Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Kanyarsí programok - Replaci topikja

ÜZENETEK (1358)Időben csökkenő Időben csökkenő
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2016.03.24. 15:36
Halihó!

Másik, (ez a jó) időpont kisíelésre:

Nagy havak, új liftek, új pályák! Kisíző sítábor Április 28 - Május 1. Kaprun!

Üdvözlettel:
Replaci
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2016.03.24. 07:51
Halihó!

Nagy havak, új liftek, új pályák! Kisíző sítábor Március 28 - Május 1. Kaprun!
Tetorol1.jpg
Tetorol2.jpg
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2016.03.18. 11:46
Sziasztok!

Lement a Március idusa programunk, ezúttal Kaprunban.

Az 1. napot (13. -a) a Kitzsteinhornon kezdtünk, de a köd átzavart minket a Smittenhöhére.
2. Nap Kitzsteinhorn, gyönyörű napsütés, kitűnő hóviszonyok.
3. Nap a Kitz. ismét felhőben, irány Smittenhöhe.

A Smittenhöhe, (elsőosztályú kezdőpályáival), király.

Eladósorba került az Allmountain sílécem, bővebb infó a hirdetés rovatban, és a honlapomon.
ATOMIC VANTAGE All mountain sí, 135 000 Ft.
ATOMIC bukósisakeladó 9990 Ft.
Dave
209 élménybeszámolót írt
209
19 éve tag
2016.02.28. 19:23
Köszönöm az infókat! :)
Előzmény: (Lackó 188069)
Lackó
3275 élménybeszámolót írt
3275
19 éve tag
2016.02.28. 16:29
Szia! Elnézést, hogy nem válaszoltam még a leveledre, éppen Olaszországban voltunk egy sítúránkon,és épp most olvasom az emaileket.

Röviden válaszolva a kérdéseidre:
Hosszabb kihagyás után mindenképpen ajánlom oktatóval folytatni a dolgokat. Én is mindig látom, hogy még azoknál is, akik nem szezonokat hagynak ki, sokkal könnyebb a visszarázódás értő szemek felügyelete mellett.
Amúgy szó nincsen nulláról újrakezdésről, szépen elő fognak jönni a tanultak, emiatt ne félj!

Visegrádon én mindig ott vagyok, amikor van rá lehetőség,és természetesen be is tudsz csatlakozni, szívesen látlak. Bár ahogy most áll a (hó)helyzet, sajnos csak a következő télen... :-(

Műanyagpálya is hasznos, ha tudsz, járj oda is, sok finomságot lehet ott begyakorolni.
Előzmény: (Dave 187984)
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
9 éve tag
2016.02.28. 03:01
Ezert (is) szoktunk mogottuk sielni. :)
Előzmény: (Dave 188053)
Dave
209 élménybeszámolót írt
209
19 éve tag
2016.02.27. 21:25
Köszi a tapasztalatokat! Mindenképp kék pályán kezdtem volna. Most úgy néz ki, hogy sísuli meg Visegrád lesz párhuzamosan, Esztergomból ez a kettő elérhető. JObb lesz a sítúrára már felkészülte(bbe)n menni.
Mondjuk Visegrádi gyakorló napok számolgatásánál kicsit szívtam a fogam, mert a csaladnak 20.000 ft felett van a napijegy egy hétvégi napra 5 főre. Donovaly-n a Funpark, a tanulópálya, meg a síliftjük használata 23.000 ft. Mondjuk Visegrád nagy előnye, hogy (nekünk) 70 perc autózással közelebb van mint Donovaly. :) Mindegy, örülök, hogy van egy remek pálya a közelben. Pici, rövid, hóban ritka, de a miénk... :D

"Nagyon jol megy mind a kettonek, a nagyobbikkal (aki most lesz 8 eves majusban) en mar nem tudom tartani a tempot. :) Szarazoran soha nem voltak."
Hehe, grat a kölykökhöz. :D
Dave
209 élménybeszámolót írt
209
19 éve tag
2016.02.27. 21:09
Köszi, reménykedtem valami számszerűsíthető adatban, gondoltam legjobb oktatók körében megtudni az ilyesmit. :)
A leírtakon kívül van még egy titkos mozgatórugó ami miatt muszáj az eddigi stílusomat javítanom: a srácok mindent lemásolnak rólunk. De tényleg mindent. Nem lehet előttük akárhogy síelni. :)
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
9 éve tag
2016.02.26. 01:48
"Ha megint lécre ugrok ennyi kihagyás után, azért visszajönnek a dolgok, vagy nulláról kezdés van?"

A sajat tapasztalatomat tudom megosztani ezzel kapcsolatban: en 5 ev kihagyas utan sieltem ujra eloszor 2012 decemberben. Az elso nap kinlodas volt. Egyreszt tul hosszu lecet bereltem (elso nap vegen rovidebbre csereltem), masreszt rogton piros palyan kezdtem. Mindenkeppen erdemes kek tanulopalyan ujrakezdeni, es ahogy jon vissza a dolog, fokozatosan menni a nehezebb (piros) palyakra. Egy oktato mindenkeppen jo otlet legalabb 1-2 orara az elso par nap, noha ezt en nem vettem igenybe.

Nalunk is szuletett ket gyerkoc kozben, es amikor 2012-ben ujra lecre alltam (felesegem szintugy), elvittuk magunkkal a gyerekeket is (a kisebbik akkor volt 1 honap hijjan 3 eves, a nagyobbik meg 4 es fel). Beadtuk oket sisuliba (egyhetes sieles volt) napi ket orara. Ugyanabban a szezonban marciusban meg egyszer elmentunk egy hetre, sisuli nekik ugyanugy. Azota minden evben meg van ez a ketszer 1 het Olaszorszagban + Kekesen amikor lehet nehany nap. Nagyon jol megy mind a kettonek, a nagyobbikkal (aki most lesz 8 eves majusban) en mar nem tudom tartani a tempot. :) Szarazoran soha nem voltak.
Előzmény: (Dave 187984)
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2016.02.26. 00:29
Szia Dave!

Valószínűleg több választ fogsz kapni.

Én azt javasolom, hogy először tájékozódj, hogy hol, mit ígérnek. Mert, ha van ígéret, akkor kell lennie kidolgozott koncepciónak is.

Aztán vegyél két órát azon a néhány helyen, amit érdemesnek gondolsz kipróbálni.

Amelyik aztán neked a legjobban megfelel, ott érdemes lehet egy 10 órás kurzust megcsinálni.

Én ezt tenném a helyedben!

Üdvözlettel:
Replaci
Előzmény: (Dave 187984)
Dave
209 élménybeszámolót írt
209
19 éve tag
2016.02.25. 15:08
Sziasztok!

Elnézést, hogy bepofátlankodok, de ez tűnik a legpörgősebb, oktatókban is gazdag topic-nak...

A jövő síszezonomat tervezem éppen. 9 év kihagyás után megint lécre állok. Korábban 3 szezont síeltem végig. Szezononként 10-15 sínappal, gyakorlatilag reggeltől zárásig mentem, hüttében még soha nem ültem. Ebből 2x1 hetet Lackó kezei alatt töltöttem el Koralpén, azóta tudom, hogy az oktató minden pénzt megér. Ha megint lécre ugrok ennyi kihagyás után, azért visszajönnek a dolgok, vagy nulláról kezdés van?
Kiderült, hogy van a közvetlen közelünkben egy műanyag pályás síiskola (Dorogi Sítechnika, tök véletlen láttam meg a városban a plakátjukat).
Ha oktatóval 40+ órát eltöltök itt (heti 2x1 magánóra), párhuzamosan pedig amikor van hó (a szezonban kb. 30-50 órát) gyakorlom az anyagot, akkor kb. milyen fejlődésre számíthatok? Óra alatt itt tényleges, koncentráltan tanulásra szánt időt értek, nem hüttés melegedést. Szerencsém van, Visegrád 40 perc, hó esetén akár minden nap tudok menni délután, Donovaly meg 2 óra kocsival, oda akár minden hétvégén fel tudok ugrani egy napra ha alkalmas az időjárás. Úgy gondolom hogy ilyen módon jól kiegészítheti egymást a műanyag "szárazoktatás" és az élőhavas gyakorlás. Oktatóként mit gondoltok?
Fentiek mellett még Lackó Visegrádi "haladó" óráira is megpróbálok becsatlakozni( ha lehet, mert még nem írt vissza ezt illetően), ill. ha ő éppen nincs, akkor lokálisan keresnék a pályán oktatót. Ez szintén az oktatók kezei közt töltött időmet "hízlalná".

Céljaim:
Elsődlegesen a magabiztos sítudás elérése a célom általános pályán csúszkálásra, mértéktartó, megfontolt sebesség mellett. Régen szerettem csapatni, de azt a korszakomat sajnos/szerencsére kinőttem (bár még rám törhet a kapuzárási pánik).
Másodlagosan... háromgyerekes apuka lettem, egy év alatt próbálnám elérni azt, hogy második síszezonra már tudjam kísérni a gyerekeket a pályán. Addigra 4 és 7 évesek lesznek az apróbbak, ők szintén mennek oktató kezei alá, de olyankor amikor nincs oktatás, gondolom együtt csúszkálna a család. Tehát szükség esetén tudjunk együtt felvonózni, olyankor tudjak megállni amikor kell és nem amikor tudok(jelenleg megállásnál nagyobb a szerencsefaktor szerepe, mint szeretném), ha a gyerek meg egy másik tereptárgy útban van, akkor tudjak esés nélkül hirtelen irányt váltani, anélkül, hogy a csemetét letarolnám... Szóval stabil síbiztonság.
Ilyen célok mellett 40 "száraz" magánóra, 5-10 visegrádi "élőhavas" óra, plusz az egyéni 30-50 óra gyakorlás elegendő lehet a leírtak elérésére? Ha van bármilyen egyéb javaslatotok, meglátásotok azt örömmel venném.

UI: A csemetéket nem én oktatnám, Dorogon szuper órákat tartanak, megnéztünk párat, a csemeték alig várják, hogy lécet csatolhassanak heti 2-3 órában. :) Szóval a célom nem az "oktatói" szint elérése, hanem hogy olyan kísérő legyek aki magabiztosan tud kísérni és segíteni amikor szükséges.
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2016.02.20. 20:18
Halihó!

Hátha érdekes lehet valaki számára!

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2016.02.16. 18:37
Halihó!

Hosszúhétvége! Sítábor Március 12 - 15 Kaprun - Smittenhöhe:

Telekocsi szervezés!

Kedvcsináló:
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2015.10.17. 06:31
Halihó, kedves SIHU!

Az október 22.-re Kaprun besízésre tervezett középhaladó, és erős haladó csoportlétszámok beteltek.

A következő besíző tréning nov. 12. -től lesz.

A tréning általános célja a síelés fizikájára felépített, biztonságosan könnyed síelés megmutatása, és lehetőségek szerinti gyakoroltatása.

A tréning konkrét célja két haladó szintű sebességszabályozás megtanítása:
1. A kanyar (elejétől végéig tartó) laza végigforgatása, "tartólendület", (a folyamatos alacsony sebesség eléréséhez).
2. Az esésvonal közelében történő gyors élváltást követő, (esésvonalat keményen átforgató) megoldás, (a magasabb sebesség melletti sebességszabályozáshoz).

Szép napot a síelőknek,
Üdvözlettel: Replaci
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2015.09.18. 04:28
Halihó, sziasztok!

Fent van a neten, (itt, sihu hirdetésben is), a szokásos októberi besízés tréningünk.
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2015.08.24. 05:56
Jó reggelt, Sihu!

Lássuk csak, mi a története a csúszó – fékező hóeke szűk helyen történő alkalmazásáról folytatott dialógusnak?

1. Ezt írtam: „Ennek a fizikai törvényszerűségnek az ismerete (adott esetben) életmentő lehet, amennyiben tehát NINCSEN MÁS LEHETŐSÉG, akkor a használata erősen javallott.”

2. Ezt a gondolatmenetet a Joci megkifogásolta.

3. Erre én: "Bizonyára látod, nyitott vagyok a kollektív szerkesztésre, illetve (ha van jobb megoldás), módosításra. MIT IS JAVASOLNÁL TEHÁT TE A SÍELŐNEK, HA EGY ILYEN HELYZETBE KERÜLNE? Az komolytalan válasz lenne, hogy ilyen helyzet nem fordulhat elő! "

4. Erre jött a Joci: „tanulmánya” :

- megelőzés (első helyen)
- kikerülés
- kiugrás
- vészfékezés
- csúszó – fékező hóeke (legvégül)

5. Erre Lackó imígyen:
„Na, bocsánat, hogy újra feltűnök itt, de örömmel látom, hogy végül helyükre kerültek a dolgok. Ez a lista így, ilyen sorrendben már szerintem is teljesen rendben van. És külön örülök, hogy a csúszó-fékező hóeke az őt megillető helyre került.”

6. Erre megint én, most:
Az „amennyiben tehát NINCSEN MÁS LEHETŐSÉG” (eredetiben is NAGYBETŰVEL), éppen azt jelenti, hogy a sebesség szabályozásának ez a lehetősége a Joci által felállított és Lackó által megerősített lista végén helyezkedik el.

De, végül is mindenki jól járt:
1. A "kollégák" kifejtették véleményüket.
2. Az én eredeti gondolatmenetem nem csorbult.
3. A kedves olvasónak volt kis csemegézni valója az uborkaszezonban.

Ui.: egyik kedvenc idézetem, melynek természetesen semmi köze fentiekhez:
„Ne légy szeles.
Bár a munkádon más keres –
dolgozni csak pontosan, szépen,
ahogy a csillag megy az égen,
úgy érdemes.” /József Attila 1936/
Lackó
3275 élménybeszámolót írt
3275
19 éve tag
2015.08.02. 15:12
Na, bocsánat, hogy újra feltűnök itt, de örömmel látom, hogy végül helyükre kerültek a dolgok.

"
- megelőzés (első helyen)
- kikerülés
- kiugrás
- vészfékezés
- csúszó – fékező hóeke (legvégül)
"

Ez a lista így, ilyen sorrendben már szerintem is teljesen rendben van.

És külön örülök, hogy a csúszó-fékező hóeke az őt megillető helyre került. :-)
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2015.07.31. 06:30
Szia Joci!

Köszi, az ötleteket. Tehát akkor maradjunk abban, hogy a következő megoldásokból választhat a síelő, ha ilyesmi szorult helyzetbe kerül:

- megelőzés (első helyen)
- kikerülés
- kiugrás
- vészfékezés
- csúszó – fékező hóeke (legvégül)

„Csak hogy valamit tegyünk fékezés gyanánt”. –írod. Igen, ez a lényeg, valamit tenni a sebesség csökkentése érdekében, ad egyáltalán esélyt a következmények súlyosságának a csökkentésére.

További szép nyarat,
Replaci
Előzmény: (Joci 183130)
Joci
461 élménybeszámolót írt
461
17 éve tag
2015.07.28. 21:48
Szia Laci!

Elnézést, hogy eddig bujkáltam, de nem sem időm, sem energiám nem volt mostanság a sihut nézegetnem.

"Bizonyára látod, nyitott vagyok a kollektív szerkesztésre, illetve (ha van jobb megoldás), módosításra. MIT IS JAVASOLNÁL TEHÁT TE A SÍELŐNEK, HA EGY ILYEN HELYZETBE KERÜLNE? Az komolytalan válasz lenne, hogy ilyen helyzet nem fordulhat elő! "

Javaslatom nem változott az eddig leírtakhoz képest. Első és talán mindig a legfontosabb, -ahogy azaz élet más területein is jól működő dolog- a MEGELŐZÉS!
Az általad írt nagyon keskeny, meredek pályaára utalva biztosan nem mennék bele 60 km/h sebességgel.Kivéve ha kiderülne rólam hogy valójában freestyle mester vagyok és baromira unnám már a kezelt sípálya nyújtotta " nulla ingerküszöb környéki" szituációkat.
De ha már valamilyen oknál fogva mégis odacsöppentem, akkor van-e lehetőség a szituból kikerül? Akadályt kikerülni? Pályából kiugratni? Stb... (Még mindig a megelőzésnél maradva)

Másod sorban, megpróbálnék egy vészfékezést! Legyen 180 cm széles hely előttem és tutira keresztbe vágom a szlalom léceket, aztán mind a két léc 165 cm hosszú éleibe beletennék apait, no meg anyait is.

Harmad sorban pedig eldobnék kést, kanalat, villát no meg persze magamat is ha van rá lehetőség. Kikerülve ezzel az ütközést ha lehetséges.

Negyedik: Bár nem igazán tudom elképzelni, hogy miként kerülnék ilyen általad felvázolt szituációban, bár nem mondanám, hogy lehetetlen. Ehhez egy bob pályán kéne lesíelnem, vagy egy jó meredek és kádszerűen kikotort pályaszerűségben. De mint már többször is írtam ilyen helyre nem megyek bele 60 km/h-val. Ha mégis akkor az azt jelenti, hogy az előttem síelők kotorták ki a kádat rövid lendületet síelve. Kvázi van helyem vészfékezésre. De tételezzük fel, hogy mégse: Akkor jöjjön az fránya csúszó-fékező hóeke. Csak hogy valamit tegyünk fékezés gyanánt. Talán még van idő rá, hogy gyorsan lepörgessük magunkban életünk fontosabb pillanatait mielőtt bekövetkezne az elkerülhetetlen.Mondjuk 60 helyett 50-55 km/h-val történne a becsapódás. Ami ugye bajos végeredményű lenne. Ha jól láttam a táblázatot amit megosztottál velünk 10 m, vagy kicsit nagyobb magasságból történő szabadesésnek megfelelő (negyedik szintről azaz 3 emeletről történő kieséssel egyenértékű). Kevesen szokták túlélni. Azok is maradandó sérülésekkel. De hát ez fizika. Ezzel ugye nem ellenkezhetünk. Mindenkire ugyanúgy hat.

Összegezve. Nem ellentmondanék Neked, hanem a korábbi (kiinduló állításodat) az én olvasatomban igyekeztem megválaszolni. Még egyszer kihangsúlyozom, hogy a csúszó-fékező hóeke valóban használható sebességszabályozó eszköz a maga helyén és idejében. De abban a szituációban nem tartanám szerencsésnek. Természetesen ha bizonyos körülményeken változtatunk. Pl. sebesség 10 km/h akkor teljesen hasznos lehet. Akár, még egy bocsánatkéréssel is elintézhető a dolog egy esetleges karambol esetén. Vagy egy szaftos káromkodással, hogy pont itt kellett kinőnie annak a k.... fának...Szóval magát a szituációt (meredekség, szűk helyzet nagy sebességnél, és hogy relatív nagy sebesség csökkenést feltételeztél) nem tartottam életképesnek.

A reflexekre vonatkozóan egyet értek VELED. Minden mondatában megerősítelek. Én is pont így gondolom, de szerintem mások is.

Természetesen jó, hogy beszélünk ezekről. Hasznos, logikus gondolatok jönnek elő. Amik végül összeállhatnak egy nagy kerek történetté.

Jó éjszakát!
Lackó
3275 élménybeszámolót írt
3275
19 éve tag
2015.07.07. 13:05
Laci! Dehogy sértődtem meg, semmi gond! :-)

Majd beszélgetünk személyesen Visegrádon, azok jól szoktak sikerülni!

Lackó
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.