A német Kässbohrer értékesítőinek még a szava is elállt, amikor 2003-ban az észak-koreaiak ratrakot rendeletek tőlük. Először mindenki azt hitte, hogy jó kis tréfa az egész, de hamar kiderült, hogy komoly az érdeklődés. A megrendelést az ország római nagykövetsége postázta a németeknek, a szokásos igényeket megtoldva egy-két extrával. Kiderült, hogy a legkisebb ratrakot szeretnék, de Mercedes-Benz motor legyen benne.
A németek komolyan vették a megrendelést, és 2003 júniusában leszállították a járművet, az északiak egyből ki is fizették a majdnem százezer eurós vételárat. A ratrak a kínai határon fekvő Baekdu hegység síterepére került, amely koreaiul annyit jelent, hogy fehér sapkás hegy. A nevére rászolgáló és egyébként csodálatosan szép hegyen igazán nagyszerűek a hóviszonyok.
A gépet egy német szerelő is elkísérte, aki a helyszínen, fagypont közeli időjárásban és egy egész századnyi katona figyelő tekintete előtt szerelte össze a pályagépet. Miután kész lett, betanította a helyi kollégát a monstrum vezetésére. Ezt a tettét, így utólag a koreai kolléga képességeinek ismeretében, élete egyik legnagyobb kihívásaként értékelte.
A német cég, amely a pályagépet szállította Észak Koreába, korábban az osztrák Doppelmayr cég felvonóját is eljuttatta már ebbe az országba. A koreaiak nagyon nehezen és csak szigorú felügyelettel engednek be külföldi turistákat. A cég vezetője szerint az ülőlift felállítása szinte gyerekjáték volt, hiszen a diktátor annyi munkaerőt rendelt ki hatalmai szóval az építkezésre, amennyire csak szüksége volt.
Észak Korea egyébként igyekszik kihasználni a síeléshez kedvező földrajzi adottságait. Az előző héten jelentette be az egyik amerikai tulajdonban lévő dél-koreai cég, hogy megállapodott az északi ország kormányával egy síterep építésére és üzemeltetésére a Kumgang hegyen. A cég komplett síterepet épít fel szállodákkal és kiszolgáló létesítményekkel, ahol vélhetően a külföldiek hódolhatnak majd a síelésnek. Ez a második ilyen jellegű bejelentés, amely arról szól, hogy az északiak lazítanak a külföldi turistákkal szembeni szabályokon. Korábban egy másik dél-koreai cég, a Hyundai jelentette be, hogy turistacsoportokat vihet a diktátor országába.