Igazából pont az a bosszantó, hogy ezeknek a problémáknak egy részét meg lehetne oldani - szerintem a 28 millió literes műhavazáshoz képest már eltörpülő mennyiségű pénzből:
Vizes, csúszós padló - szőnyeg, gumiszőnyeg
Pénztárnál sor - hétvégén még több pénztár és SZÉP kártya elfogadó hely (ha már a hülyék ott fent ezt a rendszert találták ki)
Kövek - azannya... maxi respect ha nekiálltak kézzel felszedni!
De az is érdekes, hogy honnan jönnek a kövek, mikor már egy csomó hó van a pályán? :O Magát a földet kellene valahogy kőmentesíteni a problémás helyeken a nyáron...
Nem leszólásból írtam ezeket, hanem azért, mert az üzemeltetők nem biztos hogy tudják az átlag sielő szemével látni a pályát. Kell a visszajelzés mint a szoftverfejlesztőnek a bugreport meg a feature request.
3-4-5 pályák: ja, jó annak aki ennyire tud síelni :) de én nem szeretem a nehéz pályákat (max. piros, ha nem buckás és nem jeges). És egy társaságban, családban általában van olyan kezdő akivel nem lehet a kéken kívül máshova menni.
Pálya számozás - ezeket az elveket próbáltam követni:
- Minden, külön is megnyitható/lezárható szakasznak saját száma legyen (lehessen rá hivatkozni hogy mi megy, mi nem megy)
- Elágazásnál minden pályának egyértelmű, saját száma legyen (azt lehet jól táblázni, térképen áttekinteni). Ha lesz majd tábla, BENGA nagy legyen :)
- Elágazásnál balról jobbra haladva legyenek a számok
- A legnehezebb pályák lehetőleg hátrébb legyenek a számozásban (az átlagember minél kisebb számokkal találkozzon)
- Lefelé csúszva az átlagember lehetőleg növekvő számokkal találkozzon (persze ez ütközik az előző elvvel:)
- Ha egy pálya többféle nehézségi fokozatú, azt nem muszáj külön számozni, ha a térképen meg a táblázásban ez elég egyértelmű (pl. osztott színű kör a tábla alapja)
- Az alap-pályák számai lehetőleg egyszerű számok legyenek
- A nem szokványos (tanuló, szánkó) pályákat érdemes lehet külön betűvel jelölni (meg is hagytam a T1 számozást)
- Az átvezető szakaszokat próbáltam ennek megfelelően elnevezni (honnan-hová) A 2-5 lehet hogy igazából 5-2 kellene legyen, mert a másik irányba vezet át? Nem tudom, még nem mentem rajta (nem vettem észre a pályán hogy hol van)
- Sok embert biztosan meglep az egyre nehezedő kék-piros-fekete pálya, de csak véletlenül lett 13 a száma :)
- Igen, így minden pályabővítésnél átszámozásra kerül egy csomó pálya. Esetleg ki lehet hagyni előre a belátható jövőben tervezett pályáknak a számokat.
Igaz, a fenti elveket én sem tartottam be szigorúan mindenhol, igazából csak addig csináltam amíg meg nem untam a sakkozást a számokkal...
Ja, és 2 drb 9-es pálya van a térképemen :) most veszem észre.
Szerintem így még könnyebben áttekinthető lenne, de ennek már nem álltam neki az eredeti, vektoros pályatérkép nélkül:
- A számozást a térképen rá kellene tenni magára a pálya vonalára (lásd Stuhleck térkép) mert a kivezető vonalak is csökkentik az áttekinthetőséget
- A fekete keretű sárga számlap helyett szerintem jobb lenne a pálya színének megfelelő teli számlap, fehér betűkkel (lásd Stuhleck)
- Szerintem a felvonók típusát jelző piktogramnak is jobb helye lenne a felvonó vonalán, nem a két végén
- Ha lesznek majd táblák az elágazásoknál, lehet hogy jó lenne a valósággal megegyező táblázást rátenni a térképre is. De lehet hogy az is elég, ha a pályák számozása mindig az elágazásokhoz közel van, és akkor magától kiadja
- A nem egyértelmű lecsúszási irányú pályákon lehetne nyíl (2.b, 1.c, T1, T2, T3 az eredeti térképen)
Egye fene, lehet hogy a hosszabb pályák egyes szakaszait el lehet nevezni 1a, 1b, 1c -nek (pont nélkül!) is azokon a részeken, ahol "egyenesen menve" ér át az ember a másik szakaszra. Talán még növeli is az áttekinthetőséget, hiszen kevesebb lesz a pályaszám. De elágazásnál semmi esetre nem maradhat ugyanaz a szám (ez hiba a Stuhleck-i térképen is).
Amúgy nem vagyok negatív, végülis egész jót síeltünk. Ez az egyedüli magyarországi pálya ahova visszajárok, szerintem már az is mond valamit hogy Stuhleck-hez akarom hasonlítani. :)
Tulajdonképpen az is lenne a legjobb, ha lenne egy mini-Stuhleck, itt a "közelben".