Kedves bundas!
Igazat kell adnom neked, mint minden új dolog, igen izgalmas lehet két lécen, de a járgányon állva. Viszont 4 év gyári snowbike tapasztalatom azt mondatja velem, és a nézett videók, valahogy még sem egy kategória a kettő. A saját, illetve az itt épített gépek síléc vastagsága nem lesz ehhez elég. Természetesen láttam ilyeneket, sőt a sajátomat lábtartón próbálgattam, de a kanyarok külső ívén nem marad meg a hátsó léc mindig kicsúszik, a vékony lécen a kapaszkodó felület gyakorlatilag csak az él, perec a vége. A videókon látott vastagabb léc talán, de nekünk ilyenek még nincsenek. A vékony normál carving léchez kell a lábon viselt lécpár a kitámasztáshoz szerintem. A videók minden esésétől megmenekültek volna ezekkel. Az igazsághoz hozzá tartozik, és ezt írtam is, hogy offpistézésnél a mély havas területen viszont fog a mienk is, sőt abból van perec, ha a láblécek lekerülnek a talajra, ott kötelező a lábtartó, de 17 halott van idén Ausztriában lavina miatt, csak óvatosan az offpistével! A fizikája valahogy még nem tiszta, de ahhoz tudnám hasonlítani, hogy vastag gumikat használsz terepbiciklizésnél, míg pályakerékpáron kisujjnyi vastagot csak. Elismerem viszont a videókat nézve, hogy félcsőben, és ugratón mintha stabilabban mutatnának a srácok.
De tényleg azt kérjük mindenkitől, óvatosan, ésszel. Perec esetén egy síelő lécei és maga a teste veszélyes, de itt 12 kiló acél söpörhet el egy gyereket. Azaz bárkit is találsz el az törik. Viszont nem hiszem, hogy a rossz tapasztalatok tiltatják ki az eszközt innen-onnan, inkább a tudatlanság, butaság. Viszont ne is adjunk alapot nekik.
Üdv a fun-ok között!