Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

petib által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (98)Időben csökkenő Időben csökkenő
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
Topik: Pila
2025.03.16. 16:49
Sziasztok!

Champoluc-ből az Aosta-völgyi bérletünket kihasználva egy napra látogattunk át erre a terepre. Aosta szélén a kabinos felvonó aljánál ingyen lehet parkolni, mi is innen indultunk, bár Pilába is fel lehet autózni, de az hosszabb időt vesz igénybe.

Egy kiadós havazás utáni napon voltunk itt, aminek következtében még sok pályát nem sikerült leratrakolni, ráadásul lavinaveszély miatt a két Couis felvonó nem járt, így jó pár pályát ki kellett hagynunk. Ennek ellenére egy nagyon jó napot töltöttünk el, a pályák változatosak, élvezetesek, és milyenek lettek volna tökéletes hóviszonyok esetén... Nagyon jó vonalvezetésű például az 1-es, a 2-es, valamint a terep túloldalán a 17-es és 18-as pálya, sajnos ez utóbbiakat egy lassú, kétüléses felvonó (Grimondet) szolgálja ki. De jó volt a 9-es piros és 7-es kék pálya kombinációja, valamint a 14-es piros is.

A terep nem nagy, könnyen besíelhető, de egy napra kiváló kirándulási lehetőség, kiegészítve egy késő délutáni aostai városnézéssel. Remélem egyszer még vissza tudunk ide jönni, és akkor a Couis pályáit is be tudjuk majd síelni.

Pár kép:
https://sielok.hu/fotoalbum/pila-2025/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2025.03.16. 16:25
Sziasztok!

Az idei márciusi síelés helyszíne a Monterosa sírégió volt. Szállásunk Champoluc-ben, a templom közelében volt, innen vagy a félóránként járó síbusszal, vagy egy 7-8 perces gyaloglással érhető el a kabinos felvonó. A bérlet ára dinamikusan változik, mi kb. egy hónappal az indulás előtt online vettük meg, az olasz árakhoz képest viszonylag olcsón, 6 napra 244 Euróért, a helyszínen ez nagyjából 30 Euróval lett volna drágább.

Maga a síterep igen jó, változatos, a pályák túlnyomó többsége piros illetve fekete, ami kezdőknek nem ideális, középhaladóknak viszont tökéletes. Hosszabb kék pálya mindössze három van: a Mont Ros-ról a az Alpe Mandria felvonó aljáig, a Salati hágóról a Cimalegna felvonóig, illetve a Lago Ciarcerio-Belvedere felvonó champoluc-i oldaláról a kabinos középső állomásáig (Crest) vezető pálya, de ez utóbbin nem lehet körözni, mert a visszajutáshoz egy nagy - fekete pályát is tartalmazó - kört kell tenni.

A piros és fekete pályák nagyon élvezetesek, Sarezzáról Champoluc-be például közel 5 km-t lehet egyhuzamban lecsúszni 1193 m-es szintkülönbséggel, jó hosszú a Passo Salatiból Staffalba levezető pálya is (G7+G5+G6, kb. 7 km, 1180 m szint), a pálmát pedig a Passo Salatiból Alagnába levezető két fekete pálya kombinációja viszi el a közel 8 km-es hosszal és 1857 m-es szintkülönbséggel. Sajnos ez utóbbinál az alsó pálya (V1) alsó szakasza a hét második felében erősen kibuckásodott. Itt egyébként Alagnában a pálya végétől a kabinos felvonó aljáig egy keveset gyalogolni kell a műúton.

A fentiekhez képest rövidebb lecsúszások is igen élvezetesek voltak, reggel mindegyik pálya tökéletes állapotban volt, és többségük a nap végére sem romlott számottevően, bár az alacsonyabb részek délutánra azért már kásásodtak, buckásodtak. A hét során egyetlen pályát nem próbáltunk csak ki, a már említett Lago Ciarcerio-Belvedere viharvert kétüléses, kétirányban menő felvonó champoluc-i oldaláról a beszállási ponthoz visszavezető, pirosnak nevezett C8-as pályát, mivel ez leginkább egy erősen botozós szekérútnak tűnt.

Ami negatívumként említhető, hogy elég sok a lassú, hosszú, kétüléses felvonó, így például a Gressoney feletti Punta Jolanda és Seehorn felvonók vagy az Alagna fölött lévő Pianalunga felvonó, pedig mindegyik tetejéről igen jó pályák jönnek le. Húzós felvonó viszont egyáltalán nincs, van viszont egy-két elég idősnek kinéző kabinos.

Ami a terep legnagyobb pozitívuma, hogy egyáltalán nincs tömeg, sorbanállás soha nem volt, teljesen meglepő volt például, hogy a Champoluc-Crest kabinosnál még reggelente sem alakult ki sor. (Igaz, a hazaindulásunk napján, szombaton, láttuk, hogy rengeteg busz érkezik, azt nem tudom, hogy ez mindig így van, vagy csak aznap volt valami rendezvény.)

A 6 napos síbérlet 2 napra érvényes az Aosta-völgy többi terepére, mi egyszer a tavaly megismert Cerviniába, egyszer pedig Pilába mentünk el, mindkettő nagyjából 70-75 percnyi autózásnyira van.

Mindent egybevetve nagyon pozitív benyomást tett ránk ez a terep, annak ellenére, hogy az időjárás nem igazából volt kegyes hozzánk, sokszor volt felhős az idő és többször havazott is. Így viszont megmaradt célként, hogy egyszer még egy napsütéses márciusi héten is síeljünk majd itt :)

Néhány kép:
https://sielok.hu/fotoalbum/monterosa-2025/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2024.03.19. 15:24
Így van, az olasz szállás túl kockázatos, még akkor is, ha nagy átlagban 6 napból kb. 4-szer nyitva van az átjárás, de simán ki lehet fogni egy olyan hetet, amikor csak egyszer vagy kétszer. Zermatt viszont - legalábbis nekem - túl drága. Nemcsak a szállás miatt, hanem a síbérlet is többe kerül, főleg, ha hozzászámolom a vonatozást Tasch-ból - mert zermatti szállást nemigen tudunk megfizetni. De azért egyszer talán még visszamegyek :)
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2024.03.18. 15:50
Sziasztok!

A március 15-i héten voltunk ezen a terepen, szállásunk Cervinia Cielo Alto részén, a Condominio Circus épületkomplexumban volt. A 6 fős, jól felszerelt szállás 5 személy részére kényelmes volt, az épület aljában van bár, étterem, és egy meglehetősen drága kis bolt, valamint egy síkölcsönző, ami egyben bérletpénztárként is üzemel. Cervinia központjából - igaz, elég ritkán - közlekedik síbusz, ami 1.20 Euróért vehető igénybe.

A Cielo Alto felvonó a ház aljából indul, ez egy régi, 2 személyes ülőlift, kb. 10 perces menetidővel. Fentről egy nagyon jó, még délután is kiváló állapotban lévő fekete pálya vezet le, amin sokszor szinte egyedül száguldoztunk. Ebből ágazik el a nemrég átadott 34-es pálya, amivel a cerviniai kabinoshoz lehet csúszni. Itt reggelente kisbb-nagyobb sorállásra számítani kell, csakúgy, mint a Plateau Rosá-ra vivő két további kabinos felvonónál.

Az olasz rész önmagában is egész jó, és ha nyitva van az átjárás Svájc felé, akkor napközben tömeg sincs. A gyors, buborékos ülős felvonók mellett jó kis piros pályákon lehet egész hosszú meneteket csúszkálni, nekem például kifejezetten tetszett a 6-os piros, valamint a 62-es fekete pálya.
Érdemes eltúrázni Valtornenche felé is, a Bec Carré felvonó tetejéről a városba levezető 7 km-es pályán jó érzés egyhuzamban lecsúszni :) .
Még ennél is hosszabb (10.4 km) a Klein Matterhorn-ról Cielo Alto-ba levezető pálya, igaz, ennek első, a Plateau Rosá-ig vezető szakasza először egészen lapos, utána pedig van egy rész, ami késő délutánra általában kibuckásodik, és ez a hazafelé tartó tömeggel kombinálva nem igazán teszi lehetővé a gyorsabb haladást.

A terep nagy rizikófaktora az időjárás, a svájci átjárást ugyanis az itt elég gyakori erős szél esetén nem nyitják meg. A mi 6 napunk során 3 alkalommal lehetett átmenni, így már megérte a nemzetközi bérlet megvásárlása. És szép, napos időben a svájci oldal maga a csoda! Tökéletesen ratrakolt, hosszú pályák, gyönyörű környezetben, háttérben a Matterhorn jellegzetes csúcsával. Már a kezdés is élvezetes: a Plateau Rosá-ról vagy a Theodulpass-ról Furgg-on keresztül a délelőtt még kiváló 62-es fekete pályán Furi-ig lehet egyhuzamban lecsúszni (9.4 illetve 8.4 km). Egészen jók a Furggsattel-ről és a Hirli-ről levezető piros pályák, sajnos viszont a 69-es és 55-ös pályák zárva voltak, így a Hirli-ről az 56-os (egészen jó) kék pályán érdemes Aroleid-ig csúszni, ahol fenti irányba be lehet szállni a kabinos felvonóba.

Egyszer mindenképpen érdemes a 24 percenként közlekedő vasúttal felmenni a Gornergrat-ra, ahonnan káprázatos a kilátás a gleccserekre és a Monte Rosa tömbjére. Mi két alkalommal is eltúráztunk a terep túlsó szélén lévő Rothornra, ahol szintén nagyon kellemes pályákon lehetett síelni (11-es, 9-es, 12-es, 13-as, 15-ös). Egész jó volt az Obere National, vagyis a Blauherd alatti 8-as fekete pálya, és a Sunneggá-ról levezető 4-es piros is. Egyszer lementünk az 1-es pályán Zermattba, ahonnan a sikló visz vissza Sunneggá-ra.

Hazafelé első alkalommal a Rothorn - Gant - Hohtalli útvonalon jöttünk vissza, aminek hátránya, hogy a Rothornról Gant felé vezető 19-es pálya alsó szakasza délutánra eléggé kibuckásodik, valamint a Hohtalli-ról levezető 44-es pálya nagy része egy nem túl élvezetes, keskeny szekérút. Ezért másodszor inkább az Sunnegga - Eja - Riffelalp - útvonalat választottuk, itt viszont a 27-es pálya vége elég lapos, ráadásul jól kell időzíteni, hogy ne kelljen túl sokat várni a vonatra. Ezzel mi Riffelbergig mentünk fel, ahonnan már le lehet csúszni Furi-ba.

Mindent összevetve egy nagyon kellemes hetet töltöttünk el, az első zermatti átsíelés életem eddigi egyik legjobb síelős napja volt. Viszont a már említett rizikófaktor miatt, nem biztos, hogy még egyszer megkockáztatnánk a cerviniai szállást, még ha jóval olcsóbb is, mint Svájcban megszállni.

Felraktam néhány képet:
https://sielok.hu/fotoalbum/cervinia-zermatt-2024/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2024.02.12. 00:11
Ez a lift már nincs többé, pedig idén szívesen kipróbáltam volna :)
https://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=160963&start=80
(Egyébként, ha nem is a csákányost, de a tárcsás felvonókat én kedvelem: általában kevesebben vannak rajta, és rossz időben sokszor kellemesebb, mint egy ülősön ázni-fázni. )
Előzmény: (Lackó 220403)
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2024.01.31. 12:37
Szia!
Végül milyen bérletet vettetek?
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2024.01.29. 14:04
Sziasztok!

Nyolc év után tértünk vissza erre a terepre, a szállásunk ezúttal az Avoriaz-ba vivő Prodains kabinos aljánál volt. Délután egészen a házzal szemben lévő kis húzós felvonó aljáig le lehet síelni, ha ez a felvonó működne (ebben az évben még egyszer sem indították be), akkor a reggeli kb. 250 méteres gyaloglást a kabinosig is meg lehetne spórolni. A házban van étterem és bár, de bolt a közelben nincs, vásárolni a ház előtt megálló síbusszal lehet bemenni Morzine-ba. Viszont reggelire a portán lehet baguette-t rendelni.
Parkolni vagy a ház alatti fedett (fizetős) parkolóban lehet, de tetőbox-szal sajnos nem lehet beférni. Így, vagy a kabinos aljánál lévő (elég drága) parkolót lehet igénybe venni, vagy pedig 1200 m-re van egy ingyenes parkoló, ahonnan a síbusszal lehet visszajönni (mi ezt válsztottuk).

Reggel két irányban lehet elindulni: a kabinos felvonóval Avoriaz-ba, vagy a síbusszal Morzine-ba. Ez utóbbi a Pleney kabinoshoz visz, ahol reggelente igen komoly sorállásra kell számítani. Az Avoriaz-i terület központi részei is eléggé zsúfoltak, különösen igaz ez a Tour felvonóra, valamint a Lindarets feletti területekre. A pályák közül nekem a Grandes Combes felvonótól levezető Jean Vuarnet volt a kedvencem, de jó volt a Lindarets feletti Vannes is, valamint a Cornebois felvonó tetejétől levezető piros pályák.

Chatel-ben a Morgins illetve Torgon felőli oldalon lévő területeken jóval kevesebben vannak, igaz, ott többnyire húzós felvonók működnek. Sok könnyű kék és piros pálya van errefelé, az egyik kedvencünk a nagyon rövid, de szinte kihalt Tour de Don volt. Sajnos az időjárás a márciust idézte, így az alsó pályák egy része le volt zárva, Morgins felé például csak levonózni lehetett a Corbeau lifttel.

A svájci oldalon is elég sokan voltak, főleg a Crosets felvonó környékén. Viszont az új Morgins kabinosnál dél körül alig volt ember, és itt találtuk a svájci rész egyik legjobb pályáját, a 46-ost (kár, hogy a kabinos építésével együtt leszedték a felső szakaszt kiszolgáló húzós felvonót, így le kell csúszni az alsó, kék 45-ös pályán a kabinos aljához). A térkép alapján érdekesnek tűnt a szép hosszú 35-ös és 31-es pálya, azonban ennek az alsó szakasza szinte végig botozós. És még egy, amire érdemes figyelni: a Chatel és Morgins közötti összeköttetést biztosító síbusz 12:30 és 13:30 között nem jár.

A Morzine - Les Gets terület bizonyult idén a kedvencemnek. A központi részeken ugyan itt is nagy volt a tömeg, de a pályarendszer szélei felé már jóval kevesebben voltak. Mindenképpen érdemes felmenni a Pointe de Nyon-ra, és felgyalogolni a kilátóhoz. A levezető piros pálya is egész jó, bár ottjártunkkor eléggé ki volt jegesedve. A legjobbak a Charniaz és a Ranfoilly tetejéről induló pályák voltak, legalábbis kora délutánig, amikor már kezdtek azért buckásodni. A kellemes, üres kék pályák kedvelőinek tudom ajánlani a La Rosta tetejéről levezető Reine des Prés nevű pályát. És az idei kedvenc: a Perrieres ülős felvonó melletti Meleze nevű piros, ahol szinte alig volt ember, és még délután is nagyon jókat lehetett rajta csúszni.

A terep többi része (Mt. Chéry, Chappelle d'Abondance, Abondance, St. Jean d'Aulps) ezúttal - a nyolc évvel ezelőttivel ellentétben - kimaradt, de így is nagyon jó kis síelés volt, bár az időjárás lehetett volna kicsit kegyesebb hozzánk.

Képek: https://sielok.hu/fotoalbum/24567/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2024.01.29. 12:59
Szia Andris!
"biztos, hogy ide nem fogok még egyszer vissza jönni"
Mi többször is voltunk itt, és jobb hóviszonyok esetén azért ez egy egészen jó kis terep, szóval soha ne mondd, hogy soha :)
Üdv, Peti
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2023.03.20. 00:52
Köszi, tényleg nagyon klassz volt :)
Előzmény: (magnum56 218606)
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2023.03.19. 18:24
A tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is Ortisei-ben szálltunk meg a március 15-i héten, és innen kiindulva síeltük be a környék pályáit. Reggel a síbusszal indultunk - a szálláshoz hozzátartozott az ingyenes buszbérlet - vagy az egy megállóra lévő Ortisei központ felé, vagy Selva irányába. A síbuszok reggelente 10-15 percenként járnak, de a menetrendet nem mindig tartják, volt, hogy 2-3 perccel korábban, volt, hogy jó pár perccel később jöttek, sőt délután előfordult olyan is, hogy egy járat egyszerűen kimaradt.

Első nap ezúttal is Alpe di Siusi-n síeltümk. Reggel még kiváló volt a városba levezető Pilat pálya, de még délután is különösebb gond nélkül le lehetett rajta síelni. Bár elég meleg volt, de a pályák valamivel kevésbé kásásodtak, mint előző évben, viszont a Bullaccia fekete pályái délutánra most is kibuckásodtak. Viszont a Florian, Floralpina, Goldknopf pályái most is nagyon jók voltak.

Másnapi célkitűzésünk az volt, hogy végigsíeljük a Val Gardena-i Legendary 8 pályáit (amiért másnap a Selva-i turistairodában átvehettünk egy kis jelvényt). Ezek közül a Monte Pana-i Bravo idén megint egészen fantasztikus volt, ahogyan a Secedá-ról levezető La Longia és Gardenissima is. A Saslong és Ciampinoi nr.3 sem volt rossz, bár a Ciampinoi csúcs elérését eléggé megnehezítette az a hihetetlen idiotizmus, amit a Saslong kabinos felvonó tetején elkövettek. (Akit érdekel: a terület tuljdonosa lezárta, és biztonsági őrökkel őrizteti a kb. 10 méterre lévő 6 üléses felvonóhoz vezető utat, így mindenki kénytelen átgyalogolni - keresztezve a Saslong pályát - az ő tulajdonábanj lévő 4 üléses felvonóhoz, azzal felmenni, és úgy lecsúszni a 6 üléseshez. Állítólag rengeteg panasz érkezett emiatt a Dolomiti Superski-hez, de jogilag ők sem tudnak tenni semmit...)

A Falk ugyancsak kiváló volt még délután is, viszont a Dantercepies-ről levezető pályák, így a Cir is, délutánra eléggé kibuckásodtak. Kivétel ez alól a szerdai nap volt, amikor a hideg és az erős szél miatt buckák ugyan nem keletkeztek, viszont egész nap keményre fagyott pályákon lehetett csak korcsolyázni.

A Passo Sella pályái egészen jók voltak, és idén "felfedeztünk" egy korábban nem síelt pályát, a Gran Paradiso felvonó menti széles, kék, száguldásra csábító pályát, amin - mivel kiesik a Sella körből - nagyon kevesen voltak.

Mindent összevetve Val Gardena ezúttal sem okozott csalódást, a csapadékszegény tél ellenére is - a Resciesá-ról levezető pálya kivételével - az összes pálya üzemelt. Délelőttönként a pályák - az említett szeles nap kivételével - egészen kiválóak voltak, de még délutánonként is lehetett jó pályákat találni.

Fotók: https://sielok.hu/fotoalbum/valgardena-altabadia-arabba-2023/kep/1/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
Topik: Alta Badia
2023.03.19. 17:32
A tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is Ortisei-ben szálltunk meg a március 15-i héten, és innen kiindulva síeltük be a környék pályáit. Amint letértünk a Sella Ronda kör útvonaláról érezhetően kisebb lett a népsűrűség, és így a pályák állapota is jobb volt. Egy kicsit hűvösebb volt, mint tavaly, így a pályák kevésbé kásásodtak, buckásodtak, igaz viszont, hogy az egyik nap az egész terepen jegesre csiszolt pályákon kellett síelni az erős szélben.

Délelőtt - az említett nap kivételével - egyenesen kiválóak voltak a pályák, de pl. Badia környékén még ekkor is nagyon jókat lehetett síelni a szinte üres pályákon (Sponata, Gardenaccia és a La Crusc pályái).

A központi részen az idei kedvenceim: a Mt. Cherz-ről a Campolongo-hágóba vezető két pálya, a Piz Soregáról levezető piros (12-es) pálya, a Col Alto 4-es pályája, valamint az Altin (17-es) pálya.

A Boé felvonó menti 1-es pálya szintén nagyon jó volt, az egyetlen probléma, hogy délelőtt a kabinos felvonó aljánál (mivel a Sella kör része) elég nagy volt a tömeg. Külön említést érdemel az Edelweiss-szektor, amely ezúttal sem okozott csalódást.

Képek: https://sielok.hu/fotoalbum/valgardena-altabadia-arabba-2023/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2023.03.19. 17:07
A tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is egy napra kirándultunk át Ortisei-ből, első magállónk a Falzarego-hágóban volt. A csúcsról visszavezető pálya kiváló volt, csakúgy, mint a Cinque Torri pályái, ahol a 11-es pályán egészen fantasztikus volt leszáguldozni, amit többször is megtettünk :)

1/2 1 körül értünk vissza a hágóba, és mivel tavaly a Tofana területét jártuk be, idén a Misurina-i rész volt a cél. A Rio Gere parkolóból indultunk, először a Cristallo felé, ahol fent teljesen üres, kiváló minőségű pályák fogadtak, igaz, ez mindössze 3 pályát jelent. A környezet is gyönyörű, és csak azt sajnáltam, hogy a Staunies felvonót 2016-ban technikai okok miatt megszüntették (a sítérképen a szaggatott vonal mellett az "Impianto in progetto" felirat szerepel, vagyis talán van remény arra, hogy a jövőben újra fel lehet majd jutni a hágóba). A parkolóba vezető pálya sem volt rossz, bár az alján már elég puha volt a hó, de március közepén ez azért nem meglepő.

A délután hátralévő részében a Faloria pályáit síeltük be, köztük a három lendületes fekete pályát. Itt sem voltak sokan, és a pályák még késő délután is elég jó állapotban voltak. A parkolóba visszavezető pálya elvileg zárva volt, de sokan mentek le rajta, a zárás oka talán az volt, hogy egy rövid szakaszon annyira kásás volt a hó, hogy csúszni nem, csak gyalogolni lehetett rajta.

Mindennel együtt nagyon jó kis nap volt, és igaz, hogy a Falorián kevesebb pálya van, mint a Tofana-i oldalon, de a kevesebb ember miatt a síélmény még talán nagyobb is volt.

Fotók: https://sielok.hu/fotoalbum/cortina-2023/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2023.02.15. 21:16
"...a pályák számozása valami egészen más logikát követ, amelyet nem igazán sikerült megfejtetnünk, ráadásul a számokat nem is nagyon teszik ki minden elágazásnál"

Talán azért nem teszik ki, mert a pályákat nem számokkal jelölik :)
A megfejtés pedig egyszerű: a pálya végétől kezdve növekvő számok jelzik, hogy épp hol vagy az adott nevű pályán, így ha pl. egy 20-as számot látsz, lehet tudni, hogy még elég sok van hátra a pályából, míg ha egy 1-est, akkor mindjárt leérsz. Ez ismeretlen pályán vagy pl. rossz látási viszonyok között lehet hasznos információ.
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2022.03.31. 20:52
Január végén - csakúgy, mint három éve - most is egy napot síeltünk Carezzában. Azóta átadtak egy új kabinost, ami a Laurins Lounge-hoz visz fel, ami nagyban növeli a terep értékét. Az innen levezető két fekete pálya ugyanis egészen kiváló, és a tetszési indexet csak növeli, hogy alig vannak rajta. Gyorsan lehet itt pörögni, az egyetlen furcsaság, hogy a középső állomáson - bár az összekötés megvan - át kell szállni az egyik kabinosból a másikba. Nagyon kellemes a Paoliná-ról levezető 45-ös és az Antermont-i 54-es is - bár ez utóbbi nem túl hosszú.
Carezza egy napra ideális választás azoknak, akik szeretik a szép környezetet, nem bánják, hogy egy pályán többször is lecsúsznak, és egy kicsit menekülni akarnak a Dolomitok többi - főleg a Sella-körbe eső - területein lévő nagyobb népsűrűségtől.

Képek (legalábbis az első három):
https://sielok.hu/fotoalbum/carezza-passo-rolle-2022/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2022.03.31. 20:35
Január végén voltunk ezen a terepen, szállásunk Tesero-ban volt.

A hetet vasárnap kezdtük, és ekkor a Pampeago-i parkoló dugig volt, síbusszal kellett eljutni a parkoló végétől a liftekig. A pályákon is rengetegen voltak, a felvonóknál többször is hosszú sorok alakultak ki, de szerencsére ez a többi napra már nem volt igaz. A pályák között több kiváló is akadt: az Obereggen-i oldalon a 2-es 5-ös és 6-os, a Predazzo feletti piros 35-ös és 36-os valamint a fekete 38-as, de jó volt a Monte Agnello-ról levezető 28-as is. Nem rossz - bár elég rövid - a fekete 26-os sem.

Az egyik nap nagyon erős volt a szél, a Dolomitok legtöbb terepén a felvonók nagy többsége nem is járt. Az egyik kivétel az Alpe Cermis volt, ahol aznap is az összes felvonó üzemelt. Az itteni pályák egészen kiválóak, a Prafiori (5-ös jelű) ülős felvonó melletti 82-es és 83-as pályákon alig voltak, és nagyon jókat lehetett rajtuk száguldozni. A 80-as és 81-es fekete is igen jó, A Fondovallé-be visszavezető piros 87-es viszont inkább kéknek megy el, így - bár korábban terveztük - nem volt kedvünk ezért az egy pályáért visszajönni az esti síelésre.

A terephez tartozik még a távolabb lévő Oclini Jochgrimm néhány pályája, egy-két órát ott is el lehet tölteni.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/valdifiemme-2022/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
Topik: Alta Badia
2022.03.31. 20:06
Alta Badia a Sella-kör része, és így a Passo Gardena - Corvara - Passo Campolongo útvonal eléggé zsúfolt, szerencsére viszont bőven találni nyugodtabb részeket. Ilyen például a La Villa - Badia környéke, ahol mindenképpen érdemes ellátogatni a terep szélén lévő La Crusc-ra. A pályák közül tetszett a Piz la Ilá-ról La Villá-ba levezető piros és fekete 17-es, a San Cassiano-ba vezető piros 12-es, de kellemesek a Mt. Cherz és a Prealongia kék pályái is. A túloldalon érdemes felmenni a Piz Boe és Vallon felvonóval, innen nagy élmény egyhuzamban lesíelni Corvara felé.
A terep egyik legszebb része az Edelweiss szektor, érdemes leszáguldani a rövid, ám meredek fekete 45-ös pályán, de az összes itteni pálya igen kellemes, bár idén márciusban a nagy meleg miatt már dél körül kissé latyakosak, buckásak voltak.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/altabadia-2022-petib/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2022.03.31. 19:46
2019-ben már síeltünk ezen a terepen, idén márciusban viszont a szállásunk is itt volt, Ortisei-ben.

Egy napot szántunk az Alpe di Siusi-ra, ami - mint ahogy az előző hozzászólásban is olvasható - igen szép környezetben fekszik. A pályák nem túl nehezek, és a márciusi meleg miatt dél körülre már latyakossá, buckássá vált a legtöbb pálya, bár a Florian és a Punta d'Oro felvonó melletti piros pályák még délután is viszonylag jók voltak.

A terep többi részén is délelőtt voltak jók a pályák, délutánra - főleg a Sella kör részei - erősen kibuckásodtak. Három éve az egyik kedvencünk volt a Monte Pana-i terület, most viszont már az odajutás is erős botozást igényelt, és ott még a piros pályán is szinte megállt a léc a nedves hóban. Ami még délután is jó volt, az a Sole felvonó tetejétől Plan de Gralba felé levezető piros pálya. No és persze ott volt a délelőtt, amikor például kiválóak voltak a Dantercepies-ről levezető pályák, köztül az újonnan átadott fekete is. Két olyan nap is volt, amikor reggel a Seceda felé indultunk, és délelőtt itt egészen kiváló pályákon lehetett síelni.

Kicsit hidegebb időben ez egy egészen kiváló síterep, több jó fekete pályával, egyetlen hibája talán a Sella Ronda kör vonzásából adódó nagyobb népsűrűség.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/valgardena-2022-petib/galeria/
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2022.03.31. 19:20
Kár, hogy aznap, mikor idén ott voltunk, a fekete pálya zárva volt. Viszont kevesen voltak, túrázóból szinte többet láttunk, mint síelőből.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/carezza-passo-rolle-2022/galeria/
Előzmény: (salamoncs 204874)
petib
98 élménybeszámolót írt
98
15 éve tag
2022.03.31. 19:13
Március közepén, Val Gardénából hazafelé (szombaton) síeltünk ezen a terepen. A Monte Elmo aljánál parkoltunk, innen mentünk fel a kabinos lifttel (és bár még szabály szerint kellett volna, de nemhogy az FFP2-es, hanem semmilyen maszkot nem kértek egyik felvonónál sem). Felérve meglepő volt, hogy egyrészt elég kevesen vannak, másrészt, hogy a márciusi meleg időjárás ellenére itt kérgesre fagyott pályák fogadtak. Az egész heti síelés után már elkopott élekkel nem volt egyszerű lejönni a fekete 13b pályán, ezért ezt többször nem is erőltettük.

A terep többi része felé vezető pályák viszont már kissé latyakosak, buckásak voltak, kivételt a piros 40-es és 10-es jelentett. A Croda Rossa-i részen jobb állapotban voltak a pályák, és míg a csapat egyik fele a Rudi hüttében ebédelt, mi az 5-ös húzós felvonó melletti 5-ös pályán pörögtünk néhányat. Egyszer lecsúsztunk a 3-as feketén is, ennek felső szakasza (3a) még jó volt, de az alsó (3b) kőkeményre fagyott, nem csoda, hogy alig volt rajta valaki. A Passo Monte Croce felé vezető pálya a kevés hó miatt zárva volt.

A Stiergarten és Sesto érintésével csúsztunk vissza a Monte Elmo-ra, zárásig a nyolcüléses 16-os felvonó mellett síeltünk. Napközben verseny miatt zárva volt a levezető 13-as piros pálya, emiatt a nap végén még igen jó állapotban volt, így egy kellemes száguldozással zárhattuk le az idei síszezont.

Egy nap természetesen nem volt elég arra, hogy minden pályát besíeljünk, és kimaradt többek közt a San Candido-i terület is, de ha a Dolomitokból hazafelé tartva valaki ki akarja használni az utolsó napot is, akkor ez a terep ideális választás.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/drei-zinnen-2022-petib/galeria/
következőutolsó