Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

bartoki által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (60)Időben csökkenő Időben csökkenő
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2015.01.07. 11:36
Aha, akkor úgy látszik azért van olyan kevés nép nap közben, mert az ott a szűk keresztmetszet. De kár, hogy felbővítik... :)
Előzmény: (bence84 177182)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2015.01.05. 22:59
Még egy tudnivaló: a pályát "St. Georgen ob Murau" városban kell keresni, nem Murau-ban (ott a https://sielok.hu/siterep/frauenalpe/ pálya van).
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2015.01.05. 18:22
Január 4-én (vasárnap) jártunk a Kreischberg - Murau síterepen.

Előtte Obertauern-ben voltunk, az "a hóhelyzethez képest egész jó" volt.

De ez egyenesen zseniális!

A weben itt csak 45/30 cm havat írtak, és a webkamerája is elég szontyoli képet adott. A völgyben, az út szélén jó ha 10 centi hó van, a szántóföldeken már kilátszanak a göröngyök.

Ehhez képest a pályán elképesztően jó hó volt.
Csak a kék pályarészeken jártunk, ott csak 1-2 jól elkerülhető kavics/fű foltra emlékszem.

De a lényeg, hogy abszolút kezdőbarát a pálya.

Sok a lapos, széles, kék pályaszakasz - van hely kanyarogni, gyakorolni, eloszlik a nép.

Ami meg mégis átvezető pálya, annak pont a kezdőknek ideális lejtése van (éppen nem kell hajtani magamat, de fékezni sem).

Nekünk a 14-3-12 kombináció tetszett a legjobban.

Itt fenn még tökéletes állagú volt a hó - tömörített porhó, szépen sodorható. És hiába vasárnap, annyira eloszlanak a népek, hogy csak a piros meredekségű részen (12-18 közös szakasza) volt felbuckásítva egy kicsit.

Ennél lejjebb (pl. a 2-es pálya alsó fele) már meredekebb, szűkebb, ott már gyakran karcosabban ment a léc (jobban megolvadt, vagy jobban lesodorták).

Az Intersport-ban béreltünk, a Premium/Economy rendszerben a Premium-ot. Szerintem érdemes volt - egyértelműen jobb volt, mint a "Silver" kategóriás lécek az előző napról Obertauern-ben (azok itt "Economy"-nak számítanak).

Hogy mennyit jelent a jó léc és a jó állagú hó: senkinek semmi panasza nem volt a cuccra egész nap, a gyerekek a nap végén már a forgást meg a hátrafelé síelést próbálgatták. Pedig tegnap még elég sokat hóekéztek. :)

Kisebb hátrányok:

Főleg kabinos felvonók vannak, szóval le kell szerelgetni. Bár ez talán gyorsabb, mint a többi típus (hiába vasárnap, érdemi sorbanállás nem volt).

Már hazafelé menet ejtettük útba a terepet, ezért elég későn érkeztünk (11 után) - ilyenkor már csak elég messze volt parkolóhely, messze a bérlőhelytől és a bejárattól (és nem lehet oda lecsúszni sem). :(

A nap végén időben kell elindulni hogy még a kabinossal le is tudjon menni az ember. De úgy láttam, hogy kb. 16:15-ig még felfelé is engednének beszállni, szóval nem kell elsietni (max. jön egy kis küzdősport estére a fekete pályán).

De ezekkel együtt is fantasztikusan jó síterep - végre egy igazi élmény volt!
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
Topik: Obertauern
2015.01.05. 17:32
Január 2-3 (péntek-szombat) jártunk Obertauern-ben, még a január 4-i nagy havazás előtt.

A pálya használható, de csak az éppen napsütötte, olvadó részeken volt igazán jó. A többi pályán sok helyen túl kemény volt, hamar előkerült a felolvadt-összeállt alap, főleg a meredekebb, buckásra összesíelt részeken.

Elég sok ember volt, de a felvonóknál nem kellett nagyon sorba állni.

Az értékelések alapján sokat vártam Obertauern-től, de én egy kicsit csalódtam.

A pálya szerintem nem igazán kezdőbarát - gyakran a kék pályák is elég nehezek, és a nagy részük csak egy 1-2 ratrack szélességű átvezető pálya.

Egyedül a Kringsalmbahn 21a pálya volt igazán jó - az elég széles, és ott szinte végig ideális volt a hó állaga is.

Kezdőknek, tanulni ezen kívül még az Edelweissbahn kék pályái, na meg persze az Übungslift alkalmas. De ezeknél nem láttam síbérlési lehetőséget, szóval a központból kellett lehozni (OK, a P7 parkolóban lehet hogy van, térképen nincs, netem meg nem volt).

Január 4-re inkább átmentünk Kreischberg (Murau) síterepre:

https://sielok.hu/siterep/kreischberg/

Na, az viszont zseniális volt, kezdőknek sokkal jobb mint Obertauern (lapos széles pályák, van hely kanyarogni, nincs buckásodás).

A webkamerájuk nem túl biztató képet fest, pedig kitűnő hó van ott, hiába csak 60/40 cm-t írnak a hegyen/völgyben.

Gyakorlati tanácsok még Obertauernhez, ha valaki mégis oda megy:

Első nap a Freudenhaus SkiRent-ben béreltünk - azt a helyet nem ajánlom (drága és lassúak). Az egyik léc kicsit furcsán állt (nem tudtuk kicserélni, mert mire észrevettük, már messzire elsíeltünk).

Második nap a P3 parkolóval szemben, az út túloldalán valami SAM's nevű kismaszeknél béreltünk. Az korrekt áron volt, bár az egyik léccel ott is valami kisebb gond (lötyögött egy kicsit a kötés).

Azt tapasztaltam hogy nem szabad "Beginner" tudáshoz való lécet kérni, mert valami túl puha szart adnak.

Akinek nem első nap van léc a lábán, annak már "Intermediate" tudáshoz való lécet érdemes bérelni. És lehetőleg felsőbb kategóriásat:
- A Premium/Economy rendszerben a Premium-ot
- A Topski/Gold/Silver/Bronze rendszerben a Gold-ot

Nem olyan nagy az árkülönbség, és pont a kezdőknek kell igazán a jó léc, azzal sokkal könnyebb síelni.

Nem kell megijedni ha este bezárják a felvonót és csak egy távoli parkolóba sikerül lecsúszni - félóránként járnak buszok, a térképen (H) jelöli a megállójukat.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2015.01.05. 17:01
Január 1-én voltunk, de csak az 5-ös pályán síeltünk a Familienlift mellett, kb. bemelegítő nap.
Az a pályarész jól használható volt, tömeg nem volt.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2014.02.24. 13:36
Most vasárnap is sokan voltak, de a szokottnál valamivel kevesebben.

9:30 érkezés, és még épp volt 1-2 utolsó hely a P4 parkolóban. Sorbaállni sem kellett sokat.

A fenti részeken nem is olvad nagyon a hó (még a fákon is volt a szombatiból). De sajnos csak a felső pár centi sodorható, alatta már összeálltabb réteg van. Délután kettőtől már nagyon bukcásak lettek a kék pályák meredekebb, "nemszeretem"-részei.

A középső részeken nap közben már olvadt. Kásás volt a hó, de ez még jól síelhető: kevésbé buckásodik, és legalább nincs teljesen összeállva az alsó réteg - jobban fog rajta a léc.

Pl. középtájt a 2-es pályák ilyenek voltak. Nem ideális, de nagyon jól lehetett rajtuk menni. Csak a nap legvégére lett rosszabb, amikor már nem sütötte a nap, és elkezdett visszafagyni.

A pálya legalján (2-es pályától lejjebb) a kék részeken vannak foltok, itt-ott már a fű is látszik. A piros részek meg lesodorva, összeálva.

Szerencsére kavics nem volt - ezt a részt már csak át kell vészelni. Cserébe viszont alul (Mittelstation) alig kellett sorbaállni. :)

Igaz, általában mi is csak a közepéig csúsztunk le (és ott singlespur-oztunk). Rendes sorbanállással azért lehet hogy rosszabb valamivel.

Déltől szépen sütött a nap. A nap végén nagyon elültük az időt a Panoramarestaurant-ban, 5 körül indultunk le. A 3a pályán kb. féltávon találkoztunk a ratrackokkal, 3 vagy 4 ratrack ment fel párhuzamosan, mint a kombájnok aratáskor. Onnantól frissen ratrackolt, csíkozott pályán lehetett csúszni.

Meglepődtem, de ez sem volt mindenhol ideális: sok helyen ebben is sok fagyos rög volt.

Hát, ilyen ez most.
Az időjáráshoz képest szerintem jó - főleg amikor éppen olvad. :)

Ha napközben elsimítanák a buckás részeket, akkor kimondottan jó lett volna (pedig a párhuzamos szakaszokat még le is tudnák zárni ehhez).
Teteje
Közepe
Alja (az árnyékos részeken azért van még hó :)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
Topik: Csorba-tó
2014.02.03. 15:49
Vasárnap voltunk a Csorba-tónál.

Végül is nem olyan rossz, le lehetett csúszni...
De nem is igazán jó... :)

10:22-kor már nem engedtek közel, egy távoli galaxisban kellett parkolni.

Szájhagyomány útján megtudtuk, hogy jár síbusz, és azt is hogy honnan (kitáblázva, térképen jelölve nem volt). De így is elég sokat kell kutyagolni (jeges, kővel felszórt úton).

Érdemes lehet utcai cipőben felmászni, fenn a kassza környékén vannak tárolók.

- Plusz 6-7 fok volt, miközben a holidayinfo.sk szerint mínuszok vannak :O (a sielok.hu jelentése kb. helyes)
- Van kb. 5-10 cm természetes hó, a többi műhó
- Nem mernék rá megesküdni hogy a pálya minden pontja látott ratrakot :)
- Vagy lehet hogy a meredek részeken a népek ilyen gyorsan lesodorják... mert már 11-kor buckásodott a pálya, kitakarva a reszelős-összeállt réteget
- Mert iszonyatos tömeg is volt :)
- A pályán erősen kerülgetni kellett a népet, főleg a sok keskeny ez már elég nehéz volt (kb. mint egy Eplényi hétvégén, csak itt nehezebb a pálya)
- Délután 2-3 után már egyenesen jeges részek is voltak
- A webkamerák kicsit csalókák, nem mutatják a tömeget a pályán
- Kaja árak lassan osztrák magasságban (3 dl tea 1.5 EUR, egy pizza 7.5 EUR)

+ Még szerencse, hogy a felvonók azért elvitték a sok népet, nem kellett nagyokat sorbaállni

+ Ez legalább járt, nem úgy mint Tátralomnic (az szombat-vasárnap is zárva volt a nagy szél miatt)

+ A kék részeken (4-es pálya felétől) lehetett kicsit karvingolni is, ott szélesebb a pálya, és nem olyan meredek, nem buckásítják fel annyira az emberek.

A nap végén már láttam néhány fűszálat, de kavis és föld szerencsére nem volt.

Hétköznap talán jobb.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
Topik: Telgárt
2013.04.02. 13:57
Barátaink szombaton voltak és mondták hogy nagyon jó volt.
Mi hétfőn voltunk, összesen vagy 10 autó ha volt a parkolóban. :)

A honlapjuk szerint megy a B, C, D felvonó, és még valami gyerekfelvonók is amik nincsenek rajta a sítérképen.

Mi a D felvonóval jártunk, a C nem ment - de nem is volt rá szükség, mert szinte csak mi voltunk a pályán. Csak a felvonótól balra lévő pályát láttam működni, az egy könnyű, de azért tempós kék pálya.

A B felvonót meg ezek szerint nem vettük észre? :O
Na mindegy...

A honlapjukon 30 cm havat írnak, de annál sokkal több van. Még letaposott hóból is... Kavicsos részek nincsenek, foltok is csak itt-ott. Az iSki Slovakia (android app) 50-65 cm-t ír, az már hihetőbb.

Vasárnap elég meleg volt, ezért hétfőn reggelre a hó "megolvadt, összefagyott, ratrackkal feltört" állapotú volt. Lehetett rajta síelni, de egy kicsit göröngyös.

Nap közben a melegtől szép lassan megkásásodott - akkor már jobb, puhább lett, déltől már nagyon jól lehetett rajta síelni! :)

Rozsnyó felől, a 67, majd 66-os úton támadtunk, sok a kátyú. Ritkásan vannak, de akkor egyszerre sok. :(

Amúgy síelni egész jót síeltünk, a húsvéti akciós 5 Eurós napijegyért ez ingyen volt. :)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.03.09. 14:15
A honlapjuk szerint tegnap és ma (márcuis 8-9.) zárva vannak az esős idő miatt.
Legalábbis a szlovák nyelvű oldalon - sajna a fordításokba ez az infó nem jutott el.
...
Sőt, most írták ki hogy holnap is zárva lesznek.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.24. 08:03
Először ki kellene próbálni. :)

Én használtam már szőnyeges megoldást több helyen (a szőnyeg jó, gyorsítja a felvonót!) de nekem is meglepő volt hogy ez mennyire megfog. Lehet hogy azért, mert új, nem tudom.

De tényleg majdnem orra bukik az ember, főleg ha nem ismeri a terepet és el is lökte magát a kapunál.

Nekem is csak az volt a szerencsém hogy nagy erőkkel ellökés helyett direkt lassan szoktam leengedni magam a lejtőn, hogy ne csússzak túl a többieken (általában én vagyok a legnehezebb :).

Meg az is, hogy nagyon erősre van beállítva a kötésem - de ezt inkább nem követelném meg másoktól (ha majd kitekeri a lábát, akkor meg jön reklamálni).

Szerintem a kisebb bucka lehet a megoldás. Remélem megoldható. :) Esetleg még jó lehetne 5 hosszú korlát a buckán végig le a szőnyegig, hogy a user ne érezze úgy hogy hirtelen nagy erővel kell ellöknie magát (hanem a korláttal tudja magát húzni vagy akár lassítani is).
Előzmény: (maci-laci 152145)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.22. 15:30
Hétvége: nehéz dolog ez...
Azért akkor megy mindenki, mert akkor ér rá. :)

Gyerekekkel nem is lehet bármikor menni: nem szívesen veszi ki az ember az iskolából egy kis síelés miatt - tudom hogy úgysem pótolják be amit aznap tanultak volna. :)

A vasárnapi rendezvényre direkt nem is mentünk, pont a várható tömeg miatt. Úgy voltam vele, hogy ha szombaton nem jön össze Eplény a hófúvások miatt, akkor vasárnap Stuhleck (vagy lehet hogy ott is Snow Day volt? :)
Előzmény: (Kamperos 151882)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.22. 11:54
Igazából pont az a bosszantó, hogy ezeknek a problémáknak egy részét meg lehetne oldani - szerintem a 28 millió literes műhavazáshoz képest már eltörpülő mennyiségű pénzből:

Vizes, csúszós padló - szőnyeg, gumiszőnyeg

Pénztárnál sor - hétvégén még több pénztár és SZÉP kártya elfogadó hely (ha már a hülyék ott fent ezt a rendszert találták ki)

Kövek - azannya... maxi respect ha nekiálltak kézzel felszedni!

De az is érdekes, hogy honnan jönnek a kövek, mikor már egy csomó hó van a pályán? :O Magát a földet kellene valahogy kőmentesíteni a problémás helyeken a nyáron...

Nem leszólásból írtam ezeket, hanem azért, mert az üzemeltetők nem biztos hogy tudják az átlag sielő szemével látni a pályát. Kell a visszajelzés mint a szoftverfejlesztőnek a bugreport meg a feature request.

3-4-5 pályák: ja, jó annak aki ennyire tud síelni :) de én nem szeretem a nehéz pályákat (max. piros, ha nem buckás és nem jeges). És egy társaságban, családban általában van olyan kezdő akivel nem lehet a kéken kívül máshova menni.

Pálya számozás - ezeket az elveket próbáltam követni:

- Minden, külön is megnyitható/lezárható szakasznak saját száma legyen (lehessen rá hivatkozni hogy mi megy, mi nem megy)

- Elágazásnál minden pályának egyértelmű, saját száma legyen (azt lehet jól táblázni, térképen áttekinteni). Ha lesz majd tábla, BENGA nagy legyen :)

- Elágazásnál balról jobbra haladva legyenek a számok

- A legnehezebb pályák lehetőleg hátrébb legyenek a számozásban (az átlagember minél kisebb számokkal találkozzon)

- Lefelé csúszva az átlagember lehetőleg növekvő számokkal találkozzon (persze ez ütközik az előző elvvel:)

- Ha egy pálya többféle nehézségi fokozatú, azt nem muszáj külön számozni, ha a térképen meg a táblázásban ez elég egyértelmű (pl. osztott színű kör a tábla alapja)

- Az alap-pályák számai lehetőleg egyszerű számok legyenek

- A nem szokványos (tanuló, szánkó) pályákat érdemes lehet külön betűvel jelölni (meg is hagytam a T1 számozást)

- Az átvezető szakaszokat próbáltam ennek megfelelően elnevezni (honnan-hová) A 2-5 lehet hogy igazából 5-2 kellene legyen, mert a másik irányba vezet át? Nem tudom, még nem mentem rajta (nem vettem észre a pályán hogy hol van)

- Sok embert biztosan meglep az egyre nehezedő kék-piros-fekete pálya, de csak véletlenül lett 13 a száma :)

- Igen, így minden pályabővítésnél átszámozásra kerül egy csomó pálya. Esetleg ki lehet hagyni előre a belátható jövőben tervezett pályáknak a számokat.

Igaz, a fenti elveket én sem tartottam be szigorúan mindenhol, igazából csak addig csináltam amíg meg nem untam a sakkozást a számokkal...

Ja, és 2 drb 9-es pálya van a térképemen :) most veszem észre.

Szerintem így még könnyebben áttekinthető lenne, de ennek már nem álltam neki az eredeti, vektoros pályatérkép nélkül:

- A számozást a térképen rá kellene tenni magára a pálya vonalára (lásd Stuhleck térkép) mert a kivezető vonalak is csökkentik az áttekinthetőséget

- A fekete keretű sárga számlap helyett szerintem jobb lenne a pálya színének megfelelő teli számlap, fehér betűkkel (lásd Stuhleck)

- Szerintem a felvonók típusát jelző piktogramnak is jobb helye lenne a felvonó vonalán, nem a két végén

- Ha lesznek majd táblák az elágazásoknál, lehet hogy jó lenne a valósággal megegyező táblázást rátenni a térképre is. De lehet hogy az is elég, ha a pályák számozása mindig az elágazásokhoz közel van, és akkor magától kiadja

- A nem egyértelmű lecsúszási irányú pályákon lehetne nyíl (2.b, 1.c, T1, T2, T3 az eredeti térképen)

Egye fene, lehet hogy a hosszabb pályák egyes szakaszait el lehet nevezni 1a, 1b, 1c -nek (pont nélkül!) is azokon a részeken, ahol "egyenesen menve" ér át az ember a másik szakaszra. Talán még növeli is az áttekinthetőséget, hiszen kevesebb lesz a pályaszám. De elágazásnál semmi esetre nem maradhat ugyanaz a szám (ez hiba a Stuhleck-i térképen is).

Amúgy nem vagyok negatív, végülis egész jót síeltünk. Ez az egyedüli magyarországi pálya ahova visszajárok, szerintem már az is mond valamit hogy Stuhleck-hez akarom hasonlítani. :)

Tulajdonképpen az is lenne a legjobb, ha lenne egy mini-Stuhleck, itt a "közelben".
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.20. 23:48
Szombaton voltunk Eplényben. Szeretem ezt a pályát a 4-üléses lift miatt (felvonózás közben lehet pihenni :). És Budapestről a következő ülő-liftes pálya 2x ilyen messzire van...

Nagyon jó, hogy volt a pályabővítés, másképp megpusztult volna a pálya a szombati tömegtől :) így azért kicsit jobban eloszlott.

Elsőre kicsit izé, hogy nem napijegy van, hanem "8-órás" jegy, de tulajdonképpen ha nem nyitásra érkezik az ember, akkor így is sokkal többet síelhet mint máshol. Pl. 11 órakor kezdés = 19 órakor befejezés. Igaz, így a nagy tömeg is elhúzódott, kb. délután 2-től egész este 6-ig elég nagy sorok voltak a Sólyomnál. Gyorsabban lemegy, mint amilyen ijesztő elsőre, de ez azért nem volt az igazi (nem is mertünk vasárnap jönni a Snow Day miatt).

Sokan félnek a médiában túlfújt riasztásoktól. Engem is mindig hülyének néznek ilyenkor hogy "Elindulsz a Dunántúlra, mikor megmondták hogy senki ne menjen sehova?"

Egész konkrétan le kellene írni hogy a 8-as és 82-es út milyen állapotú, hogy ne féljenek. Az Útinformnak van egy ilyen térképes oldala hogy Aktuális forgalomkorlátozás:

http://internet2.kozut.hu/utinform/Lapok/aktforgkorl.aspx

Ezt be lehetne linkelni a honlapon hogy lássák a népek hogy a Dunántúlnak NEM abban a részében vannak a járhatatlan utak.

Nem fikázásból mondom :) de nekem ezek a dolgok nem tetszettek, szerintem ezeket lehetne még javítani a pályán:

- Eplényben elkelne egy-két útba igazító tábla. Van, aki megijed hogy "Jajj, mindjárt vége a falunak, hol van itt a sípálya?", megáll az út közepén, és nekiáll kérdezősködni. :)

- P+K tájékoztató tábla elé belógnak az ágak (de tényleg:)

- P+K ide vagy oda, a síbuszokra elég sokat vártunk. :( Hétvégén még több busz kellene, vagy jó lenne valami lecsúszási lehetőség :)

- 10 körül érkeztünk, elég nagy sor volt a pénztárnál - jó lenne ha az éttermi pénztárban is lehetne SZÉP kártyával fizetni (rám fog maradni ha sosem költök belőle)

- Az étterembe jó lenne egy jegyár tájékoztató tábla is, mert van, aki akkor ismerkedik az árakkal meg az ilyen-olyan kedvezményekkel, mögötte meg áll a sor...

- Köves a pálya több helyen. Nincs erre valami gép, amivel át lehetne szitálni ezeket a részeket?

- A szőnyeg nagyon erősen megránt amikor megállít. Szerintem emiatt old ki olyan sok embernek a léce, ezért van a sok bénázás. Laposabb domb kellene a szőnyeg előtt, akkor kisebb lendülettel csúsznának rá az emberek.

- Single lane jó lenne, mert a legnagyobb sorbanállásban is csak 70-80% a kihasználtság. És nem is tudnak az emberek sorakozni - be kellene bezetni hogy tartsanak az emberek balra, és akkor jobbról, a kanyart levágva előre lehetne sorolni.

- Most már elég nagy a pálya, jól jönne egy térkép szórólapon, meg az elágazásoknál (meg a kártyán, bár azt bztos sokan nem szeretnék előszedegetni)

- Hasonlóan, a pályák kitáblázása is hiányzik

- A pályák számozása nekem jobban áttekinthető lenne ha sima, egyszerű számok lennének. Valahogy így: http://home.sch.bme.hu/~bartoki/epleny.jpg

- A 3.2 pálya fekete alja (ami nincs számozva a térképen) volt valamikor ratrakolva? Könnyebben használható lenne...

- A Holle Anyóban vizes a padló, sícipőben csúszik. Zsúfoltság van: nagyok az asztalok, kicsik a közlekedő helyek. A lócák nem praktikusak síbakancsban, rendes szék talán jobb lenne.

- 7-es pálya pont a végén szűkül le, ahol meredekebb + valamiért ilyenkor mindig megjelennek a keresztbe tötymörgők meg a pálya közepén álldogállók is :)

- 6.3 végén a szerpentin jó ötlet, mert az 1.2 vége elég lecsúszkált, buckás, felkeményedett szokott lenni + tömeg. De egy igazi kezdőnek ez még mindig nehéz lehet, mert egy kikotort nyomban kellene kanyarodni (nem lehet hóekézni). Szerintem emiatt vannak csak alig-alig azon a pályán. Ha olyan lejtése lenne a szerpentinnek, hogy a kanyarok előtt ne legyen olyan meredek (lassuljon be magától), akkor talán könnyebb lenne.

- Még mindig sok a tötymörgő az 1.2 pálya aljában :( lehet hogy valami határozottabb, kerítéses vagy hó-színezéses elválasztás kellene (téblábolás vs. sípálya)

- Helyenként túl lankásak a pályák: 4.1, 3.1-en muszáj nyílegyenesen lejönni, máskülönben kézzel hajtásos lesz belőle. :) A 3.1 melletti szánkópályát nem lehetne kiegyenesíteni az erdőn keresztül a 2-eshez?
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.18. 13:06
Az időjárás-előrejelzés a honlapon nagyon félrevezető:

http://www.meteoplaza.info/ski/magyar/epleny_weather.html

Azt mondja plusz 6-8 fok van és este esik majd az eső. :O

Lehet hogy jobb lenne levenni vagy időképet tenni a helyére, mert aki csak a honlapot nézi, az lehet hogy megijed és máshova megy síelni.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.10. 05:20
A szakaszolt színek nagyon jók, köszönet hogy végre megcsinálták!

A kezdőket váratlanul érhetné a 2.c átvezetés (régen nem volt nehéznek jelölve, pedig szűk, lekoptatott és meredek) vagy a 3.2 piros-fekete részei.

Ez így most egy reálisabb kép a pályáról.

Igaz, a számozás tényleg bonyolult. :)
Előzmény: (franci252 149998)
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2013.01.04. 11:18
Igen, a Mittelstation-nál elég nagy tömeg szokott lenni. :(
Igazából én is meglepődtem hogy dec 29-én szombaton "csak" közepes tömeg volt.

Mi is a P4-be próbáltunk menni, de már f10 körül átintettek a sárga mellényesek a P3 szerpentinre, onnan már csak a Mittelhez tudtunk jönni.

Nekem úgy tűnik hogy több terepen a pályákat nem a tényleges nehézség, hanem az ÁTLAGOS lejtés alapján sorolják be kéknek, ami így nem túl használható. :( Jobb lenne ha a térképen jeleznék melyik szakaszok kékek, melyikek pirosak.

Ami itt valóban kezdőknek ajánlható, az a 2-es pályák közül az egyik (a térképen jobb oldali, lecsúszási irány szerint bal oldali). Annak nagyon jó szokott lenni az állaga is, nem túl buckás, nem fagyott, egyenletes lejtésű és széles.

Esetleg még az 1-es pálya, ha nem akarnak csákányozni - de az már valamivel nehezebb pálya (helyenként keskenyebb, nagyobb a tömeg, több az őrült is).
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
Topik: Mariazell
2012.12.31. 00:39
Dec 30-án jöttünk át ide Stuhleckről.

Mürzsteg-ben az elágazásnál a 23-as úton érdemes menni, a Niederalpl-on keresztül vezető L113 út rosszabb (kátyús).

A hó állaga kb. olyan mint Stuhleck felső részén, de itt sokkal kisebb a tömeg, ezért jobban megmaradt nap közben is. A pályán legalábbis kisebb a tömeg... Mert sorbanállni azért itt is majdnem ugyanannyit kell. :)

A St. Sebastian-os parkolóba (lett volna :) érdemes menni, oda le is lehet csúszni.

A kabinos lanovkát messziről elkerülni! Az a városból indul, boltokkal teli utcából: fizető parkolás (és max 3 óra) vagy baktatás valahonnan messziről, illetve shuttle. 20 személyes állóhelyes a kabin, de csak 10-15 percenként jár 1-1 kocsi - hatalmasakat lehet rá várakozni.

A pályák állapota:

1 - Zárva

2 - Állítólag sok rajta a jeges (összekeményedett) rész, nem próbáltuk

3 - Webjük szerint és fenn a nagy térképen is nyitva, de a 4-3 elágazásnál már az van kiírva hogy zárva. Gyakorlatilag le lehetett rajta menni, de csak régebben lehetett ratrakolva. Szűkebb mint ahogy a térképen látszik. Nem mentünk rajta végig, egy jelöletlen szerpentinen visszamentünk a 4-esre

4 - Ez elég jó volt! Délutántól a meredek részeken egyre több kemény folttal, de végig élvezhető volt. Délutántól a napsütöttébb részek már olvadtak, kásásak voltak - jó kérdés mi lesz itt holnap? Bár állítólag tegnap is ilyesmi idő volt, mégis jó volt az állaga reggel... A csákányossal párhuzamos része kitűnő tanulópálya, végig jó állagú maradt, és nagyon lankás, sor még vasárnap sem volt.

5 - Ez csak egy szűk, erdei utas lecsúszópálya, itt-ott kicsit jeges

6 - Erdei utas lecsúszópálya. Az alsó része közös a szánkópályával, több helyen barna, az utolsó pár méter annyira koszos hogy jobb inkább lábbal

7 - Szánkópálya

8 - Zárva

Délután 3-tól már szállingózott az alján az eső, a tetején a hó.

Hát, egy kicsit jobbra számítottam :)

Azért nem bántam meg hogy kipróbáltuk Stuhleck helyett - végül is hosszabb volt az igazán élvezhető része, és a pályán is sokkal jobban el lehetett férni.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
2012.12.31. 00:02
Dec 29-én voltunk Stuhlecken, reggel f10 érkezéssel.

A tömeg még éppen tűrhető (elég sokan a pályán, közepes sorbanállás), a fontosabb pályák működtek, több kisebb nem működik (3a, 4, 1a alsó vége, 1c, talán az 5-6-7 és a 9 sem).

A hó állaga a felső részeken használható volt, de lejjebb már akkor is sok helyen lesíelve a jegesebb, összeállt rétegig (főleg a meredekebb részeken).

Gyakorlatilag az 1-es pálya volt jól sielhető délután 2-ig, azután már ott is egyre több lett az ilyen folt.

Szállás közel-távol nincs, mert szilveszterre minden le van foglalva több napra + világkupa volt a másik Semmering pályán.

Este az utolsó lecsúszást majdnem 5-ig húztuk, már 2 sort mentek a ratrackok mire az alsó részre értünk - a friss részeken bezzeg jó volt a hó állaga! :) Szóval jó lenne ez, csak az a baja hogy a tömeg lesíeli egészen az összeolvadt, összefagyott rétegig... Kell neki egy hosszabb hideg és 30 centi hó, akkor biztosan jobb lesz majd. :)

Másnapra inkább leléptünk Mariazell-re.
bartoki
60 élménybeszámolót írt
60
14 éve tag
Topik: Visegrád
2010.12.20. 02:26
Sziasztok,

Ma voltunk Visegrádon egy kis délutáni síelésre. A hó még nem túl nagy, de jó, használható - alig találtam feltúrt földet, kavicsot. Jegesedést (ha jól láttam) és füvet is csak a bébipályán.

A sorbanállás tűrhető, sőt estefelé nullára csökkent. Igaz, 13 óra körül nagy sorbanállások vannak a webkamerán, de erről mi szerencsére lemaradtunk :).

Nagyon jó az éjszakai síelés - jó a pálya oldalról megvilágítása, így jobban, kontrasztosabban látni a buckákat mint nappal.

A hütte kicsit zsúfolt és a hosszú sörpadok nem praktikusak (imbolyog, a végére ülésnek meglepetés a vége, síbakanccsal nehéz átlépni), és egy kicsit lassú/sorállásos volt még délután 2-3 között is. :(

Jó lenne ha kinn a pályán is lenne 1-2 hely ahova le lehetne ülni pár percre szusszanni a felvonózás előtt/után, szigorúan lecuccolás nélkül. :)

A tolókaros felvonók talán amatőrebbek mint a poma, de nem olyan nagy különbség: mind a kettőn elfárad az ember. :( Egy lócás felvonó már minőségi különbség lenne. :)

De ezeket nem panaszként mondom, inkább csak ötletnek - én szeretem a visegrádi pályát mert könnyű, van kölcsönző, és közel van. Bárcsak lenne egy ilyen pálya még közelebb, mondjuk a Normafánál... :)
elsőelőző
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.