A szokatlanul enyhe tél rendkívül érzékenyen érintette a határközeli terepeket, ami részben alacsony fekvésükkel magyarázható. Ilyenkor, amikor is a legtöbb síterep - Hochkart leszámítva - negatív mérleggel zárt, felmerülhet a kérdés; ugyan lesz-e valamiféle fejlesztés. A válasz egy határozott igen!
Mönichkirchenen a tavaly épült két négyüléses felvonó igencsak felvértezte a síterepet. A fejlődés azonban nem állhat meg, és úgy látszik, hogy a mönichkircheniek betartják szavukat, hiszen a soron következő szezontól egy újabb négyüléses, igaz ezúttal fixszékekkel épül. A Schwaigbahnra keresztelt felvonó a korábbi csákányost váltja le, így a csúcsra is kényelmesen juthatunk fel 2007 decemberétől. A kényelmesebb beszállást elősegítően futószalaggal is ellátják a Schwaigbahn-ot.
A mönichkircheni oldalon lévő két tányéros közül az egyiket leszerelik, míg a másikat felújítják, így az továbbra is a (kezdő) sízők szolgálatában lesz.
Schwaigbahn technikai adatai:
Menetidő: 5 perc 31 másodperc
Hossz: 879 m
Szintkülönbség: 162 m
Kapacitás: 2000 személy óránként (hegymenetben)
Azonban mit sem érnek a nagy felhajtással megépült vadonatúj felvonók, ha nincs vagy legalábbis kevés a hó. Hiába invesztáltak 2006 nyarán euró milliókat a hóágyúrendszer fejlesztésébe láthatóan problémákba ütköztek a tavalyi szezon során, míg tőlük északra fekvő Semmering völgyében Karácsonytól Húsvétig folyamatosan, megszakítás nélkül lehetett síelni.