A júniustól szorgosan épített Kristallbahn a fejlesztések egyik fontos állomása.
A Kristallbahn a korábbi Krefelderhüttenliftet váltja le, és mivel a felvonó hosszabb lesz, illetve részben más útvonalon fut, így új pályaterületeket csatol be a rendszerbe. A Kristallbahn melletti pályák elsősorban a kezdő és középhaladó síelők igényéit szolgálják ki.
A fő ok, amiért megépült azonban az, hogy az Alpincentertől gyorsabban fel lehessen jutni a gleccserre. Bár innen már eddig is feljuthattunk egy modern felvonóval a gleccserre, de a főszezonban ennek, ezeknek a kapacitása meglehetősen alacsonynak mutatkozott. A síterep vezetősége reményei alapján, a mozgalmas napokon is minimálisra csökkenhet a várakozási idő.
A hatüléses bubble-t és fűtés egyaránt kap, ami jelentősen javítani fogja a komfortérzetet, különösen a hideg téli napokon, hiszen ne feledjük el, gleccseren vagyunk, vagy legalábbis annak közelében, ahol januárban, februárban bizony kellemetlen a metsző szélben és hóviharban lebegni 10-20 méterrel a föld felett.
Kristalbahn fontosabb technikai adatai:
Szintkülönbség: 413 m
Hosszúság: 1784 m
Utazási idő: 6 és fél perc
Sebesség: 5 m/s
Kapacitás: 2600 fő/óra
A felvonó költsége közel 7,1 millió euró.
Jövőre várhatóan egészen 2900 méterig ki akarják építeni a hóágyúrendszert, vagyis gyakorlatilag az egész gleccser területe hóágyúzható lenne, ezzel Mölltal után a második olyan osztrák gleccsersítereppé válna Kaprun, ahol a gleccserpályákat teljes hosszúkban mesterséges hóval tudják ellátni.