7 alkalommal mentünk át a Zermattot oldalra. Persze nem használtuk ki az összes lehetséges átjutást :).
Maga VT is nagyon kellemes, sorállás a lifteknél esetleg hétvégén, amikor Milánóiból idejönnek. Egyébként majdnem üresek a pályák.
20230204-073409-Large.jpg
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.02.13. 06:05
Megnéztem mindhárom videót.
Az utolsón nem kétséges, hogy magas tehermentesítés folyik.
A középsön sem vitatható, hogy mély tehermentesítés folyik. De óvatosságra van itt szükség. Buckákon a rövid kanyarokhoz hasonló mozgás folyik, ami azt jelenti, hogy a sízö csak minimálisan döl be testével a kanyarív középpontja felé. Itt emiatt sokkal inkább le és fel mozog a lécek fölött, mint oldalra a lécektöl. Ez az oka annak, hogy nagyobb fokot ér el a mély tehermentesítése, mint az elsö videón.

Az elsö video esetében eltér a véleményünk.
Én ezt mély tehermentesítésnek minösítem, te pedig magasnak.
Az egyszerüség kedvéért én azt szoktam megfigyelni, elsösorban, hogy milyen szögben kötnek ki a térdek a két kanyarív közötti középpontban, mikor lapjaira fekszenek a lécek. Ha ez a térdszög közel van a 90 fokhoz, akkor számomra ez nagy valószínüséggel mély tehermentesítés.
Ilyenkor a sízö teste (tömegcentruma) a lécek farkai fölött köt ki ebben a pillanatban, pont a nagyfokú térdhajlítás miatt és innen kell beindítania a következö kanyarívet.
Azt is meg szoktam nézni, hogy van e jele térdnyújtásnak a kikormányzás folyamán, de ezt néha elég nehéz pontosan eldönteni.
A mély tehermentesítés legfontosabb része számomra, hogy ebben a pillanatban a legalacsonyabbak legyenek a lécnyomások az egész kanyarív során.
A saját tapasztalatom az, hogy a mély tehermentesites azt az érzést adja, hogy a testem végig az egész kanyarivben, tehát a bekormányzás és a kikormányzás alatt is ugyanolyan közel van a hófelszinhez végig.

A magas tehermentesítésnél a sízö tömegcentruma a lécek középpontjához közel köt ki és a térdek hajlításának foka sokkal kisebb, leggyakrabban nem éri el a 45 fokot sem. A harmadik videón majdnem teljesen kinyújtja a térdeit, mire ebbe a helyzetbe kerül. Ebben az esetben a lécnyomások magasak lesznek, mert térdnyújtással jut ide a sízö.

Mivel egyáltalán nem veszek észre térdnyújtást az elsö videón, miközben a síelö közeledik a két kanyarív középpontja felé és közel 90 fokban vannak a térdei behajlitva a két kanyrív középpontjában, ezért számomra egyértelmü, hogy ez mély tehermentesíte´s.

Ha ezután is ellentétes a véleményed, akkor valamilyen logikus érvekkel válaszolj.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.