Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

deckard által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (102)Időben csökkenő Időben csökkenő
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2018.12.28. 14:01
>Vannak szembeötlő hibáim a videó alapján?<
Bőven, jelentős részét már felsorolták az előttem szólók:)

>Hogyan tudnék javítani a technikámon szerintetek?<
Meg kéne tanulni síelni:) (vicc volt:) Komolyabban: rendbe kéne rakni a mozgásszerkezetet... ehhez kell egy jó síoktató, aki nem ijed meg a haladóbb autodidakták berögzült hibáit javítgatni..:) A jó hír, hogy valószínűleg magát az oktatást is élvezni fogod, és a síelés is sokkal szórakoztatóbb lesz, ha helyére kerül a mozgás
Nekem Ozsiékkal/skiculture társasággal van személyes tapasztalatom, onnan bárkit jó szívvel tudok ajánlani(Ozsváth Miklós (https://www.ozone-skiing.com/), Béki Piri, Tettamatti Gábor, Grécs Attila, Pásztory Gábor), illetve Kelen Ádámmal (ő egy kifejezetten versenyzős síelést oktat)

Cipő-flex index: ez erősen tudás ÉS súlyfüggő, tehát lehet létjogosultsága egy 130-asnak is ha elég nehéz vagy hozzá...

A C-tartás én NAGYON NEM erőltetném autodidakta megközelítésben, mert után még nehezebb lesz javítani a mozgást...
Előzmény: (aronsl 202591)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2016.03.19. 13:19
A délin voltatok?
Előzmény: (ArchiTomi 188790)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2016.03.15. 23:09
Viszonylag sokat járok oda síelni már vagy 20 éve, és hogy, hogy nem, velem valahogy mindig kedvesek...
Előzmény: (Varghasz 188703)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2016.03.15. 20:54
Borzasztó egyszerű a dolog, nem kocasízőknek való hely... szerencsére (bár sokkal már sokkal inkább, mint pár éve). A déli oldal pláne nem. Ismerni kell a helyi viszonyokat... egyébként nagyságrendileg ennyit már Kaprunban is álltam sorban. És pontosan ugyanilyen szar havon síeltem egy hetet Nassfelden, nagyságrendekkel több pénzért. Amit az időjárásból ki lehet hozni, azt itt is kihozzák. De én nem feltétlenül sajnálom, hogy az Origós újságíró a továbbiakban nem növeli a tömeget...
Előzmény: (minerel 188698)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2016.03.15. 09:23
Nem is való az mindenkinek...
Előzmény: (Varghasz 188673)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2016.03.08. 07:53
Szombaton fagyott/fújt hó volt fent, lejjebb firn. Erre esett vasárnap kb. 10-15 cm friss, de lent elég meleg van/volt, szóval a Kosodrevinától lefele még napközben megolvadt/tömörödött.
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Normafa
2013.09.23. 09:12
1. A Normafa nem síelő közönségének jókora része kisgyermekes család. Két babakocsival nem fognak keresztülvágni a városon, amúgy a busszal most is ugyanígy feljuthatnak. Ha az kevés, először még lehet a járatokat sűrűbben indítani.
2. A Fácánosnál parkoló talán kialakítható, viszont az odavezető utak szerintem arra a forgalmi terhelésre, amit a beruházás eredményez, alkalmatlanok.
3. A parkolási kapacitás bővítéséhez az odavezető útvonalak kapacitását is növelni kéne... nem tudom emlékszel-e amikor a régi lift még működött, a rendőrök a víztoronynál voltak kénytelenek visszafordítani az autókat a kialakult közlekedési helyzet miatt...

Szerintem a hegy ennél nagyságrendekkel több embert nem bír el, ezért a tömegturizmust (sífelvonó!) vonzó létesítmények több kárt csinálnak, mint amennyi hasznot hoznak.

üdv,

deckard
Előzmény: (skioutlet 160859)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Normafa
2013.09.23. 08:02
A több parkolóval, némi tereprendezéssel (padok cseréje, több szemetes és ezek rendszeres ürítése!) teljesen egyetértek szükségesek, a Normafát hagyták lepusztulni ezt nyilvánvalóan valamikor rendbe kell tenni.
A liftek építésében viszont nem látok értelmet. Két alapvető problémát látok:

1. A jelenlegi hétvégi tömeg egy már erősen szűrt, csökkentett létszámú közönség hiszen a lift hiánya a hobbisízők jelentős részét elriasztja illetve a Budapest környéki liftes síterepekre tereli. A tervezett kapacitásnak tehát nem a mostani tömeget, hanem valószínűleg ennek többszörösét kellene kiszolgálnia

2. ha erre a várható közönségre méretezik a kapacitás, akkor a hétközi kihasználtság mellett valószínűleg nagyon nem rentábilis, tehát hiába az EU-s pénz, hosszú távon pénztemető az üzemeltetőnek.
Ugyanakkor a hétvégi csúcs közlekedési szempontból megoldhatatlan, ezen a Fogaskerekű meghosszabítása sem segít, mert a vonalvezetés egyetlen pontja mentén sem lehet megfelelő parkolókapacitást kiépíteni. A szűk keresztmetszet ugyanis inkább az Istenhegyi/Eötvös út lesz, tehát a parkolónak valahol jóval lejjebb kellene lennie.
Nyilván megoldást jelentene, ha a lift olyan helyről hozna fel (ée oda vinne le a pálya is), aminek jók a tömegközlekedési kapcsolatai ÉS megfelelően parkolókapacitás van, úgy, hogy az odavezető út is elbírja a forgalmat. Ennek viszont a geográfia feltételeit nem látom és még akkor is kérdéses, hogy megéri-e.

üdv,

deckard
Előzmény: (skioutlet 160852)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Normafa
2013.09.17. 19:40
Nyilván engem is kevésbé zavarna, ha évente egyszer járnék arra sportolni, és nem hetente többször és nem csak síszezonban...
Egyébként a 80-as években próbálkoztak a hóágyúzással,úgy hallottam, pont a nem előhűtött vízen bukott meg a dolog, ezért érdeklődtem, hogy aki jobban ért hozzá, mit gondol róla.
A tömegsíeléshez átalakított természet hó nélkül nem annyira vonzó... márpedig ez elsősorban kiránduló és sétálóhely... volt eddig. Síelésre vannak ennél bőven alkalmasabb helyek, nem is nagyon messze Budapesttől.

üdv,

deckard
Előzmény: (Lackó 160654)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Normafa
2013.09.17. 09:34
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy egy felszín alatti tárolóban az ottani éghajlati viszonyok mellett hogyan lesz előhűtött víz a hóágyúkhoz, illetve hogyan oldódik meg az a közlekedési katasztrófa, amit a remények szerint megnövekedett kapacitás fog generálni.
A hely hangulata sajnos el fog tűnni, ha tényleg tömegturisztikai célponttá válik...

üdv,

deckard
Előzmény: (skioutlet 160637)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Freeride
2013.02.14. 13:17
Több ilyen is van:
skiretriever.com
http://buyresqski.resqski.com/

Az utóbbi úgy látom európában is elérhető.

üdv,

deckard
Előzmény: (minerel 154744)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2013.02.10. 18:57
Ettől féltem én is, amikor elkezdték felújítgatni. Pont a hangulata veszett oda, lesz belőle egy kis-közepes osztrák helynek megfelelő centrum, kb. azért pénzért. Akkor viszont lehet, hogy inkább Ausztriába megyek... vagy a túrasízősebb megoldás felé kell mozdulni...

üdv,

deckard
Előzmény: (golo 154304)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Hóvadász
2013.02.07. 14:40
Sajna ma még dolgoznom kell... azért köszönöm.

üdv,

deckard
Előzmény: (golo 154059)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Hóvadász
2013.02.07. 08:29
Budapesti indulás esetén szombat és/vagy vasárnap és/vagy esetleg pénteki napra szívesen csatlakoznék, ha van valahol hely autóban. Haladó síelő, freeride beállítottsággal.

üdv,

deckard
Előzmény: (golo 153921)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Freeride
2012.10.03. 12:50
Ja, ha szerinted minden freeride ami nem ratrakolt pálya... Mondd, ha délutánra kicsit kibuckásodik a Langwiedabfahrt akkor az is freeride?
Ez esetben igazad van a mondandóm az un. "extrém freeride"-ra vonatkozik.
Egyébként a Chopokon, de Kaprunban sem nehéz olyan helyet találni a pályától nem messze, ahol fejedre tud esni a hegy, ha rosszkor mászkálsz arra...

üdv,

deckard
Előzmény: (huligan 140644)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Freeride
2012.10.03. 11:14
"Lehet biztonságosan frírájdolni ABS, lapát, Pieps, és tanfolyam nélkül is, ezt a terep és az időjárás határozza meg..."
Lehet, csak hogy mikor annak az eldöntéséhez rengeteg tudás (tanfolyam!) és tapasztalat kell. Azt meg meg(túl) kell élni... Mármint a frírájd alatt nem a lift mentén történő leveretést értjük.
Még mindig nagyon keveset tudunk arról, hogy mikor dönt úgy egy tábla, hogy leszakad, és tipikusan 3-as fokozat mellett van a legtöbb balesete mert akkor sokan azt gondolják hogy "biztonságos frírájdolni". Pedig a belinkelt videóban 2-es volt csak...

üdv,

deckard

p.s. Pilótáéknél úgy mondják: van öreg pilóta meg van bátor pilóta. De a bátor pilótából ritkán lesz öreg pilóta...
Előzmény: (huligan 140558)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
Topik: Freeride
2012.10.02. 09:52
Veszélyes, veszélyes... az élet is veszélyes a freeride meg pláne nem veszélytelen. Azért szerintem lavinatanfolyamból mindenki számára leszűrhető:
1) az ABS és a hozzá hasonló eszközök csupán bizonyos esetekben és csak segítHETnek (egy rendes vizeshólavinában, vagy egy igazi porhavasban esélytelen vagy...)
2) az egész (amit egy tanfolyamon és persze később az évek tapasztalatával a hegyen) amit ezzel kapcsolatban el lehet sajátítani/meg lehet venni a kockázat CSÖKKENTÉSÉRŐL szól nem a megszüntetéséről. Azért NyEu-is jövedelemhez mérten egy airbag beszerzése nem dönti be a családi kasszát viszont lehet számszerűsíteni, hogy tényleg "megéri"-e a beszerzés (mert lényegében ezt feszegetjük). Ezzel is, meg az Avalunggal is TALÁN veszel egy kis plusz esélyt magadnak, ha már a klasszikus kockázatcsökkentési metódusok csődöt mondtak (t.i. már benne vagy a lavinában)

Mellesleg az Snowpulse Lifebag rendszer a nyak körül elhelyezett zsákkal nekem szimpatikusabb, mivel az ABS-el ellentétben inkább kiemeli a fejet és a nyak mellett lefele húzódó rész miatt egyrészt talán biztosít némi mechanikai védelmet (nyak/fej/mellkas?) és esetleg segíthet eltemetés esetén egy fej körüli légzseb kialakításában, amivel további perceket lehet nyerni.

ps.
Aki egy lavinatanfolyam elvégzése nélkül, képzett és felszerelt társak, bekapcsolt pieps, szonda és lapát hiányában freeride-ol az viszont hülye...

üdv,

deckard
Előzmény: (ozsi 138715)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2011.03.30. 10:28
Ez engem is érdekelne...
Előzmény: (Koty 116778)
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2011.02.25. 10:44
Mindaddig marketingduma, amíg objektív mérésekkel meg nem mutatható, hogy ennek valamilyen kedvező hatása van a sí működésére. Mivel azonban még abban sincs közmegegyezés, hogy mitől jó egy sí, ráadásul a gyártók teljesen eltérő technológiákkal is tudnak szubjektíve "jó sít" gyártani, elég tág tere van a parasztvakításnak, amit 110%-ban ki is használnak...

üdv,

deckard
deckard
102 élménybeszámolót írt
102
17 éve tag
2011.02.08. 19:40
Valami jó kis kooperációkat kell keresni. BME, talán a TE-nek is valami szofisztikáltabb mozgáselemző rendszere, jó kis eü mérnöki diplomamunka lenne adaptálni a körülményekhez, illetve valami komplexebb mérőrendszert fejlesztetni. BME egészségügyi mérnök képzés témakörébe vág a dolog, szerintem van is valami biomechanikai csoport.
http://www.hsz.bme.hu/hsz/dolgozok/feltoltesek/rkiss/teljes_anyag.pdf
Idő az kell hozzá, a pénz az attól függ, milyen együttműködéseket lehet találni. Érdekes téma, lehetnek rehabilitációs/orvosi vonatkozási is, a síelés népsport, szerintem értelmes eredmények esetén tudományosan eldható a dolog. Elsőre végiggondolva valami utólagos videóelemzéses módszer is működhet, elég jó kontrasztot lehet csinálni a havon és egy ív térben jól behatárolható mozgás, nem is rettenetesen gyors (már ha alapvető szögeket akarunk mérni).
Az izgalmas a párhuzamos miográfia lenne, de arról elképzelésem sincs, hogy mennyire valósítható meg.
De leginkább jó kérdések kellenek...

üdv,

deckard
Előzmény: (ozsi 108783)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.