Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
h i r d e t é s

Előzmény és válaszok a Eplény Síaréna topikból

ÜZENETEK (4)Időben csökkenő Időben csökkenő
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.22. 11:54
Igazából pont az a bosszantó, hogy ezeknek a problémáknak egy részét meg lehetne oldani - szerintem a 28 millió literes műhavazáshoz képest már eltörpülő mennyiségű pénzből:

Vizes, csúszós padló - szőnyeg, gumiszőnyeg

Pénztárnál sor - hétvégén még több pénztár és SZÉP kártya elfogadó hely (ha már a hülyék ott fent ezt a rendszert találták ki)

Kövek - azannya... maxi respect ha nekiálltak kézzel felszedni!

De az is érdekes, hogy honnan jönnek a kövek, mikor már egy csomó hó van a pályán? :O Magát a földet kellene valahogy kőmentesíteni a problémás helyeken a nyáron...

Nem leszólásból írtam ezeket, hanem azért, mert az üzemeltetők nem biztos hogy tudják az átlag sielő szemével látni a pályát. Kell a visszajelzés mint a szoftverfejlesztőnek a bugreport meg a feature request.

3-4-5 pályák: ja, jó annak aki ennyire tud síelni :) de én nem szeretem a nehéz pályákat (max. piros, ha nem buckás és nem jeges). És egy társaságban, családban általában van olyan kezdő akivel nem lehet a kéken kívül máshova menni.

Pálya számozás - ezeket az elveket próbáltam követni:

- Minden, külön is megnyitható/lezárható szakasznak saját száma legyen (lehessen rá hivatkozni hogy mi megy, mi nem megy)

- Elágazásnál minden pályának egyértelmű, saját száma legyen (azt lehet jól táblázni, térképen áttekinteni). Ha lesz majd tábla, BENGA nagy legyen :)

- Elágazásnál balról jobbra haladva legyenek a számok

- A legnehezebb pályák lehetőleg hátrébb legyenek a számozásban (az átlagember minél kisebb számokkal találkozzon)

- Lefelé csúszva az átlagember lehetőleg növekvő számokkal találkozzon (persze ez ütközik az előző elvvel:)

- Ha egy pálya többféle nehézségi fokozatú, azt nem muszáj külön számozni, ha a térképen meg a táblázásban ez elég egyértelmű (pl. osztott színű kör a tábla alapja)

- Az alap-pályák számai lehetőleg egyszerű számok legyenek

- A nem szokványos (tanuló, szánkó) pályákat érdemes lehet külön betűvel jelölni (meg is hagytam a T1 számozást)

- Az átvezető szakaszokat próbáltam ennek megfelelően elnevezni (honnan-hová) A 2-5 lehet hogy igazából 5-2 kellene legyen, mert a másik irányba vezet át? Nem tudom, még nem mentem rajta (nem vettem észre a pályán hogy hol van)

- Sok embert biztosan meglep az egyre nehezedő kék-piros-fekete pálya, de csak véletlenül lett 13 a száma :)

- Igen, így minden pályabővítésnél átszámozásra kerül egy csomó pálya. Esetleg ki lehet hagyni előre a belátható jövőben tervezett pályáknak a számokat.

Igaz, a fenti elveket én sem tartottam be szigorúan mindenhol, igazából csak addig csináltam amíg meg nem untam a sakkozást a számokkal...

Ja, és 2 drb 9-es pálya van a térképemen :) most veszem észre.

Szerintem így még könnyebben áttekinthető lenne, de ennek már nem álltam neki az eredeti, vektoros pályatérkép nélkül:

- A számozást a térképen rá kellene tenni magára a pálya vonalára (lásd Stuhleck térkép) mert a kivezető vonalak is csökkentik az áttekinthetőséget

- A fekete keretű sárga számlap helyett szerintem jobb lenne a pálya színének megfelelő teli számlap, fehér betűkkel (lásd Stuhleck)

- Szerintem a felvonók típusát jelző piktogramnak is jobb helye lenne a felvonó vonalán, nem a két végén

- Ha lesznek majd táblák az elágazásoknál, lehet hogy jó lenne a valósággal megegyező táblázást rátenni a térképre is. De lehet hogy az is elég, ha a pályák számozása mindig az elágazásokhoz közel van, és akkor magától kiadja

- A nem egyértelmű lecsúszási irányú pályákon lehetne nyíl (2.b, 1.c, T1, T2, T3 az eredeti térképen)

Egye fene, lehet hogy a hosszabb pályák egyes szakaszait el lehet nevezni 1a, 1b, 1c -nek (pont nélkül!) is azokon a részeken, ahol "egyenesen menve" ér át az ember a másik szakaszra. Talán még növeli is az áttekinthetőséget, hiszen kevesebb lesz a pályaszám. De elágazásnál semmi esetre nem maradhat ugyanaz a szám (ez hiba a Stuhleck-i térképen is).

Amúgy nem vagyok negatív, végülis egész jót síeltünk. Ez az egyedüli magyarországi pálya ahova visszajárok, szerintem már az is mond valamit hogy Stuhleck-hez akarom hasonlítani. :)

Tulajdonképpen az is lenne a legjobb, ha lenne egy mini-Stuhleck, itt a "közelben".
franci252
164 élménybeszámolót írt
164
13 éve tag
2013.01.21. 19:13
Nekem tetszik az egyszerűsített pályaszámozási javaslat.
Így ki is lehetne táblázni!
Előzmény: (bartoki 151790)
Megszállott
42 élménybeszámolót írt
42
11 éve tag
2013.01.21. 17:30
Mi vasárnap voltunk, de hozzád képest pozítívabb a véleményem, jóval több a dícséretes dolog, mint a hibás.
Igazad van a pályákról hiányzik sok helyen a pálya jelzés, szám , szín, nehézség, kezeeltség, stb, remélem hamar megoldják.
Észrevételeid jó része a világon mindenhol megoldhatatlan főszezonban, és Eplényben most az volt.
A vizes padló, a wc előtt a sor, rövid sor a pénztárnál, gond , de meg kell érteni. A 3 pénztárbó 2-nél lehet fizetni szép kártyával.
Vasárnap reggel nyitásra mentünk, és a 4-es pályán kezdtünk, sokáig szinte üres volt, és ha gépi szita nem is volt , 2 ember manuálisan az összes követ kidobála. ez a féautómata módszer? Írták web oldalon, 3, 4, 5 pálya nem hóágyúzott, ezt tudomásul véve, megérte a lécen néhány karistolás a csodás élményt. Ilyen jó, hosszú meredek 3 pálya egymás melett nincsen az országban több.
A pálya számozási ötleted tetszett elsőre, de abban az nem jó, hogy egy pályának amin végogcúszol, szakaszonként más száma van. egy pálya egy szám mindenhol. Még agyaljunk a jó javaslaton.
Én megkérdeztem, állítólag ez avilágon a legjobb szőnyeg, még a színe is klassz csíkos, állítólag jövő hétre átalakítják a becsúszót.
A sólyom 2x megállt, de minket nem zavart mert a 3-as csákányoson egész nep nem volt sor.
Azt a hangosban mondták, mindenki kap 2 óra plusszt, így a 3/4 4-kor lejáró 8órás bérlettel nyomtunk több mint 1 óra potyát. ez szuper érzés volt, ingyen síeltünk!!! Gáláns kárpótlás volt.
Este sötétben az 1-es pálya persze kicsit buckás volt, de milyen lenne ennyi síelő után?
Ki kellene világítíni a 7-es pályát az lenne szuper.
Barátomék középkezdők, nekik a 7 tetszik, mert nagyon széles.
Aggódtak , hogy a verseny miatt le lesz zárva, de olyan széles, hos semmit nem zavart, a maradék elég széles volt , és du 1 órára az egész nyitva volt.
A kaja jó, és nem drága, de délben azért volt 10 perces a sor, kellene még néhány helyszín. Szuper mindkét fenti hütte.
A körvár nagyon jó meleg bent ahogyan át lett építve, a 7-es alján meg a nyugágyak tetszettek , csak már süssön a nap egyszer.
Kár hogy köd volt, bár emiatt nam olvdt érdemban a pálya , csak üvegesedett.
Előzmény: (bartoki 151790)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.20. 23:48
Szombaton voltunk Eplényben. Szeretem ezt a pályát a 4-üléses lift miatt (felvonózás közben lehet pihenni :). És Budapestről a következő ülő-liftes pálya 2x ilyen messzire van...

Nagyon jó, hogy volt a pályabővítés, másképp megpusztult volna a pálya a szombati tömegtől :) így azért kicsit jobban eloszlott.

Elsőre kicsit izé, hogy nem napijegy van, hanem "8-órás" jegy, de tulajdonképpen ha nem nyitásra érkezik az ember, akkor így is sokkal többet síelhet mint máshol. Pl. 11 órakor kezdés = 19 órakor befejezés. Igaz, így a nagy tömeg is elhúzódott, kb. délután 2-től egész este 6-ig elég nagy sorok voltak a Sólyomnál. Gyorsabban lemegy, mint amilyen ijesztő elsőre, de ez azért nem volt az igazi (nem is mertünk vasárnap jönni a Snow Day miatt).

Sokan félnek a médiában túlfújt riasztásoktól. Engem is mindig hülyének néznek ilyenkor hogy "Elindulsz a Dunántúlra, mikor megmondták hogy senki ne menjen sehova?"

Egész konkrétan le kellene írni hogy a 8-as és 82-es út milyen állapotú, hogy ne féljenek. Az Útinformnak van egy ilyen térképes oldala hogy Aktuális forgalomkorlátozás:

http://internet2.kozut.hu/utinform/Lapok/aktforgkorl.aspx

Ezt be lehetne linkelni a honlapon hogy lássák a népek hogy a Dunántúlnak NEM abban a részében vannak a járhatatlan utak.

Nem fikázásból mondom :) de nekem ezek a dolgok nem tetszettek, szerintem ezeket lehetne még javítani a pályán:

- Eplényben elkelne egy-két útba igazító tábla. Van, aki megijed hogy "Jajj, mindjárt vége a falunak, hol van itt a sípálya?", megáll az út közepén, és nekiáll kérdezősködni. :)

- P+K tájékoztató tábla elé belógnak az ágak (de tényleg:)

- P+K ide vagy oda, a síbuszokra elég sokat vártunk. :( Hétvégén még több busz kellene, vagy jó lenne valami lecsúszási lehetőség :)

- 10 körül érkeztünk, elég nagy sor volt a pénztárnál - jó lenne ha az éttermi pénztárban is lehetne SZÉP kártyával fizetni (rám fog maradni ha sosem költök belőle)

- Az étterembe jó lenne egy jegyár tájékoztató tábla is, mert van, aki akkor ismerkedik az árakkal meg az ilyen-olyan kedvezményekkel, mögötte meg áll a sor...

- Köves a pálya több helyen. Nincs erre valami gép, amivel át lehetne szitálni ezeket a részeket?

- A szőnyeg nagyon erősen megránt amikor megállít. Szerintem emiatt old ki olyan sok embernek a léce, ezért van a sok bénázás. Laposabb domb kellene a szőnyeg előtt, akkor kisebb lendülettel csúsznának rá az emberek.

- Single lane jó lenne, mert a legnagyobb sorbanállásban is csak 70-80% a kihasználtság. És nem is tudnak az emberek sorakozni - be kellene bezetni hogy tartsanak az emberek balra, és akkor jobbról, a kanyart levágva előre lehetne sorolni.

- Most már elég nagy a pálya, jól jönne egy térkép szórólapon, meg az elágazásoknál (meg a kártyán, bár azt bztos sokan nem szeretnék előszedegetni)

- Hasonlóan, a pályák kitáblázása is hiányzik

- A pályák számozása nekem jobban áttekinthető lenne ha sima, egyszerű számok lennének. Valahogy így: http://home.sch.bme.hu/~bartoki/epleny.jpg

- A 3.2 pálya fekete alja (ami nincs számozva a térképen) volt valamikor ratrakolva? Könnyebben használható lenne...

- A Holle Anyóban vizes a padló, sícipőben csúszik. Zsúfoltság van: nagyok az asztalok, kicsik a közlekedő helyek. A lócák nem praktikusak síbakancsban, rendes szék talán jobb lenne.

- 7-es pálya pont a végén szűkül le, ahol meredekebb + valamiért ilyenkor mindig megjelennek a keresztbe tötymörgők meg a pálya közepén álldogállók is :)

- 6.3 végén a szerpentin jó ötlet, mert az 1.2 vége elég lecsúszkált, buckás, felkeményedett szokott lenni + tömeg. De egy igazi kezdőnek ez még mindig nehéz lehet, mert egy kikotort nyomban kellene kanyarodni (nem lehet hóekézni). Szerintem emiatt vannak csak alig-alig azon a pályán. Ha olyan lejtése lenne a szerpentinnek, hogy a kanyarok előtt ne legyen olyan meredek (lassuljon be magától), akkor talán könnyebb lenne.

- Még mindig sok a tötymörgő az 1.2 pálya aljában :( lehet hogy valami határozottabb, kerítéses vagy hó-színezéses elválasztás kellene (téblábolás vs. sípálya)

- Helyenként túl lankásak a pályák: 4.1, 3.1-en muszáj nyílegyenesen lejönni, máskülönben kézzel hajtásos lesz belőle. :) A 3.1 melletti szánkópályát nem lehetne kiegyenesíteni az erdőn keresztül a 2-eshez?
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.