Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

pálinkás által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (407)Időben csökkenő Időben csökkenő
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.03.31. 16:22
Eltelt egy ev es mi ujra a Fogarasban vagyunk. Az idojaras most sem a legkedvezobb, de azert jobb mint tavaly. Tegnap beteljesult egy 20 eves alom, vegig megcsusztuk a Doamnei volgyet (6 km, 950 meter szint lefele, elotte egy 200 meteres kimaszassal). Aztan jutott ido meg ket szep maszasra, ereszkedesre.
4-es lavinafokozat van, amit kisse tulzasnak tartok, de azert ovatosan kell kozlekednunk. Tegnap egyet szerencsesen megusztunk, kozvetlen folottunk szakadt be, raadasul az erdoben egy nyiladekban, epp ki tudtunk sielni elole (uj stilust teremtve: full speed down a fak kozott).
Ma kb 100 kilometeres szel a gerincen, csak hason lehet kimaszni. Meleg van, nem fagyott az ejszaka sem, igy a ho mondhatni tavaszias.
Holnapra hidegebbet es napot josol a helyi meterologia, remeljuk szep kondiciok mellett csuszhatjuk meg vegig a Cascada volgyet.
Reszletes beszamolo, fotok es video otthonrol...
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
Topik: Weißsee
2013.03.28. 09:47
Weissee pályasízés szempontjából nem a legideálisabb síterep, főleg nem gyerekekkel. Bár nem tudom, milyen idősek a csemeték és mennyire megy nekik a síelés...
Ha felértek a kabinossal, mindössze két darab lassú kétszékes és két darab csákányos szolgálja ki a pályákat. Ezek, főleg a két utóbbi gyerekekkel nem a legkényelmesebb.
A terep főleg túrasízők és freeriderek számára első osztályú.
A szerpentin végig száraz volt a hétvégén, pedig előző este esett a hó, járható volt hólánc nélkül.
A közvetlen környéken sokkal jobb terepek vannak gyerekes síelésre (Kitzbühel, Maiskogel, Schmittenhöhe, Wildkogel, stb), viszont itt jóval olcsóbb a jegy, csupán 30 Euro/nap.
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.03.20. 20:56
Azért én is viszek ezt-azt, hogy biztosan elég legyen. Még szerencse, hogy a 13 résztvevőből 5 gyerek :)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
Topik: Freeride
2013.03.13. 15:50
Épp most vagyok itt, és ugyanezeket az utakat nyomjuk egy nemzetközi freerider csapattal.
Pénteken készülünk a "nagy dobásra": a gleccsertől jobbra eső meredek völgyben a Ghiacciato és Pisgana utak megcsúszására. Ehhez mászni kell a gleccserlift tetejétől kb 2 órát a gerincen. Emiatt (azt mondják a helyiek) szinte teljesen érintetlen területet fogunk találni, jó ha lesz 1-2 túrasíző nyom. Tegnap esett kb 20 cm hó 2000 méter felett és ott elég hideg is van, szóval a kondíciók remekek. Remélem összejön...
Beszámoló és képek jövő héten.
Előzmény: (Falcon888 157127)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.03.06. 15:42
Általában:
- A gleccseren tökéletes
- Gleccser aljától az Alpincenterig dél körül már kicsit megereszkedik, közvetlenül az Alpincenter feletti pályarész pedig mint szűk keresztmetszet erősen buckásodik
- Alpincenter-Langwied között erősen olvadós, nem ritkán már reggel is, meredekebb részeken nagyon buckás, letörések alatt gyakran látszik ki a talaj és kövek
- Freerideok: 10-11 óra után tetejétől az aljáig tavaszi hóval tökéletesek
(persze áprilisban még akármi, nagy-nagy friss hó is lehet 2000 méter felett)
Előzmény: (TheJack 156712)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.03.02. 08:54
Ha már a kéthavi nyugdíjadat említed: véleményem szerint a síelés túl drága hobbi ahhoz, hogy az ember ne tudja élvezni minden körülmények között. Ismerek magam is többeket, akik annyira nem szeretik a túrt, jeges, mélyhavas, buckás pályákat, vagy teszem azt a sűrű hóesést, túl hideget, túl meleget, stb, hogy inkább abbahagyják a csúszást, ha hasonlókkal találkoznak.
Az ilyet úgymond luxus kategóriába sorolom. Ha te megengedheted magadnak, hát lelked rajta - viszont a körülményekre panaszkodni nem teljesen védhető magatartás.

Képzeld el, ha a biciklizés lenne a kedvenc időtöltésed, de megfelelő tudás, gyakorlat hiányában minden szűkebb kanyarban, kátyúsabb útfelületen vagy nagyobb autóforgalom esetén elesnél - és emiatt csak az egyenes, vízszintes, forgalom elől elzárt bringautakat szeretnéd...
Előzmény: (vassqsa 156387)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.02.24. 08:27
Síelés után kell fürdőbe menni, sokáig nyitva van. Úgy már jobban mutat a matek :)
Előzmény: (Zsuzsoo 155637)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.02.24. 07:38
Errefelé is lehet síelni. Kalandjaimról részletesebben itt:

https://sielok.hu/rovat/elmenybeszamolo/cikk/erzurum/
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.02.18. 08:53
Tegnap megjártuk Chopokot - jómagam a fejlesztések óta először. Visszaolvasva ezen az oldalon, inkább panaszokat találtam a megváltozott körülményekre, ráadásul hozzáértők billentyűzetéből, ezért vártam is, de tartottam is az élménytől.

A leggyakoribb kritikák: egyre több a pálya a korábban üres hegyoldalban, a régiek tovább szélesednek, az új liftek hozzák magukkal a tömeget, ami sorbanállást, zsúfoltságot, tömött parkolókat okoz. Mindez pontosan igaz.
DE. Engedjétek meg, hogy egy önző freerider szempontra is felhívjam a figyelmet. Ennyit korábban soha nem lehetett egy nap csúszni Chopokon. Nem is feltétlenül arra gondolok, hogy az új kabinosok gyorsabbak, mint a régi tányérosok. Elég gyorsak azok, nincs velük semmi baj. A lehetőségek a északi és déli oldal profi összekötésével szélesedtek ki - összehasonlíthatatlanul. A déli oldalra utazva (ami legalább egy óra úttal rövidebb) kényelmesen és megbízhatóan elérhetők az északi oldal freeride zónái is - ezeket a déliekkel kombinálva pedig a korábbinál sokkal pazarabb lehetőségek nyílnak. Számunkra ez olyan pluszt ad a terep egyébként is magasan pozitív megítéléséhez, ami egybehangzóan sokkal többé teszi szemünkben Chopokot.

Reggel valóban kivártuk a legalább 15 perces sorbanállást a négyszékesnél, ez sajnos a szűk keresztmetszet. Aztán a Kosodrevina új kabinosánál is riasztónak tűnt a sor, de ez gyorsan lement, a nagy lift "ette" a népet. (Persze az agresszív tolakodás a beszállásnál nem szűnt meg, ahhoz úgy hiszem nem technikai fejlesztések szükségesek. Vicces, hogy nem csak annyian szállnak be a liftbe, ahányan le tudnak ülni, hanem a térdek közötti szűk résbe is benyomakodnak még vagy öten-hatan. Gyakran sílécestől, mert az már ugye nem fér el az ajtóra szerelt, ülőhelyek száma alapján tervezett tartókban. Mint a metró a reggeli csúcsforgalomban.)
A Deres liftnél a szokásos sor, semmi extra. Ereszkedtünk párat ezen az oldalon, majd belevetettünk magunkat az északi fal örömeibe. Na az itteni meredekebb, szűkebb kuloárok és alattuk a kiszélesedő lejtők még adták az alig-alig összejárt szűz havat. Ezeknek a beszállása fentről azért elég morcosnak néz ki ahhoz, hogy a tömegeknek eszükbe se jusson belepróbálni. Így ott szinte zavartalanul lehet csúszni. És keresve az utat a második körnél már rájöttünk, hogy nem is kell székezni felfelé, hanem megoldható egyből az új északi nagykabinhoz traverzálni, ami alig 10 perc alatt emelkedik vissza a csúcsra. Szűk fél óra így egy északi kör, a liften lehet pihenni vagy elfogyasztani egy-egy szendvicset, csokit. Aztán ahogy felért az ember, rögtön tud indulni akár jobbra, akár balra és mehet az újabb kör, keresve a legérintetlenebb területeket, pályát minimálisan, csakis a lift megközelítéséhez szükséges utolsó 2-300 méteres szakaszon használva. Legalább 8-at fordultunk itt, ami korábban még az északi oldalról megközelítve is nehezen elképzelhető volt - a déliről pedig ugye lehetetlen. Aztán a liftek zárása után egy pihentető és olcsó kaja a naplementétől narancssárgára festett Kamenna Chata-ban. Befejezésként kicsúsztunk hosszan a Gyömbér felé, majd beereszkedtünk a völgybe egészen az alsó parkolókig csúszva. Itt már a naptól megsütött hó visszafagyott, lent pedig a patakmeder mentén keményre taposott szűk ösvényen kellett lejutni. De jó kis kaland lett ez egy nagyszerű nap végére, éppen besötétedett, mire az autóhoz értünk.

Igaz, egy alkalom azért nem alapos tapasztalat, de hazafelé egyetértettünk, hogy nekünk ez után az új Chopok jobban tetszik (ha a hegy magányára vágyunk, úgy is sítúrázni megyünk).
Aki pedig nosztalgiázni szeretne: a Deresen túl minden változatlan. Tudsz annyira messzire csúszni, hogy kevés legyen a nyom, és ne hallatsszon oda a fejlődés "zaja". Ott a Chopok megmaradt CHOPOKNAK.
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
Topik: Freeride
2013.02.13. 08:06
Tavasszal talán meglesz, egy léccel úgy sem tud kezdeni a megtaláló semmit. Szerintem szólj a lifttársaságnak, ha még eddig nem...
Előzmény: (jóska63 154752)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.02.11. 11:11
Hétvégén erre jártunk. Szállásunk, az időjárás és a társaság egyaránt nagyszerű volt. A pályákról sok infóval nem szolgálhatok, de akit egyéb huncutságok is érdekelnek, részletesen itt:
https://sielok.hu/forum/viewtopic.php?t=12682
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
Topik: Freeride
2013.02.11. 10:12
A hétvégén Lungau sírégió terepeinek freeride adottságait tettük alaposabb vizsgálat tárgyává.

Pénteken Katschberg-en főleg az Aineck oldalt csúsztuk, a SnowBowl-ban és fent mindenütt a kerítések között remek viszonyokat ad most a hegy. Az új kabinos alatt is mentünk néhány kört, itt a felső részeken nagyon óvatosan érdemes haladni, mert onnan lefújja a havat a szél és könnyű beleszaladni egy-egy sziklásabb részbe. Odébb 10-20 méterrel, ahol a szél viszont lerakja a havat, mesés púderek. A Tschaneck oldalon a hatszékestől lefelé balra is kerültünk kettőt-hármat a ritkás erdőben, a hó ott is remek volt és néhol elég meredek szakaszokba is beleugorhat az ember. Ám olyan macerás az összeköttetés a két hegy között, hogy nem csak sok időt, de sok energiát is elvesz az embertől, így szerintem érdemes kiválasztani valamelyik oldalt a kettő közül és csak azon csúszni egész nap.

Fanningberg mindig is titkos tipp marad. Még ezen a februári szombaton (a legkeményebb főszezonban) is alig-alig mozogtak a pályákon. A hátsó hatszékest használva meglepően élvezetesen lehet kihagyni teljesen a pályát, gyakorlatilag a liftből kiszállástól a beengedő kapukig offpiste csúszva. Van itt egy jelölt freeride útvonal is (talán Mausefall néven), de ezt természetesen gyorsan összejárják. A lifttől balra induló (lefelé nézve) fekete pálya tetejénél azonban hosszan ki lehet csúszni tovább balra, és itt először nyílt, majd ritkás, de az aljára besűrűsödő erdőben lehet egész nap friss, néhol érintetlen hóban, másutt alig-alig nyomok között csúszni. Mindössze 350 méter szint, de gyorsan pörögve egész komoly sportértékkel bír és kitart az élmény egész napra. Slusszpoénként megtaláltuk, hogyan lehet az erdőn keresztül (és két alacsony szögesdrótkerítésen óvatosan átkelve) az egyik alsó kék pályába becsatlakozni, így nap végén már nem kellett egy utolsót felvonóznunk, hanem direkt a parkolóig csúszhattunk. Érdemes lenne egyszer helyi erőkkel visszatérni, mert azt súgja a szimatom, hogy megfelelő hóviszonyok esetén akár a szerpentin aljáig le lehet jutni az erdőben, és úgy még bőven van tartalék ebben a spotban. Hiszen ott jön fel a síbusz...

Grosseck-en a katlan már-már igazi freeride-nagyágyú, ezt régóta ismerem, de tegnap különösen jól kijött a "lépés". Felhőtlen napsütés, éppen csak tömörödött porhó, amit néhol ugyan a szél kérgesre fújt, viszont nagyon stabil kondíciókkal bírt. Itt adott a széles, végig belátható és szinte szabadon besízhető terep, de azért a sziklák közötti útkeresés varázsa is, a kellő, helyenként komoly meredekség és a hegy méretéhez képest nagy távolságok, a tetejéről kb 300 fokos majdnemkörpanoráma hosszan el az éppen itt kettéágazó völgy fölött és még a taposás nélküli visszajutás lehetősége is a lifthez. Ezek így együtt az amúgy pályák szempontjából általam közel sem elsőrangúnak minősített terepet a magasabb kategóriákba emelik. Már csak hab a tortán a két jelölt, egészen a völgyig vezető freeride útvonal, mindkettő kiszállója közvetlen liftcsatlakozással. Ezek közül tegnap a St Michael felőli fentről elég gyalázatosan nézett ki, lefújt hó és csupa szikla, így eszünkbe sem jutott bepróbálni. A mauterndorfi kabinoshoz vezető út nyitószakasza pedig ugye a katlan tetején fut végig, és az a katlan tegnap annyira, de annyira csábító volt... hogy a völgylesiklás végül érdeklődés hiányában elmaradt.

Nagyobb havazások után (mint most) egy hosszú hétvégét szerintem megér azoknak a kényes ízlésű sporttársaimnak is, akik egyébként ezt a régiót nem tartják evidenciában.
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.01.28. 18:49
A beszámolómban említett házban lehet mélyhóléceket bérelni igen baráti áron: 5 Euro/nap.
Közülünk is többen béreltek a hétvégén és elég jól bizonyítottak azok a sík...
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
Topik: Freeride
2013.01.28. 12:04
Tökéletes freeride hétvégét sikerült összehoznunk a Gastein-völgyben. Kb 30 cm porhó, kifogástalan időjárás, nagyon stabil kondíciók, hivatalos túlzással 2-es lavinafokozat. És álomterepek...
Beszámoló és fotók az adott topicban:
https://sielok.hu/siterepek/ertekeles/badgastein/
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.01.28. 11:03
Ezt a hosszú hétvégét a Gastein-völgyben töltöttük. A pályák állapotáról sok információval nem szolgálhatok, összeszámoltam, mindössze ötöt ereszkedtünk kezelt pályán a három nap alatt.
Viszont freeride fixációval megáldott (vagy vert) sporttársaim számára nagyszerű hírem van: újabb paradicsomot találtunk.

Többször jártam már ebben a sírégióan, de mindeddig társak híján nem nagyon kalandoztam el 50-100 méternél messzebb a pályákról. Olvastam azonban ezeken az oldalakon golo kolléga posztjait a itteni magyar freerider bázisról és csapatról, így már ismeretlenül is szerettem volna egyszer becsatlakozni egy ilyen kalandba.
A ház ideális helyen van, jól felszerelt és kényelmes, a házigazdák előtt pedig elismerő meghajlás így utólag is. Mindenkinek bátran ajánlom, aki ezen a környéken keres szállást, főleg ha valami extrémebb sport kipróbálására is vágyik.

Pénteken Angertalban csúsztunk az úgynevezett "hátsón". Ez a sárga kabinossal közelíthető meg, annak tetejétől ki kell traverzálni hosszan a Stubnerkogel hegyállomás majd a régi négyszékes lift felé és az alatt tovább messze-messze balra, igyekezve minimális szintet veszteni. Aztán onnantól csak lefelé a végtelen hómezőkön, majd az először ritkás később egyre sűrűsödő és meredekebb erdőben. A ride vége egy sífutó út, ezen kb 15 perc taposással vagy gyaloglással lehet visszajutni a sárga kabin aljába. 1100 méter szint, legalább 10 km hossz, változatos meredekségű terep, parádés mentek (lásd pl golo múlt heti videóját lentebb). Ami legjobb, hogy azonnal mehetünk fel a lifttel és lehet kezdeni újra az egészet előlröl.

Szombat-vasárnap Sportgastein volt a terep, a pénteki egész napos havazás után zavartalan napsütésben és mínusz 10 alatt hőmérsékletekkel. Ez a pályarendszer kevésbbé népszerű az átlagsíelők körében, mivel mindössze egy hosszú kabinos és egy csákányos lift szolgálja ki. Viszont nagyon hóbiztos, és gyakorlatilag egy nagy üres, döntött platón van az egész, így freeride szempontból maga az álom. Bemelegítésként a pályák között kezdtünk, legalább 30 cm porhóban, széles, alig-alig összesíelt szűz lejtőkön. Aztán ahogy szaporodtak a nyomok, kipróbáltuk a jelzett freeride útvonalat, ami a kabinos tetejétől kanyarog ki balra az elhagyott területekre, egészen a völgyig. Itt egy sífutóúton kellett visszataposni a liftig, a mínusz 17 ellenre ez azért izzasztóra sikerült. Vasárnap, amikor itt melegítettünk be, már nem csúsztunk le a sífutóútig, hanem az utolsó, egyébként szuper ereszkedést kihagyva visszatraverzáltunk hosszan jobbra, és így elérve a szélső fekete pályát egyenesen a liftig csúszhattunk.

Ezután jött a híres Nordseite. Egy olyan kb 1500 méter szintereszkedésről beszélünk, ahol biztosan minimálisan 10+ kilométert kell csúsznod. Messzi tájakról is járnak ide freeriderek egy-egy ilyen lesiklás kedvéért. A beszállása közvetlenül a kabinos hegyállomásától jobbra indul, gyakorlatilag egy métert sem kell gyalogolnod hozzá, az alja pedig a Mautstellénél (a sorompónál, ahol Sportgasteinbe felautózva a bérletet be kell mutatni) érkezik ki az országútra. Innen a rendszeresen közlekedő síbusszal lehet visszajutni a liftig. Ahogy az ember a tetejéről lenéz, elképesztő távlatok nyílnak a völgy aljáig, amit gyakorlatilag teljesen be lehet csúszni szabadon kalandozva a szinte határtalan terepen.

Már szombaton észrevettük a liftről, hogy néhányan a felső kék pályák mentén jobbra lefutó csipkés gerincre másznak ki, és onnan a túloldalon csúsznak le valamerre. Megfigyeltük a Nordseite felől is, és láttuk, hogy egy meredek kuloáron lehet beereszkedni, majd annak kiszélesedő aljából visszacsatlakozni a normál Nordseitéra. Tehát megvolt a lejöveteli út is a vasárnapi kivitelezéshez.
Léceinket a hátunkon cipelve, kellemes 15 perces mászás után értünk ki a gerinc egy bevágásába, ahol épp annyi hely van, hogy 2-3 ember elférjen, de csatolni már csak egyesével lehet. A beszállás valóban szűk és meredek, tovább nehezíti a helyzetet néhány kiálló szikla, tehát a megoldás beugrós vagy lemászós (ez utóbbi a nehezebb).
Aztán a jutalom a mászásért egy ritka jó ereszkedés, brrrrrrrr, még most is borzongok, ha visszagondolok. (Telefonos képekkel dokumentálva lentebb)

Nagyszerű élményeket hoztunk haza, igen magas sportértékkel, napi 5000+ szinteket mentünk (csak lefelé) nem akármilyen terepeken, nagyszerű hóban, kifogástalan időjárással. Nem gyakran jön ki ilyen tökéletesen egy egész hétvége.
Freeride forewer!
kuloar05.JPG
beszállás
bemelegítés csak úgy lazán a pályák között
végtelen Nordseite
kuloar07.JPG
kuloar04.JPG
kuloar06.jpg
kuloar03.jpg
kuloar02.jpg
lejövetel 2.
lejövetel 1.
megközelítés a pályák felől
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.01.20. 17:47
Legalább egy pár üveg pálinka lehetne is képen...
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.01.03. 21:56
A próféta szóljon belőled Stani!
Szombat reggel megyünk egy hetes saalbachi sítáborunkba :)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
Topik: Csorba-tó
2013.01.03. 07:24
Január első napját Csorba-tónál töltöttük. Az előző két napos tátralomnici működésünk után (részletesen a vonatkozó topicban) kellemes meglepetés volt, hogy nagyon kevesen választották aznapra a síelést, nyilván inkább a szilveszeri buli fáradalmait pihenték ki.

A felső parkolókba nem engedtek fel a rendőrök, s ezt nem is éppen európai módon hozták tudtunkra. Így lent, a vasútállomás mellett kialakított nagy parkolóban tettük le az autót. Innen az ingyenes, kb 3-4 percenként közlekedő síbusz vitt fel minket a pályákhoz.

Hó sajnos itt is elég kevés van, de a pályákat ennek ellenére kiválóan megcsinálták. Az összeset végigcsúsztuk, és azt állapítottuk meg, hogy a hosszú völgypályákat valahogy jobban sikerült eldolgozni a pályamunkásoknak. A felső 6 székes alatt jobban érvényesült a műhó jellege, de azért ez is élvezetes volt.

Összességében kicsi, de klassz síterepet ismertünk meg, sokkal jobban tetszett, mint Tátralomnic. Kellemesebb lejtésűek a pályák, elég hosszúak és szebb a tájkép, itt ugyanis megúszta az erdő a nagy vihart. Nem tudom, a liftek mire elegendők tömeg esetén, de most nulla sorbanállással lehetett róni a köröket egymás után.

Zárás után megint macerás volt kissé lejutni a síbusszal, betudható a helyi sorbanállási szokásoknak és a nagy gyúródásnak a buszon, de ez cseppet sem tudta elvenni a kedvünket. Jó kis nap volt!
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.01.03. 05:52
Na hajba kapni azt biztosan nem fogunk :)

Gondolkoztam viszont és rájöttem, miért nem érthetsz (és meglehet, így van ezzel több fúrumozó is). Ezért megpróbálom leírni egy hasonlattal. Van autód?

Tátralomnic és Saalbach-Hinterglemm között akkora a különbség, mint mondjuk egy 10+ éves Skoda Favorit és egy 2-3 éves BMW között. Az említett Skoda 500ezer környékén vásárolható meg, a BMW pedig úgy 5millióért. Saalbach ezzel szemben csak másfélszer (ha nagyon rosszul szervezed, kétszer) olyan drága, mint Tátralomnic! És ez az ár-érték arány lényege.

Mi most TUDATOSAN választva a Skodával mentünk szilveszterezni. Jó kis gép volt, új a fényezése meg kicseréltek benne néhány fontosabb alkatrészt, és a belső kárpitokat is egész szépen karbantartották, persze ettől még nehezen indult hidegben, lassan gyorsult és az utazósebessége sem valami magas, mert eleve alacsony a teljesítménye (vö. Tátralomnic) Mégis simán, gond nélkül megjártuk vele és remekül éreztük magunkat :)

Viszont sokszor olvasom itt Tártalomniccal és a többi szlovák sítereppel kapcsolatban, ahogy a "Skodát választók" fikázzák az "autójukat". A másik véglet, szintén tapasztalható itt gyakran, amikor egy Skodában ülő úgy viselkedik, mint ha az legalábis egy BMW lenne és nem hajlandó reálisan látni a kulönbségeket.
Pedig ha helyén kezelnénk a dolgokat, sok felesleges bosszúságtól kímélhetnénk meg magunkat (és embertársainkat a saját bosszankodásunktól).

Jól érzem magam bármelyik szlovák (sőt magyar, stb) sípályán is. De legtöbbször mégis inkább Ausztriába megyek, ha tehetem.
Egyébként jelenleg egy 27 éves autóm van és 750ezerért vettem tavaly nyáron :)

Te mit választanál: egy 10 éves Skoda Favoritot 500ezerért vagy inkább egy 3 éves BMW-t 750ezerért?
Előzmény: (Chopoker 148804)
pálinkás
408 élménybeszámolót írt
408
17 éve tag
2013.01.02. 16:02
Szia Chopoker, azt hiszem, te valamit félreértettél.

Egyáltalán nem volt rossz döntés, mint írtam is: nagyszerűen éreztük magunkat! Továbbá kifejezetten szeretem Szlovákiát, ezen a nyáron is szinte minden hétvégémet különböző szlovák sziklákon töltöttem, és amikor csak a hóviszonyok úgy jönnek ki, megyek Chopokra csapatni a Deres alatt.

Az osztrák topicokba pedig nem kell beleolvasnom, mivel szezononként kb 30-40 napot töltök különböző ausztriai síterepeken, és egészen pontosan tisztában vagyok az ottani helyzettel.
Tudom, hogy az ünnepek alatt, sőt egy-egy felkapottabb síközpontban néha hétvégén is sorban kell állni a lifteknél, és délben nincs hely a hüttében. Azt is elmondom neked fejből, mi mennyibe kerül.

A soraimban nem érezhettél semmi csalódottságot, sem elégedetlenkedést. Egyszerűen leírtam, hogyan teltek a napjaink a Tátralomnicon és levontam azt a következtetést, hogy Szlovákia ár-érték arányban bővel alul marad Ausztriával szemben.

Minden második hétvégén szervezek nonprofit síutakat Salzburg tartományba, egyszer tarts velünk, szívesen látott vendég vagy. Nem fogsz sokkal többet költeni rá, mint egy három napos tátralomnici síelésre. Persze azért drágább lesz, viszont akkor megérted majd, mire céloztam ár-érték arány alatt.

Hajrá!
Előzmény: (Chopoker 148734)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.