Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Melyik lécet válasszam? topikból

ÜZENETEK (11)Időben csökkenő Időben csökkenő
endre77
317 élménybeszámolót írt
317
4 éve tag
2023.12.08. 23:51
Ja konnyu leccel is lehet puhabb palyan sielni..de igazan jo iveket venni es kemenyebb palyan azt csak verseny..vagy versenyszeru lecekkel lehet azok pedig nehezek..a puha lec az olyan mint a csizligumi tekeredik ha meg odanyomod akkor rogton "felbehajlik"..az ele nem tart egy meredekebb kemenyebb palyan meg kozepes temponal sem..
Előzmény: (Pisti P 219546)
endre77
317 élménybeszámolót írt
317
4 éve tag
2023.12.08. 23:46
igy igaz 100% ban
Előzmény: (gaboca 219533)
VÁrpád
266 élménybeszámolót írt
266
4 éve tag
2023.12.08. 23:33
Dupla pénzért dupla súly jár, ahogy a hentesnél is, nem lehet más magyarázat.
,, egy szarv öt márka, egymillió szarv ötmillió márka”

A komolyabb teljesítmény, komolyabb agyagokat kíván és rezgéscsillapítást.
Mindinkább a haladó, és a profinak képzelt réteg az, aki túllövi az igényét lécvásárláskor!

Józanul átgondolva, miért is lenne szüksége egy versenylécre, egy haladó/ képzelt profinak, amikor sem a sebessége, sem a reflexei, sem a technikája, sem a mögötte álló tapasztalat, lesíelt kilométer, sem a testsúly többlet, stb, nem indokolja a jóval nagyobb teljesítményű sporteszközt.

Továbbá nem áll rendelkezésére, egy lezárt ,,akadálymentes” kijelölt pályaszakasz.
Az egészségügyi és pályabiztonságért felelős személyzet.
A több tucat képzett szakemberből álló csapat.

Ezek hiányában, a rendelkezésére álló idő ~60/70% nyűg, míg 40/30% élvezet. Viszont cserébe jól mutat a fotókon a prémium sporteszköz.

Nekem olyan Teréz-körúti offroad klub.
( szervizintervallumonként kuplungcsere, aligátor gumi az aszfaltra)

Esetleg státusszimbólum. Mint a legújabb almás teló,
Ferrari a belvárosba.

A léc talpa meg fenyőmintás horzsolásokkal teli képet mutat. Ki tudja miért?!

Nyilván van aki rendeltetésszerűen uralni tudja ezeket a sporteszközöket, de a többség nem.

Szerintem az Osztrák sitársadolom, kevesebb arányszámban használja ezeket az eszközöket, még úgy is, hogy nagyobb tapasztalattal rendelkeznek mint honfitársaink.
Előzmény: (Lackó 219559)
9C17AABD-7FB6-4AC6-9BBA-D5AE7D510123.png
808314E4-CB92-4819-B5C9-EC0BD626BCBF.png
0E32CF35-06CE-4581-8A08-41635B4A70BA.png
Lackó
3275 élménybeszámolót írt
3275
19 éve tag
2023.12.08. 21:01
Ez "érdekes".

De akkor miért van az, hogy a versenysík, amik nagy terhelést kapnak, mind nehezek? Én még nem találkoztam könnyű versenysível. Párat már matattam vagy álltam rajta.

És általában, ahogy haladunk egy adott gyártó léceivel a kezdőtől az egyre komolyabbak felé, azok egyre nehezebbek. Ők nem tudják, hogy ez nem jó így?
Mert akkor szólni kellene nekik...
Előzmény: (Pisti P 219546)
fezso6
139 élménybeszámolót írt
139
15 éve tag
2023.12.08. 17:20
Hajrá Elan !Nekem egy 78 Ti-m van ugyanazt tudnám mondani róla mint amit Te írtál.
Előzmény: (TZoli 219545)
Pisti P
8 élménybeszámolót írt
8
10 éve tag
2023.12.08. 15:57
Nem erről a képen látható lécről írtam, ez egy ősrégi darab. A saját GS lécem - amiről írtam - sok amerikai cikkben fellelhető, ahol az ottani oktatók ódákat zengenek róla. Nem véletlenül ;) Az élváltás sebességét több tényező is befolyásolja. Azért emeltem ki a tömeget, mert - még ha furcsának is tűnik - az is hatással van rá. A fa mag alap, ezt talán az amatőrök is tudják. Az is nyilvánvaló, hogy a sítudás is befolyásol. Aki a léc tömegében bízik csak egy keményebb pályán, annak még van fejlődnivalója. Aki pedig tapasztalt egy könnyű léccel, annak a kemény pálya sem jelent akadályt egy könnyű léccel.
Előzmény: (gaboca 219533)
TZoli
1159 élménybeszámolót írt
1159
20 éve tag
2023.12.08. 15:41
Szerintem is. Van valahol egy optimális tömeg. Sokmindentől, gyakorlatilag mindentől függ és mindenkinek más. A tökéleteset nehéz eltalálni, mert ahhoz már azért sokat kellene cserélgetni. De az biztos, hogy megérzem, ha nem is rögtön, hogy ha valami nem ott van. Alatta túl könnyen repkedek, buckák problémát okoznak, bizonytalankodok. Felette kikészül a térd, elég hamar jelenteznek mindenféle jelzések. Az elején sokat cserélgettem, olcsó használt cuccokkal mentem, mert prior volt a low budget. A jelenlegi, újonnan vett Elan lécemmel, amit a gyártók kemény jelzővel illetek, olyan érzésem van, mintha sínen mennék. Stabil, biztonságban érzem magam, nincs bucka amin ne menne át szinte észrevétlen, úgy irányítom, ahogy én akarom, a kedvem szerint hasítok vele és akkor és úgy állok meg, ahogy akarok. Három szezont lenyomtam vele, és semmi maradandó károsodás se benne, se bennem. Ennél jobbat nem akarok.
VÁrpád
266 élménybeszámolót írt
266
4 éve tag
2023.12.08. 13:46
Jó az a léc! Négy évszakos. Csak irigykednek, ne is hallgass rajuk! Télen síléc , tavasz -nyár kerítés vagy kertigarnitúra alkatrész, ősszel dióverő.
A titka, hogy síszezon végén waxold, ne kapard le. Tavasztól őszig az egyéb alkalmatosságban ne sérüljön. Ráérsz lekaparni diószezon végén. Egyébként személy szerint örülök, hogy nem a szemét között kötött ki. Sok lécet próbálok én is visszahozni a halál torkából, ha csak egy-két évet is használják, akkor már megérte! Most is van pár darab jó állapotú, szerviz árban elvihetők! (Élezve, talp javítva, waxolva , kötés leszervizelve).
Funkcióját betölti, van aki kimondottan ilyesmit keres, a környezetvédelem jegyében.
Előzmény: (Pisti P 219532)
hamoriarpi
204 élménybeszámolót írt
204
7 éve tag
2023.12.08. 10:29
Véleményem/eddigi tapasztalataim az általad elmondottaknak a szöges ellentéte. Az, hogy milyen gyors az élváltás azt leginkább a síléc geometriája és torziós stabilitása határozza meg.
Torziós stabilitást fa nélkül nem lehet elérni. Kiegészítésként használnak még szénszálat, térhálósan egymásra merőlegesen összeállított üvegszövetet, Titánt, alumíniumot és egyéb fémeket is, de csak kiegészítésként. Önmagukban ezek a dolgok különböző mechanikai jellemzők miatt nem működnek. A carbon pl extrém mód öregszik és törik a folyamatos hajlítgatástól.
A fának már önmagában tömege lesz.
Az első famagos lécem előtt az összes habszerkezetű ipari hulladékot utáltam és ősi ellenségnek gondoltam. Tekeredik, csavarodik, remeg, stb. Élváltás ezekkel??? Megcsavarod a közepét ha mered, de az eleje, vége csak órák múltán mozdul.
Előzmény: (Pisti P 219532)
gaboca
3376 élménybeszámolót írt
3376
15 éve tag
2023.12.08. 09:37
Akkor szerinted hab léceket kell venni... ?!

A gyors élváltást a sí derakának szélessége befolyásolja, szerintem...
Mivel nem emelgetem váltásnál, így a tömege a lécnek nem releváns, a be épített anyagok, mennyisége, minősége, annál inkább és ez bizony súllyal jár.
A szűzhavas léc nyilván élmény ott ahová való, a kemény kompakt havon már nem hinném, ott a kis súly=kevés anyag, korlátai hamar megmutatkoznak.

Ha a Rossi ez a léc, akkor ott meg nincs platni, a kötés full műanyag, ezekhez képest egy verseny léc nyilván nehezebb már csak a platni fémet tartalmazó kötés és minőségi keményfa mag miatt is.
Előzmény: (Pisti P 219532)
rossi.jpg
Pisti P
8 élménybeszámolót írt
8
10 éve tag
2023.12.08. 09:22
Nem, nem csak sítúrázásnál !
Lesiklásnál is minél könnyebb léc, annál nagyobb az élmény!
Annál gyorsabban tudsz élváltást csinálni, annál kevésbé fáraszt stb-stb.
Minél könnyebb legyen a lesiklóléc is, ha nagyobb élményt akarsz!!!

A szűzhavas lécem egy olasz SkiTrab sítúra léc, ami 178 cm és csak 1440g/1 db !!!
Na, azzal is csúcs az élmény ;)

A LÉNYEG A SÍLÉC TÖMEGE!
MINÉL KÖNNYEBB, ANNÁL JOBB!!! :)
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.