Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Puskás András által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (34)Időben csökkenő Időben csökkenő
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
Topik: Mölltal
2019.12.11. 11:42
👌
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
Topik: Mölltal
2019.12.08. 19:10
Szia!
Köszönöm, hogy válaszoltál, gondoltam, hogy valami nem stimmel a beírásoddal, vagy hogy változott az aktuális helyzet.
Megjegyzem én is az elmúlt héten voltam kint, 25-28. között, ami november utolsó hete, gondolom Te, azaz Ti pedig 28-01. között ami még mindig november utolsó hete.
Szóval még egyszer köszi a választ, így egyértelműbb, lehet majd össze futunk, csúszunk, ha máshol nem Chopokon, hisz a szezonbérlet inspirálhatta nálad is ezt a kiruccanást.
Csak lehet, törölhetted volna a beírást , ha más nem teljesen aktuális, és Én sem ide írtam volna.
De végül is, itt is el tudta vagy tudja olvasni az akit érdekel és tud informálódni, hisz én is elég gyakran böngészem az útitárskereső minden rovatát.
Üdv.: András
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
Topik: Mölltal
2019.12.04. 20:50
Szia!
December 19-23. között céloztam meg Mölltal és Ankogel síterepeket. A Hotel Kärntnerhof-ban foglaltam szállást négy éjszakára Mallnitz-ban. Csütörtökön, 19-én 10-12 körül tervezem az indulást egyedül Budapestről.
Tel.: +36304482686, puskas.andras@outlook.com
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2019.02.11. 21:29
Szia Mindenki!

Kettő napot síeltem Dragobrat síterepen, február 07-én és 09-én.
Sajnos mint ahogy a Bukoveli fórum bejegyzésemnél említettem az időjárás maximálisan keresztbe tett, a megenyhült időjárás miatt megolvadt a természetes hóréteg teteje, majd vissza fagyott. De csak sorjában.
A sípályához a feljutás csak egyetlen úton lehetséges, ami egy kb.:10-12 km hosszú, egy nyomsávos, egy autó szélességű földút, kivályúsodott két keréknyommal, helyenként pici kiállással a szembejövő forgalom miatt, mert forgalom az van.
Az autó megfelelő hasmagassága, és összkerékhajtás, terepfokozat nélkül esélytelen, így is tapasztaltunk olyan helyi autót, aki még pluszba szerelte is fel a hóláncot, mert természetesen még pluszba lefagyott jég is ahol többen vissza cscsúsztak, így a felfelé vezető út több mint egy órásra kerekedett, volt ahol 2-3 méter magas félre tolt hófalak között.
Félelmetes és egyben lenyűgöző utazás, de ezen nincs idő gondolkozni, mert folyamatos dülöngélés, rázkódás, pattogás, kapaszkodó keresés, támaszkodni akarás van egész úton, szinte felüdülés, ha jön egy autó szembe, s félre áll a sofőr, de akkor meg azért parázik az ember, hogy ráborul a másik autó.
Szóval a helyiek végzik a szállítást főleg UAZ-okkal, s minden orosz csodával, ami alkalmas a feladat leküzdésére.
Felérkezve, az úton tapasztaltakat alapul véve, csak néztem és ámultam, bámultam és csodálkoztam, hogy hatalmas házakat látok egymás hegyén-hátán, különösebb rendszer nélkül, közöttük kanyargó utakkal, átláthatatlanul.
Szinte hihetetlen volt számomra, de minden volt, nagy házak, kis házak, hütték. kocsmák, étkező helyek, és ratrakolt sípályák felvonókkal és természetes hóval mindenfelé.
Igen a hó és az időjárás, gyönyörű napsütés, pályán síelő emberek, pályán kívül egy lélek sem, aminek egyszerű magyarázata volt, pályákon kívül mindenütt durván keményre fagyott hó volt. Úgy csillogott és szikrázott a napsütésben, mintha üveg hegyeket láttam volna magam előtt.
Nagyon tartottam ettől, de még mindig bizakodtam, amíg meg nem érkezett a helyi vezetőnk, instruktorunk, aki közölte, hogy sajnos nem alkalmas jelen pillanatban a hegy pályán kívüli síelésre, ismerkedjünk meg a pályákkal.
Jó. Elkezdtük az ismerkedést, ahány felvonó, annyi féle jegy, annyi fajta vásárlás, aztán a pályák, fekete, piros, fekete kék, habár Én nem igazán érzékeltem olyan eget verő különbséget a pályák között, de tény, hogy mindegyiken keresni kellett a havat. Meguntam, s ezután következetesen csak a vezetőnk snowboardos nyomvonalán haladtam, kevésbé fagyott részeken.
Egyik pályáról a másikra, egyik felvonótól a másikhoz való átjutás mindig a lift állomás tetején kezdődött, úgymond pályán kívül a pályák között, amikor is megtapasztaltuk, hogy miért nem javasolta a vezető a pályán kívüli síelést, mert az inkább korcsolyás túlélő gyakorlatnak felelt meg sílécen és snowboardon.
Nyugtatott és bíztatott minket, hogy 1-2 nap múlva jobb lesz, megolvad a hó tetején a jég és már használható lesz, lehet menni ratrakkal a hegyre.
Többen nem, de hárman, két bordossal neki indultam a szombatnak, hogy ki tudjam pipálni a ratrakkal a hegyre gondolatot, ha már eddig eljöttem, bármi legyen is.
Nem szaporítom a szót, felérkeztünk csak kicsit magasabbra, egy faházikóba a ratrak indulási helyéhez. Mondanom sem kell, hogy az idő borús, ködös, mi ködhatár fölött kicsivel, süvítő szél, és hideg, de nagyon. Megjegyzem, nagyon ritkán síelek maszkban, de most a csősálam alá még azt is felvettem, szinte a csontjaimban éreztem a széllökéseket, aztán egyre többen lettünk, beindult egy ratrak, kezdték felpakolni a bordokat, majd felszálltunk a ketrecbe 16-an két vezetővel, a ratrak vezető mellé plusz egy személy talán egészségügyi kísérő, legalábbis nekem ez volt a logikus. Adó-vevő hegyek az instruktoroknál aztán elindultunk.
Igen elindultam ratrakkal a hegyre, szétfagyva, összezsúfolódva, összekuporodva, egy jég hideg fapadon ücsörögve, magam elé meredve egy hang nélkül azon gondolkodva, hogy mit keresek Én itt egy pár síléccel 15 bordos mellett. De hát ezt akartam, ratrakkal a hegyre. Na mindegy, felérkeztünk valahová, de lefelé semmit nem lehetett látni, mert mindenfelé köd terpeszkedett alattunk. Ledobom a léceimet amik elpattognak, Én meg állok a havon és nem süpped be a lában, jaj, jaj, itt gondok lesznek. Gyors fényképezés, kamera indítás, csatolás, menetkész vagyok, de semmi.

Kis idő múlva az instruktorok összébb terelnek bennünket, és az egyik elkezd beszélni, a süvítő szélben csak hangfoszlányok jutnak el hozzám, de mindegy is, mert ukránul beszél, úgy sem értenék semmit, próbálom az arcát meg a kézét figyelni, aztán össze rakom, hogy Ő megy elől, és egy szoros sávban menjünk utána.
Ahogy elindul rögtön négyen öten rámozdulnak, majd Én is elkezdek csúszni, de ketten bevágnak elém, a tarajos, keményre fagyott havon, csak keresztebe csúszás van, tartom a tempót ami igen szerény, de mintha szétszóródnának előttem, kicsit messzebbre kerültek, vagy a köd lett nagyobb, már csak foltokat látok magam előtt, 3-4 ember együtt, meg oldalra feljebb ketten, figuráznak, lejjebb egy másik ő is előttem, nem mondanám, hogy egy sávban haladunk, inkább legyező.
Kiabálást, üvöltés hallok mögöttem, de nem merek hátra nézni, csak előre, szigorúan a 3-4 emberre, a szemem sarkából látom, hogy valaki nagyon elindult lefelé, de mintha nem lábon lenne, igen igen ez hason van fejjel előre, nem kísérem a tekintetemmel, mert aggódom, hogy kiesek a ritmusból. Most egy másik indult el lefelé, ő jobb helyzetben, fenéken és háton.
Folyamatos kiabálás mögöttem, nem törődök vele, csak csúszom továbbra is keresztbe, de mintha sokkal lejjebb lennének mint Én, muszáj egy S betű, nem nyertem elég magasságot, még egy és még egy, talán most jó az irány a sötét foltok felé, és milyen jó hogy csináltam egy pár kanyart lefelé, mert most tőlem balra egy függőleges fal mellet csúszom még mindig, és most is, ez kemény lett volna ha feljebb vagyok, s itt huppanok le, de mintha közelebb lennének a sötét foltok. Valóban egyre jobban látom őket, hát persze, állnak és Én is megállok ötödikként, aztán intek a vezetőnek, s azon gondolkodom, hogy ennek mi értelme volt.

Már jó pár perce várakozunk, de csak nem jön senki, aztán lecsatolok, s elindulok a vezető után, s kis idő után meglátom a ratrakot. Szóval ennyi volt a csúszás a völgybe, ja. Lassanként megérkeznek a többiek is, szerintem hiánytalanul megvagyunk, felszáll mindenki a ratrakra, elindul a zene, irány a hegy, továbbra sem látni semmit. Az egyik felvonó tetejénél állapodunk meg, s látom, hogy a vezető szedi be a pénzt mindenkitől, fizetek Én is, és egy kis megkönnyebbüléssel konstatálom, hogy a pályán kívüli síelés véget ért.
Hatalmas ürességet érzek, hiányérzetem van, lehet bosszús vagyok, nem, örülök, jó volt, igen jó volt, lehetett volna sokkal, sokkal jobb is, de jó volt, jó voltam, meg vagyok elégedve magammal. Van itt egy hütte, a két bordossal bementem, s kiengedtük a gőzt.
Aztán lecsúsztunk a kijelölt pályán, nahát hogy ez milyen jó pálya, a pályán kívüli részhez képest. Aztán megint fel a hüttébe, kis pihenés, hogy a hiányérzetem javuljon, majd csúszás a 30 másodperces pályán, és ismét fel a hüttébe, ahol nincs telefon szolgáltatás, wc, tömeg, nem fúj a szél, kellemes meleg van, és még mindig kiszolgálnak bennünket, pedig már az utolsó lifttel jöttünk fel, az is megállt, a lift kezelők is eltűntek. Már csak néhány instruktor lézeng a hüttében, nagy hangon osztják meg egymást közt a gondolataikat, de a pultos még mindig kiszolgál, nem néznek ránk furcsán, nem akarnak kitessékelni, lehet együtt éreznek velünk.
De késő van, a szokásostól is később van, és még nem tudjuk hogyan jutunk vissza a szállásra, hogyan jutunk le a hegyről, nincs megbeszélt autónk. Sebaj, felcsatolunk az utolsó menetre, egész világos van, vagy csak a hold, talán a hütte előtti lámpák. Ahogy haladunk lefelé egyre sötétebb van, mintha egy verembe mennénk, de nem megyünk, mert 3 méterenként meg kell állni valami miatt, a lényeg, hogy maradjunk együtt hárman. De sajnos hárman hat felé csúsztunk, mintha Én lennék középen. Kiabálok, hogy ide, ide hozzám, talán Én a pályán vagyok, s igen tényleg, sikerült, aztán megint szanaszét, megint össze, már fáj a torkom, tőlem hangos a hegy, de nem szólnak rám, fejlámpás gyalogosok sétálnak el mellettünk, gondolom a személyzet a hüttéből, hisz gyalogosan sem egy nagy távolság, csak nekünk kihívás hármunknak, de megoldottuk, ügyesen, hárman együtt leérkeztünk a lift aljába. Viszonykag gyorsan és könnyen találtunk autót ami kisebb felárért elvitt bennünket a szállásra.
Kétségtelen, hogy számomra érdekes két napot töltöttem Ukrajna Dragobart síterepén.
IMG-4561.jpg
IMG-4566.jpg
IMG-4571.jpg
IMG-4572.jpg
IMG-4573.jpg
IMG-4578.jpg
IMG-4579.jpg
IMG-4581.jpg
IMG-4583.jpg
IMG-4584.jpg
IMG-4585.jpg
IMG-4591.jpg
IMG-4593.jpg
IMG-4599.jpg
IMG-4600.jpg
IMG-4601.jpg
IMG-4605.jpg
IMG-4607.jpg
IMG-4608.jpg
IMG-4612.jpg
IMG-4724.jpg
IMG-4727.jpg
IMG-4729.jpg
IMG-4733.jpg
IMG-4739.jpg
IMG-4743.jpg
IMG-4744.jpg
IMG-4745.jpg
IMG-4746.jpg
IMG-4747.jpg
IMG-4766.jpg
IMG-4767.jpg
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
Topik: Bukovel
2019.02.11. 14:51
Szia Mindenki!

Három napot síeltem Bukovelben, február 05-06. és 08-án.
Az utazást nem ecsetelném, hisz már annyian leírták, hogy ahhoz nem lehet mit hozzá tenni.
A szállással kapcsolatban is csak annyit, hogy mivel a tervezés szerint egy másik síterep felkeresése is cél volt, így a kettő között, Kőrösmezőn volt egy magyar ajkú családnál.
Végül is elvárásaim csak a sítereppel kapcsolatban voltak, de sajnos azzal kapcsolatban is minimálisra tettem a mércét az indulás előtt bekövetkezett nagy enyhülésnek köszönhetően. Mondhatni mindenre fel voltam készülve, hogy alig lesz hó. Hát valóban ahogy közelítettünk minimális fehérség, locs-pocs, megolvadt jégmaradványok, majd jött a sípálya látványa, ami csodálatos fehérségben tündökölt. Óh, itt tényleg fogok síelni, s valóban a pályán rengeteg hó, műhó, nem számít, csak csússzon.
Szóval február 05-én egész nap olyan érzésem volt mintha április végén síeltem volna, vizes, kásás túrt hóban, ami délutánra már igen sok helyen bucka hegyeket alakított ki.
Aztán másnapra megérkezett a mínusz, és tökéletesen ratrakolt, kifagyott pályák fogadtak, olyan minőségi szinten, hogy még délután is
minimális buckásodás volt tapasztalható. Természetesen néhány fekete tetején jégfoltok voltak, de ilyen időjárási viszonyok mellett hol nem.
Ezek a pálya állapotok voltak jellemzőek a harmadik Bukoveli napomra is.
Meg kellett állapítanom, hogy Bukovelben a hóágyúzott pályák tökéletesen síelhetők egész nap, ami arra enged következtetni, hogy a műhavuk, vagy ratrakolások kifejezetten tartósnak mondható.
Ami nem hóágyúzott pálya, több fekete, illetve bucka pálya, az mind zárva volt, hisz sok helyen kilátszódott a föld, már amit a liftből lehetett látni.
Igen a liftek. Csak beülősök és néhány csákányos. Elég rövidek, ami ha fázik az ember nagyon hosszú, és persze a pályák is rövidek, talán ha összekapcsolunk több pályát a lecsúszáshoz a legaljára, de természetesen ott várakoznak a legtöbben, s akkor 2-3 beülőssel kell vissza jutni.
Konklúzió, sokat kell liftezni, így sorban állni, s a liftek sebessége sem szaggatja az istrángot.
A pályarendszer először kaotikusnak tűnt, de a második nap végére miután körbe jártam oda vissza többször is, leszámítva a párhuzamos pályákat, már elég jól eligazodtam.
Nagyon furcsáltam és nem értettem, hogy bármelyik hüttébe mentem, lent vagy fönt, olcsó vagy drágább, mindenhol csak egyszemélyes wc-t találtam, persze sorban állással.
Aztán felvilágosítottak, hogy vannak több személyes wc helyiségek, épületek, oda kell, menni, soha nincs sorban állás. Ilyennel csak eggyel találkoztam amit véletlenül vettem észre az két lift indulási helyénél az üzletsoron, beékelődve két üzlet közé. Szóval ilyen állítólag van több.
A hütték nagyon színvonalasak, az olcsóbb kategória is, mindenhol tudtam kártyával fizetni.
A pályarendszer közvetlen környezete, infrastruktúrája nagyon látványos, igen jó színvonalú, viszonylag olcsó szolgáltatásokkal, ha elhagyjuk Bukovelt ez az ajtó becsukódik.
Egy gondolat erejéig megemlíteném, hogy rengeteg síoktatót láttam, de szinte mindig csak egy-egy emberrel foglalkoztak, nem csoporttal.
A pályán síelőkkel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy rengetegen vannak kezdeti stádiumban, inkább a hóeke jellemző a pályákon, de ez teljesen kezelhető “probléma”, mert szélesek a pályák, meglepően a szerpentin kék levezetők is kifejezetten szélesek, így nem okozhat gondot a sok hóeke, sem egymásnak, sem a haladóbbaknak.
Szép napot!
IMG-4422.jpg
IMG-4423.jpg
IMG-4425.jpg
IMG-4428.jpg
IMG-4434.jpg
IMG-4436.jpg
IMG-4438.jpg
IMG-4439.jpg
IMG-4453.jpg
IMG-4454.jpg
IMG-4463.jpg
IMG-4467.jpg
IMG-4468.jpg
IMG-4469.jpg
IMG-4484.jpg
IMG-4486.jpg
IMG-4497.jpg
IMG-4498.jpg
IMG-4499.jpg
IMG-4501.jpg
IMG-4512.jpg
IMG-4515.jpg
IMG-4646.jpg
IMG-4647.jpg
IMG-4649.jpg
IMG-4650.jpg
IMG-4652.jpg
IMG-4656.jpg
IMG-4672.jpg
IMG-4673.jpg
IMG-4675.jpg
IMG-4693.jpg
IMG-4694.jpg
IMG-4698.jpg
IMG-4702.jpg
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2019.01.18. 13:26
Cak azért tudok válaszolni mert most Pestről Balassagyarmat felé , Brezno irányába jöttem kiváncsiságból, külőnben Krupins , Zolyom, Banska, s úgy Breznó felé szoktam jönni.A válaszom kérdésedre elfogadható, de az utolsó szakasz a hegyen át havas, lefagyott, felszórt, van aki csak 20-40-al ment.Én biztosnem megyek arratöbbet, az utak egy hajóhinta a másik irányhoz képest, és nem elldnsúyozza számomra, hogy autoval alug találkoztam, kamionok nincsenek.
Üdv András
Előzmény: (SíMan 203767)
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2019.01.18. 13:17
A nyitva lévő fekete 6-os meg nyom nélküli bucka pálya volt, csak a kihívást kedvelőknek. Természetesen a csúcsról levezető szakasz északi irányba már katasztrófa, jeges néhol hó nélküli. Nagyon oda kell figyelni. A lezárt 11A teljes szélességben a felső szakasza ratrak jégbordázott, nem sjánlom, ellenben a jobb szélén egy tatrak szélessékben szuper, esetenként magas hófúvásokkal, de élvezhető. A közepétől kicsúszva jobbra a használaton kívüli csákányos irányába a teteje szélfújta bordázott, jeges, de lejebbkifejezetten élvezhető pár nyommal.
Szóval a szokásos síelés amikorharcol és küzd az ember, hogy sikerüljön néhány emlékezetes, élvezhető pillanato becsempészni a napi síelésébe.
Talán még annyihogy mennél lejebb jut az ember az erdőben a fak között, megfelelő sebesség hiányában egyre jobban be lehet “tapadni”, ami nem kellemes.
13:15, irány a déli oldal.
Sok havat, szép napot.
Üdv.András
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2019.01.18. 11:26
Ma, 18-án az első lifttel át jöttem az északi részre, délelőtt itt nyomom. A körülmények nagyon jók, szállingózik a hó. A fekete 3-as mellett a Derese felé kezdtem, alig találtam vissza az erdőben az alján, még nem volt nyom. Majd a fekete 3-as, ott is nyom fektetés volt egy ismeretlen családdal. Utánna a fekete 7-es ami néhol keményre fagyott ratrak barázdás volt, de szuper. Majd le Lucky-hoz, aztán most iszom eszem a Vyhliada-nál nyílt új éttetemben. Itt persze minden van igen tágas, kényelmes, de most 11:25-kor szinte mindenhol ülnek bent.
Igen kedvezőek a feltételek minden szempontból, bátran merem ajánlani a következő napokban.
Sok havat és szép napot mindenkinek!
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2019.01.17. 18:21
Pici helyzet értékelés a ma napról:
Gyönyörű napsütés nyitástól zárásig. Lent.
Viharos, orkán szerű szél. Fent.
Olyannyira, hogy délben megállították a csúcsra vezető kabinokat északon és délen is.
14 órakor újra indítottak, de csak azért, hogy a beragadt emberek vissza jussanak a kezdő pozíciójukba, gyök kettővel sok megállással, aztán újra off.
A pályák szokásos állapotban, jól síelhetőek, néholmeglepit okozott a szél, lent mintha kissé tapadt volna.
Pályán kívül keresni kellett a havat mert a szél elfújta, s néhol félméter mély bordákon lehetett pattogni, de lejebb élvezhető, csak már mindenhol nyom hegyek vannak a déli oldalon.
Északon ma nem jártam a leírtak miatt.
Sok havat, szép napot mindenkinek!
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
Topik: Dobogókő
2018.03.01. 09:49
Hali!
Hat év után tegnap, azaz 2018.02.28-án ismét síeltem egy kicsit a Dobogókő-i sípályán.
Vegyes érzelmekkel érkeztem, és így is távoztam.
Rendkívül díjazom és értékelem a pálya üzemeltetők és karbantartók, a személyzet munkáját, de csodát ne várjon senki.
Hó valóban van pályán kívül ahová nem igen lehet kimenni, és a pályán is, amin járt a ratrak.
De megítélésem szerint az a pár ratrakolás, inkább pálya "simítgatás", mint tömörítés, hisz nincs kifagyott pálya alap, de az is inkább a lankás részen, mert a meredek a ratraknak komoly kihívást jelent, így az a rész ...
Ebből adódóan a meredeken egy erősebb kanyarnál máris jött elő minden, nem mondom, hogy kövek, hanem inkább fagyott rög darabok, sajnos az alsó részen is csak komótosan volt szabad kanyarodni.
Ez mind így teljesen logikus és természetes, hisz pár ratrakolással nem lehet kiváló állapotokat létrehozni, így az hogy 50 cm hó és ratrakolva a pálya a egyeseknek elég félrevezető lehet, aztán a síelés közben meg végén csak teszik a sértődött, meg lesajnáló megjegyzéseket, és indokolatlanul "bántják" a síterepet.
A leírtakból adódóan többségében a meredek rész szélén lezúdultam, aztán amikor már ott sem láttam úgymond egybefüggő "fehérséget", meg ebédeltem a Zsindelyesben és vegyes érzelmekkel távoztam, hogy sajnos megint csak egy rövid időt tudtam jót síelni Dobogókőn, ha tovább maradok csak feleslegesen mérgelődtem volna.
Hajrá Dobogókő, talán eljön az idő amikor egy egész napot, vagy többet ki tudok síelni élvezettel.
IMG-1115.JPG
IMG-1116.JPG
IMG-1117.JPG
IMG-1145.JPG
IMG-1146.JPG
IMG-1149.JPG
Image-1.png
Image-2.jpg
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2017.12.19. 21:35
El vagyok képedve, nagyon szomorú vagyok és mérges, hogy lenyúlta valaki a lécem mellé két oldalra leszúrt botokat a ráhúzott síkesztyűmmel együtt ma 11 óra körül a 7-es pálya tetejénél, amíg feljebb gyalogoltam fényképezni a 2190-es magasságról.
Visszatérve csak a lécem árválkodott a hófalnak támasztva ahogy hagytam, majd hosszú másodpercekig azon agyalogtam milyen utam lesz lefelé kesztyű meg bot nélkül, amikor észre vettem 5 méterre egy pár magányos botot kesztyűkkel együtt, a gagyi fajtából. Vártam egy kicsit hátha, ... aztán magamévá tettem, hogy mégse csupaszon síelgessek.
Szóval, ... a Salomon botjaim, a Salomon kesztyűmmel együtt annyi, így csak azt tudom tanácsolni, hogy a csúcson csak körültekintően.
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2016.12.31. 11:11
Tegnap, vagyis december 30-án voltunk, természetesen a déli oldalra érkeztünk a Krupová parkolóba, hajtott a kíváncsiság az új kabinos, valamint a szezonra telepített hóágyúkkal havasított 33-as pálya milyensége. Gyönyörű napos idővel indult a reggel s zárásig kitartott, ami nagy mértékben hozzá járult a síelési élmény növeléséhez. Már 08:15 órakor beengedtek a kabinokba, pár perc, Kosodrevina, majd a másik kabinnal a hegycsúcsra, s már csodálhattuk is a reggeli napfényben a környező hegyeket, de hát síelni jöttünk, így egy könnyed bemelegítés után, csatolás és egy laza menet, ami a végére, Krupová parkolóig egy igazi élmény síelésé vált a 34C Panoráma, majd a 33-as Zjazdárska útvonalon.
Vissza fel a hegyre, majd az Északi oldalon az 1c, 1b, 5a, 5 és 14-es pályákon le Luckyba, mely hozta az eddig megszokott színvonalat a reggeli időnek megfelelően, kiválóan kezelt pályák tömeg nélkül, megfelelő adrenalinnal és kis lazítással egy újabb hatalmas élménnyel lettünk gazdagabbak.
Föl, le, föl, le, s azt vettük észre, hogy hatalmas tömegek a B1 és B2 aljánál, s egy re többen a pályán, valamint az A1 kabinba bejutni szinte lehetetlen már 10:30 órakor, de nem vette el a kedvünket, mert a B4 Jasna - Luková között tökéletesen megfelelt a célnak ugyanis ott szinte senki nem volt, többször is becsúsztunk megállás nélkül az ülő liftbe. Talán 13:30 körül már kisebb sorban állással feljutottunk az A1 kabinossal a csúcsra, s irány a déli oldal. Mondanom sem kell, hogy az állapotok …, a 33a embert és combokat próbáló igazi bucka pályává alakult, s természetesen a panoráma fordulói is komoly figyelmet érdemeltek a siklás során, de nem panaszkodtunk csak csúsztunk , de már jóval lassabban és körültekintőbben, hisz a tömeg a déli oldalon is megvolt, s mindenki próbálta kihasználni még az utolsó pillanatokat a 15:30 zárásig. Az A2-be 15:25 órakor még sikerült bejutni, majd a hegycsúcsról a reggeli első útvonalunkon jutottunk le a parkolóhoz, csak sokkal lassabban, kifáradva és elégedetten, hogy a tömeg ellenére egy kellemes, napsütéses, síelős napot töltöttünk Chopokon.
IMG-5437.jpeg
IMG-5462.jpeg
IMG-5466.jpeg
IMG-5469.png
IMG-5470.png
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2015.01.19. 20:12
Szia Mindenki!

Megpróbálok tényszerű lenni, mert különben ...
Buszos utazás, január 10-17 között. Szállás 1800-on.
Érkezés 14 körül, a szállást 17 órától lehet elfoglalni, az iroda ajtaján jelentőség teljesen apartmanokhoz no wifi.
A szállás Meije a legelső az alagút szerű garázssor mellett, alatt, fölött, három szintes. Apartman legalul, kijárat oldalt a Mont de Lans felé lejtő síúthoz. Első szint garázsok, második szint Sherpa.
Apartman öt személyes, az ajtón belépve neki megyünk az emeletes ágynak (alatta pótágy), jobbra három ajtó, az első mögött ajtó szélességű és mélységű valami egy polccal, alatta porszívó, felmosó, vödör, másik ajtó fürdő, 120 cm-es kád, harmadik ajtó wc.
Tovább egy elhúzható falap, mely lezárná az eddigieket a következőktől.
Ami a konyha, étkező, négy fiókos komód, kihúzható ágy, és erkélyajtó.
Konyhában villanytűzhely, mikró ami akkor működik ha fel van kapcsolva az egyik villany, kávéfőző, aminek a vezetéke nem ér el a konnektorig (vittem hosszabbítót), a felszerelés igen minimalista, 2-3 egyformánál több nincs.

11-én és 12-én síbusszal át 1650-re, 09 órakor már vártuk a buszt. A központból Jandri 1, Jandri 2, majd éppen elértük az első 10 órakor induló Funiculaire gleccser vasutat, s már 10,30-kor csúsztunk is lefelé 3400-ról, pontosabban a szél miatt megfeszített izmokkal és erős botozással araszoltunk az enyhébb lejtőkön, mint anno a Delta c. tv műsorban.
3200-tól lefelé már kellemesebb, lehet élvezi a csúszást, már amikor nem kell botozni, le 2600, majd 2100, tovább nem mert arra már nincs hó. Ez van, örüljünk, hogy fent van, meg kő és kavics sok helyen, legalább néhol jelölve is, így lehet kerülgetni, de nem sok sikerrel, mert a ratrak szépen felszedte és elterítette, de a kő nem tud eltűnni mert néhol igen kemény és kevés a hó. Lejeb nem merészkedünk, el kicsit oldalra mindkét irányban, de hát nem az igazi.

13-án eső és szél, liftek nem indulnak reggel, csak pár darab legalul az oktató pályáknak, húzós, akasztós liftekkel, sebaj pihenünk, meg beadom a lécem, mert sírok ha a talpára nézek. Csak úgy vállalták ha teljes talp felújításra adom be, hajrá, 39 euró s megint új lécem van másfél óra múlva, s várjuk a delet, hátha indulnak a liftek, de nem, így maradt a Jandri melletti hó bár ahonnan a két nap képeit wifin felnyomtam a felhőbe.

14-én borús, ködös reggel kis eső, s ahogy haladunk felfelé egyre jobban esik, már hó, s egyre kevésbé látni, a köd igen komoly. Meg sem nézzük a gleccser vasutat, menjünk lefelé hátha jobb lesz, van friss hó 20-30 cm, ratrakolás sehol, csak keményen, dolgozzanak a lábizmok, három éve nem volt a lábamon léc, végre csúszom friss hóban, látni nem látok semmit, ezért csak a pálya szélét jelző karókat figyelem, néha kicsusszanok, de ott szél fújta kemény, vissza a pályára, ott legalább lágy kellemes, csak nem látok. Dél körül már egész jól lehet látni, nem csak az embereket, hanem a minden pályára jellemző buckákat is, de még így is kellemes a túrt hó, de sajnos mindig eszembe villan bizonyos szakaszokon, hogy itt voltak a kavicsok, csak óvatosan.

15-én minden szép, minden jó, ideális körülmények, frissen ratrakolt pályák 2100-ig, onnantól lefelé továbbra sem fehér a táj, így maradunk ismét a felső részeken, de működik az élvezeti síelés, már nem tűnik kaotikusnak a pálya rendszer, végre a párom is mosolyog, csinálok képeket videót ahogy illik ilyenkor.

16-án igen korán indulunk, aztán nagy pofára esés, nem látom mozogni a lifteket, szakad az eső, alig szálnak fel síléccel a buszra, de mi csak megyünk a Jandrihoz. De felesleges volt sietni, a liftek nem indulnak fent 100 km/órás szelet jeleznek. Marad a Jandri melletti hóbár délig, hátha, ez a nap is elveszett. Legalább a nagy várakozásban kipróbáltuk a hóbárban lévő lavina szimulátort, amit végig rikoltoztam, hogy legalább egy kis hangulat javításon átsegítsem magam. Még késő este is esett az eső, de azzal vigasztaltam magam, hogy így kényelmesen össze tudtunk pakolni, nem kell kapkodni holnap reggel, merthogy az ajtónkra ki volt téve, hogy 8,40- kor veszik át az apartmant (ez passzol az átadáshoz, későn adják, korán veszik el a kulcsot).

17-én korábban ébredek mint szoktam, túlságosan világos van, nem értem, azt hittem elaludtunk, de amikor kitekintek minden össze omlik bennem, elhagy az erőm, s csak bambulok kifelé az erkély ajtón.
Minden fehér, és csodálatos, és gyönyörű, nekem pedig össze szorul a torkom, az éjjel eset kb 30 cm hó. Kicsit sírdogálok, csak úgy magamban befelé, aztán elmegyek zuhanyozni.
Nejem vigasztal, lehetett volna rosszabb is, legalább négy napot síeltünk a hatból, nem mentünk haza korábban mentővel, mint a csoportból ketten is egy kartöréssel, meg egy térd ficammal. Örüljek, hogy három év után tudtunk síelni négy napot, de sajnos én még mindig csak bánkódom, és nehezen tudom feldolgozni, hogy január elején egy francia gleccser pályán ilyen élményben volt részem.
Puskás András
34 élménybeszámolót írt
34
14 éve tag
2012.02.13. 15:29
35 évvel korábbi emlékek törtek rám tegnap Kékestető északi pályáján, ahogy lepillantottam a hegytetőről. Egy családnak mentem baráti segítséget nyújtani a síelésükhöz, mivel a déli pálya rendkívül alkalmas teljesen kezdők oktatásához is, továbbá a felvonózást sem kell feltétlen tanítani csak később, mivel a síbusz vissza visz a kezdő ponthoz. Az igazság, hogy 28 évvel ezelőtt voltam utoljára síelni kékesen, de abban az időszakban csak a déli pályán, busszal mentünk a munkahelyem szervezésében, aztán az vitt bennünket fel mindig a veronika réttől, de az északin csak egyszer voltam friss jogosítvány birtokában a barátaimmal. Sajnos szinte tudás nélkül, katonai "surranóban", farmerben, ne akard tudni milyen síléccel, de óriási lelkesedéssel és nagy bátorsággal, vakmerően, egy hódítóként, mert le akartam igázni a hegyet, pontosabban a völgyet. Ez a nap folyamán háromszor sikerült, ennyi alkalommal tudtam leküzdeni magam a hegyről ami többségében nem sítalpon történt, sőt az egyik alkalommal már a felső harmadától hiányos felszereléssel, mivel az egyik lécem nélkülem akart siklani, hogy önállóan "szűz havazzon" a pálya végén túl. Szerencsére a liftnél sorban állók szemmel verték a lécemet, s útmutatásaik alapján megadták az irányt merre menjek tovább. Persze biztos nem azért, hogy mennél később kerüljek vissza a pályára, hogy ne viháncoljak ott hason és hanyatt vagy oldalt fekve ( ez kevesebbet volt), mint egy félkegyelmű, hísz hangos "nyerítés", teli pofával való röhögés volt a kísérő zene a különböző testrészeimen való csúszásnak. Ekkor kerülten először kapcsolatba sílifttel, ami feledtette velem a lefelé jövetel nehézségeit, mert nem kellett felgyalogolnom mint "otthon" ahol kiválasztottunk egy dombot és akkor pihentem amikor csúsztam lefelé persze egy nyomsávban haladva. Mondanom sem kell, hogy a bohóckodás tovább folyt az emlékeim szerint felülről nézve baloldalt található ( tolókaros, rugós, tányéros, nem tudom mi) liften felfelé, s persze mindenki rosszallóan csóválta a fejét, esetenként még szólt is. Közben lopva folyamatosan Irigykedve, csodálkozva, megrökönyödve bámultam a síelőket, azt hogy milyen magabiztosan, szinte lágyan, erőlködés nélkül, vigyázva másokra, ide-oda kanyarogva haladtak lefelé a mélységbe. El sem tudtam képzelni, hogy Én valaha is meg tudom csinálni. Igen azt akartam, 35 évvel ezelőtt, ott és akkor belém vésődött az ami igazából soha nem fogalmazódott meg bennem, de amikor tegnap ismét ott álltam a hegy tetején összeszorult a torkom. És akkor eszembe jutott és felszínre tört valami, hogy mit is kaptam Én Kékestetőtől, ami előjött nagyon mélyről. Egy célt, egy példaképet, tudást, fegyelmet, törődést. Azt hiszem nem, nem igazán tudom szavakba önteni most sem, mert összeszorul a torkom és könnybe borul a szemem az érzéstől. Ez az, egy érzést, egy olyan érzést ami mindig velem volt bárhová mentem síelni, csak nem tudtam mihez kötni egészen mostanáig, amikor ott álltam ismét a hegytetőn. Igen egy "érzés", nem egy nagy dolog, de nekem hatalmas, ezért köszönöm, köszönöm Kékestető. Majd elindultam lefelé, vigyázva másokra könnyedén, erőlködés nélkül, lazán kanyarogva a mélységbe. Persze csak a pálya feléig, a jobbra húzódó csákányoshoz, mert csak addig volt megnyitva.
elsőelőző
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.