A tavalyi év nagyszerű havat, de teljes pénzügyi kudarcot hozott a síterepen. Már a szezon alatt sem dörzsölték elégedetten a tenyerüket az üzemeltetők, de az évadzárás keserű eredményeket hozott. Az átlagos körülmények ellenére, kb. félmillió euróval kevesebb bevételt könyvelhettek el mint egy évvel korábban. Még rosszabb a helyzet, ha azt nézzük, hogy a tervhez képest pedig 2,5 millió eurós mínusszal zárult a tél.
Az okok közt persze első helyen szerepel a hó. Decemberben és januárban kevés volt belőle, februárban pedig túl sok. Olyan sok, hogy hat napra le kellett zárni a legnagyobb terepeket. Pont az iskolaszünet kellős közepén. A helyiek 80%-ban az időjárásra fogják a kudarcot, a maradék 20%-ot magukénak érzik és egy megújított marketing stratégián dolgoznak, amellyel még több látogatót lehetne ide csalogatni. Azzal ők is tisztába vannak, hogy ez nem lesz egyszerű, hiszen az idelátogató síelők költségének csak 20%-át teszi ki a bérlet és Chamonix nem az olcsó szolgáltatásairól híres. A Dolomitokban például kétszer-háromszor olcsóbban lehet hasonló színvonalú szállásokat lefoglalni.
Vélhetően az idei rossz időjárás miatt is beadták derekukat az üzemeltetők, és az idei szezontól először lehet vásárolni az egész Chamonix völgyre érvényes bérletet, amelyet már régóta "követeltek" a síelők. A több síterepből álló völgyben eddig csak egy adott terepre érvényes bérletet lehetett vásárolni. A völgyben gyakran változnak az időjárási viszonyok, így egy másik terepre csak úgy lehetett átmenni, ha az ember ott is vett egy félnapos bérletet vagy rosszabb esetben egy egésznaposat. Mostantól az összes pálya a völgyben (1000 és 2765 méter között) 36 euróért besíelhető. A félnapos jegyet sajnos alaposan beárazták, vélhetően 29,5 euróba fog kerülni. Aki a magasabb régiókban szeretne síelni, annak a "Mont-Blanc Unlimited" bérletet kell megvennie, amely szintén újdonság és 46 euróba fog kerülni. Az általunk idézett árak még változhatnak.
A sípályákon is lesznek változások az idén. A Brevent részen található háromszemélyes Cornu liftet teljesen lebontják. A csigalassú őskövület helyére egy modern hatszemélyes kerül. A dupla kapacitás mellé még egy kis komfort is jár pluszba. Az új lift kb. 100 méterrel hosszabb lesz, mivel az alsó állomás lentebb helyezik, kb. 20 méterrel a Parsa lift alsó állomása alá. Ezzel az okos döntéssel megszűnik a Cornu és Blanchots pályák veszélyes kereszteződése, ahol eddig is sok baleset történt. Az új liftet december elején adják át.